Το τοπίο, η ιστορία και ο τρόπος ζωής μπορεί να γοητεύουν αλλά η ρύπανση σκοτώνει - Διαβάστε το γιατί...
Με την πρώτη ματιά οι στις παρακάτω χώρες και πόλεις από όλο τον κόσμο υπάρχουν σίγουρα κάποιες στις οποίες οι περισσότεροι θα ήθελαν να ταξιδέψουν ή και να μετοικήσουν.
Κάποιες για την ιστορία τους, άλλες για τις συνθήκες εργασίας και τις αμοιβές, άλλες για τις παραδόσεις και τον πολιτισμό τους, είναι πολλοί οι λόγοι για τους οποίους πολλοί θα ενδιαφέρονταν να τις επισκεφθούν ή και να γίνουν μόνιμοι κάτοικοί τους.
Κοιτώντας πιο προσεκτικά, ωστόσο, οι παρακάτω δέκα χώρες έχουν ένα στοιχείο που «διώχνει» τους ενδιαφερόμενους: τη ρύπανση. Είναι οι πιο «τοξικές» στον κόσμο και η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι τόσο εκτεταμένη που βλάπτει την υγεία των κατοίκων τους, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
Η ρύπανση του αέρα οφείλεται σε πολλούς διαφορετικούς παράγοντες και υπολογίζεται με τη μέτρηση των εισπνεόμενων αιωρούμενων σωματιδίων P.M2.5. για τον υπολογισμό των επιπτώσεων της ρύπανσης στην υγεία. Με αυτή ως κριτήριο διαμορφώθηκε ο παρακάτω κατάλογος, ο οποίος περιλαμβάνει ανεπτυγμένες και αναπτυσσόμενες χώρες.
Στις πρώτες η μόλυνση του αέρα οφείλεται κατά κύριο λόγο στην υψηλή κατανάλωση πετρελαίου και βενζίνης. Στις αναπτυσσόμενες η μόλυνση οφείλεται περισσότερο στη χρήση και την καύση επιβλαβών υλικών.
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η συγκέντρωση των επικίνδυνων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 10 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο. Οι παρακάτω χώρες έχουν αφήσει πίσω τους το όριο αυτό.
10. Μπαχρέιν
Η χώρα αντιμετώπισε πολλές οικονομικές και πολιτικές κρίσεις τα τελευταία 3-4 χρόνια. Είναι από τις χώρες με πολύ υψηλά εισοδήματα και πολλές ευκαιρίες εργασίας κι έτσι μετοικούν στο Μπαχρέιν άνθρωποι από πολλές χώρες αναζητώντας δουλειά. Χώρα πλούσια σε κοιτάσματα πετρελαίου, έχει πολλές βιομηχανίες που ασχολούνται με αυτά. Οι βιομηχανίες αυτές είναι ένας βασικός λόγος για τη ρύπανση του αέρα, η οποία προέρχεται εν πολλοίς από την παραγωγή ενέργειας. Τον αέρα επιβαρύνει και η σκόνη στο Μπαχρέιν. Σύμφωνα με την απογραφή, έχει 1,3 εκατ. κατοίκους. Ρύπανση: 57 ug/m3.
Η χώρα αντιμετώπισε πολλές οικονομικές και πολιτικές κρίσεις τα τελευταία 3-4 χρόνια. Είναι από τις χώρες με πολύ υψηλά εισοδήματα και πολλές ευκαιρίες εργασίας κι έτσι μετοικούν στο Μπαχρέιν άνθρωποι από πολλές χώρες αναζητώντας δουλειά. Χώρα πλούσια σε κοιτάσματα πετρελαίου, έχει πολλές βιομηχανίες που ασχολούνται με αυτά. Οι βιομηχανίες αυτές είναι ένας βασικός λόγος για τη ρύπανση του αέρα, η οποία προέρχεται εν πολλοίς από την παραγωγή ενέργειας. Τον αέρα επιβαρύνει και η σκόνη στο Μπαχρέιν. Σύμφωνα με την απογραφή, έχει 1,3 εκατ. κατοίκους. Ρύπανση: 57 ug/m3.
