Τρίτη 7 Ιουνίου 2011

Διατροφή και σεξουαλική δυσλειτουργία



Αντιμετωπίστε το πρόβλημα τρώγοντας σωστά.

Η διατροφή και κυρίως το βάρος φαίνεται να παίζει μεγάλο ρόλο τόσο στη γονιμότητα όσο και στη σεξουαλική λειτουργία. Γνωρίζουμε ότι οι τροφές περιέχουν ένα μεγάλο αριθμό βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού.

Επίσης, μια καλή διατροφή προστατεύει από την εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων όπως είναι η παχυσαρκία, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και ο σακχαρώδης διαβήτης, αλλά και είναι απαραίτητη για τη θεραπεία των νοσημάτων αυτών. Τα χρόνια νοσήματα και η κακή ποιότητα διατροφής είναι δύο από τους καταλυτικότερους παράγοντες στην ολοένα αυξανόμενη σεξουαλική δυσλειτουργία στους άντρες.

Παράγοντες που επηρεάζουν τη σεξουαλική λειτουργία του άντρα είναι οι εξής:

Παχυσαρκία. Οι άντρες με παχυσαρκία έχει φανεί ότι έχουν 3 φορές μικρότερο αριθμό και κινητικότητα σπερματοζωαρίων. Επίσης, το επιπλέον λίπος στον παχύσαρκο άντρα δεσμεύει την ελεύθερη τεστοστερόνη και πιθανώς ευνοεί τη μετατροπή της σε οιστρογόνο, γεγονός που μειώνει την ερωτική επιθυμία. Τέλος, η παχυσαρκία συνοδεύεται με χαμηλότερη αυτοεκτίμηση, μειωμένη libido και κινητικότητα

Κοιλιακή παχυσαρκία.
Οι άντρες με κοιλιακή παχυσαρκία (περίμετρος μέσης άνω των 92εκ.) έχουν 2 φορές υψηλότερο κίνδυνο να εμφανίσουν στυτική δυσλειτουργία

Αγγειακή λειτουργία.
Η καλή μικρο- και μακρο-αγγειακή κυκλοφορία είναι απαραίτητη για την καλή στυτική λειτουργία και μια διατροφή πλούσια σε ζωικά λιπαρά, η έλλειψη άσκησης και η παχυσαρκία, δημιουργούν αθηρωματική πλάκα, δηλαδή βλάβη των αγγείων.

Δυτικού τύπου διατροφή.
Γνωρίζουμε ότι η κακή ποιότητα της διατροφής δημιουργεί κακές συνθήκες για τη σεξουαλική λειτουργία του ζευγαριού και στην Ελλάδα ο τρόπος διατροφής φαίνεται να έχει στραφεί περισσότερο προς τα δυτικά πρότυπα παρά ποτέ. Η δυτικού τύπου διατροφή αποτελείται από πολλά πολυακόρεστα, κορεσμένα λιπαρά και υψηλές σε απλά σάκχαρα τροφές.

Για την καλή λειτουργία τoυ υποθαλάμου, της υπόφυσης, των όρχεων και των επινεφριδίων, που παράγουν και ελέγχουν τα επίπεδα της τεστοστερόνης, είναι απαραίτητη η κατανάλωση ψευδαργύρου, βιταμινών Α και C, ω-3 λιπαρών οξέων (όλα τα παραπάνω είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά) και βιταμινών του συμπλέγματος Β. Τα αντιοξειδωτικά βελτιώνουν την αγγειακή λειτουργία και την κινητικότητα και αριθμό των σπερματοζωαρίων, ενώ παίζουν ρόλο στη δημιουργία των ορμονών του σεξ και στην παραγωγή τεστοστερόνης.

Πώς μεταφράζονται οι παραπάνω οδηγίες σε μια διατροφή που μπορεί να ακολουθήσει κανείς και να έχει καλά αποτελέσματα:

-Αποφεύγουμε τις πλούσιες σε λίπος και ζάχαρη τροφές, που μπλοκάρουν τα αγγεία και είναι πλούσια σε θερμίδες. Αυτές οι τροφές είναι τα τηγανητά, τα παχιά κρέατα, τα ολόπαχα γαλακτοκομικά, τα φαγητά τύπου junk, τα γλυκά και αναψυκτικά.

