Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

“Κλειδάριθμος” - Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζετε

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Με «κλειδάριθμο» η ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων. Σε ποιες περιπτώσεις είναι υποχρεωτικός. Όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζετε για το που χρησιμοποιείτε και πως.

Συνωστισμός επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στις εφορίες καθώς χιλιάδες φορολογούμενοι σπεύδουν να προμηθευτούν τον «κλειδάριθμο» που είναι απαραίτητος σε αρκετές περιπτώσεις ηλεκτρονικής υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών κατέγραψε τα πιο συνηθισμένα ερωτήματα των φορολογουμένων και δίνει απαντήσεις για την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων και τη χρήση ή μη του ειδικού «κλειδάριθμου» για πρόσθετη ασφάλεια των συναλλαγών.

Με το νέο σύστημα Τaxisnet , ο λογιστής του φορολογούμενου δεν απαιτείται να γνωρίζει τους κωδικούς πρόσβασης που επέλεξε ή τον κλειδάριθμο που εκδίδεται αποκλειστικά για εκείνον κατά την εγγραφή του. Μετά την εξουσιοδότηση του φορολογούμενο στο λογιστή -και με την προϋπόθεση ότι θα την αποδεχθεί- θα μπορεί να ενεργεί για λογαριασμό του φορολογούμενου αυστηρά στα αντικείμενα για τα οποία εξουσιοδοτήθηκε.

1. Είχα κωδικούς πρόσβασης πριν τις 6/12/2010 και δεν έχω πάρει κλειδάριθμο. Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες;

Αν είστε παλιός χρήστης οι κωδικοί σας θα είναι σε ισχύ μέχρι 31/12/2011.
Στο διάστημα αυτό προκειμένου να εκμεταλλευθείτε όλες τις σταδιακά παρεχόμενες δυνατότητες του νέου συστήματος θα πρέπει να επισκεφτείτε αυτοπροσώπως το τμήμα Μητρώου της Δ.Ο.Υ. και να λάβετε τον κλειδάριθμο σας. Τα μόνα στοιχεία που απαιτούνται είναι ο Α.Φ.Μ. σας, αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο Τμήμα Μητρώου θα παραλάβετε τον κλειδάριθμο που είναι απαραίτητος για την ενεργοποίηση του λογαριασμού σας.

2. Κατά την είσοδο μου στο σύστημα εμφανίζεται μήνυμα κλείδωσε ο κωδικός μου. Τι πρέπει να κάνω;

Αν έχετε καταχωρήσει πάνω από έξι φορές, τους κωδικούς πρόσβασης, για την εισαγωγή σας, στον λογαριασμό σας, το σύστημα κλειδώνει. Για να σας δοθεί πάλι η δυνατότητα πρόσβασης, επικοινωνήστε με την Υπηρεσία μας, αναφέροντας το αίτημα μαζί με τα στοιχεία σας ( ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, username, και τηλέφωνο επικοινωνίας).

3. Ποια είναι η διαδικασία εγγραφής νέου χρήστη;
Η διαδικασία εγγραφής ολοκληρώνεται σε 3 βήματα:

α. Εγγραφή. Από την ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ. www.gsis.gr, επιλέγετε Υπηρεσίες προς Πολίτες/επιχειρήσεις/επιτηδευματίες και στη συνέχεια Αρχική εγγραφή και συμπληρώνετε την αίτηση δηλώνοντας, όνομα χρήστη (username)και κωδικό (password) που επιθυμείτε.

β. Παραλαβή κλειδάριθμου.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της αίτησης λαμβάνεται σημείωμα στο οποίο αναγράφονται ο ΑΦΜ , η ημερομηνία και η ώρα υποβολής καθώς επίσης και η προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να μεταβείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. για την έγκριση της αίτησης και την παραλαβή του κλειδάριθμου (αν τα προσωπικά στοιχεία του υποψήφιου χρήστη έχουν μεταβληθεί, όπως για παράδειγμα η αστυνομική ταυτότητα, τότε θα πρέπει να μεταβεί στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.). Για την περίπτωση που ένα Φυσικό Πρόσωπο αδυνατεί να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για να παραλάβει τον κλειδάριθμο αυτοπροσώπως και να ολοκληρωθεί η διαδικασία πιστοποίησης, μπορεί να πάει αντιπρόσωπός του προσκομίζοντας Ειδικό Πληρεξούσιο από ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα. Παράλληλα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώσατε, έρχεται ενημερωτικό μήνυμα για την έγκριση της αίτησής σας και σας υπενθυμίζετε και το username

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για τα Νομικά πρόσωπα, τον κλειθάριθμο πρέπει να παραλάβει ο νόμιμος Εκπρόσωπος της Εταιρείας, μόνο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή αντιπρόσωπός του, προσκομίζοντας Ειδικό Πληρεξούσιο από ΚΕΠ ή Αστυνομικό Τμήμα.