9. Ινδία
Βαίνοντας με ταχείς ρυθμούς προς την εκβιομηχάνιση η Ινδία είναι η Τρίτη χώρα στον κόσμο με τον μεγαλύτερο πληθυσμό. Παρά τον εκσυγχρονισμό ορισμένων περιοχών της χώρας, άλλες έχουν ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουν. Η ρύπανση της ατμόσφαιρας είναι πολύ σοβαρή στην Ινδία κι αυτό είναι το τίμημα που πληρώνει για την ανάπτυξη. Είναι χαρακτηριστικό πως το Νέο Δελχί είναι η πιο μολυσμένη πόλη της χώρας όπου το επίπεδο της ρύπανσης είναι έξι φορές υψηλότερο από το επιτρεπτό. Ρύπανση: 59 ug/m3.
Βαίνοντας με ταχείς ρυθμούς προς την εκβιομηχάνιση η Ινδία είναι η Τρίτη χώρα στον κόσμο με τον μεγαλύτερο πληθυσμό. Παρά τον εκσυγχρονισμό ορισμένων περιοχών της χώρας, άλλες έχουν ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουν. Η ρύπανση της ατμόσφαιρας είναι πολύ σοβαρή στην Ινδία κι αυτό είναι το τίμημα που πληρώνει για την ανάπτυξη. Είναι χαρακτηριστικό πως το Νέο Δελχί είναι η πιο μολυσμένη πόλη της χώρας όπου το επίπεδο της ρύπανσης είναι έξι φορές υψηλότερο από το επιτρεπτό. Ρύπανση: 59 ug/m3.
8. Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Τα ΗΑΕ είναι από τις πλουσιότερες χώρες στον κόσμο. Η ατμοσφαιρική ρύπανση οφείλεται περισσότερο στις βιομηχανίες πετρελαίου και αερίου, που αφθονούν . Λόγω των κοιτασμάτων αυτών και πολλές άλλες χώρες έχουν βιομηχανικές μονάδες στη χώρα. Η κυβέρνηση αναζητά τρόπους να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα όπως η εισαγωγή της Ημέρας χωρίς Αυτοκίνητο στο Ντουμπάι. Ρύπανση: 61 ug/m3.
Τα ΗΑΕ είναι από τις πλουσιότερες χώρες στον κόσμο. Η ατμοσφαιρική ρύπανση οφείλεται περισσότερο στις βιομηχανίες πετρελαίου και αερίου, που αφθονούν . Λόγω των κοιτασμάτων αυτών και πολλές άλλες χώρες έχουν βιομηχανικές μονάδες στη χώρα. Η κυβέρνηση αναζητά τρόπους να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα όπως η εισαγωγή της Ημέρας χωρίς Αυτοκίνητο στο Ντουμπάι. Ρύπανση: 61 ug/m3.
7. Μογγολία
Ίσως η ύπαρξή της στον κατάλογο αυτό εκπλήσσει. Η Μογγολία είναι μια μικρή χώρα με μικρό πληθυσμό, περίπου 2,5 εκατ. κατοίκων. Ο χειμώνας είναι δριμύς και το κρύο πολύ έντονο, η θερμοκρασία φτάνει και τους 40 βαθμούς υπό το μηδέν. Λόγω των δύσκολων αυτών συνθηκών είναι πολύ υψηλή η καύση άνθρακα για θέρμανση και αυτή είναι η βασική πηγή της ρύπανσης. Ρύπανση: 64 ug/m3.
Ίσως η ύπαρξή της στον κατάλογο αυτό εκπλήσσει. Η Μογγολία είναι μια μικρή χώρα με μικρό πληθυσμό, περίπου 2,5 εκατ. κατοίκων. Ο χειμώνας είναι δριμύς και το κρύο πολύ έντονο, η θερμοκρασία φτάνει και τους 40 βαθμούς υπό το μηδέν. Λόγω των δύσκολων αυτών συνθηκών είναι πολύ υψηλή η καύση άνθρακα για θέρμανση και αυτή είναι η βασική πηγή της ρύπανσης. Ρύπανση: 64 ug/m3.
6. Αίγυπτος
Ο αυξανόμενος αριθμός αυτοκινήτων και βιομηχανιών είναι ο βασικός παράγοντας ρύπανσης στην Αίγυπτο. Στο Κάιρο η ρύπανση βρίσκεται σε επίπεδο 20 φορές υψηλότερο από το επιτρεπτό ενώ στη χώρα χρησιμοποιείται άνθρακας και ξύλο για την παραγωγή ενέργειας. Ρύπανση: 74 ug/m3.
Ο αυξανόμενος αριθμός αυτοκινήτων και βιομηχανιών είναι ο βασικός παράγοντας ρύπανσης στην Αίγυπτο. Στο Κάιρο η ρύπανση βρίσκεται σε επίπεδο 20 φορές υψηλότερο από το επιτρεπτό ενώ στη χώρα χρησιμοποιείται άνθρακας και ξύλο για την παραγωγή ενέργειας. Ρύπανση: 74 ug/m3.
