Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

Τι συμβαίνει με τα προνοιακά επιδόματα;

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.


Δεν είναι η πρώτη φορά που κάθομαι και αναρωτιέμαι για το πόσα λάθη κάνουν δημοσιογράφοι και σχετικοί του χώρου αρθρογράφοι. Δεν είναι η πρώτη φορά που κάθομαι και αναρωτιέμαι πως τέτοιοι άνθρωποι που λόγω άγνοιας και μη εξειδικευμένου (αλλά και γενικού αντικειμένου επιπέδου μόρφωση), διαδίδουν και γράφουν πράγματα σχετικά με την αναπηρία και τους ΑμεΑ που έχουν ως αποτέλεσμα την πρόκληση πανικού και ανησυχίας σε όλους.

Τι κι αν μετά θα επικαλεστούν λάθος πληροφόρηση και θα δώσουν αλλού την ευθύνη, το κακό όμως θα έχει γίνει.

Σήμερα δέχτηκα αρκετά μηνύματα από φίλους που ψάχνανε εναγωνίως να μάθουν τι συμβαίνει με τα προνοιακά επιδόματα. Μου είπαν πως κάπου άκουσαν, πως κάπου διάβασαν και ότι κάποιοι τους είπαν (κάτι ανάλογο και του "ράδιο αρβύλα"), πως δεν θα πληρωθούν είτε πριν τον ερχόμενο Σεπτέμβρη ή πριν συμπληρωθούν 6 μήνες. Μια από τις πηγές της όλης αυτής αναστάτωσης ήρθε από μια εκπομπή της τηλεόρασης την οποία δεν θα αναφέρω αφού δεν έχω και το σχετικό βίντεο. Αναφερόταν γενικά πως "μια εταιρία που ανέλαβε το όλο ζήτημα των επιδομάτων δεν θα καταβάλει τα επιδόματα, γιατί δεν έχουν ελεγχθεί πλήρως κάποιοι φάκελοι ώστε να βρεθούν όλοι οι παράνομοι δικαιούχοι".
Μόνο που αυτό δεν είναι απολύτως αλήθεια. Η αλήθεια βρίσκεται στα ακόλουθα άρθρα...

----------



"Πράσινο φως" για τα προνοιακά επιδόματα.

Στην τελική φάση βρίσκεται η διαδικασία καταβολής των προνοιακών επιδομάτων σε περίπου... 200.000 δικαιούχους. Με εγκύκλιό του, ο αρμόδιος υφυπουργός Υγείας Μάρκος Μπόλαρης, ζητεί από τους δήμους και τις περιφέρειες να προχωρήσουν άμεσα τη διαδικασία που έχει ορίσει η εταιρεία "Διατραπεζικά Συστήματα ΑΕ", ώστε να γίνει η καταβολή των επιδομάτων μέσω των τραπεζών.

Τα χρήματα αναμένεται να κατατεθούν στους λογαριασμούς των δικαιούχων αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας τακτοποίησης των στοιχείων στο εθνικό μητρώο δικαιούχων, που έχει δημιουργηθεί στο υπουργείο Υγείας.




----------
Για όσους δεν το γνωρίζουν (και κυρίως μερικοί δημοσιογράφοι) είναι μια εταιρία που κατά κάποιο τρόπο ενώνει όλες τις τράπεζες ώστε να διακινούνται μεταξύ τους οι τραπεζικές εντελώς. 
Η εταιρεία "Διατραπεζικά Συστήματα ΑΕ", της οποίας η επίσημα σελίδα της είναι εδώ και αναφέρει και τα ακόλουθα: είναι η εταιρία ιδρύθηκε στις 28 Ιουνίου 1989, με πρωτοβουλία της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών. Μέτοχοι της εταιρείας είναι πιστωτικά ιδρύματα και η Τράπεζα της Ελλάδος. Η ΔΙΑΣ έχει αναπτύξει και λειτουργεί το σύστημα πληρωμών ΔΙΑΣ μέσω του οποίου διακινούνται και εκκαθαρίζονται ηλεκτρονικά διατραπεζικές πληρωμές τόσο εντός της χώρας όσο και διασυνοριακά. Η ΔΙΑΣ αναπτύσει υπηρεσίες πληρωμών, σε συνεργασία με τις τράπεζες, που απευθύνονται στο Δημόσιο, σε δημόσιους οργανισμούς και ιδιωτικές επιχειρήσεις με στόχο τον εκσυγχρονισμό των πληρωμών και το όφελος της εθνικής οικονομίας.

Με άλλα λόγια δεν μιλάμε για μια εταιρία που διαχειρίζεται και ελέγχει έγγραφα προσωπικού και ιατρικού ενδιαφέροντος, τα οποία είναι ταυτόχρονα και κατά κάποιο τρόπο απόρρητα και δεν μπορούν να διακινούνται χωρίς την άμεση άδεια του ενδιαφερόμενου.
Το ακόλουθο άρθρο βέβαια (και χθεσινό) παρουσιάζει τα προβλήματα που υπάρχουν στο όλο ζήτημα καταβολής.
----------

Αδυναμία των Δήμων να καταβάλλουν τα προνοιακά επιδόματα λόγω μη πρόσβασης στο Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα!