-Εμπλουτίζουμε τη διατροφή με φρούτα και λαχανικά εποχής που περιέχουν άφθονες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Προτιμούμε τα ολικής άλεσης και αναποφλοίωτα δημητριακά, καθώς και ανάλατους καρπούς
Καταναλώνουμε άπαχα κομμάτια κόκκινου κρέατος, λιπαρά ψάρια (γαύρος, σαρδέλα, σολομός, τσιπούρα κτλ) και οστρακοειδή από καθαρές θάλασσες.

-Εάν υπάρχει υπέρβαρο /παχυσαρκία, ακολουθούμε τις οδηγίες εδικού και χάνουμε βάρος. Ακόμα και μια μικρή απώλεια βάρους, συνδέεται με καλύτερη αγγειακή λειτουργία, αυξημένη ελεύθερη τεστοστερόνη και βελτιωμένη ερωτική διάθεση

-Εντάσσουμε στην καθημερινότητά μας φυσική δραστηριότητα που βελτιώνει τη διάθεση, βοηθάει στην απώλεια βάρους, στη βελτίωση της αντοχής και της κινητικότητας.

-Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, ειδικά του κόκκινου κρασιού που περιέχει ρεσβερατρόλη, φαίνεται ότι προσφέρει καλύτερη λειτουργία στα αγγεία και πιο χαλαρή διάθεση. Η συνιστώμενη καθημερινή ποσότητα αλκοόλ για τους άντρες είναι μέχρι 2 μερίδες.

Πολλά συμπληρώματα φαίνεται ότι μπορεί να προσφέρουν καλύτερη σεξουαλική λειτουργία, όμως λόγω της έλλειψης επαρκών μελετών που να υποστηρίζουν την ασφάλειά τους, καλό είναι να λαμβάνετε μόνο τα συμπληρώματα που σας δίνει ο ιατρός ή κλινικός διαιτολόγος σας. Επίσης, η καλύτερη πηγή θρεπτικών συστατικών είναι οι τροφές, παρά η αθρόα κατανάλωση βιταμινούχων σκευασμάτων.

Η καλύτερη αντιμετώπιση υπάρχει όταν υπάρχει μια ομάδα επιστημόνων που αντιμετωπίζει όλες τις πτυχές του προβλήματος.
Διαβάστε περισσότερα...

Διακοπή των αναπηρικών συντάξεων όσων διοριστούν στο δημόσιο


Διακοπή των αναπηρικών συντάξεων όσων διοριστούν στο δημόσιο με τον Ν.2643/98 ή μέσω άλλου διαγωνισμού.

Στις 14 Δεκεμβρίου 2010, αναρτήθηκε στο http://et.diavgeia.gov.gr η εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης (αρ.πρωτ.: Φ.80000/οικ.20685/1190), που αφορά στην απασχόληση των συνταξιούχων, και συγκεκριμένα, στην αντικατάσταση του άρθρου 63 του Νόμου 2676/1999. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως συνταξιούχοι αναπηρίας που εργάζονται και κερδίζουν περισσότερα απ’ όσα θα κέρδιζε υγιής απασχολούμενος, θα υποστούν πλήρη περικοπή της σύνταξης.

Πιο αναλυτικά, οι περιορισμοί στη λήψη σύνταξης στην περίπτωση συνταξιούχων αναπηρίας φορέων κύριας ασφάλισης που αναλαμβάνουν εργασία ή αυτοαπασχολούνται, έχουν ως εξής:
Όσοι κερδίζουν, ανάλογα με το βαθμό αναπηρίας τους, περισσότερα από όσα κερδίζει υγιής απασχολούμενος, σύμφωνα με τους γενικούς όρους αμοιβής, προβλέπεται η διακοπή της σύνταξης ή των συντάξεών τους, κύριων και επικουρικών.
Διευκρινίζεται, ότι όσοι έχουν συνταξιοδοτηθεί με τις διατάξεις του Νόμου 612/1977 ή με τις διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτόν, θεωρούνται συνταξιούχοι αναπηρίας, παρόλο που λαμβάνουν σύνταξη λόγω γήρατος, καθώς η συνταξιοδότησή τους έχει ως αιτία την αναπηρία.
Οι συνταξιούχοι οφείλουν να δηλώσουν την ανάληψη εργασίας ή αυτοαπασχόλησης στο συνταξιοδοτικό τους φορέα. Για τις επικουρικές συντάξεις η δήλωση αφορά συνταξιούχους κάτω των 55 ετών και συνταξιούχους αναπηρίας.

