Σάββατο 18 Ιουνίου 2011

«Δεν έχω ανάπηρη προσωπικότητα»

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.



Ο κωφάλαλος ράπερ μιλά για τα δικαιώματα της δικής του «μειονότητας».

Ο 33χρονος Μάρκο Βουορινχάιμο είναι ένας Φινλανδός ράπερ, διάσημος στην πατρίδα του και σιγά σιγά και στον υπόλοιπο κόσμο. Αν και είναι παιδί οικογένειας κωφαλάλων, αυτός και οι δικοί του δεν αντιμετώπισαν ποτέ την ιδιαιτερότητά της ως «ειδική ανάγκη».

Ο Μάρκο προτιμά να συστήνεται ως μέλος μια «γλωσσικής μειονότητας με δική της κουλτούρα και ιστορία». Εννοεί φυσικά την κοινότητα όσων επικοινωνούν με τη νοηματική γλώσσα. Από εκεί αντλεί και το ψευδώνυμό με το οποίο είναι γνωστός στον κόσμο του χιπ χοπ: Signmark υπέγραφε και στους δύο προσωπικούς δίσκους που έχει κυκλοφορήσει.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην Ελευθεροτυπία, ο 33χρονος ράπερ μίλησε για τα παιδικά του χρόνια λέγοντας ότι κάποιοι τον κορόιδευαν και τον απομόνωναν επειδή ήταν κωφός. «Ομολογώ ότι κάποιες φορές τα πράγματα ήταν δύσκολα, ειδικά στα χρόνια της εφηβείας όταν βρισκόμουν συνεχώς μπλεγμένος σε καβγάδες με άλλα αγόρια, προσπαθώντας να υπερασπιστώ τον εαυτό μου ή τον μικρότερο αδερφό μου, που είναι επίσης κωφός. Κάποια στιγμή κατάλαβα ότι δεν αξίζει να τσακώνεσαι. Αποφάσισα για να τους δείξω ποιος είμαι να πετύχω στη ζωή μου. Την τελευταία λέξη ήθελα να την πω εγώ, και την είπα την μέρα που υπέγραψα το δισκογραφικό συμβόλαιο με τη Warner».

Ο Signmark είχε δηλώσει παλαιότερα ότι οι κωφάλαλοι δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως φορείς κάποιας αναπηρίας αλλά ως γλωσσική μειονότητα με τη δική της κουλτούρα και ιστορία. Μάλιστα όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι δεν έχω ΄΄ανάπηρη προσωπικότητα΄΄. Δεν αισθάνομαι ότι έχω κάποιο έλλειμμα, κάποιο είδος ανεπάρκειας ή ατέλειας. Νιώθω υπέροχα που είμαι εγώ».

Ο Signmark θα βρεθεί αύριο στις 8:30 στο αίθριο του Μουσείου Μπενάκη, στη συναυλία που συνδιοργανώνει με ελεύθερη είσοδο η Ομοσπονδία Κωφών Ελλάδας και η Επιτροπή Νεολαίας της ΟΜΚΕ. Στη συναυλία θα τραγουδήσει και ο Κωνσταντίνος Βήτα καθώς και τα μέλη της ομάδας Quilombo που μαζί με μια 12μελή μπάντα κρουστών θα φροντίσουν για το εορταστικό φινάλε της βραδιάς.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.