Το Blog των AμεA (Ατόμων με Αναπηρία) - Αναπηρία - Δικαιώματα, Παροχές, Ενημέρωση και Πληροφορίες για τα Άτομα με Αναπηρία... και όχι μόνο. Ανάπηροι αλλά ίσοι - Disabled but Equal
Σας έχουν πει ποτέ ότι η λύση στο πρόβλημά σας είναι το σεξ; Αν όχι δείτε σε ποιες περιπτώσεις κάνοντας σεξ μπορείτε να διώξετε μακριά και ακόμα παραπέρα τις ανησυχίες σας! Όταν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε Ποιος χρειάζεται τσάι από βότανα, όταν υπάρχει η καλύτερη θεραπεία για την αϋπνία; Όταν προσπαθείτε να ξεπεράσετε έναν τσακωμό Σας ζήτησε συγνώμη. Του είπατε ότι τον συγχωρείτε αλλά ένα κομμάτι του εαυτού σας είναι ακόμα θυμωμένο. Αντί να βασανίζετε το μυαλό σας και μαζί με αυτό και εκείνον, μήπως να κάνετε σεξ καλύτερα; Όταν προσπαθείτε να ξεπεράσετε έναν χωρισμό Ο έρωτας με έρωτα περνάει και δεν το λέμε μόνο εμείς αλλά και το λαϊκό άσμα! Όταν είστε πολύ στρεσαρισμένοι εξαιτίας της δουλειάς Μακάρι κανείς να μην κουβαλούσε τα προβλήματα της δουλειάς στο σπίτι αλλά η θεωρία απέχει από την πράξη! Αύριο έχετε να κάνετε εκείνη την κρίσιμη παρουσίαση στον προϊστάμενο σας από την οποία εξαρτάται και η πολυπόθητη προαγωγή. Για να μην σας «φάει» το άγχος τη νύχτα και τελικά να μην καταφέρετε να κλείσετε μάτι, η λύση είναι να κάνετε σεξ! Όταν δεν προλαβαίνετε να πάτε γυμναστήριο Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η άσκηση σας βοηθάει να διατηρείτε αυτό το υπέροχο κορμί και σας φτιάχνει τη διάθεση. Τι γίνεται όμως όταν το πρόγραμμα είναι υπερβολικά φορτωμένο και δεν προλαβαίνετε να πάτε γυμναστήριο; Απλά κάντε σεξ! Αν χρειαστεί να λείψετε για ένα μακρινό ταξίδι Θα σας λείψει και θα του λείψετε επειδή θα χρειαστεί να λείψετε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα σε μια άλλη πόλη. Αντί να το συζητάτε συνεχώς και να δίνετε υποσχέσεις ο ένας στον άλλον αφήστε τα κορμιά σας να δώσουν τις υποσχέσεις που αρμόζουν. Όταν βαριέστε Η πλήξη είναι ένα συναίσθημα που μπορεί να οδηγήσει σε απερίσκεπτες αποφάσεις. Αντιμετωπίστε την με σεξ – μια δραστηριότητα που μόνο επικίνδυνη δεν είναι. Όταν αισθάνεστε ότι δεν είστε στις ομορφιές σας Η διάθεσή σας είναι μουντή και αισθάνεστε υποτονική, νωθρή και αδύναμη; Νιώθετε πώς χρειάζεστε βιταμίνες ενώ ούτε το μακιγιάζ δεν βοηθάει για να αισθανθείτε λιγάκι πιο όμορφα; Αντί να βάζετε με τον καθρέφτη σας κάντε σεξ ώστε να αυξήσετε τα επίπεδα της ωκυτοκίνης. Διαβάστε σε σχετικό άρθρο του Baby.gr: Ωκυτοκίνη: 14 αλήθειες για την ορμόνη της αγάπης. Όταν δεν μπορείτε να αποφασίσετε ποια ταινία θέλετε να δείτε Έχετε ρομαντική διάθεση ενώ εκείνος έχει διάθεση για δράση; Συνδυάστε και τα δύο είδη παρακάμπτοντας όμως εντελώς την ταινία! Όταν η παραγγελία καθυστερεί αλλά εσείς πεθαίνετε της πείνας! Παραγγείλατε φαγητό αλλά σας είπαν ότι θα χρειαστεί να περιμένετε λιγάκι; Τι καλύτερο από το να κάνετε σεξ μέχρι το φαγητό να καταφθάσει! Είδατε πόσο γρήγορα πέρασε η ώρα; Όταν απλά αγοράσατε καινούργια εσώρουχα Υπάρχει καλύτερος τρόπος να τα εγκαινιάσετε; Όταν μένετε σε ένα φρικτό ξενοδοχείο Τα σεντόνια είναι χάλια, ο αέρας είναι αποπνικτικός και δεν θέλετε καν να ξέρετε τι συμβαίνει κάτω από το κρεβάτι. Υπάρχει μόνο ένας τρόπος για να πάρετε το μυαλό σας μακριά από εκείνο το «τρομακτικό δωμάτιο» - και δεν είναι το να καλέσετε την υπηρεσία. Πηγή: http://www.baby.gr
Δείτε το βίντεο. Εντυπωσιακές είναι οι εικόνες του Παναθηναϊκού Σταδίου από ψηλά, όπως παρουσιάζονται σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο. Το Παναθηναϊκό Στάδιο είναι ένα διαχρονικό πολιτιστικό και τουριστικό σύμβολο και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μνημεία της Αθήνας, αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας. Προσελκύει όλους τους επισκέπτες της πόλης μας και αποτελεί ένα γνωστό σημείο αναφοράς της Αθήνας. Η πλούσια ιστορία του είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες, από την αναβίωσή τους το 1896 ως την επιτυχία του 2004 και είναι το σημείο στο οποίο σε όλους τους Ολυμπιακούς Αγώνες, χειμερινούς και θερινούς, παραδίδεται η Ολυμπιακή Φλόγα. Δείτε το υπέροχο βίντεο… Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Η φωτογραφία που έγινε viral και συζητήθηκε.