Σε περίπτωση παράλειψης δήλωσης της απασχόλησης γίνεται καταλογισμός των συντάξεων που εισπράχθηκαν με πρόστιμο το νόμιμο τόκο υπερημερίας για τουλάχιστον δύο συντάξεις, ακόμη κι αν το διάστημα απασχόλησης ήταν μικρότερο.

Σημείωση: Στην εγκύκλιο αναφέρονται και τα εξαιρούμενα πρόσωπα από τη ρύθμιση. Συγκεκριμένα, οι διατάξεις του άρθρου 63 του Ν. 2676/1999, δεν έχουν εφαρμογή στους επιζώντες των συζύγων, στους συνταξιούχους του ΟΓΑ, και στους πολύτεκνους των οποίων το ένα τουλάχιστον τέκνο είναι ανήλικο ή σπουδάζει ή είναι ανίκανο για κάθε βιοποριστική εργασία.
Διαβάστε περισσότερα...

Αναλογία 1/5 προσλήψεων και Προκήρυξη του ΟΑΕΔ (Ν. 2643/98) - Τι γίνεται τελικά με αυτό το διαγωνισμό;

Σε λίγες μέρες κλείνει 3 χρόνια από την έναρξή του (αν και ουσιαστικά τα έχει κλείσει από την έκδοση του ΦΕΚ) η προκήρυξη του ΟΑΕΔ βάσει του νόμου 2643 του 1998 για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ΑμεΑ, συγγενείς ΑμεΑ, Πολύτεκνους και τέκνα εθνικής αντίστασης). Βγήκαν κάποια στιγμή τα αποτελέσματα και όλοι είπαν - "άντε και τελειώσαμε". Αμ δε τελειώσαμε. Περίμενε τα τελικά. Περίμενε το γράμμα. Περίμενε, περίμενε, περίμενε... Όσοι βγήκαν έμειναν και θα μείνουν στο περίμενε. Κι αυτοί που περιμένουν παραμένουν χωρισμένοι σε τρεις ομάδες. Τρεις ομάδες με διαφορετικούς στόχους και ελπίδες.


Οι μεν πρώτοι, οι επιτυχόντες (με κάθε τρόπο ή μέσον όπως τους κατηγορούν κάποιοι - μέχρι και δημοσιογράφοι) του διαγωνισμού, μάχονται με κάθε μέσο να γίνει άμεσα η πρόσληψή τους. Μερικοί εξ' αυτών (μια μικρή ομάδα έφτιαξε και ένα blog ώστε να συγκεντρώνει εκεί ένα είδος συντονισμού για τους ίδιους και μόνο) κινητοποιούνται - συγκεντρώνονται και μεταξύ τύρου και οίνου, συζητάνε λύσεις, καταθέτουν ιδέες και σχεδιάζουν νέες κινήσεις ώστε να δικαιωθούν. Σίγουρα πάντως δεν εκπροσωπούν ούτε όλους τους επιτυχόντες μα ούτε και το σύνολο των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό που είναι κάπου 10000. Άλλωστε η ανωνυμία του διαδικτύου και η δημόσια παραδοχή κάποιων εξ' αυτών πως παρότι έχουν κάνει λάθος τα χαρτιά τους είναι στους διοριστέους και επιτυχόντες δείχνει την κατάσταση και που επικρατεί στον διαγωνισμό.