5. Ιράν
Εδώ η ρύπανση αποδίδεται περισσότερο στην πολιτική αστάθεια της χώρας- αν και τα πράγματα έχουν μπει σε νέα τροχιά μετά τη συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης. Δεν εκδηλώνεται πάντως έντονη πολιτική βούληση για τη διαχείριση της ρύπανσης κι έτσι τέσσερις πόλεις του Ιράν είναι μεταξύ των πιο μολυσμένων στον κόσμο. Εκτεταμένη είναι η χρήση βενζίνης. Ρύπανση: 76 ug/m3.
Εδώ η ρύπανση αποδίδεται περισσότερο στην πολιτική αστάθεια της χώρας- αν και τα πράγματα έχουν μπει σε νέα τροχιά μετά τη συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης. Δεν εκδηλώνεται πάντως έντονη πολιτική βούληση για τη διαχείριση της ρύπανσης κι έτσι τέσσερις πόλεις του Ιράν είναι μεταξύ των πιο μολυσμένων στον κόσμο. Εκτεταμένη είναι η χρήση βενζίνης. Ρύπανση: 76 ug/m3.
4. Μπαγκλαντές
Αναπτυσσόμενη χώρα, μικρή σε έκταση αλλά πυκνοκατοικημένη. Το επίπεδο της παιδείας δεν είναι υψηλό και σε αυτό αποδίδεται εν μέρει η εκτεταμένη ρύπανση στη χώρα, καθώς οι πολίτες δεν γνωρίζουν τα αίτια και τις συνέπειές της. Είναι χαρακτηριστικό πως τρεις πόλεις του Μπαγκλαντές είναι μέσα στις 25 πιο μολυσμένες σε όλο τον κόσμο. Ρύπανση: 79 ug/m3.
Αναπτυσσόμενη χώρα, μικρή σε έκταση αλλά πυκνοκατοικημένη. Το επίπεδο της παιδείας δεν είναι υψηλό και σε αυτό αποδίδεται εν μέρει η εκτεταμένη ρύπανση στη χώρα, καθώς οι πολίτες δεν γνωρίζουν τα αίτια και τις συνέπειές της. Είναι χαρακτηριστικό πως τρεις πόλεις του Μπαγκλαντές είναι μέσα στις 25 πιο μολυσμένες σε όλο τον κόσμο. Ρύπανση: 79 ug/m3.
3. Αφγανιστάν
Μια από τις πιο ασταθείς οικονομίες στον κόσμο, το Αφγανιστάν αντιμετωπίζει προβλήματα ρύπανσης σε μεγάλο βαθμό επειδή οι πολίτες καίνε πλαστικά υλικά ως καύσιμο. Παράγοντας που επιβαρύνει τη ρύπανση θεωρείται και το γεγονός πως η χώρα περιστοιχίζεται από βουνά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, 3000 άνθρωποι πεθαίνουν το χρόνο εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μόνο στην Καμπούλ. Ρύπανση: 84 ug/m3.
Μια από τις πιο ασταθείς οικονομίες στον κόσμο, το Αφγανιστάν αντιμετωπίζει προβλήματα ρύπανσης σε μεγάλο βαθμό επειδή οι πολίτες καίνε πλαστικά υλικά ως καύσιμο. Παράγοντας που επιβαρύνει τη ρύπανση θεωρείται και το γεγονός πως η χώρα περιστοιχίζεται από βουνά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, 3000 άνθρωποι πεθαίνουν το χρόνο εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μόνο στην Καμπούλ. Ρύπανση: 84 ug/m3.
2. Κατάρ
Κι όμως, το ανεπτυγμένο, πλούσιο και με πετρελαϊκά κοιτάσματα Κατάρ βρίσκεται στη δεύτερη θέση αυτής της λίστας. Σύμφωνα με τα στοιχεία, εδώ η κακή ποιότητα του αέρα αποδίδεται στη… μεγάλη κίνηση στον αέρα! Με πληθυσμό μόλος δύο εκατομμυρίων, οι πολλές πτήσεις επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα στο Κατάρ και το κατατάσσουν στη δεύτερη θέση. Ρύπανση: 93 ug/m3.
