Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου 2010

Η ορμονοθεραπεία εγκυμονεί κινδύνους

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα, η ορμονοθεραπεία λόγω εμμηνόπαυσης αυξάνει τον κίνδυνο για επιθετικό καρκίνο του μαστού. Συγκεκριμένα, οι γυναίκες που υποβάλλονται σε θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης (ΘΟΥ) μετά την εμμηνόπαυση έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν επιθετικό καρκίνο του μαστού.

Η μελέτη του δρ Ρόουαν Χλεμπόβσκι του Βιοϊατρικού Ινστιτούτου Ερευνών του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου του Λος Αντζελες, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο «Journal of the American Medical Association», είναι η πρώτη που διαπίστωσε αναλογικά περισσότερους θανάτους λόγω καρκίνου μεταξύ των γυναικών που κάνουν ορμονοθεραπεία και έρχεται σε αντίθεση με προηγούμενες έρευνες που είχαν συμπεράνει ότι η ΘΟΥ σχετίζεται με λιγότερο επιθετικούς και πιο εύκολα θεραπεύσιμους καρκίνους του μαστού.

Η 11ετής μελέτη, που συμπεριέλαβε σχεδόν 12.800 γυναίκες (μέσης ηλικίας 63 ετών), διαπίστωσε ότι όσες έπαιρναν επί πέντε χρόνια οιστρογόνα και προγεστερόνη είχαν υψηλότερα ποσοστά θανάτου από καρκίνο του μαστού και των ωοθηκών, από εγκεφαλικό επεισόδιο, καθώς και άλλα προβλήματα υγείας.

Ειδικότερα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσες υποβάλλονταν σε ΘΟΥ εμφάνιζαν διπλάσιο ποσοστό θανάτων (2,6 ανά 10.000 γυναίκες ετησίως), σε σχέση με όσες έπαιρναν ανενεργά χάπια (1,3). Σε  περίπου μία στις τέσσερις γυναίκες (ποσοστό 24%) που είχαν καρκίνο του μαστού, αυτός είχε εξαπλωθεί και στους λεμφαδένες, σε σχέση με 16% στις γυναίκες που έπαιρναν εικονικό φάρμακο, πράγμα που, κατά τους ερευνητές, δείχνει ότι η ορμονοθεραπεία ενισχύει την επιθετικότητα των όγκων.

Προηγούμενες έρευνες, εξάλλου, είχαν δείξει ότι η ΘΟΥ αυξάνει την πυκνότητα του μαστού και, κατά συνέπεια, καθιστά δυσκολότερο τον εντοπισμό των καρκινικών όγκων κατά τη μαστογραφία, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η διάγνωση του καρκίνου και να αυξάνει ο κίνδυνος θανάτου.

Εν τω μεταξύ, αρκετοί γιατροί θεωρούν ότι οι γυναίκες μπορούν με ασφάλεια να κάνουν ορμονοθεραπεία για τέσσερα έως πέντε χρόνια μετά την εμμηνόπαυση, για να περιορίσουν συμπτώματα όπως οι εξάψεις και οι νυχτερινές εφιδρώσεις.


Πηγή: zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.