Η εικόνα με ένα μωρό μόλις τριών ημερών να κοιμάται γαλήνιο κάτω από το σημάδι της καισαρικής της μαμάς του, μοιράστηκε στο Facebook πάνω από 56.000 φορές. Η ασπρόμαυρη εικόνα, τραβήχτηκε μόλις μερικές ημέρες μετά την έκτακτη επέμβαση που έσωσε τη ζωή του βρέφους.
Όμως, η εικόνα που έχουν δει πάνω από 11 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο, έχει προκαλέσει διχογνωμία. Δηλαδή, τη στιγμή που άλλοι τη βρίσκουν συγκινητική, άλλοι την κρίνουν ως προσβλητική.
Η φωτογραφία τραβήχτηκε από την 29χρονη Helen Aller η οποία όπως ανέφερε, η μητέρα της φωτογραφίας δεν επιθυμεί να δοθεί το όνομά της στη δημοσιότητα. Όπως πρόσθεσε η 29χρονη, η γυναίκα της φωτογραφίας, ήταν τρομοκρατημένη που θα έκανε καισαρική αλλά ήθελε να απαθανατιστεί αυτή η στιγμή, μιας και αυτή η επέμβαση έσωσε τη ζωή της ίδιας και του μωρού.
Έχοντας γεννήσει μόλις πριν από 11 εβδομάδες, η Ιρλανδή παρουσιάστρια ειδήσεων Dil Wickremasinghe αποφάσισε να επιστρέψει στην τηλεόραση και να θηλάσει τον γιο της ζωντανά στον αέρα.
Μιλώντας το μεσημέρι της Τρίτης στο κανάλι TV3, σε ένα πάνελ συζήτησης με θέμα τον θηλασμό και την ανατροφή των παιδιών, η Wickremasinghe άρχισε να θηλάζει τον γιο της την ώρα της εκπομπής. Ο μικρός μάλιστα ήταν πολύ ήσυχος και αρχικά φαινόταν πώς αποκοιμήθηκε στο στήθος της μαμάς του. Στη συνέχεια όμως μια συνάδελφος της μαμάς του, η ElaineCrowley που συμμετείχε στον πάνελ επεσήμανε πώς ο μικρός είναι όντως πολύ ήσυχος και ευτυχισμένος κάθε φορά που τον ταΐζει η μαμά του. Αμέσως μετά η Wickremasinghe απάντησε: «Ναι, ας ελπίσουμε όμως ότι η θηλή μου δεν θα κάνει την εμφάνισή της!» Συμπλήρωσε επίσης ότι είναι πολύ συγκινημένη που εμφανίστηκε και πάλι στην τηλεόραση μαζί με τον γιό της ειδικά μετά την Παγκόσμια Εβδομάδα Θηλασμού. Κατά τη διάρκεια πάντως της εκπομπής, το τηλεφωνικό κέντρο κατακλύστηκε από κλήσεις χιλιάδων τηλεθεατών – κάποιοι αντέδρασαν θετικά, κάποιοι άλλο όμως όχι. Μια γυναίκα φέρεται να είπε: «Δεν υπάρχει λόγος η Dilνα θηλάζει στην τηλεόραση, μπροστά σε τόσους τηλεθεατές. Θέλησε απλά να προμοτάρει τον εαυτό της. Δεν έχει ακούσει για την αντλία θηλασμού;» Ένας εκπρόσωπος για το κανάλιTV3, δήλωσε: «Η πλειοψηφία των κλήσεων ήταν θετικές, αλλά πολλές γυναίκες δήλωσαν ότι δεν θα ήθελαν να ξαναδούν στην τηλεόραση ανάλογο θέαμα.» Η Crowley ωστόσο υπερασπίστηκε αργότερα την απόφασή της συναδέλφου της και δήλωσε: «Νομίζω ότι οι μητέρες πρέπει να είναι ελεύθερες να επιλέξουν πώς, πού και πότε θα ταΐσουν τα μωρά τους χωρίς δικαστική απόφαση ή κριτική. Όλες οι μητέρες θα έπρεπε να έχουν υποστήριξη και αν μάλιστα είναι αρκετά τυχερές ώστε να μπορούν να παίρνουν στην δουλειά και τα μωρά τους και να τα θηλάζουν, τότε γιατί όχι;» Πηγή: http://www.baby.gr