Οι μεν δεύτεροι, οι επιλαχόντες του διαγωνισμού λειτουργούν ο καθένας λειτουργεί όπως φαίνεται από μόνος του. Είναι αυτοί που βρέθηκαν στην πηγή και δεν ήπιαν νερό. Οι "επαγγελματίες αποτυχημένοι" όπως χαρακτηρίζονται υβριστικά από τους πρώτους!  Λες και τι τους χώρισε; Μια χούφτα μόρια ή μήπως κάποιος γνωστός; Οι δε δεύτεροι είτε προσέφυγαν είτε περιμένουν να προσφύγουν ενάντια των πρώτων. Χρησιμοποιώντας το έννομο δικαίωμα και προστατεύοντας τα συμφέροντά τους. Είτε στη δευτεροβάθμια του νόμου είτε και στα διοικητικά δικαστήρια με ενδικοφανή προσφυγή. Πολλές καταγγελίες υπάρχουν από τους δεύτερους, για τους πρώτους και για άλλους. Ύποπτες αλλαγές μορίων, πλαστά δικαιολογητικά, αλλοιώσεις και εξαφανίσεις δικαιολογητικών σε όσους δεύτερους ή και άλλους είχαν υψηλά μόρια και πόσα άλλα. Μέχρι και πεσκέσια με έχουν πληροφορήσει πως δίνουν οι πρώτοι και πάνε σε επιτροπές επειδή βγήκαν. Οι δε πρώτες ενστάσεις γίνανε στις πρωτοβάθμιες και αποτέλεσμα κατά 90% δεν είχαν και σίγουρα οι απαντήσεις που δόθηκαν επιφύλασσαν εκπλήξεις σε όσους έλαβαν τις επιστολές απάντησης. Ένα γενικόλογο πως τίποτα δεν έγινε λάθος από αυτούς και όλα καλά έγιναν και όλα τέλεια και πως αν θέλετε κινήστε μετά με προσφυγή εντός ορισμένης προθεσμίας. Ακόμα και αυτό αναγκάζει κάποιους να σκεφτούν πως τόσο αλάθητο μαζεμένο σε εργασίες και ενέργειες ανθρώπων παραπάει και παραξενεύει σε βαθμό να θεωρείτε ύποπτο. Ποιος δεν θα σκεφτεί μετά από όλα αυτά ότι δεν ασκήθηκαν πιέσεις ή δεν μπορεί να λαδώθηκε κάποιος;;; Σίγουρα θα δούμε και θα ακούσουμε πολλά στις δικαστικές αίθουσες.


Οι δε τρίτοι, αυτοί που δεν βρέθηκαν ούτε επιτυχόντες μα ούτε και επιλαχόντες, μπορεί να είναι είτε έγκυροι είτε και άκυροι συμμετέχοντες του διαγωνισμού. Αυτοί και αν κατηγορούν τους άλλους. Με τα ίδια επιχειρήματα των δεύτερων, θα κάνουν και αυτοί προσφυγές κατηγορώντας ακόμα και για μεθοδεύσεις αυτόν τον διαγωνισμό. Τον χαρακτηρίζουν ως διαγωνισμό "για λίγους, εκλεκτούς και γνωστούς"... κάποιων. Τα τηλέφωνα στις επιτροπές βλέπετε σπάγανε. Λέτε για κάποιους να έπιασαν τόπο;;;


Αυτή η προκήρυξη τελικά έγινε σίριαλ (πληροφορίες θα βρείτε γι' αυτήν στο ακόλουθο θέμα Προκήρυξη του ΟΑΕΔ Ν. 2643/98 (2008)) και θα γίνει και μεγαλύτερο μετά τις τελευταίες εξελίξεις. Όπως διαφαινόταν από καιρό ο διαγωνισμός πήγαινε για πάγωμα λόγω των μη προσλήψεων και τελικά οι αρμόδιοι το πέτυχαν. Ήταν που λέτε στραβό το κλίμα... το έφαγε και ο γάιδαρος, που λέει και η σοφή λαϊκή παροιμία. Είχαν που είχαν αργήσει (ή και άργησαν) εδώ και αρκετούς μήνες να βγουν τελικά αποτελέσματα στις περιφέρειες ήρθε τώρα και το πάγωμα των προσλήψεων επίσημα με την υπαγωγή όλων των θέσεων στην αναλογία ποσόστωσης 1 προς 5 για διορισμούς, που αποτέλειωσε τα πράγματα. Φόβοι δε υπάρχουν και λόγω της κατάστασης και για πλήρες πάγωμα (όπως προτείνουν βουλευτές) όλων των προσλήψεων μέχρι το 2014 και για αύξηση μετά του ποσοστού από το 1 προς 5 στο 1 προς 10 ίσως και παραπάνω...


Ήρθε σε όλα αυτά και στις 23/5/2011 η επιβεβαίωση, με την απόρριψη ενός επιτυχόντα από το Εθνικό Τυπογραφείο με την έκδοση του ΦΕΚ σύμφωνα με τον ν.3943 αρ. φύλλου 66 31/3/2011 άρθρο 49 παράγραφος 10 που αναφέρει τα εξής:

