Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2017

Είσαι τελικά ρατσιστής ή όχι;

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.
#differentbutequal Και για όσους δεν κατάλαβαν το πιο πάνω: Διαφορετικός αλλά ίσος.

Αν σου αρέσει και έχεις τα ίδια πιστεύω με εμένα, θέλω απλά να το κοινοποιήσεις για να διαβαστεί και από άλλους. Αν όχι δημοκρατία έχουμε λάβε το σαν μια διαφορετική άποψη, που είχα δικαίωμα να εκφράσω. 

Τις τελευταίες μέρες ζούμε ένα περίεργο φαινόμενο. Τόλμησε ένα δημοφιλές πρόσωπο, με όχι και τόσο έντονα πρότινο προβεβλημένο προφίλ, σε θέματα ισότητας και κοινωνικών δικαιωμάτων να κάνει ένα βίντεο. Ένα βίντεο αντιρατσιστικό με σαφή μηνύματα και αποδέκτες. Ένα βίντεο κατά του κάθε είδους ρατσισμού και κατά του κάθε είδους μίσους που, φωλιάζει στις καρδιές των ανθρώπων και τους κάνει να εναντιώνονται σε οτιδήποτε διαφορετικό από αυτούς. Έκανε ένα βίντεο γιατί απλά ήθελε να μιλήσει για κάποια πράγματα, γιατί επειδή το έκανε αυτή κι όχι εγώ ή εσύ, θα είχε περισσότερο κοινό να ακουστεί. Όχι οι 5-10 (μπορεί και περισσότεροι) γνωστοί που κοιτάνε κάθε μέρα τι γράφουμε στα social media. Και τουλάχιστον σε αυτό πέτυχε. Τάραξε τα νερά του μυαλού αρκετών, είτε θετικά είτε αρνητικά με το αυτό το βίντεο, που έφτασε κιόλας στα 700.000 views και 2500 σχόλια από κάτω και πόσα άλλα στα κοινωνικά δίκτυα. Ήξερε κι ίσως φοβόταν το κράξιμο, που θα δεχόταν μετά από αυτό. Τόσο κράξιμο σπάνια έχουμε δει.

Μίσος και κράξιμο στο διαφορετικό λοιπόν. Τι ξεχνάμε όλοι όμως. Ότι κανείς δεν είναι πανομοιότυπα ίδιος με κανέναν στον κόσμο. Ούτε αυτούς που ζουν, ούτε αυτούς που έζησαν, μα ούτε και αυτούς που θα ζήσουν. Είμαστε διαφορετικοί λοιπόν όλοι. Μπορεί να διαφέρουμε από κάτι απλό και ασήμαντο μέχρι και στα πάντα. Έχουμε όμως ένα κοινό στοιχείο. Είμαστε όλοι άνθρωποι. Οι υποδιαίρεση μας σε υποσύνολα του γενικού συνόλου άνθρωποι (στατιστική είναι και αριθμοί - μην νομίζεται πως απλά είμαστε ανώτεροι τα μέλη της κάθε ομάδας από μια άλλη ομάδα με βάσει το ίδιο κριτήριο υποδιαίρεσης) μας κάνει μέλη μιας ή μάλλον περισσότερων υποομάδων με διαφορετικά κριτήρια υποδιαίρεσης κάθε φορά. Μπορεί π.χ. να έχουμε τις υποομάδες των νέων και των γέρων (με κριτήριο την ηλικία), των πλουσίων και των φτωχών (με κριτήριο την περιουσιακή μας κατάσταση), των ανδρών και των γυναικών (με κριτήριο το φύλο), των έξυπνων και των χαζών (με κριτήριο τον δείκτη iq) και άλλες πολλές ομάδες που μας χωρίζουν σε δύο άντε το πολύ τρεις τέσσερις υποομάδες. Στις περιπτώσεις αυτές που είναι μισομοιρασμένα και δίκαια τα ποσοστά και τα υποσύνολα σε πληθυσμό ατόμων, δεν συναντάμε συχνά (και το τονίζω το συχνά γιατί υπάρχουν και εξαιρέσεις) φαινόμενα μίσους και ρατσισμού. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις όμως είναι καθημερινό φαινόμενο ο ρατσισμός και το μίσος στο διαφορετικό.

