Πέμπτη, 29 Αυγούστου 2013

Η σημασία της άσκησης για την ψυχική υγεία

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Η γυμναστική μπορεί να συμβάλει στη μείωση του άγχους.

Τη σημασία της συχνής άσκησης και τη συμβολή της στη βελτίωση της υγείας, έρχεται να προβάλει το πρόγραμμα «Συμμαχία για την υγεία – Άσκηση» του υπουργείου Υγείας.

Όπως επισημαίνεται, το περπάτημα, η βόλτα στο πάρκο, η γυμναστική, το ποδήλατο, και γενικότερα η συμμετοχή σε διάφορες αθλητικές δραστηριότητες, μπορούν να ενισχύσουν τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική μας υγεία.

«Η άσκηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ψυχική υγεία και για να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας του ατόμου» λέει στο ΑΜΠΕ o Βασίλειος Γεροδήμος, αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος

Οι επιστήμονες που συμμετέχουν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα απαντούν σε πέντε σημαντικές ερωτήσεις σχετικά με την επίδραση της άσκησης στη βελτίωση της ψυχικής υγείας...

- Γιατί είναι σημαντικό να ασκηθώ;

Με τη συστηματική άσκηση το άτομο: 1) αντιμετωπίζει πιο ψύχραιμα και πιο ήρεμα ό,τι του δημιουργεί θυμό, σύγχυση, άγχος, φόβο και στρες, 2) έχει λιγότερες πιθανότητες να πάθει κατάθλιψη, αλλά και την αντιμετωπίζει πιο αποτελεσματικά αν του παρουσιασθεί, 3) έχει θετική διάθεση, ευχάριστα συναισθήματα και ψυχική ευεξία, 4) εργάζεται πιο αποδοτικά - σωματικά και πνευματικά, κουράζεται λιγότερο και κοιμάται καλύτερα, 5) εκτιμά και έχει πίστη στον εαυτό του και στις δυνάμεις του, 6) αποκτά υγιεινές συνήθειες αποφεύγοντας καταχρήσεις και εξαρτήσεις.

- Τι πρέπει να προσέξω πριν από τη συμμετοχή μου σε κάποιο πρόγραμμα άσκησης;

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι, πριν από τη συμμετοχή σε κάποιο πρόγραμμα άσκησης πρέπει: α) να ενημερώσετε το γιατρό σας για την επιθυμία σας να ασκηθείτε, β) να συμβουλευτείτε κάποιο γυμναστή (ειδικά στα αρχικά στάδια) για ασφαλέστερη και πιο αποτελεσματική άσκηση και γ) να θέσετε εφικτούς στόχους, να ξεκινήσετε με κάτι εύκολο και απλό και σταδιακά να αυξήσετε την επιβάρυνση.

- Τι άλλο πρέπει να προσέξω;

Η άσκηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως θεραπευτική μέθοδος για την αντιμετώπιση και των πιο σοβαρών περιπτώσεων άγχους και κατάθλιψης. Ωστόσο, σε άτομα που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα άγχους και κατάθλιψης, συστήνεται ο συνδυασμός της άσκησης με άλλες μορφές θεραπείας (πχ. ομάδες συζήτησης, ομάδες αυτο-βοήθειας ή άλλες ψυχολογικές θεραπείες), πάντα υπό την επίβλεψη γιατρού.

- Πόσο θα πρέπει να ασκηθώ και τι πρέπει να περιλαμβάνει το πρόγραμμα άσκησής μου;

Πρέπει να συμμετέχετε, τουλάχιστον 3-4 φορές την εβδομάδα, σε οργανωμένα προγράμματα άσκησης. Τα προγράμματα άσκησης πρέπει να περιλαμβάνουν: 1) δραστηριότητες για τη βελτίωση της αερόβιας ικανότητας, μέτριας έντασης, 3-5 φορές την εβδομάδα (τουλάχιστον 30 min/ημέρα), 2) ασκήσεις, με το βάρος του σώματος, με βοηθητικά όργανα ή με αντιστάσεις, για την ενδυνάμωση μεγάλων μυϊκών ομάδων, 2-3 φορές/εβδομάδα, 3) ασκήσεις για τη βελτίωση της κινητικότητας (ευλυγισία - ευκαμψία) και της ισορροπίας, 2-3 φορές/εβδομάδα, 4) τεχνικές χαλάρωσης και αναπνευστικές ασκήσεις, τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας (αν όχι σε καθημερινή βάση). Η γιόγκα, το Pilates, το Tai chi αποτελούν ιδανικές μορφές άσκησης για τη μείωση του άγχους και τους στρες.

- Ποιες είναι οι μορφές άσκησης προς αποφυγή

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι η πολύωρη, καθημερινή και έντονη άσκηση, τα ανταγωνιστικά αθλήματα, η άσκηση με αγωνιστικές επιβαρύνσεις, η συμμετοχή σε αγώνες με σκοπό τη νίκη, το κυνήγι των επιδόσεων, η συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες υψηλού ρίσκου (πχ. αναρρίχηση) δεν βοηθούν στη μείωση του στρες και του άγχους.



Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.