Το Blog των AμεA (Ατόμων με Αναπηρία) - Αναπηρία - Δικαιώματα, Παροχές, Ενημέρωση και Πληροφορίες για τα Άτομα με Αναπηρία... και όχι μόνο. Ανάπηροι αλλά ίσοι - Disabled but Equal
Σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες. Σε συνθήκες απόλυτης φτώχειας και εξαθλίωσης ζουν εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε βασικά καθημερινά αγαθά ενώ στερούνται και της στοιχειώδους υγειονομικής κάλυψης.
Το επίδομα ανεργίας έχει φτάσει στα εξευτελιστικά επίπεδα των 360 ευρώ το μήνα, το οποίο όμως το λαμβάνει ένα μικρό ποσοστό όσων δεν έχουν απασχόληση.
Ειδικότερα, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2012 ο αριθμός των ανέργων ανήλθε σε 1.168.761 άτομα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Όπως όμως δείχνουν τα στοιχεία του ΟΑΕΔ για τον μήνα Ιούνιο του 2012, το επίδομα ανεργίας το λαμβάνουν μόλις 187.678 άτομα ή το 16% περίπου του συνολικού αριθμού των ανέργων. Γεγονός που σημαίνει ότι περί τα 980.000 άτομα που έχουν μείνει χωρίς δουλειά ή το 84% των ανέργων δεν λαμβάνει επίδομα ανεργίας ή κάποια άλλη εισοδηματική ενίσχυση από την πολιτεία.
Οι περισσότεροι που δεν λαμβάνουν επίδομα ανεργίας είναι οι μακροχρόνια άνεργοι, όσοι δεν έχουν εργασία για πάνω από ένα χρόνο, καθώς σύμφωνα με τη νομοθεσία η χορήγηση του συγκεκριμένου επιδόματος δεν μπορεί να ξεπεράσει τους δώδεκα μήνες.
Επιπλέον, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Η Ελλάδα αύριο», χιλιάδες άνεργοι που λαμβάνουν το επίδομα ανεργίας μόνο για μερικούς μήνες και όχι για όλο το χρόνο, καθώς δεν είχαν τις απαιτούμενες ημέρες εργασίας το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Οπότε και για αυτούς η μικρή οικονομική βοήθεια της πολιτείας αφορά ένα εξαιρετικά περιορισμένο χρονικό διάστημα.
Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες που όταν κλείνουν τις επιχειρήσεις τους μένουν χωρίς εισόδημα από τη μία μέρα στην άλλη.
Τρόφιμα θα μοιράσουν σε απόρους, 18 φιλανθρωπικοί σύλλογοι, ιδρύματα και φορείς των Χανίων.
Όπως ανακοινώθηκε από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, η διανομή των τροφίμων γίνεται σε φορείς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα δωρεάν διανομής τροφίμων της Ε.Ε. σε άπορα άτομα και άπορες οικογένειες, για το έτος 2012.
Εκτός από τους δέκα τόνους γραβιέρα Κρήτης, οι δικαιούχοι θα μοιραστούν ελαιόλαδο, ζυμαρικά, ρύζι και φέτα.
Κρατώντας πανό κατά του φασισμού, του ρατσισμού και της βίας μαθητές από διάφορα Λύκεια της Ξάνθης βγήκαν στην κεντρική πλατεία της πόλης, με αφορμή την επέτειο για τον εορτασμό του Πολυτεχνείου.
Το ειδικό σχολείο είναι έτοιμο να υποδεχθεί τους μαθητές του. Ανοίγει και πάλι το Σικιαρίδειο Ίδρυμα την αγκαλιά του στα παιδιά με νοητική υστέρηση, έπειτα από τις συστηματικές προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής Αμαρουσίου
Έτοιμα να υποδεχθούν και πάλι από το Δευτέρα τους μαθητές και σπουδαστές τους είναι τα Ειδικά Σχολεία και τα εργαστήρια επαγγελματικής κατάρτισης του Σικιαρίδειου Ιδρύματος, του ιστορικού φορέα που φροντίζει για την κατάρτιση παιδιών με νοητική υστέρηση, μετά τη δικαίωση των επίπονων προσπαθειών της Διοίκησης του Δήμου Αμαρουσίου και προσωπικά του Προέδρου του Ι.Σ.Α. Γιώργου Πατούλη, για να μην κλείσει η σημαντική αυτή προνοιακή δομή λόγω οικονομικής αδυναμίας.
Η επαναλειτουργία του Σικιαριδείου επισφραγίστηκε στη συνάντηση του Προέδρου του Ι.Σ.Α. κ. Πατούλη, με τη νέα Πρόεδρο του Δ.Σ του Ιδρύματος Βάγια Τσακατάρα, στη θέση του παραιτηθέντος Σ. Σικιαρίδη.