Επιστολή απέστειλε προς τον Υφυπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Μάρκο Μπόλαρη, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, κ. Κώστας Ασκούνης, με αφορμή τη μη δυνατότητα των Δήμων να έχουν πρόσβαση στο Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καταβάλλουν τα κοινωνικά και προνοιακά επιδόματα.

Υπενθυμίζεται ότι, με την εφαρμογή του «Καλλικράτη», η καταβολή των προνοιακών επιδομάτων γίνεται πλέον από τους Δήμους, μετά την κατάργηση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.

Επίσης, μόλις πριν από δύο μήνες περίπου, ολοκληρώθηκε η διαδικασία απογραφής των δικαιούχων κοινωνικών και προνοιακών επιδομάτων, ενώ βρίσκεται εν ισχύ η υπ’ αριθμ. Π2Α/ΓΠ35099/04.04.12 (ΦΕΚ 1046 Β’) ΚΥΑ, για την πληρωμή τους, βάσει του Εθνικού Μητρώου.

Κλείνοντας την επιστολή του, ο κ. Ασκούνης ζητά από τον Υφυπουργό να επιληφθεί άμεσα του ζητήματος, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή η διαδικασία πληρωμής των προνοιακών επιδομάτων στους βεβαιωμένους δικαιούχους.


Πηγή: http://www.newsnow.gr

----------

Η συγκεκριμένη απόφαση (την οποία μπορείτε να την βρείτε εδώ) δεν αναφέρει πως θα υπάρχει πάγωμα πληρωμών και καταβολής επιδομάτων. Αντιθέτως περιγράφει την διαδικασία και το τι έγινε και θα γίνει. Μέσα στα άλλα λέει πως: 

α) Από 1−5−2012 η καταβολή επιδομάτων των δικαιούχων της παραγράφου 1 της παρούσης, θα πραγματοποιείται υποχρεωτικά με πίστωση λογαριασμού πληρωμών του δικαιούχου. Οι παραπάνω λογαριασμοί πληρωμών θα τηρούνται σε πιστωτικά ιδρύματα ή γραφεία ταχυδρομικών επιταγών (ΕΛΤΑ) με δικαίωμα επιλογής από το δικαιούχο.

Βάσει του πιο πάνω απαντιέται δηλαδή από το που θα γίνεται η καταβολή των επιδομάτων πλέον.

β) Ο αρμόδιος για την πληρωμή επιδομάτων Δήμος ή Περιφέρεια είναι υποχρεωμένος να επιλέξει τη διαχειρίστρια τράπεζα και υποχρεούται να υλοποιεί τις προδιαγραφές λειτουργίας της diaspay σε συνεργασία με τη ΔΙΑΣ ΑΕ. Για την πραγματοποίηση των πληρωμών έκαστος ΟΤΑ θα ορίσει τραπεζικό λογαριασμό στη διαχειρίστρια τράπεζα, τον οποίο θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά και μόνο για την καταβολή των επιδομάτων.

Επιπλέον οι ΟΤΑ εξουσιοδοτούν παγίως την ΔΙΑΣ ΑΕ για την χρέωση του τραπεζικού λογαριασμού, με το ποσό των επιδομάτων που καταβάλλονται στους δικαιούχους στις οριζόμενες ημερομηνίες καταβολής.

γ) Η μεταφορά των ποσών θα γίνεται μετά από εντολή πληρωμής του οικείου ΟΤΑ, η οποία προκύπτει από την πάγια εξουσιοδότηση και από τα αρχεία που αποστέλλονται προς τη ΔΙΑΣ ΑΕ.

Εδώ δηλαδή αναφέρεται και το ποιος θα είναι αρμόδιος για την καταβολή αλλά και το σύστημα (τρόπος) καταβολής των επιδομάτων, αλλά και το ποιος θα δίνει την εντολή καταβολής.

Άρα από το ποιο πάνω και βάσει επίσημων εγγράφων δεν τίθεται θέμα μη καταβολής λόγω ελέγχων που γίνονται αυτό το διάστημα. Το πότε όμως θα γίνει η πληρωμή των επιδομάτων επαφίεται στους αρμόδιους ΟΤΑ της κάθε περιοχής που αυτοί πρέπει να δώσουν και την εντολή. Σίγουρα το όλο σύστημα είναι γραφειοκρατικό (από διάφορες μικροκαθυστερήσεις και μικροπροβλήματα) και ευθύνη δεν έχουν οι δικαιούχοι να ταλαιπωρούνται αλλά ούτε και να παραπληροφορούνται με κανένα τρόπο.

Συστήνω μεγαλύτερη προσοχή την επόμενη φορά, σε όσους προσπαθούν να κάνουν το "έργο" της ενημέρωσης.

Νότης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.