Περίπου 20.843 μετανάστες έφθασαν στην Ελλάδα την προηγούμενη εβδομάδα διά θαλάσσης, όπως ανακοίνωσε η Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει σχεδόν το 50% του συνόλου των αφίξεων μεταναστών διά θαλάσσης στην Ελλάδα το 2014, που είχαν φθάσει τις 43.500, προσθέτει η HCR. Επισημαίνει ακόμα ότι "ο ρυθμός των αφίξεων αυξάνεται συνεχώς τις τελευταίες εβδομάδες". Μόνο τον Ιούλιο, καταγράφηκαν 50.242 αφίξεις, δηλαδή περισσότερες απ’ ό,τι σε ολόκληρο το 2014. Η μεγάλη πλειονότητα των μεταναστών που έφτασαν την περασμένη εβδομάδα προερχόταν από τη Συρία σε ποσοστό 82%. Οι Αφγανοί αποτελούσαν το 14% του συνόλου και οι Ιρακινοί το 3%. "Η μεγάλη πλειονότητα των αφιχθέντων αυτών πρέπει να λάβει το καθεστώς του πρόσφυγα", διευκρίνισε η HCR. "Εδώ και μήνες, η Ύπατη Αρμοστεία έχει απευθύνει προειδοποιήσεις όσον αφορά την αυξανόμενη κρίση με τους πρόσφυγες στα ελληνικά νησιά", αναφέρει ακόμη η υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών, η οποία ζητεί να ενισχυθούν "επειγόντως" οι δομές υποδοχής στα νησιά και στην υπόλοιπη χώρα. Η υπηρεσία "συνιστά στις ελληνικές αρχές να δημιουργήσουν μία μοναδική δομή η οποία θα επιφορτιστεί να συντονίσει την απόκριση έκτακτης ανάγκης" σε αυτή την κρίση και "να δημιουργήσει έναν κατάλληλο μηχανισμό ανθρωπιστικής βοήθειας". Οι ευρωπαϊκές χώρες θα πρέπει να υποστηρίξουν την Ελλάδα σε αυτή την εργασία, υπογραμμίζει ακόμη η HCR. Πηγή: http://www.enikos.gr
Αποκαλύπτει το μυστικό που τρελαίνει τις γυναίκες. Τη στιγμή που κάθε άντρας θεωρεί ότι μάλλον είναι καλύτερος από ότι πράγματι είναι στο κρεβάτι, ο Jesse Williamson είναι το αντίθετο. Ο 37χρονος, πρόσφατα έμαθε ότι οι πρώην ερωμένες του έμειναν πολύ ικανοποιημένες από εκείνον.
Στην εφαρμογή για ραντεβού, Lulu, όπου γυναίκες βαθμολογούν τους πρώην τους σε μια σειρά από κατηγορίες, ο Williamson έλαβε το απόλυτο δεκάρι, την ανώτερη βαθμολογία στην κατηγορία κρεβατοκάμαρα, από 11 πρώην ερωμένες του. «Έλαβα μηνύματα με ‘ευχαριστώ’ για το σεξ», λέει ο 37χρονος, κάτοικος του West Village, στη Νέα Υόρκη. Πάντως, όπως ο ίδιος επιμένει, τα εύσημα δεν είναι προϊόν ποσότητας: «Έχω κοιμηθεί με 15 γυναίκες, το πολύ», είπε. Οπότε, ποιο είναι το μυστικό του; «Η χαρακτηριστική μου κίνηση, είναι το ότι ακούω», εξηγεί «αν προσέχεις, οι γυναίκες μπορούν να σε διδάξουν πολλά». Όπως και να ‘χει, η 36χρονη αρραβωνιαστικιά του, Natalie Glaser, δεν παραπονιέται. «Είμαι μια πολύ, πολύ τυχερή κοπέλα!», λέει απλά. Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Το άρθρο του διάσημου φυσικού για την κρίση και το σοσιαλισμό.
