Τετάρτη 15 Ιουνίου 2011

Οι ελάχιστες οργανικές θέσεις στις μονάδες ειδικής αγωγής δεν καλύπτονται από ειδικευμένους εκπαιδευτικούς

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.
Κατά παράβαση του περί ειδικής αγωγής τελευταίου νόμου

Στη Βουλή το θέμα με παρέμβαση της βουλευτού Ηρούς Διώτη





Σε πλήρη αντίθεση με τις προβλέψεις του περί ειδικής αγωγής τελευταίου νόμου 3699/2008, η έννοια της οργανικότητας στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής – εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει πρακτικώς καταργηθεί.

Το όλο πρόβλημα σε αριθμούς έχει ως εξής : Μέχρι σήμερα έχουν ιδρυθεί 585 Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης, εκ των οποίων περίπου το ένα τέταρτο δε λειτουργεί. Επίσης, έχουν ιδρυθεί ανά τη χώρα 63 Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) , εκ των οποίων 4 μόνο στα χαρτιά. Στο τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς, οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις δομές Ειδικής Αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ, Τμήματα Ένταξης, Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, παράλληλη στήριξη) ξεπέρασαν τις 1200. Όμως: Οι οργανικές θέσεις που έχουν μέχρι σήμερα προκηρυχθεί είναι ελάχιστες. Ακόμα και αυτές οι ελάχιστες,

καλύπτονται αποκλειστικά με μεταθέσεις μονίμων εκπαιδευτικών από τη γενική αγωγή. Πρόκειται περί σκαστής παρανομίας : Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον ισχύοντα Ν. 3699/2008, η στελέχωση των ΣΜΕΑΕ είναι επιβεβλημένο να γίνεται κατά προτεραιότητα από εκπαιδευτικούς με σπουδές στην ΕΑΕ και με σαφώς ορισμένα τυπικά προσόντα. Αντ’ αυτού ισχύει το προκλητικά αντίθετο. Οι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί με ειδικότητα σε κάποια από τα πεδία της ειδικής αγωγής, υπηρετούν αποκλειστικά και μόνο ως αναπληρωτές.

Επί του θέματος παρεμβαίνει με ερώτησή της προς την υπουργό παιδείας η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Η. Διώτη, εκτιμώντας ότι “η ακολουθούμενη πρακτική του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων , από την μια κρατά εγκλωβισμένους τους έχοντες τα τυπικά προσόντα εκπαιδευτικούς και από την άλλη απογυμνώνει τη γενική εκπαίδευση από εκπαιδευτικό δυναμικό”. Το ερώτημα προς την υπουργό δεδομένων των παραπάνω είναι αυτονόητο : “Γιατί δεν υπάρχει ορισμός οργανικών κενών σε όλες τις ιδρυθείσες ΣΜΕΑΕ, αντίστοιχος των πραγματικών αναγκών της ΕΑΕ, και κάλυψή τους από την αρχή του σχολικού έτους με μόνιμο διορισμό αδιόριστων εκπαιδευτικών;”


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.