Ο Πρόεδρος του Ι.Σ.Α. Γ. Πατούλης, από τη στιγμή που πληροφορήθηκε το κλείσιμο των σχολείων του ιδρύματος, μετά τη διακοπή της κρατικής χρηματοδότησης από πλευράς Πολιτείας, διατύπωσε ως αδήριτη την ανάγκη να αναληφθούν πρωτοβουλίες για να αποτραπεί αυτή η εξέλιξη. Εξέλιξη που θα οδηγούσε στον αποκλεισμό εκατοντάδες παιδιά με νοητική υστέρηση, από τις απαραίτητες εκπαιδευτικές διαδικασίες που είχαν ως στόχο την ενσωμάτωση τους στην κοινωνία καθώς και την επαγγελματική τους κατάρτιση.
Αναλαμβάνοντας δυναμικές πρωτοβουλίες, ο κ. Πατούλης, πρωτοστάτησε στις κινητοποιήσεις γονέων και καθηγητών για την επαναλειτουργία του ιδρύματος, ενώ με παρεμβάσεις προς την Κεντρική Διοίκηση και τα συναρμόδια Υπουργεία Παιδείας και Εργασίας ζήτησε επιτακτικά να εξευρεθούν οι πόροι χρηματοδότησης που θα επέτρεπαν την ομαλή λειτουργία του φορέα.
Με αφορμή την αίσια έκβαση στην υπόθεση της επαναλειτουργίας του Ιδρύματος ο κ. Πατούλης, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που οι προσπάθειες μας είχαν αίσιο τέλος και ένα ίδρυμα όπως το Σικιαρίδειο, με περισσότερα από 70 χρόνια προσφοράς στα παιδιά με νοητική υστέρηση σε επίπεδο εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης, τελικά θα συνεχίσει να προσφέρει το πολύτιμο έργο του. Ο στόχος μας για εξεύρεση μιας βιώσιμης λύσης, που θα αποτρέψει το οριστικό κλείσιμο μιας πολύτιμης κοινωνικής και εκπαιδευτικής δομής, φαίνεται πως τελικά επιτεύχθηκε. Η εξέλιξη αυτή δικαιώνει το Δήμο Αμαρουσίου, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που αγωνίστηκαν και πέτυχαν να αποτρέψουν το κλείσιμο του Σικιαρίδειου».
Η κ. Τσακατάρα, νέα Πρόεδρος του Δ.Σ του Σικιαρίδειου Ιδρύματος και Διευθύντρια Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης στη Γενική Γραμματεία Πρόνοιας, εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Εργασίας, μετέφερε τη βούληση των επικεφαλής του Υπουργείου Εργασίας να εξευρεθούν οι τρόποι χρηματοδότησης που θα επιτρέψουν την ομαλή λειτουργία του ιδρύματος σε σταθερή βάση.
Η χρηματοδότηση της δομής προβλέπει τη συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου, των ασφαλιστικών ταμείων, αλλά και κοινοτικών πόρων, ενώ το Υπουργείο Παιδείας διατηρεί την υποχρέωση καταβολής της μισθοδοσίας του διδακτικού προσωπικού.
Η ένταξη των παιδιών στα σχολεία και στα εργαστήρια του Σικιαρίδειου Ιδρύματος θα γίνεται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια ανάμεσα στα οποία κοινωνικά και γεωγραφικά.
Παρόντες στη συνάντηση ήταν, επίσης, ο Διευθυντής Διοίκησης του Σικιαρίδειου Ιδρύματος Χρήστος Οικονόμου, ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής του Σικιαρίδειου Ιδρύματος Νίκος Παπαδάκος, και ο δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Καρλαύτης.
Σε πιλοτική εφαρμογή από φέτος το πρόγραμμα. Κάθε Δευτέρα θα παραδίδονται δωρεάν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας από το δήμο Λαγκαδά σε μαθητές της Β' τάξης Γυμνασίου στα Μαθηματικά και τη Φυσική.
«Η δωρεάν ενισχυτική διδασκαλία των μαθητών μας γίνεται πιλοτικά για φέτος, με στόχο την ανίχνευση των συνθηκών που θα αποτελέσουν πρόκριμα οργάνωσης δωρεάν ενισχυτικής διδασκαλίας για την επόμενη σχολική χρονιά, σε όλες τις Δημοτικές μας Ενότητες» είπε ο δήμαρχος Λαγκαδά Γιάννης Αναστασιάδης. Παράλληλα, ευχαριστεί τον καθηγητή Φυσικομαθηματικών κ. Βογιατζή Ηλία, για την εθελοντική προσφορά του στους μαθητές.