Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012

Πιλοτική διανομή τροφίμων από τον Κόμβο Αλληλοβοήθειας Πολιτών

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.


Σε απόρους και οικονομικά αδύναμους.

Την πρώτη, πιλοτική, διανομή τροφίμων σε απόρους και οικονομικά αδύναμους δημότες και κατοίκους του δήμου Αθηναίων κάνει σήμερα ο Κόμβος Αλληλοβοηθείας Πολιτών, στο παλιό Φρουραρχείο, στον σταθμό Λαρίσης. Με πρωταρχικό στόχο να διαφυλαχθεί η αξιοπρέπεια των πολιτών, η διανομή τροφίμων γίνεται ύστερα από τηλεφωνικές κλήσεις που είχαν προηγηθεί από το δήμο. Η διανομή ξεκίνησε στις 10 το πρωί και θα διαρκέσει έως τις 8 το βράδυ.

Όπως εξηγεί στο ΑΜΠΕ ο υπεύθυνος αντιδήμαρχος Δημήτρης Κόκκινος, έγιναν 3.572 κλήσεις από τις υπηρεσίες του δήμουν σύμφωνα με τη λίστα απόρων και οικονομικά αδυνάμων της δ/νσης Πρόνοιας του δήμου Αθηναίων, που αριθμεί 4.200 ονόματα πολιτών ή οικογενειών.

Η υπάρχουσα λίστα ενημερώνεται συνέχεια, ώστε από το φθινόπωρο να έχουν συμπεριληφθεί και οι άνεργοι του φορολογικού έτους 2012. Όπως εξηγεί και το έγγραφο που διανέμεται σήμερα σε ενδιαφερόμενους, προκειμένου ένα άτομο ή μια οικογένεια να συμπεριληφθεί στον κατάλογο του Κόμβου Αλληλοβοήθειας Πολιτών χρειάζεται λογαριασμός ΔΕΚΟ και ένα από τα ακόλουθα: φορολογική δήλωση ή εκκαθαριστικό οικονομικού έτους 2010 ή 2011, από τα οποία να πιστοποιείται ότι το ατομικό εισόδημα δεν υπερβαίνει τα 7.000 ευρώ και το οικογενειακό τα 12.000, ή Βιβλιάριο Απορίας, ή Πιστοποιητικό Οικονομικής Αδυναμίας.

Όπως εξηγεί ο κ. Κόκκινος, όλοι οι πολίτες ενημερώθηκαν ατομικά ο καθένας για τη σημερινή διανομή τροφίμων και κλείσθηκε ως «ραντεβού» η ώρα προσέλευσης που εξυπηρετούσε τον καθένα. Έτσι ο κόσμος φθάνει σε ομάδες, χωρίς να περιμένει σε ουρές. «Αποφύγαμε τον συνωστισμό και τις ουρές που εξευτελίζουν τους ανθρώπους. Για λόγους αξιοπρέπειας», σημειώνει ο κ. Κόκκινος και προσθέτει ότι «τελικός στόχος είναι η διανομή να γίνεται στο τέλος από τους ίδιους τους άπορους, που θα εκπαιδευθούν σε αυτό, και στο τέλος θα παίρνουν πιστοποιητικό για την εργασία που θα έχουν προσφέρει για ένα εξάμηνο».

Αργότερα -και όσο θα εξελίσσεται το σύστημα- ο κάθε δικαιούχος θα έχει έτοιμη σε τακτά χρονικά διαστήματα (θα εξαρτηθεί από τις χορηγίες) μια τσάντα με το όνομά του, που θα περιέχει ό,τι χρειάζεται. Μάλιστα για να μη αναγκάζεται ο κόσμος να πηγαίνει στο παλαιό Φρουραρχείο, η διανομή μπορεί να γίνεται από τις ενορίες ή από τα επτά διαμερίσματα του δήμου.

Την πρώτη δράση του Κέντρου Αλληλοβοηθείας Πολιτών αποτέλεσε η διανομή 12 τόνων τροφίμων μέσω του Βρεφοκομείου Αθηνών. Τότε μοιράσθηκαν στα σχολεία της πρωτεύουσας 1.650 δέματα για μαθητές.

Η ανάπτυξη του λογισμικού

Οι άνθρωποι του δήμου Αθηναίων είναι αποφασισμένοι να εξελίξουν με τον καλύτερο τρόπο το σύστημα και να παράγουν τεχνογνωσία για όποιον άλλο οργανισμό θέλει να προσφέρει υπηρεσίες σε πολίτες. Βασικό ρόλο σε αυτό παίζει το λογισμικό που αναπτύσσουν.

Όπως εξηγεί στο ΑΜΠΕ η υπεύθυνη διαχείρισης του έργου κ. Οριάνα Αντωναροπούλου, το σύστημα βρίσκεται συνεχώς σε εξέλιξη. Μέχρι στιγμής ό,τι μπαίνει στο Κέντρο καταγράφεται, σκανάρεται, και στη συνέχεια ό,τι βγαίνει ως παροχή στους πολίτες επίσης καταγράφεται, ώστε να διασφαλίζεται η απόλυτη διαφάνεια.

«Ό,τι προέρχεται από συλλόγους εργαζομένων ή εταιρείες είναι οργανωμένο, δεν συμβαίνει το ίδιο, όμως, με τις μεμονωμένες δωρεές πολιτών, που ψωνίζουν κάποια πράγματα και τα φέρνουν», καθώς «οι ιδιώτες δεν γνωρίζουν ποια είναι τα ευπαθή προϊόντα -για παράδειγμα είχαν δωρίσει τυριά- κι εμείς οφείλουμε να ελέγχουμε ένα-ένα τα προϊόντα», σημειώνει η κ. Αντωναροπούλου και προσθέτει:

«Είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στον ποιοτικό έλεγχο. Θέλουμε λοιπόν να φτιάξουμε ένα σύστημα που να μπορεί να δέχεται και τις μεμονωμένες δωρεές και τις οργανωμένες.

Συγχρόνως, θέλουμε στο σύστημα να συμπεριλάβουμε τις συγκεκριμένες ανάγκες του κάθε δικαιούχου. Κάποιοι έχουν ανάγκη συγκεκριμένα είδη που δεν τα έχουν ανάγκη άλλοι. Οπότε χρειάζεται να αναπτύξουμε ένα βαρύ λογισμικό. Ώστε να μπορούμε, για παράδειγμα, εάν έχουμε μια δωρεά σε βρεφικές ή παιδικές τροφές, να βρίσκουμε αυτομάτως από το σύστημα ποιες είναι οι ανάλογες οικογένειες και να τους τηλεφωνούμε για τη διανομή.

Τέλος, η κ. Αντωναροπούλου τονίζει: «Ο κάθε δικαιούχος δίνει όποια στοιχεία θέλει. Σεβόμαστε την προσωπική ευαισθησία του καθενός».

Το τηλεφωνικό κέντρο 15422

Στο τηλεφωνικό κέντρο 15422 του δήμου Αθηναίων μπορεί πλέον να απευθύνεται όποιος δημότης ή κάτοικος της πρωτεύουσας έχει ανάγκη, αλλά και όποιος έχει τη βούληση να προχωρήσει σε κάποια χορηγία. Απώτερη φιλοδοξία του δήμου είναι η διανομή να επεκταθεί σε ρούχα, ακόμη και είδη σπιτιού.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.