10. Όλες οι ατομικές πράξεις διορισμού ή πρόσληψης του τακτικού προσωπικού των φορέων της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.3812/2009, πριν από την έκδοση ή τη δημοσίευσή τους, όπου αυτή απαιτείται, αποστέλλονται για τον έλεγχο της τήρησης του λόγου μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις στο σύνολο των φορέων στη Διεύθυνση Προσλήψεων Προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Ο έλεγχος αφορά στη διασφάλιση της τήρησης των οριζομένων στην απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων της παρ. 5 του άρθρου 11 του ν. 3833/2010, όπως ισχύει. Για την τήρηση των ανωτέρω εκδίδεται σχετική βεβαίωση η οποία αποτελεί ουσιώδη τύπο του κύρους της διαδικασίας διορισμού ή πρόσληψης.
Επιβεβαίωση δίνει και το ίδιο το υπουργείο σε απάντηση προς συλλόγους που έκαναν ερώτημα για το θέμα:







Κάποιοι μιλούν για αντισυνταγματικότητα. Τι ισχύει όμως; Τι λέει το σύνταγμα;;;
Άρθρο - 21

1. H oικoγένεια, ως θεμέλιo της συντήρησης και πρoαγωγής τoυ Έθνoυς, καθώς και o γάμoς, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελoύν υπό την πρoστασία τoυ Κράτους.
2. Πoλύτεκνες oικoγένειες, ανάπηρoι πoλέμoυ και ειρηνικής περιόδoυ, θύματα πoλέμoυ, χήρες και oρφανά εκείνων πoυ έπεσαν στoν πόλεμo, καθώς και όσoι πάσχoυν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσo έχoυν δικαίωμα ειδικής φρoντίδας από τo Kράτoς.
3. To Κράτος μεριμνά για την υγεία των πoλιτών και παίρνει ειδικά μέτρα για την πρoστασία της νεότητας, τoυ γήρατoς, της αναπηρίας και για την περίθαλψη των απόρων.
4. H απόκτηση κατoικίας από αυτoύς πoυ την στερoύνται ή πoυ στεγάζoνται ανεπαρκώς απoτελεί αντικείμενo ειδικής φρoντίδας τoυ Κράτους.
5. Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους.
6. Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας.


Ο καθένας βγάζει μόνος του τις δικές του απόψεις. Γιατί μια ασάφεια υπάρχει για το τι λέει και ερμηνείες μπορούν να δοθούν πολλές. Σαφή μνεία για εργασία και επάγγελμα κάνει μόνο για τους ΑμεΑ. Για τους άλλους;;; Σίγουρα θα υπάρξουν ατομικές ή ομαδικές προσφυγές για το θέμα στην δικαιοσύνη. Άρα έχουμε μακρύ μπροστά μας.


Τέλος παρέμβαση για το θέμα κάνει και με ανοιχτή της επιστολή η ΕΣΑμεΑ:



«Απαιτείται ισχυρή πολιτική βούληση
για να επιλυθούν τώρα
οξύτατα προβλήματα στην εφαρμογή του ν. 2643/98»


Τα οξύτατα προβλήματα που παρουσιάζει η εφαρμογή του ν. 2643/98, που αποτελεί το βασικό θεσμικό πλαίσιο προστασίας της απασχόλησης των ατόμων με αναπηρία στη χώρα μας, πρέπει επιτέλους να αντιμετωπιστούν με άμεσες και συντονισμένες ενέργειες από μέρους των Υπουργείων Εσωτερικών και Εργασίας.


Στα διαρθρωτικά και χρόνια προβλήματα που είχε εντοπίσει η Ε.Σ.ΑμεΑ. στη διάρκεια της πολυετούς εφαρμογής του νόμου, προστέθηκε και η ανεξήγητη διάταξη του άρθρου 238 του ¨Καλλικράτη¨ με την οποία, αβασάνιστα οι διαδικασίες εφαρμογής του νόμου μεταφέρθηκαν από την Διεύθυνση Κοινωνικής Προστασίας του Υπουργείου Εργασίας και τις υπηρεσίες του Ο.Α.Ε.Δ. στις Αποκεντρωμένες Περιφερειακές Διοικήσεις της χώρας.

Η διάταξη αυτή, η οποία δεν τέθηκε σε διαβούλευση με τις αντιπροσωπευτικότερες οργανώσεις των δικαιούχων αποτελεί αντικειμενικά μέγα πολιτικό και νομικό λάθος των δύο Υπουργείων. Το μέγα όμως αυτό λάθος δεν συγχωρείται εάν διαπιστωθεί, στην παρούσα στιγμή, ολιγωρία από μέρους της Κυβέρνησης για την άμεση επίλυσή του θέματος. Ολιγωρία που θα έχει καταστρεπτικές συνέπειες για τη ζωή εκατοντάδων ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους ειδικά στην παρούσα οικονομική περίοδο.