Α) «Έχεις αναπηρία (10% περίπου του πληθυσμού της γης) κι εμείς δεν έχουμε; Εεε είσαι διαφορετικός και δεν μας αρέσεις και θα προτιμούσαμε να μην υπάρχεις καν», θα σου πει ένας ρατσιστής (στην αρχαία Σπάρτη να μου πεις είχαν τον Καιάδα και καθάριζαν). Ευτυχώς να μου πεις δεν ήταν παντού έτσι. Μεγαλούργησαν άτομα με αναπηρία στην αρχαία Ελλάδα, αν και είχαν αναπηρία, βλέπε Όμηρος. Τι ξέρουν μωρέ οι Έλληνες όμως οι Έλληνες από τον σεβασμό προς την αναπηρία;

Β) «Είσαι ομοφυλόφιλος και όχι ετεροφυλόφιλος και τολμάς να το λες ή και γενικά να υπάρχεις; Ποιος είσαι ρε αδερφέ που έχεις δικαίωμα στην διαφορετική επιλογή από την δική μου; Ξέρεις τι γινόταν στην Αρχαία Ελλάδα, αν ήσουν ομοφυλόφιλος»… Παρέμβαση όχι καλύτερα να μην ξέρεις γιατί θα άλλαζες άποψη κατά των ομοφυλοφίλων κύριε ρατσιστή. Νομίζεις πως δεν θα στο πω; Θα στο πω. Στην αρχαία Ελλάδα ήταν σύνηθες φαινόμενο γι’ αυτό και απαγορευόταν να πηγαίνουν στα γυμναστήρια οι γυναίκες ακόμα και τις πολύ υψηλής κοινωνίας, όπως επίσης πολλοί ονομαστοί και γνωστοί αρχαίοι Έλληνες ήταν ομοφυλόφιλοι ή αμφιφυλόφιλοι. Τρανταχτό παράδειγμα ο Μέγας Αλέξανδρος. Ναι καλά διάβασες. Τι ξέρουν μωρέ οι Έλληνες όμως οι Έλληνες από τον σεβασμό προς την ομοφυλοφιλία;

Γ) «Είσαι κάτοικος άλλου κράτους ή έθνους; Και τι με νοιάζει; Εδώ είναι άλλο κράτος. Ανώτερο, καλύτερο και σημαντικότερο», θα σου πει ένας ρατσιστής. Ναι φαίνεται σου έμεινε από τους προγόνους σου αυτό, γιατί στην αρχαία Ελλάδα είχαμε δούλους, είλωτες και μέτοικους. Κάθε μη Έλληνας ήταν βάρβαρος και άνισος και δεν είχε τα ίδια δικαιώματα. Όταν υποδουλώθηκε κι αυτός από άλλους λαούς, δεν πήρε καν το μάθημά του βιώνοντας, αυτό που έκανε σε άλλους και είπε ας το επαναλάβω κάθε φορά που είχε την εξουσία και το πάνω χέρι. Τι κι αν ενώ εσύ είσαι ρατσιστής κατά των ξένων, την ίδια στιγμή ζουν και εργάζονται εκατομμύρια Έλληνες σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο ως μετανάστες ή κάποιοι από αυτούς ως πρόσφυγες. Τι ξέρουν μωρέ οι Έλληνες όμως από τον σεβασμό προς τον ξενιτεμένο και τον πρόσφυγα;

Δ) «Πιστεύεις σε διαφορετική θρησκεία από την δικιά μου; Δεν είσαι χριστιανός ορθόδοξος ρε; Πως μπορείς και πιστεύεις σε κάτι το διαφορετικό και σε κάτι λάθος; Μόνο ο δικός μου θεός είναι σωστός», θα σου πει ένας ρατσιστής στα όρια του προσηλυτισμού και της διάπραξης ποινικού αδικήματος. Τι κι αν ως έθνος έχει αλλάξει αρκετές φορές θρησκεία; Εσύ δεν πίστευες σε αγάλματα και σε είδωλα, άρα ήσουν ειδωλολάτρης; Εσύ δεν ήσουν πιστός του δωδεκαθεϊσμού στην Αρχαία Ελλάδα; Εκείνη την εποχή όμως υπήρχε και το άγαλμα προς τον άγνωστο θεό. Το τιμούσαν κι αυτό οι αρχαίοι Έλληνες. Οι περισσότεροι αρχαίοι έλληνες φιλόσοφοι ταυτόχρονα όμως ήταν αγνωστικιστές και άθεοι. Αυτοί που κάνανε τόσες ανακαλύψεις και είχαν τόσα επιτεύγματα. Τι ξέρουν μωρέ οι Έλληνες όμως από τον σεβασμό προς τις διαφορετικές θρησκείες;

Τέσσερα από τα μεγαλύτερα ήδη ρατσισμού, είναι ο ρατσισμός κατά των ΑμεΑ, ο ρατσισμός κατά ων αλλόθρησκων, ο ρατσισμός κατά των ξένων (ή ξενοφοβία) και ο ρατσισμός κατά των ατόμων με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό. Δυστυχώς και τα τέσσερα είδη του ρατσισμού τα συναντά κανείς στην Ελλάδα του σήμερα. Όλα αυτά να συμβαίνουν εν έτη 2017 είναι πράγματι παράλογο κι αυτό θίγει το βίντεο που έκανε η Μαίρη Συνατσάκη. Οι αντιδράσεις ήταν πολλές, αλλά από που να πιαστείς; Από αυτούς που επικρίνει το βίντεο ή αυτούς που κράζουν το βίντεο; Δύσκολα θα τους ξεχωρίσεις (γιατί πολλοί είναι και τα δύο), άρα θα τους αναλύσεις ως ένα υποσύνολο των ανθρώπινου πληθυσμού.

