Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012

Εκπαιδευτικοί με αναπηρίες: Τους αναγνωρίζει το Υπουργείο, όχι όμως η ΕΕΥ

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.


Λευκωσία: Με δύο «γλώσσες» μιλούν Υπουργείο Παιδείας και Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας (ΕΕΥ), με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί, που είναι άτομα με αναπηρίες να ταλαιπωρούνται με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς, αφού το μεν Υπουργείο τούς αναγνωρίζει ως ανάπηρα άτομα και τους μεταχειρίζεται αναλόγως σε ό,τι αφορά τις τοποθετήσεις και μετακινήσεις τους, η δε ΕΕΥ ενεργεί με βάση τους κανονισμούς που διέπουν τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών και δεν λαμβάνει υπόψη την ιδιαιτερότητά τους.

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει έκθεση της Επιτρόπου Διοικήσεως, η οποία ως αρχή ισότητας διερεύνησε παράπονο εκπαιδευτικού Ειδικής Εκπαίδευσης, η οποία αναγνωρίζεται τόσο από ιατροσυμβούλια όσο και από το Υπουργείο Παιδείας ως «Άτομο με Αναπηρίες» (ΑμεΑ).

Το παράπονο αφορά εκπαιδευτικό η οποία κατέχει τη θέση διευθύντριας Ειδικής Εκπαίδευσης και κατοικεί στη Λευκωσία. Με βάση αποφάσεις δύο ιατροσυμβουλίων, εκ των οποίων το ένα εξέτασε την περίπτωσή της τον Απρίλιο του 2012, η εκπαιδευτικός, «πάσχει από αγκυλωτική σπονδυλίτιδα και οστεοπόρωση» και «στην περίπτωσή της συνιστάται αποφυγή μετακίνησής της, καθώς επίσης ο χώρος εργασίας της πρέπει να είναι ασφαλής χωρίς οποιοδήποτε κίνδυνο τραυματισμού».

Όπως αναφέρει στην έκθεσή της η Επίτροπος Διοικήσεως, Ελίζα Σαββίδου, «στις 10 Ιουνίου 2011 αποφασίστηκε από την εμπλεκόμενη Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας η μετάθεσή της από ειδικό σχολείο της Λάρνακας, όπου μέχρι τότε υπηρετούσε, σε ειδική σχολή στο Γέρι. Στις 25 Αυγούστου 2011 η ίδια επιτροπή αποφάσισε την εκ νέου μετάθεσή της στην ειδική σχολή Λευκωσίας.

Ακολούθησαν ενστάσεις εκ μέρους της παραπονούμενης που υποβλήθηκαν τόσο προσωπικά όσο και μέσω του δικηγόρου της και η ίδια επικαλέστηκε λόγους υγείας: Η θέση της εκπαιδευτικού: «(. . .) Για το ειδικό σχολείο Ευαγγελισμός, χρειάζομαι περίπου 15 λεπτά με την κατεύθυνση αιχμής στο αντίθετο ρεύμα, ενώ για το ειδικό σχολείο Λευκωσίας χρειάζομαι 30-40 λεπτά διασχίζοντας την πόλη και χρησιμοποιώντας συνεχώς τα πόδια μου στο αυτοκίνητο, κάτι το οποίο επιβαρύνει ιδιαίτερα την κατάστασή μου. (Στη συνέχεια αναφέρονται οι διαφορές που παρατηρούνται στον μαθητικό πληθυσμό των δύο σχολείων).

» Γι’ αυτό ζητώ βελτίωση της θέσης. Σε περίπτωση που δεν μπορεί να ικανοποιηθεί το αίτημα μετάθεσής μου από το Ειδικό Σχολείο "Ευαγγελισμός", παρακαλώ όπως μείνω στο Ειδικό Σχολείο "Άγιος Σπυρίδωνας" στη Λάρνακα, όπου η διαδρομή μπορεί να μην είναι συντομότερη αλλά είναι τουλάχιστον πιο εύκολη (…)».