«Ο καπιταλισμός, ιδού η πηγή του κακού», είναι ο τίτλος άρθρου του Άλμπερτ Αϊνστάιν που έγραψε το 1949 για το αμερικάνικο περιοδικό «Monthly Review» και αναδημοσιεύει η κομουνιστική εφημερίδα Ουμανιτέ. Στον πρόλογό του, και πριν αναπτύξει τις θέσεις του, ο μέγας επιστήμονας απαντά στο ερώτημα: «Είναι σωστό για ένα άτομο που δεν έχει εμπειρία (προσανατολισμό) σε οικονομικά και κοινωνικά θέματα να εκφράζει απόψεις για το σοσιαλισμό; Για πολλαπλούς λόγους πιστεύω πως ναι», υπογραμμίζει. «Έχω σήμερα φθάσει στο σημείο» συνεχίζει, «όπου μπορώ να αναφέρω επιγραμματικά, ποια είναι κατά την άποψή μου η ουσιαστική αιτία της κρίσης της εποχής μας. Πρόκειται για τη σχέση ανάμεσα στο άτομο και την κοινωνία. Το άτομο έχει συνειδητοποιήσει όσο ποτέ άλλοτε, την εξάρτησή του από την κοινωνία. Δεν νοιώθει όμως την εξάρτηση αυτή σαν ένα θετικό καλό, σαν έναν οργανικό δεσμό, σαν μια προστατευτική δύναμη, αλλά μάλλον σαν μια απειλή για τα φυσικά του δικαιώματα, ή ακόμα για την οικονομική του ύπαρξη». Παρατηρώντας την κοινωνική συμπεριφορά των συνανθρώπων του, ο Αϊνστάιν εκτιμά ότι «η κοινωνική θέση του ατόμου είναι τέτοια, που οι εγωιστικές τάσεις της ύπαρξής του βρίσκονται σε διαρκή προβολή, ενώ οι κοινωνικές τάσεις, που από τη φύση τους είναι ασθενέστερες, επιδεινώνονται σταδιακά. Όλα τα ανθρώπινα όντα, ανεξάρτητα από τη θέση τους στην κοινωνία, υποφέρουν από αυτή τη διαδικασία της φθοράς. Δέσμιοι, χωρίς να το γνωρίζουν, του δικού τους εγωισμού, νοιώθουν ανασφαλείς, απομονωμένοι και στερημένοι, από την αγαθή, απλή και γνήσια χαρά της ζωής», λέει ο Αϊνστάιν και προσθέτει: «Ο άνθρωπος δεν μπορεί να βρει ένα νόημα στη ζωή, που είναι σύντομη και επικίνδυνη, παρά αφιερώνοντας τον εαυτόν του στην κοινωνία. Η οικονομική αναρχία της καπιταλιστικής κοινωνίας, όπως είναι σήμερα, αποτελεί κατά τη γνώμη μου, την πραγματική πηγή του κακού», καταλήγει. Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν περιγράφει στη συνέχεια το τρόπο λειτουργίας μιας κοινωνίας όπου τα μέσα παραγωγής και επομένως η παραγωγική ικανότητα δημιουργίας καταναλωτικών αλλά και κεφαλαιακών αγαθών, ανήκουν νομίμως στην ιδιωτική ιδιοκτησία. Μιλά για την ανισότιμη σχέση ανάμεσα σε εργαζόμενο και εργοδότη καπιταλιστή, τις «ελεύθερες συμβάσεις εργασίας» που υπογράφονται όχι με βάση την αξία των προϊόντων που ο εργαζόμενος παράγει, αλλά με βάση το ελάχιστο των αναγκών του (εργαζόμενου), αλλά και σε σχέση με τον αριθμό των εργαζόμενων που έχει ανάγκη ο καπιταλιστής αλλά και τον αριθμό των ανέργων που αναζητούν εργασία. «Στρατιές ανέργων» Η επικρατούσα κατάσταση σε μια οικονομία που βασίζεται στην ιδιωτική ιδιοκτησία του κεφαλαίου, χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι «η παραγωγή γίνεται με στόχο το κέρδος κι όχι τη χρησιμότητα», τονίζει ο Αϊνστάιν και προσθέτει: «Δεν υπάρχει τρόπος να προβλεφθεί εάν όλοι αυτοί, που είναι ικανοί και επιθυμούν να εργασθούν, θα μπορέσουν πάντα να βρουν μια απασχόληση. Έχουμε ήδη μια στρατιά από ανέργους. Ο εργάτης είναι μονίμως μέσα στο φόβο να χάσει την εργασία του. (...) Το κεντρί του κέρδους, σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους καπιταλιστές ευθύνονται για την αστάθεια σε ό,τι αφορά στη συσσώρευση και τη χρήση του κεφαλαίου που οδηγεί σε οικονομικές υφέσεις όλο και πιο σοβαρές. Ο απεριόριστος ανταγωνισμός οδηγεί σε μια τεράστια σπάταλη εργασίας, αλλά και ακρωτηριασμό της κοινωνικής συνείδησης (των καπιταλιστών). Θεωρώ ότι αυτός ο ακρωτηριασμός είναι το χειρότερο κακό του καπιταλισμού. Ολόκληρο το εκπαιδευτικό μας σύστημα υποφέρει απ’ αυτό το κακό. Την έννοια της υπερβολικής ανταγωνιστικότητας έχει ενστερνισθεί ο φοιτητής, που έχει εκπαιδευθεί να