γ. Ενεργοποίηση του λογαριασμού.

Από τις υπηρεσίες πιστοποίησης επιλέγετε Ενεργοποίηση Λογαριασμού. Για την ενεργοποίηση του λογαριασμού απαιτείται να συμπληρώσετε α) username και κωδικό (password) που επιλέξατε κατά την υποβολή της αίτησης εγγραφής. β) τον κλειδάριθμο που σας δόθηκε στη Δ.Ο.Υ. με ακρίβεια , συμπεριλαμβάνοντας τις παύλες. γ) τα γράμματα που διακρίνετε στην εικόνα . Εάν τα γράμματα δεν είναι ευδιάκριτα δοκιμάστε μια άλλη εικόνα. Στη συνέχεια θα πρέπει να αλλάξετε τον κωδικό πρόσβασης και να επιλέξετε ενεργοποίηση για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας.

4. Σε ποιες περιπτώσεις απαιτείται να γίνει επανεγγραφή;

Υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται να πραγματοποιηθεί επανεγγραφή στο σύστημα.
1η περίπτωση. Είμαι Παλαιός χρήστης (χρήστης πριν τις 06/12/2010) και δεν θυμάμαι τους κωδικούς πρόσβασης.
2η περίπτωση. Είμαι Νέος/Παλαιός Χρήστης που έχω ενεργοποιήσει τον λογαριασμό μου στο Νέο TAXISnet και έχασα κωδικό (password) και κλειδάριθμο.

Μετά την επεναγγραφή θα πρέπει να απευθυνθείτε στη Δ.Ο.Υ. για την παραλαβή νέου κλειδαρίθμου.

5. Έκανα εγγραφή νέου χρήστη ή επανεγγραφή και ξέχασα το username. Τι πρέπει να κάνω;

Μετά την παραλαβή του κλειδάριθμου από τη Δ.Ο.Υ, το σύστημα σας αποστέλλει e-mail, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας της έγκρισης της αίτησης και σας υπενθυμίζει και το username.

6. Ξέχασα τον κωδικό (password). Πώς μπορώ να τον ανακτήσω;

Η επιλογή «Ξέχασα τον κωδικό μου» μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από χρήστες που έχουν ενεργοποιήσει με κλειδάριθμο τον λογαριασμό τους. Για την είσοδο στην υπηρεσία αυτή είναι απαραίτητος και ο κλειδάριθμος.

7. Πώς μπορώ να κάνω αλλαγή username;

Δεν υπάρχει δυνατότητα άμεσης αλλαγής του username με το νέο σύστημα. Για να αλλάξετε το username, πρέπει από τις υπηρεσίες πιστοποίησης να κάνετε επανεγγραφή, όπου έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε νέο username.

Μετά την επανεγγραφή θα πάτε στη Δ.Ο.Υ. να πάρετε νέο κλειδάριθμο και στη συνέχεια ενεργοποίηση του λογαριασμού σας.

8. Πώς κάνω ενεργοποίηση λογαριασμού;

Επισκεφτείτε τη σελίδα του Νέου Taxisnet και ακολουθείστε την εξής διαδρομή «Υπηρεσίες προς πολίτες» ή «Υπηρεσίες προς Επιχειρήσεις» και στη συνέχεια «Ενεργοποίηση Λογαριασμού».

9. Έχω κλειδάριθμο και δεν μπορώ να κάνω ενεργοποίηση του λογαριασμού.

Για να κάνετε ενεργοποίηση του λογαριασμού σας, θα πρέπει με προσοχή να καταχωρήσετε τους κωδικούς πρόσβασης (πεζά ή κεφαλαία, ανάλογα την επιλογή που έχετε κάνει), τον κλειδάριθμο με τις παύλες από το αλφαβητικό μέρος του πληκτρολογίου και τα στοιχεία της εικόνας.