Η ένταση της εκπαιδευτικού, όπως αναφέρεται στην έκθεση της κ. Σαββίδου, «δεν ευδοκίμησε, ούτε η αίτησή της για μετάθεση για ειδικούς λόγους για τη σχολική χρονιά 2012-2013 έχει μέχρι σήμερα ικανοποιηθεί».

Η θέση της ΕΕΥ: (Σύμφωνα με την έκθεση της επιτρόπου Διοικήσεως). «Ο πρόεδρος της ΕΕΥ με ενημέρωσε ουσιαστικά ότι η μεν μετάθεση της παραπονούμενης στη Λάρνακα ήταν αδύνατο να αποφασιστεί, αφού εκεί λειτουργεί ένα μόνο ειδικό σχολείο στο οποίο υπηρετεί διευθύντρια πρόσωπο με σοβαρά προβλήματα υγείας που έχει έδρα τη Λάρνακα.

» Στο δε "Ευαγγελισμό" μετάθεση της επίσης δεν ήταν δυνατό να αποφασιστεί, καθότι εκεί αποφασίστηκε η μετάθεση άλλης εκπαιδευτικού η οποία είχε μόλις προαχθεί στη θέση διευθύντριας και συνεπώς με βάση τους κανονισμούς επιβαλλόταν η εκτός έδρας μετάθεσή της».

Γενικό το πρόβλημα

H περίπτωση της συγκεκριμένης εκπαιδευτικού ΑμεΑ δεν είναι η μοναδική. Η Επίτροπος Διοικήσεως, μάλιστα, υπενθυμίζει ότι και το 2007 είχε διερευνήσει παρόμοια περίπτωση, διαπιστώνοντας ότι «το πρόβλημα ήταν γενικότερο χωρίς να αφορά μόνο την περίπτωση της καταγγέλλουσας».

Στην πράξη, «οι τοποθετήσεις ή μετακινήσεις των εκπαιδευτικών λειτουργών γίνονταν με κριτήριο κατά βάση τις υπηρεσιακές ανάγκες και χωρίς αναφορά στην ύπαρξη ή μη κάποιας αναπηρίας».

Τότε και μετά τις υποδείξεις του γραφείου Επιτρόπου Διοικήσεως, «το Υπουργείο Παιδείας συμμορφώθηκε πλήρως στις συστάσεις της Επιτρόπου και προχώρησε στον καταρτισμό του καταλόγου των εκπαιδευτικών που είναι άτομα με αναπηρία».

Αλλιώς αποφασίζει η ΕΕΥ: «Από την έρευνα του παραπόνου», συνεχίζει η Επίτροπος Διοικήσεως, «έχει διαπιστωθεί πως ο κατάλογος που καταρτίστηκε (στον οποίο περιλαμβάνεται και το όνομα της παραπονούμενης), χρησιμοποιείται αποκλειστικά για σκοπούς τοποθετήσεων και μετακινήσεων, την αρμοδιότητα των οποίων έχει το Υπουργείο Παιδείας, ενώ για την εμπλεκόμενη επιτροπή η οποία είναι αρμόδια για τη διενέργεια μεταθέσεων, η συμπερίληψη εκπαιδευτικού στον εν λόγω κατάλογο δεν αποτελεί παράγοντα που αξιολογείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων».

«Αυτό», τονίζεται στην έκθεση, «δεν μπορεί να δικαιολογηθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο, ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο, το ίδιο πρόσωπο για σκοπούς μετακίνησης να αντιμετωπιστεί από το Υπουργείο ως ανάπηρο, ενώ για σκοπούς μετάθεσης από την επιτροπή να μην αντιμετωπιστεί ως τέτοιο».

Καταλήγοντας στην έκθεσή της, η κ. Σαββίδου συστήνει την επανεξέταση της περίπτωσης της συγκεκριμένης εκπαιδευτικού.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.