λατρεύει την επιτυχία “του έχω” (ιδιοκτησίας) ως προετοιμασία της μελλοντικής του σταδιοδρομίας». Για την απαλλαγή των κοινωνιών από όλα αυτά τα κακά, ο Αϊνστάιν είναι πεπεισμένος ότι «δεν υπάρχει παρά ένα μόνο μέσο, και αυτό είναι, η θέσπιση μιας σοσιαλιστικής οικονομίας, η οποία να συνοδεύεται από ένα εκπαιδευτικό σύστημα προσανατολισμένο σε κοινωνικούς στόχους». Σε μια τέτοια οικονομία εξηγεί, «τα μέσα παραγωγής θα ανήκουν στην ίδια την κοινωνία και θα χρησιμοποιούνται βάσει προγραμματισμού (σχεδιασμού). Μια σχεδιασμένη οικονομία η οποία θα προσαρμόζει την παραγωγή στις ανάγκες της κοινωνίας, θα μοιράζει την εργασία σε όλους αυτούς που είναι ικανοί και θα εξασφαλίζει τα προς το ζην για κάθε άνδρα, γυναίκα, παιδί. Η παιδεία του ατόμου θα πρέπει να ενισχύει την ανάπτυξη των έμφυτων ικανοτήτων του και να του ενσταλάζει το αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συνανθρώπους του, αντί να εξυμνεί την εξουσία και την επιτυχία, όπως ακριβώς γίνεται σήμερα», έγραφε το 1949 ο Α. Αϊστάιν. Αναγνωρίζει στη συνέχεια «ότι μια σχεδιασμένη οικονομία δεν είναι ακόμα σοσιαλισμός (...) ο οποίος θα πρέπει να επιλύσει ορισμένα εξαιρετικά δύσκολα κοινωνικό-πολιτικά προβλήματα, όπως: τον κίνδυνο της πλήρους υποδούλωσης του ατόμου, τον κίνδυνο ενός σκληρού συγκεντρωτισμού της πολιτικής και οικονομικής εξουσίας, καθώς και μια γραφειοκρατία που θα μπορούσε να γίνει παντοδύναμη και αλαζονική». Και το ερώτημα που θέτει προς συζήτηση ο Αϊνστάιν, καταλήγοντας με το άρθρο του αυτό στο πρώτο τεύχος του Monthly Review (Μάιος του 1949) είναι «πώς θα μπορούσαν να προστατευθούν τα δικαιώματα του ατόμου και να εξασφαλισθεί ένα δημοκρατικό αντίβαρο στην εξουσία της γραφειοκρατίας». Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Ψεύτικους πολιτισμούς, γίγαντες και χαμένες φυλές σκαρφίστηκαν οι ψευδο-επιστήμονες! Ο μύθος της χαμένης Ατλαντίδας συνεχίζει να στοιχειώνει την οικουμένη, παρά το γεγονός ότι ξέρουμε πια καλά ότι πρόκειται για ιστορικό θρύλο.
Το να υπάρχει κάπου ένας χαμένος πολιτισμός που να μην έχουμε πάρει ποτέ μυρωδιά είναι κομματάκι απίθανο, αν και αυτό δεν στερεί σε τίποτα τη μαγεία του κοινού με τέτοιου είδους ιστορίες.
Πολιτισμοί χαμένοι στη λήθη του χρόνου και άγνωστες φυλές αιχμαλώτιζαν ανέκαθεν τον κόσμο και κάποιοι έσπευσαν να το εκμεταλλευτούν αυτό και με το παραπάνω, καθώς ο άνθρωπος είναι προφανώς έτοιμος να πιστέψει τα πάντα…
Η χαμένη πόλη της Βραζιλίας
Ο συνταγματάρχης Πέρσι Φόσετ και η οδύσσειά του να φέρει στο φως τη χαμένη Πόλη του Ζ έχουν τη δική τους ιδιαίτερη θέση στις ανθρωπολογικές φάρσες. Ο εξερευνητής δεν σκάρωσε την ιδέα για μια εξαφανισμένη πόλη στις ερημιές της Λατινικής Αμερικής εντελώς μόνος του, καθώς είχε ενδείξεις για την αποτυχημένη τελικά αποστολή του. Όλα ξεκίνησαν όταν φίλος του και συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας του έδωσε δώρο μια φιγούρα από βασάλτη, ισχυριζόμενος ότι προερχόταν από τη Βραζιλία, αν και δεν ήξερε ο ίδιος τίποτα άλλο για τη μυστηριώδη μορφή. Ήταν πάντως αυθεντική και αρχαία.
Ο περιπετειώδης Φόσετ την πήγε σε μπόλικους ειδικούς και έφτασε μέχρι και τα εργαστήρια του Βρετανικού Μουσείου, αν και δεν ικανοποιήθηκε από τις πεζές απαντήσεις τους. Τότε ήταν που απευθύνθηκε σε μέντιουμ, το οποίο βρήκε ότι το αγαλματάκι των 25 εκατοστών ανήκε σε λαμπρό πολιτισμό που κατοικούσε στην ήπειρο που συνέδεε άλλοτε Λατινική Αμερική και Αφρική και είχε αναπτυχθεί πολύ πριν από τους λαούς της Μεσοποταμίας και τον πολιτισμό της Αιγύπτου. Ο πολιτισμός είχε καταστραφεί από έκρηξη ηφαιστείου και η παντελώς άγνωστη γλώσσα της επιγραφής του αγάλματος έπεισε τον εξερευνητή να ξεκινήσει για την περιπέτειά του.