Κι όμως, το ανεπτυγμένο, πλούσιο και με πετρελαϊκά κοιτάσματα Κατάρ βρίσκεται στη δεύτερη θέση αυτής της λίστας. Σύμφωνα με τα στοιχεία, εδώ η κακή ποιότητα του αέρα αποδίδεται στη… μεγάλη κίνηση στον αέρα! Με πληθυσμό μόλος δύο εκατομμυρίων, οι πολλές πτήσεις επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα στο Κατάρ και το κατατάσσουν στη δεύτερη θέση. Ρύπανση: 93 ug/m3.
1. Πακιστάν
Πολιτική αστάθεια, φτώχεια, αναλφαβητισμός και ρύπανση είναι μερικά από τα μεγάλα προβλήματα του Πακιστάν. Σχεδόν 80.000 άνθρωποι καταλήγουν κάθε χρόνο στο νοσοκομείο λόγω των επιπέδων της ρύπανσης η οποία πλήττει σε μεγάλο βαθμό τα παιδιά κάτω των 5 ετών. Ρύπανση: 101 ug/m3.
Πολιτική αστάθεια, φτώχεια, αναλφαβητισμός και ρύπανση είναι μερικά από τα μεγάλα προβλήματα του Πακιστάν. Σχεδόν 80.000 άνθρωποι καταλήγουν κάθε χρόνο στο νοσοκομείο λόγω των επιπέδων της ρύπανσης η οποία πλήττει σε μεγάλο βαθμό τα παιδιά κάτω των 5 ετών. Ρύπανση: 101 ug/m3.
Οι πιο «βρώμικες» πόλεις στον κόσμο
Ορισμένες πόλεις είναι συνώνυμες της ομίχλης και της θολής ατμόσφαιρας, όπως το Πεκίνο, όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση συνιστά πλέον μεγάλη απειλή για την υγεία των κατοίκων σε επίπεδα είκοσι φορές υψηλότερα από αυτά που συστήνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.
Ορισμένες πόλεις είναι συνώνυμες της ομίχλης και της θολής ατμόσφαιρας, όπως το Πεκίνο, όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση συνιστά πλέον μεγάλη απειλή για την υγεία των κατοίκων σε επίπεδα είκοσι φορές υψηλότερα από αυτά που συστήνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.
Ωστόσο η Ινδία, το Πακιστάν και το Ιράν είναι επίσης μερικές από τις πιο μολυσμένες πόλεις στον κόσμο, με βάση τη μέτρηση των αιωρούμεων σωματιδίων. Ο παρακάτω κατάλογος προέκυψε με βάση το μέσο όρο των μετρήσεων σε περισσότερες από 1600 πόλεις από το 2008 έως το 2013.
1. Νέο Δελχί, Ινδία (ετήσιος μέσος όρος 153 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο)
Η ατμοσφαιρική ρύπανση οφείλεται περισσότερο στη βιομηχανία και την κυκλοφορία των οχημάτων- σύμφωνα με το CNN στην πόλη κινούνται περίπου 8,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα!
Η ατμοσφαιρική ρύπανση οφείλεται περισσότερο στη βιομηχανία και την κυκλοφορία των οχημάτων- σύμφωνα με το CNN στην πόλη κινούνται περίπου 8,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα!
2. Patna, Ινδία (ετήσιος μέσος όρος 149 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο)
Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της ανατολικής Ινδίας είχε πληθυσμό 1,68 εκατ. το 2011. Οι κυριότερες εξαγωγές της αφορούν σιτάρι, ζαχαροκάλαμο, σουσάμι και ρύζι.
Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της ανατολικής Ινδίας είχε πληθυσμό 1,68 εκατ. το 2011. Οι κυριότερες εξαγωγές της αφορούν σιτάρι, ζαχαροκάλαμο, σουσάμι και ρύζι.
3. Gwalior, Ινδία (ετήσιος μέσος όρος 144 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο)
Μια από της μεγαλύτερες πόλεις της κεντρικής Ινδίας η Gwalior είναι περικυκλωμένη από τρεις βιομηχανικές κι εμπορικές περιοχές: Sitholi, Banmore και Malanpur.
Μια από της μεγαλύτερες πόλεις της κεντρικής Ινδίας η Gwalior είναι περικυκλωμένη από τρεις βιομηχανικές κι εμπορικές περιοχές: Sitholi, Banmore και Malanpur.
4. Raipur, Ινδία (ετήσιος μέσος όρος 134 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο)
Η πόλη Raipur έχει γίνει σημαντικός εμπορικός και βιομηχανικός προορισμός για τις εταιρείες άνθρακα, ενέργειας, αλουμινίου και χάλυβα.
