«Τσουχτερές» αναμένεται να είναι οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου τη χρονιά που μας έρχεται, λόγω των κοινοτικών... ντιρεκτίβων, αλλά και της δυσχερούς οικονομικής θέσης στην οποία βρίσκονται ή πρόκειται να βρεθούν πολλές εταιρείες του κλάδου στο προσεχές μέλλον.
Στην καλύτερη περίπτωση οι ασφαλισμένοι θα πληρώσουν 10%-12% ακριβότερα για την ασφάλιση του αυτοκινήτου τους, ενώ δεν πρέπει να αποκλειστούν αυξήσεις μέχρι και 30%-35% - κυρίως από τις μικρές και μεσαίες εταιρείες του κλάδου - στην περίπτωση που αυξηθούν από 1ηςΙουλίου του 2009 τα κατώτερα υποχρεωτικά όρια ασφάλισης.
Έτσι για παράδειγμα, το μέσο ασφάλιστρο για ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών μπορεί να «εκτιναχθεί» στα 780-810 ευρώ ετησίως από 600 ευρώ που είναι σήμερα, ενώ το νομοσχέδιο που «πέρασε» στις αρχές του χρόνου για τον κλάδο της οδικής βοήθειας, εκτιμάται ότι θα οδηγήσει το ετήσιο κόστος στα 100-180 ευρώ ετησίως από 50-60 ευρώ που κοστίζει σήμερα η υπηρεσία οδικής βοήθειας.
Ο κ. Νίκος Αδαμαντιάδης, μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, εκτιμά ότι οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου θα κυμανθούν για το 2009 στο 12%-15% και θα «περάσουν» κυρίως από το β’ εξάμηνο του 2009 και ύστερα. Πολύ μεγαλύτερες αυξήσεις ? υπερδιπλάσιες - αναμένει ο πρόεδρος τηςCommercial Value κ. Δημήτρης Βιδάλης, εφόσον βέβαια οι αρμόδιες αρχές επιθυμούν να βάλουν μία τάξη σε μία αγορά, στην οποία πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν το «όπλο» του χαμηλού ασφαλίστρου, χωρίς να διαθέτουν την απαραίτητη κεφαλαιακή επάρκεια και τα αναγκαία αποθέματα. Η υπό-αποθεματοποίηση αποτελεί ένα από τα «καρκινώματα» της αγοράς, καθώς αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτοκινήτου, μέσα από την πρακτική του χαμηλού ασφαλίστρου συγκεντρώνουν ασφαλιστική παραγωγή και φυσικά την αναγκαία ρευστότητα, που τους επιτρέπει να συντηρούνται στη ζωή, χωρίς να διαθέτουν τα αναγκαία αποθέματα.
Εκτός όμως από τις πιέσεις που θα δημιουργήσει η ενσωμάτωση της? περίφημης 5ης οδηγίας, η μεγάλη αύξηση των ασφαλίστρων θεωρείται «μονόδρομος» για αρκετές ασφαλιστικές προκειμένου να αποφευχθεί η? χρεοκοπία τους. Πρόσφατα, η Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠΕΙΑ) δέσμευσε τα περιουσιακά στοιχεία της EOS και η ασφαλιστική ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αύξηση των ασφαλίστρων από το ξεκίνημα του 2009. Η εταιρεία ανακοίνωσε ακόμη ότι προχωρά σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 6 εκατ. ευρώ, ενώ σύντομα αναμένεται να περάσει το 25% των μετοχών στην ιταλική Gruppo Carige.
Σύμφωνα με πληροφορίες από παράγοντες της αγοράς, λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης, η ΕΠΕΙΑ αναμένεται να ζητήσει από τις ασφαλιστικές εταιρείες που χρειάζονται κεφαλαιακή ενίσχυση, να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα κεφάλαια τμηματικά (40% το 2009, 30% το 2010 και 30% το 2011).
Παράλληλα, η σταδιακή προσαρμογή στους νέους κανόνες του Solvency, αναμένεται να... «εκτοξεύσει» τα απαιτούμενα αποθέματα για τον κλάδο ζωής με συνέπεια να επιβιώσουν μόνο οι εταιρείες που διαθέτουν ισχυρά κεφάλαια, ενώ από τις μικρότερες, θα διασωθούν μόνο αυτές που έχουν τιμολογήσει σωστά τους ασφαλιστικούς κινδύνους.
Δεν είναι βέβαια λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι, υπό τις σημερινές συνθήκες που βρίσκεται η ελληνική οικονομία, η κυβέρνηση δεν αποκλείεται να «αναβάλει» το περαιτέρω ξεσκαρτάρισμα στην αγορά, αφού δεν είναι διατεθειμένη να πάρει το πολιτικό κόστος για τους ανέργους που μπορεί να προκαλέσουν τα «λουκέτα» σε κάποιες εταιρείες, αλλά και για την περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση των Ελλήνων ασφαλισμένων από τα ακριβότερα ασφάλιστρα αυτοκινήτων.