Το πράγμα πήρε πράγματι μεγάλη δημοσιότητα και από φόβο μήπως τον προλάβουν, ο τολμηρός εξερευνητής κράτησε μυστικές τις συντεταγμένες του ταξιδιού του μέσα στις ζούγκλες του Αμαζονίου. Ο Φόσετ εξαφανίστηκε τελικά το 1925 στις εσχατιές της Λατινικής Αμερικής…
Η κοινότητα των υπεραιωνόβιων
Η Βιλκαμπάμπα είναι ένα πραγματικό μέρος και είναι πανέμορφο: σκαρφαλωμένο πάνω στις Άνδεις του Ισημερινού, το γραφικό χωριουδάκι μπήκε στο στόχαστρο των Δυτικών το 1970, όταν έρευνα που είχε βαλθεί να συσχετίσει τα καρδιακά νοσήματα με τις τοπικές κουζίνες βρήκε ένα αναπάντεχο γεγονός: οι κάτοικοι όχι μόνο είχαν χαμηλότερα επίπεδα χοληστερίνης και ελάχιστα περιστατικά καρδιοπάθειας, αλλά από τους 819 ανθρώπους του πληθυσμού οι εννιά ήταν πάνω από 100 ετών! Ένα τρελό ποσοστό καθώς την περίοδο που μας ενδιαφέρει το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη ήταν ένας ανά 100.000 ανθρώπους! Κάποιοι μάλιστα δήλωναν 140 χρονών και πάνω και είχαν τα πιστοποιητικά γεννήσεως να το αποδεικνύουν.
Σύντομα η μικρή ορεινή κοινότητα μετατράπηκε σε επίγειο Παράδεισο και συνέρρευσαν εκεί ερευνητές, τουρίστες αλλά και όσοι αναζητούσαν το μυστικό της μακροζωίας. Αναρίθμητα βιβλία γράφτηκαν για τον υγιεινό τρόπο ζωής των ντόπιων και το χωριουδάκι έγινε πόλος έλξης πολλών και διάφορων. Κάποιοι στέκονταν βέβαια κριτικά απέναντι στη φήμη του επίγειου παραδείσου, όπως η Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, η όποια έβαλε σκοπό να μάθει τι πράγματι συνέβαινε στο χωριό των υπεραιωνόβιων. Σύντομα ανακάλυψε ότι κανείς δεν ήταν πάνω από 100 χρονών, καθώς ο Δυτικός είχε πέσει θύμα της διαφορετικής πολιτισμικής ταυτότητα του γηγενούς: οι ηλικιωμένοι ντόπιοι συνήθιζαν να ψεύδονται για την ηλικία τους ώστε να αξιώνουν τον μεγαλύτερο σεβασμό των νέων…
Η μεγάλη φάρσα του Γκραν Κάνιον
Ο μύθος ότι ένας πανάρχαιος πολιτισμός κρύβεται στα έγκατα της Βόρειας Αμερικής παραμένει δημοφιλέστατος ακόμα και μεταξύ ανθρωπολόγων και ιστορικών. Κι έτσι το 1909 τοπική εφημερίδα της Αριζόνα δημοσίευσε μια είδηση που φαινόταν να επιβεβαιώνει τον μύθο, καθώς τα λαμπρά ονόματα των δύο ερευνητών του πάντα έγκυρου Σμιθσόνιαν προσυπέγραφαν το γεγονός ότι το όνειρο θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα. Οι δυο αρχαιολόγοι είχαν εντοπίσει μια πόλη μέσα σε μια σειρά από σπήλαια ενός απομονωμένου και εν πολλοίς ανεξερεύνητου τμήματος του Γκραν Κάνιον. Τα κειμήλια μάλιστα συνέδεαν απευθείας τους γηγενείς Αμερικανούς με τους αρχαίους Αιγύπτιους (για μούμιες και ιερογλυφικά έκανε λόγο το άρθρο), παραμένοντας ότι πιο παλιότερο είχε ποτέ εντοπιστεί στον Νέο Κόσμο.
Στο ίδιο κείμενο γινόταν και λόγος για το πώς συνέβη και παρέμεινε χαμένος ο αρχαίος πολιτισμός για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, με τα πειστικότατα επιχειρήματα να πείθουν πολλούς. Μετά βγήκε βέβαια το Σμιθσόνιαν και αρνήθηκε τα πάντα, λέγοντας πως κανένας πολιτισμός δεν είχε ανακαλυφθεί πουθενά στην Αμερική, και παρά το γεγονός ότι ο μύθος κατέρρευσε σε επίπεδο λαϊκής απήχησης, βρήκε μια νέα ζωή στα μυαλά των συνωμοσιολόγων και των ψευδο-ιστορικών. Σωρεία ερευνητών ισχυρίζονταν τώρα ότι το Σμιθσόνιαν προσπαθούσε να συγκαλύψει απλώς τη σπουδαία ανακάλυψη, γεννώντας έναν δεύτερο μύθο στην πορεία…
Οι Γίγαντες της Παταγονίας
Χωρίς αμφιβολία, ο θαρραλέος θαλασσοπόρος Φερδινάνδος Μαγγελάνος θα είδε πολλά και απίστευτα στα ταξίδια του στην οικουμένη, αν και σύμφωνα με το βιβλίο που έγραψε ένας από τους ιστορικούς των αποστολών του, ο Μαγγελάνος ήρθε σε επαφή με τους γίγαντες της Νότιας Αμερικής που τραγουδούσαν και χόρευαν! Κατά τις αναφορές του ιστορικού, αλλά και του ίδιου του εξερευνητή, το πλήρωμα είδε τους γίγαντες και όταν το καράβι αγκυροβόλησε, οι θεόρατοι άνθρωποι τους πρόσφεραν φαγητό και νερό ως ένδειξη των φιλικών τους αισθημάτων. Οι Ευρωπαίοι έγιναν δεκτοί από τη φυλή με τιμές και εκείνοι μάγεψαν τους γίγαντες με τα ευρωπαϊκά τους δώρα, όπως ένας καθρέφτης που έφερε λέει τον τρόμο στη φυλή καθώς καθρεφτίστηκε για πρώτη φορά η αποτρόπαια όψη τους.