Πρώτον δηλώνεις χριστιανός, αλλά δεν τηρείς το «αγαπάτε αλλήλους», άρα τι σόι χριστιανός είσαι; Πως γίνεται να μισείς και να μην αγαπάς το κάθε τι γύρω σου. Πως θεωρείς τον εαυτό σου ανώτερο από τους άλλους, όταν ξεχνάς τι σου είπε ο Απόστολος Παύλος που διακήρυξε: «Ουκ ένι άρσεν και θήλυ, δούλος ή ελεύθερος, Έλλην, βάρβαρος, Σκύθης … αλλά πάντες εις εστέ εν Χριστώ Ιησού». Δεν υπάρχει δηλ. καμιά διαφορά μεταξύ ανδρός και γυναικός, δούλου ή ελεύθερου, Έλληνα, Σκύθη ή άλλης καταγωγής ανθρώπου. Όλοι είστε ίσοι απέναντι στον Χριστό. Τελικά είσαι σωστός χριστιανός ή δεν είσαι;

Δεύτερον δηλώνεις Έλληνας και Ελληνίδα και κυρίως υπερήφανος / η για τις κατακτήσεις και τα όσα έχουν δημιουργήσει οι προγονοί σου και αναρωτιέμαι αν ακολουθείς τις αρχές του Ξένιου Δία; Ποιος είναι αυτός; Ο προστάτης των ξένων. Οι προγονοί δημιούργησαν τον όρο φιλοξενία, πέρα από την δημοκρατία και άλλα πολλά. Η φιλοξενία (ετυμολoγία από το φιλώ (= αγαπώ) + ξένος) αναφέρεται στην πράξη της περίθαλψης και φροντίδας ενός ξένου στο σπίτι κάποιου. Ήταν θεσμός για τους αρχαίους να υποδέχονται και να περιποιούνται τους ξένους στο σπίτι τους. Πίστευαν ιδιαίτερα στην ιδέα της φιλοξενίας και την θεωρούσαν ηθικό χρέος και ιερό κανόνα των θεών (προστάτης ο Ξένιος Ζευς). Γι' αυτό και οι ξένοι, ως σταλμένοι από τους θεούς, θεωρούνταν πρόσωπα ιερά, τιμημένα και σεβαστά. Πως λοιπόν τολμάς να λέγεσαι και να υπερηφανεύεσαι ως απόγονος των αρχαίων ελλήνων όταν δεν τα τηρείς αυτά; Περί του ομοφυλοφιλισμού και στην αρχαία Ελλάδα είπαμε και πιο πάνω. Μοιάζεις καθόλου στους προγόνους σου ή όχι; Τελικά είσαι υπερήφανος ως Έλληνας για τους προγόνους σου ή δεν είσαι;

Τρίτον δηλώνεις φιλέσπλαχνος γονιός (μερικοί εξ αυτών έχουν και παιδιά) και γεννάται το ερώτημα: Τι θα γίνει αν το παιδί σου αποκτήσει ή έχει ήδη μια από τις διαφορετικότητες που προαναφέραμε; Θα συνεχίσεις να έχεις τις ίδιες απόψεις; Θα το μισείς και θα είσαι ρατσιστής και με αυτό; Κι αν δεν είσαι γονιός και δεν μιλάμε για το παιδί σου, αλλά για έναν φίλο ή φίλη, έναν συγγενή, έναν συνάδελφο ή γείτονα που ποτέ δεν σε έβλαψε, κι αποκτήσει ή έχει ήδη μια διαφορετικότητα που δεν σου αρέσει, θα είσαι ρατσιστής και θα τον μισήσεις κι αυτόν;

Εφόσον δεν μοιάζεις πανομοιότυπα με κανέναν άνθρωπο γύρω σου, είσαι διαφορετικός. Άρα αν μισείς το διαφορετικό, μήπως μισείς και είσαι ρατσιστής με τον εαυτό σου; Είσαι τελικά ρατσιστής ή όχι;

(Αν σου αρέσει και έχεις τα ίδια πιστεύω με εμένα, θέλω απλά να το κοινοποιήσεις για να διαβαστεί και από άλλους. Αν όχι δημοκρατία έχουμε λάβε το σαν μια διαφορετική άποψη, που είχα δικαίωμα να εκφράσω.)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.