Αυτό σημαίνει ουσιαστικά ότι 4-5 ακόμη ασφαλιστικές εταιρείες ? κάποιοι ανεβάζουν τον αριθμό ακόμη και στις 10 - οι οποίες βρίσκονται στο «στόχαστρο» των αρχών λόγω κακής οικονομικής κατάστασης, είναι πολύ πιθανόν να πάρουν? παράταση ζωής.
Τι αλλαγές φέρνει η 5η οδηγία?
Η 5η Κοινοτική Οδηγία θα φέρει σημαντικές αυξήσεις στα ασφάλιστρα, καθώς οι εταιρείες του κλάδου θα μετακυλίσουν στους οδηγούς το αυξημένο κόστος για τις μεγαλύτερες αποζημιώσεις που προβλέπει η συγκεκριμένη ντιρεκτίβα. ΗΕπιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠ.Ε.Ι.Α.) έχει αποφασίσει να αυξήσει τα κατώτερα υποχρεωτικά όρια ασφάλισης σε τρεις φάσεις, έως το 2012.
- Έως την 1η Ιουνίου 2009 τα όρια θα αυξηθούν στα 500.000 ευρώ ανά θύμα τροχαίου, με απεριόριστο ύψος συνολικής κάλυψης, από 500.000 ευρώ ανά ατύχημα που ισχύει σήμερα. - Έως την 1η Δεκεμβρίου 2010 θα αυξηθούν στα 750.000 ευρώ ανά θύμα τροχαίου, με επίσης απεριόριστο όριο στη συνολική κάλυψη ανά ατύχημα.
- Έως την 1η Ιουνίου 2012 θα αυξηθούν στο 1 εκατ. ευρώ ανά θύμα τροχαίου και απεριόριστη τη συνολική κάλυψη ανά ατύχημα.
Επίσης για τις υλικές ζημιές, αυξάνονται στα 500.000 ευρώ ανά ατύχημα.
Η ενσωμάτωση της οδηγίας αυτής σημαίνει ουσιαστικά ότι θα αυξηθεί σημαντικά το κόστος αντασφάλισης για τις ασφαλιστικές οι οποίες με τη σειρά τους θα το μετακυλίσουν στα ασφάλιστρα.
Στην καλύτερη περίπτωση οι ασφαλισμένοι θα πληρώσουν 10%-12% ακριβότερα για την ασφάλιση του αυτοκινήτου τους, ενώ δεν πρέπει να αποκλειστούν αυξήσεις μέχρι και 30%-35% - κυρίως από τις μικρές και μεσαίες εταιρείες του κλάδου - στην περίπτωση που αυξηθούν από 1ηςΙουλίου του 2009 τα κατώτερα υποχρεωτικά όρια ασφάλισης.
Έτσι για παράδειγμα, το μέσο ασφάλιστρο για ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών μπορεί να «εκτιναχθεί» στα 780-810 ευρώ ετησίως από 600 ευρώ που είναι σήμερα, ενώ το νομοσχέδιο που «πέρασε» στις αρχές του χρόνου για τον κλάδο της οδικής βοήθειας, εκτιμάται ότι θα οδηγήσει το ετήσιο κόστος στα 100-180 ευρώ ετησίως από 50-60 ευρώ που κοστίζει σήμερα η υπηρεσία οδικής βοήθειας.
Ο κ. Νίκος Αδαμαντιάδης, μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, εκτιμά ότι οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου θα κυμανθούν για το 2009 στο 12%-15% και θα «περάσουν» κυρίως από το β’ εξάμηνο του 2009 και ύστερα. Πολύ μεγαλύτερες αυξήσεις ? υπερδιπλάσιες - αναμένει ο πρόεδρος τηςCommercial Value κ. Δημήτρης Βιδάλης, εφόσον βέβαια οι αρμόδιες αρχές επιθυμούν να βάλουν μία τάξη σε μία αγορά, στην οποία πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν το «όπλο» του χαμηλού ασφαλίστρου, χωρίς να διαθέτουν την απαραίτητη κεφαλαιακή επάρκεια και τα αναγκαία αποθέματα. Η υπό-αποθεματοποίηση αποτελεί ένα από τα «καρκινώματα» της αγοράς, καθώς αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτοκινήτου, μέσα από την πρακτική του χαμηλού ασφαλίστρου συγκεντρώνουν ασφαλιστική παραγωγή και φυσικά την αναγκαία ρευστότητα, που τους επιτρέπει να συντηρούνται στη ζωή, χωρίς να διαθέτουν τα αναγκαία αποθέματα.