Ο Μαγγελάνος είχε όμως ένα σκοτεινό σχέδιο: ήθελε να αποσπάσει την προσοχή των γιγάντων με τα γυαλιστερά του αντικείμενα ώστε να τους δέσουν χειροπόδαρα και να τους φέρουν στην Ευρώπη, όπως συνήθιζαν να κάνουν εξάλλου οι πρώτοι θαλασσοπόροι με τους γηγενείς που συναντούσαν στα ταξίδια τους. Όπως και έγινε δηλαδή, αν και σύμφωνα με το χρονικό, οι γίγαντες πέθαναν καταμεσής της θάλασσας.
Έναν αιώνα αργότερα, ο σερ Φράνσις Ντρέικ επέστρεψε στην περιοχή και ήρθε σε επαφή με τους αυτόχθονες, κατακεραυνώνοντας τον Μαγγελάνο για τις ψεύτικες αναφορές του! Οι ντόπιοι ήταν πράγματι λίγο πιο εύσωμοι από τους Ευρωπαίους, πουθενά κοντά όμως στα τρία μέτρα που τους ήθελε ο εξερευνητής…
Η Υπόθεση Βελέια
Ήταν το 2006 όταν αναστατώθηκε η Ισπανία: κατά τη διάρκεια ανασκαφής στα αρχαία ερείπια του ρωμαϊκού οικισμού Ιρούνα-Βελέια, η ομάδα των αρχαιολόγων με επικεφαλής τον Ελισέο Γκιλ έπεσε πάνω σε μια σειρά κειμηλίων που ερχόταν ολοταχώς να αλλάξουν όλα όσα ξέρουμε για το παρελθόν. Κεραμικά που χρονολογούνταν από τον 3ο αιώνα απεικόνιζαν τη σταύρωση του Ιησού, άλλα ήταν διακοσμημένα με ιερογλυφικά, την ίδια ώρα που τα γραπτά μνημεία στη γλώσσα των Βάσκων τοποθετούσαν πια την ανάπτυξή της τουλάχιστον 700 χρόνια πριν από την παραδεδομένη αντίληψη!
Οι ημερομηνίες επιβεβαιώθηκαν και τα εντυπωσιακά ευρήματα, 600 στον αριθμό, κάλυπταν τώρα τη ρωμαϊκή και αιγυπτιακή ιστορία, τα πρωτοχριστιανικά χρόνια και το ελληνικό και ρωμαϊκό πάνθεο, κάνοντας έτσι τον μικρό οικισμό την απόλυτη καρδιά της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Αν ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, είναι επειδή πράγματι ήταν: ο Γκιλ κατηγορήθηκε για καταστροφή εθνικής κληρονομιάς και απάτη, αν και οι εμπειρογνώμονες ισχυρίστηκαν ότι κάποια από τα ευρήματα ήταν πιθανότητα αυθεντικά, περιπλέκοντας ακόμα περισσότερο την υπόθεση. Ο αρχαιολόγος απομακρύνθηκε από την ανασκαφή, αν και συνεχίζει να ισχυρίζεται ότι είναι αθώος κατηγορώντας το Ινστιτούτο Πολιτισμικής Κληρονομιάς της Ισπανίας για λάθη και παραλείψεις στην ταυτοποίηση των αντικειμένων.
Τα ιδιαίτερα κειμήλια περιλάμβαναν αιρετικές επιγραφές για τη σταύρωση του Χριστού, ονόματα ανθρώπων που δεν χρησιμοποιούνταν παρά στον 19ο αιώνα και μια αναφορά σε έργο του Καρτέσιου! Τον παραχαράκτη αρχαιολόγο πρόδωσε η ανακάλυψη σύγχρονης κόλλας σε μια σειρά από αρχαία κειμήλια…
Ατμοσφαιρικές αποτυπώσεις του μεγαλείου της Μητέρας Φύσης.
Ο κόσμος μας είναι γεμάτος από εκπληκτικά και μεγαλειώδη δάση, αν και σπάνια έχουμε την ευκαιρία να τα απολαύσουμε με τον τρόπο που μας χαρίζει ο ισπανός φωτογράφος Oskar Zapirain.
Τα δάσος με τις οξιές που βρήκε ο φωτογράφος στα εδάφη των Βάσκων και ο τρόπος που το απαθανάτισε μας μεταφέρουν σε έναν φανταστικό κόσμο που όλα είναι δυνατά.