Η πόλη Raipur έχει γίνει σημαντικός εμπορικός και βιομηχανικός προορισμός για τις εταιρείες άνθρακα, ενέργειας, αλουμινίου και χάλυβα.
5. Καράτσι, Πακιστάν (ετήσιος μέσος όρος 117 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο)
Η μόλυνση του αέρα, η έλλειψη σωστής διαχείρισης των αποβλήτων και η υποβάθμιση των υδάτινων πόρων είναι σημαντικά προβλήματα για το Καράτσι. Ο αέρας στην πόλη επιβαρύνεται από τις εκπομπές αερίων των οχημάτων και των βιομηχανιών, την καύση απορριμμάτων σε ανοιχτούς χώρους και τις φωτιές στα σπίτια.
Η μόλυνση του αέρα, η έλλειψη σωστής διαχείρισης των αποβλήτων και η υποβάθμιση των υδάτινων πόρων είναι σημαντικά προβλήματα για το Καράτσι. Ο αέρας στην πόλη επιβαρύνεται από τις εκπομπές αερίων των οχημάτων και των βιομηχανιών, την καύση απορριμμάτων σε ανοιχτούς χώρους και τις φωτιές στα σπίτια.
6. Peshawar, Πακιστάν (ετήσιος μέσος όρος 111 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο)
Οι εκπομπές αερίων και η καύση στέρεων αποβλήτων είναι, μεταξύ άλλων, οι παράγοντες που στέλνουν την Πεσαβάρ στην 6η θέση.
Οι εκπομπές αερίων και η καύση στέρεων αποβλήτων είναι, μεταξύ άλλων, οι παράγοντες που στέλνουν την Πεσαβάρ στην 6η θέση.
7. Rawalpindi, Πακιστάν (ετήσιος μέσος όρος 107 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο)
Η ταχύτατα αναπτυσσόμενη χώρα στην περιοχή Pothohar στο βόρειο Πακιστάν είναι έδρα πολλών υφαντουργείων. Η ρύπανση του αέρα επιβαρύνεται και από τα υψηλά επίπεδα κίνησης οχημάτων στην πόλη.
Η ταχύτατα αναπτυσσόμενη χώρα στην περιοχή Pothohar στο βόρειο Πακιστάν είναι έδρα πολλών υφαντουργείων. Η ρύπανση του αέρα επιβαρύνεται και από τα υψηλά επίπεδα κίνησης οχημάτων στην πόλη.
8. Khorramabad, Ιράν (ετήσιος μέσος όρος 102 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο)
Το 2012 η ρύπανση συνέβαλε στον πρόωρο θάνατο 4.500 ανθρώπων στην Τεχεράνη και 80.000 σε όλο το Ιράν, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας της χώρας.
Το 2012 η ρύπανση συνέβαλε στον πρόωρο θάνατο 4.500 ανθρώπων στην Τεχεράνη και 80.000 σε όλο το Ιράν, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας της χώρας.
9. Ahmedabad, Ινδία (ετήσιος μέσος όρος 100 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο)
Οικονομικό και βιομηχανικό κέντρο της Ινδίας το Ahmedabad είναι η χώρα με τη δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγή βάμβακος στη χώρα.
Οικονομικό και βιομηχανικό κέντρο της Ινδίας το Ahmedabad είναι η χώρα με τη δεύτερη μεγαλύτερη παραγωγή βάμβακος στη χώρα.
10. Lucknow, Ινδία (ετήσιος μέσος όρος 96 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο)
Η πρωτεύουσα του κρατιδίου Uttar Pradesh είναι μεταξύ των πιο «τοξικών» στη χώρα. Η έλλειψη υποδομών στα δημόσιες μεταφορές και ο αυξανόμενος αριθμός οχημάτων που κυκλοφορούν στην πόλη επιδεινώνουν το πρόβλημα, σύμφωνα με το Κέντρο Επιστημών και Περιβάλλοντος της Ινδίας.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Η πρωτεύουσα του κρατιδίου Uttar Pradesh είναι μεταξύ των πιο «τοξικών» στη χώρα. Η έλλειψη υποδομών στα δημόσιες μεταφορές και ο αυξανόμενος αριθμός οχημάτων που κυκλοφορούν στην πόλη επιδεινώνουν το πρόβλημα, σύμφωνα με το Κέντρο Επιστημών και Περιβάλλοντος της Ινδίας.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.