Εκτός όμως από τις πιέσεις που θα δημιουργήσει η ενσωμάτωση της? περίφημης 5ης οδηγίας, η μεγάλη αύξηση των ασφαλίστρων θεωρείται «μονόδρομος» για αρκετές ασφαλιστικές προκειμένου να αποφευχθεί η? χρεοκοπία τους. Πρόσφατα, η Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠΕΙΑ) δέσμευσε τα περιουσιακά στοιχεία της EOS και η ασφαλιστική ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αύξηση των ασφαλίστρων από το ξεκίνημα του 2009. Η εταιρεία ανακοίνωσε ακόμη ότι προχωρά σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 6 εκατ. ευρώ, ενώ σύντομα αναμένεται να περάσει το 25% των μετοχών στην ιταλική Gruppo Carige.
Σύμφωνα με πληροφορίες από παράγοντες της αγοράς, λόγω της γενικότερης οικονομικής κρίσης, η ΕΠΕΙΑ αναμένεται να ζητήσει από τις ασφαλιστικές εταιρείες που χρειάζονται κεφαλαιακή ενίσχυση, να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα κεφάλαια τμηματικά (40% το 2009, 30% το 2010 και 30% το 2011).
Παράλληλα, η σταδιακή προσαρμογή στους νέους κανόνες του Solvency, αναμένεται να... «εκτοξεύσει» τα απαιτούμενα αποθέματα για τον κλάδο ζωής με συνέπεια να επιβιώσουν μόνο οι εταιρείες που διαθέτουν ισχυρά κεφάλαια, ενώ από τις μικρότερες, θα διασωθούν μόνο αυτές που έχουν τιμολογήσει σωστά τους ασφαλιστικούς κινδύνους.
Δεν είναι βέβαια λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι, υπό τις σημερινές συνθήκες που βρίσκεται η ελληνική οικονομία, η κυβέρνηση δεν αποκλείεται να «αναβάλει» το περαιτέρω ξεσκαρτάρισμα στην αγορά, αφού δεν είναι διατεθειμένη να πάρει το πολιτικό κόστος για τους ανέργους που μπορεί να προκαλέσουν τα «λουκέτα» σε κάποιες εταιρείες, αλλά και για την περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση των Ελλήνων ασφαλισμένων από τα ακριβότερα ασφάλιστρα αυτοκινήτων.
Αυτό σημαίνει ουσιαστικά ότι 4-5 ακόμη ασφαλιστικές εταιρείες ? κάποιοι ανεβάζουν τον αριθμό ακόμη και στις 10 - οι οποίες βρίσκονται στο «στόχαστρο» των αρχών λόγω κακής οικονομικής κατάστασης, είναι πολύ πιθανόν να πάρουν? παράταση ζωής.
Τι αλλαγές φέρνει η 5η οδηγία?
Η 5η Κοινοτική Οδηγία θα φέρει σημαντικές αυξήσεις στα ασφάλιστρα, καθώς οι εταιρείες του κλάδου θα μετακυλίσουν στους οδηγούς το αυξημένο κόστος για τις μεγαλύτερες αποζημιώσεις που προβλέπει η συγκεκριμένη ντιρεκτίβα. ΗΕπιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠ.Ε.Ι.Α.) έχει αποφασίσει να αυξήσει τα κατώτερα υποχρεωτικά όρια ασφάλισης σε τρεις φάσεις, έως το 2012.
- Έως την 1η Ιουνίου 2009 τα όρια θα αυξηθούν στα 500.000 ευρώ ανά θύμα τροχαίου, με απεριόριστο ύψος συνολικής κάλυψης, από 500.000 ευρώ ανά ατύχημα που ισχύει σήμερα. - Έως την 1η Δεκεμβρίου 2010 θα αυξηθούν στα 750.000 ευρώ ανά θύμα τροχαίου, με επίσης απεριόριστο όριο στη συνολική κάλυψη ανά ατύχημα.
- Έως την 1η Ιουνίου 2012 θα αυξηθούν στο 1 εκατ. ευρώ ανά θύμα τροχαίου και απεριόριστη τη συνολική κάλυψη ανά ατύχημα.
Επίσης για τις υλικές ζημιές, αυξάνονται στα 500.000 ευρώ ανά ατύχημα.
Η ενσωμάτωση της οδηγίας αυτής σημαίνει ουσιαστικά ότι θα αυξηθεί σημαντικά το κόστος αντασφάλισης για τις ασφαλιστικές οι οποίες με τη σειρά τους θα το μετακυλίσουν στα ασφάλιστρα.
Πηγή: http://www.imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.