Τρίτη 7 Μαΐου 2013

Πεζοί τα περισσότερα θύματα τροχαίων

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Μέτρα για την οδική ασφάλεια από την Κομισιόν.

Το 2012 στους ευρωπαϊκούς δρόμους έχασαν τη ζωή τους 28.000 άνθρωποι από τους οποίους, κατά μέσο όρο, το 21% ήταν πεζοί, το 7% ποδηλάτες και το 18% μοτοσικλετιστές ή μοτοποδηλάτες. Παράλληλα, σε τροχαία δυστυχήματα εντός αστικών περιοχών οφείλεται το 70% των θανάτων πεζών.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Ημέρα για την Οδική Ασφάλεια -η 6η Μαΐου- αποτελεί τη συμβολή της Επιτροπής στην Παγκόσμια Εβδομάδα για την Οδική Ασφάλεια που καθιέρωσε ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών, αφιερωμένη φέτος στην «οδική ασφάλεια των πεζών».

Ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος για τις μεταφορές Σιμ Κάλας, εγκαινίασε σήμερα τη διάσκεψη «Ευρωπαϊκή Ημέρα για την Οδική Ασφάλεια», την οποία θα ακολουθήσουν δημόσιες εκδηλώσεις για ζητήματα οδικής ασφάλειας.

Για την Επιτροπή υπάρχει λόγος ανησυχίας διότι, την τελευταία δεκαετία, ο αριθμός των πεζών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα δεν μειώθηκε όσο ο συνολικός αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Σχεδόν στο ήμισυ του συνόλου των θανατηφόρων ατυχημάτων σε αστικές περιοχές εμπλέκεται πεζός ή ποδηλάτης.

Στους κινδύνους για τους πεζούς και τους ποδηλάτες σε αστικές περιοχές συγκαταλέγονται η έλλειψη χωριστών λωρίδων, η υψηλή ταχύτητα των οχημάτων και η επικίνδυνη συμπεριφορά των χρηστών του οδικού δικτύου. Η ευθύνη είναι επιμερισμένη, καθώς η οδική ασφάλεια είναι θέμα συνετής συμπεριφοράς και σεβασμού από όλους, πεζούς, ποδηλάτες, οδηγούς αυτοκινήτων.

Η Επιτροπή εκπονεί διάφορα μέτρα που αφορούν ειδικά την ασφάλεια των ευάλωτων χρηστών των οδών και την οδική ασφάλεια σε αστικές περιοχές. Στα μέτρα αυτά συγκαταλέγονται:

-Οι νέοι κανόνες που προτείνει η ΕΕ για το σχεδιασμό των θαλάμων φορτηγών, οι οποίοι προβλέπουν, μεταξύ άλλων, βελτίωση του οπτικού πεδίου του οδηγού, σχήμα εκτροπής και ζώνη συρρίκνωσης στο εμπρόσθιο τμήμα του θαλάμου, που θα συμβάλλουν να σώζεται κάθε έτος η ζωή 300 έως 500 ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

-Η επικείμενη δέσμη για την αστική κινητικότητα, με διατάξεις για τον προγραμματισμό ασφαλών και βιώσιμων αστικών μεταφορών.

-Η πρωτοβουλία «CIVITAS», με βάση την οποία δοκιμάζονται σε πόλεις καινοτόμα μέτρα για πιο βιώσιμη αστική κινητικότητα, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης ασφάλειας των ευάλωτων χρηστών

-Εργασίες για την περαιτέρω ανάπτυξη των σύγχρονων τεχνολογιών και των συστημάτων ασφάλειας εντός των οχημάτων, λόγου χάρη συστήματα ανίχνευσης πεζών/πέδησης έκτακτης ανάγκης.

Ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Σιμ Κάλας δήλωσε τα εξής:
«Η ΕΕ έχει να επιδείξει εξαιρετικό ιστορικό οδικής ασφάλειας σε παγκόσμιο επίπεδο. Αλλά ακόμη και ένας θάνατος από τροχαίο πρέπει να αποφεύγεται. Οι πεζοί και οι ποδηλάτες αντιμετωπίζουν τους μεγαλύτερους κινδύνους στις αστικές περιοχές. Και οι εν λόγω κίνδυνοι πιθανότατα θα αυξηθούν αντί να μειωθούν, λόγω του συνεχώς αυξανόμενου όγκου της κυκλοφορίας στις διογκούμενες πόλεις μας. Για τον λόγο αυτό αντιμετωπίζουμε αυτό το ζήτημα προορατικά, με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας για την Οδική Ασφάλεια και της Παγκόσμιας Εβδομάδας για την Οδική Ασφάλεια που καθιέρωσε ο ΟΗΕ».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.