Στο όλο ονειρικό αποτέλεσμα συμβάλλει σαφώς η πυκνή ομίχλη που δίνει κάτι το απόκοσμο και μυστηριώδες στο δάσος…
Εκεί που η γη είναι ζωντανή και αναβλύζει ενέργεια!
Πολλοί είναι που το λένε και το πιστεύουν ότι τόπος σαν την απομονωμένη Ισλανδία δεν υπάρχει άλλος στην οικουμένη.
Κι αν κρίνουμε από τις οπτικές ενδείξεις, πιθανότατα έχουν δίκιο!
Η απεραντοσύνη του τοπίου, τα μαγευτικά σκηνικά, η φαντασία της Φύσης και η ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση έχουν αφήσει την Ισλανδία παρθένα και απάτητη, κι αυτή ξεπληρώνει τη χάρη με τις εντυπωσιακότερες εικόνες που μόνο η Μητέρα Φύση μπορεί να μας χαρίσει.
Απολαύστε μαγεία λοιπόν και προγραμματίστε καμιά εξόρμηση στη μακρινή Ισλανδία…
Με ελεύθερη είσοδο. Στις 21, 22, 24 και 25 Αυγούστου, το Ίδρυμα Schwarz σε συνεργασία με τη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα διοργανώνουν τις Νύχτες Κλασικής Μουσικής φιλοξενώντας σημαντικούς μουσικούς του σπουδαίου Curtis Institute of Music, οι οποίοι θα παρουσιάσουν αριστουργήματα της παγκόσμιας μουσικής ιστορίας, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.
Μέσα από την ιδιαίτερη αυτή συνεργασία θεσμών υψηλού επιπέδου, ένα νέο φεστιβάλ γεννιέται. Η διαπολιτιστική κουλτούρα την οποία πρεσβεύει το Ίδρυμα Schwarz συναντά την παράδοση και την ιστορία της Γενναδείου Βιβλιοθήκης και με το κύρος που φέρει η υπογραφή του Curtis Institute, όλοι μαζί ζωντανεύουν το πολιτιστικό τοπίο της Αθήνας, ακριβώς στο μεσοδιάστημα μεταξύ καλοκαιριού και φθινοπώρου, μια περίοδο ησυχίας λίγο πριν την έναρξη της νέας σεζόν.
Η υψηλή ποιότητα αποτελεί τον πυρήνα των συναυλιών αυτών που θα φιλοξενηθούν στην αίθουσα Cotsen Hall της Γενναδείου Βιβλιοθήκης, μια αίθουσα με θέα σε έναν υπέροχο κήπο της Αθήνας.
Νύχτες Κλασικής Μουσικής...Ένας θαυμάσιος τρόπος για να αποχαιρετήσουμε το καλοκαίρι και να υποδεχτούμε το φθινόπωρο, ένας μουσικός επίλογος με ρυθμούς γνώριμων, αγαπημένων, διαχρονικών μελωδιών και με εκλεκτούς καλεσμένους από την παγκόσμια μουσική σκηνή.
Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, Ίδρυμα Schwarz, Curtis Institute of Music
Αμφιθέατρο Cotsen Hall, Αναπήρων Πολέμου 9, Αθήνα
210-72.10.536
Παρασκευή 21 Αυγούστου, 20.30 Curtis on Tour: All-Chopin Piano Recital Alexander Ullman, piano
Σάββατο 22 Αυγούστου, 20.30 Curtis on Tour: Vocal Recital Ashley Milanese, soprano Thomas Shivone, bass-baritone Mikael Eliasen, piano
Δευτέρα 24 Αυγούστου, 20.30 Curtis on Tour: Cello and Piano Recital Timotheos Petrin, cello Alexander Ullman, piano
Τρίτη 25 Αυγούστου, 20.30 Curtis on Tour: Ρεσιτάλ Μουσικής Δωματίου Ashley Milanese, soprano Thomas Shivone, bass-baritone Timotheos Petrin, cello Mikael Eliasen, piano Alexander Ullman, piano
Έχει κλέψει τις καρδιές δεκάδων χρηστών του διαδικτύου.
Τον τελευταίο καιρό, το κατάστημα των McDonald’s στην συνοικία Da’an στην Ταϊπέι του Ταϊβάν, δέχεται έναν αρκετά αυξημένο αριθμό πελατών, μεγαλύτερο από ότι συνήθως. Κι αυτό, όχι τόσο για τα ζουμερά εδέσματα, αλλά για να καταβάλουν οι πελάτες τον οβολό τους στη σέξι ταμία του καταστήματος, την Wei Han Xu.
Η Xu, ή Weiwei, πρόσφατα κέρδισε αναγνωσιμότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν ένας πελάτης ανέβασε μερικές φωτογραφίες της όπου έγιναν αυτόματα viral. Πλέον, το ίντερνετ έχει πάθει παράκρουση, με την απίστευτη ομορφιά της νεαρής, που θυμίζει ψεύτικη κούκλα. Οι χρήστες, της έχουν προσδώσει το προσωνύμιο «θεά των McDonald’s», και όχι άδικα!