10. Έχω κλειδάριθμο και κατά την ενεργοποίηση του λογαριασμού, εμφανίζεται μήνυμα «Λανθασμένη Εισαγωγή». Πού οφείλεται αυτό;

Αυτό οφείλεται στη λανθασμένη πληκτρολόγηση των χαρακτήρων της εικόνας. Έχετε την δυνατότητα, να αλλάξετε χαρακτήρες πατώντας τα βελάκια που βρίσκονται δεξιά της εικόνας.

11. Έχω κλειδάριθμο και κατά την ενεργοποίηση του λογαριασμού, εμφανίζεται μήνυμα «Δεν βρέθηκε αίτηση εγγραφής με τα στοιχεία που εισάγετε». Πού οφείλεται αυτό;

Αυτό οφείλεται στη λανθασμένη πληκτρολόγηση του ονόματος χρήστη (username) ,του ΑΦΜ ή του κλειδάριθμου. Θα πρέπει να πληκτρολογήσετε προσεκτικά το όνομα χρήστη (username) και τον ΑΦΜ. Κατά την εισαγωγή του κλειδάριθμου θα πρέπει να πληκτρολογήσετε και τις παύλες από το αλφαβητικό μέρος του πληκτρολογίου.

12. Έχω κλειδάριθμο και κατά την ενεργοποίηση του λογαριασμού, εμφανίζεται μήνυμα «Λάθος Κωδικός». Πού οφείλεται αυτό;

Αυτό οφείλεται στη λανθασμένη πληκτρολόγηση στο πεδίο του κωδικού (password). Θα πρέπει να πληκτρολογήσετε προσεκτικά τον κωδικό. Ιδιαίτερη προσοχή στην ένδειξη 'caps lock', η οποία θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένη μόνο εάν ο κωδικός σας περιέχει κεφαλαία γράμματα.

13. Πώς μπορώ να πάρω τον πρόσθετο ρόλο;

Θα πρέπει να έχετε πάρει κλειδάριθμο και να έχετε ενεργοποιήσει το λογαριασμό σας. Για να λάβετε τον Πρόσθετο

Ρόλο αφού συνδεθείτε με τους κωδικούς σας στην επιλογή <<ο λογαριασμός μου >> ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα:

α. Διαχείριση Λογαριασμού
β. Πρόσθετος ρόλος
γ. Υποβολή αίτησης πρόσθετου ρόλου

14. Ποιον μπορώ να εξουσιοδοτήσω για τις φορολογικές υποχρεώσεις του Νομικού Προσώπου;

Ο νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρίας θα πρέπει να πάει στο τμήμα Μητρώου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ , να πάρει τον κλειδάριθμο της εταιρίας και στη συνέχεια να ενεργοποιήσει τον λογαριασμό της. Από την επιλογή Εξουσιοδοτήσεις έχετε δύο δυνατότητες:

α. Εξουσιοδότηση σε Λογιστές /Λογιστικά Γραφεία (προϋπόθεση να έχουν πάρει τον πρόσθετο ρόλο).
β. Εξουσιοδότηση σε Εκπροσώπους της εταιρίας (οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο, πιστοποιημένο και ενεργοποιημένο με κλειδάριθμο).

Σημείωση: Αν θέλετε να εξουσιοδοτήσετε τον μισθωτό λογιστή της εταιρίας, θα τον εξουσιοδοτήσετε σαν εκπρόσωπο.

15. Ποιος και πώς θα υποβάλει τις δηλώσεις του Νομικού προσώπου ηλεκτρονικά;

Οι δηλώσεις των Νομικών Προσώπων υποβάλλονται με τους προσωπικούς κωδικούς του ατόμου που έχει εξουσιοδοτηθεί. Ο εξουσιοδοτηθείς, από τον προσωπικό του λογαριασμό και από το εικονίδιο Εφαρμογές taxisnet (όλες), επιλέγει τα έντυπα και στη συνέχεια επιλογή ρόλου όπου δηλώνει επιθυμώ να:

α. δράσω για τον εαυτό μου ή
β. δράσω ως εκπρόσωπος Νομικού Προσώπου

Σημείωση: (και ο εξουσιοδοτηθείς πρέπει να είναι χρήστης της Υπηρεσίας TAXISnet και να έχει ενεργοποιήσει τον λογαριασμό του με κλειδάριθμο)




Δείτε επίσης: 

6 ερωτήσεις - απαντήσεις και παραδείγματα για τις αποδείξεις



















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.