Με την Καλλικρατική αυτή διάταξη ο ν. 2643/98 τίθεται σε αχρηστία, αφού η εφαρμογή του ανατίθεται σε υπηρεσίες που δεν έχουν ουδεμία γνώση επί του θέματος, ενώ ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η κατάσταση και για τους επιτυχόντες της προκήρυξης των θέσεων του δημοσίου του έτους 2008, αφού ο διορισμός τους εντάσσεται στον περιορισμό 1 πρόσληψη ανά 5 αποχωρήσεις.  

Προστατευόμενοι του νόμου, οι οποίοι ανέμεναν χρόνια τώρα να ενταχτούν στην παραγωγική διαδικασία της χώρας, έχοντας παραλάβει την απόφαση τοποθέτησής τους από τις αρμόδιες επιτροπές του άρθρου 9 του νόμου, βρίσκουν τις πόρτες των υπηρεσιών πρόσληψής τους κλειστές. Και όμως, όλος ο πολιτικός κόσμος και η ελληνική κοινωνία γνωρίζουν ότι οι προσλήψεις αυτές θα ήταν ηθικά κοινωνικά και συνταγματικά δίκαιο να εξαιρεθούν από τα πρόσφατα ειδικά μέτρα στήριξης της ελληνικής οικονομίας και την αναλογία 1/5, αφού οι θέσεις διορισμού των προστατευομένων αφορούν κενές οργανικές θέσεις που έχουν προκηρυχθεί από το ΑΣΕΠ και χρονολογούνται ακόμα και πριν το έτος 2004.

Χιλιάδες άτομα με αναπηρία αναμένουν την έκδοση της νέας προκήρυξης των θέσεων του δημοσίου τομέα, ενώ οι αιτούντες της προκήρυξης των θέσεων του ιδιωτικού τομέα του έτους 2008 περιμένουν την έναρξη διαδικασιών της μοριοδότησης των αιτήσεων τους. Την ίδια κατάσταση βιώνουν και οι επιτυχόντες της τελευταίας ειδικής προκήρυξης των τυφλών τηλεφωνητών όπως και την έκδοση νέας ειδικής προκήρυξης που αφορά σε μια από τις βαρύτερες κατηγορίες αναπηρίας.


Κύριοι Υπουργοί,

Τα θέματα που θίγονται στην παρούσα ανοιχτή επιστολή αφορούν συμπολίτες μας, οι οποίοι βιώνουν μακροχρόνια ανεργία εξαιτίας της ολιγωρίας όλων των προηγούμενων Κυβερνήσεων να προχωρήσουν στην θέσπιση αποκλειστικού νόμου για την απασχόληση των ατόμων με αναπηρία, μέσω του οποίου θα καθορίζονται συνδυαστικά μέτρα και πολιτικές που θα δίνουν ώθηση για την πρόσληψη των ατόμων με αναπηρία σε θέσεις εργασίας τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα.

Τώρα πια δεν δικαιολογείται οποιαδήποτε αργοπορία στη λήψη αποφάσεων κρίσιμων για την αξιοπιστία της Κυβέρνησης. Απαιτείται πολιτική βούληση από μέρους σας για την άμεση επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται διαχρονικά στην εφαρμογή του νόμου και τα οποία έχουν οξυνθεί το τελευταίο διάστημα υπό το βάρος της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης που βιώνει η χώρα.

Ζητείται πολιτική βούληση για την ικανοποίηση των κάτωθι αιτημάτων που θέτει σύσσωμο το αναπηρικό κίνημα και οι οικογένειες των ατόμων με αναπηρία:

  1. Άμεση κατάθεση τροπολογίας σε ν/σ που ψηφίζεται αυτές τις ημέρες στην ολομέλεια της Βουλής με την οποία οι πάσης φύσης διαδικασίες εφαρμογής του ν. 2643/98 θα συνεχίσουν να αποτελούν αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας. Επισημαίνουμε ότι αυτή η ενέργεια αποτελεί το προαπαιτούμενο για να καταστεί δυνατή η ανάρτηση των τοποθετήσεων της προκήρυξης του 2008 σε όλες τις περιφέρειες της χώρας και φυσικά για να ικανοποιηθούν και τα αιτήματα που ακολουθούν.
  2. Άμεση έκδοση Υπουργικής Απόφασης με την οποία θα ρυθμίζεται το θέμα διορισμού των επιτυχόντων της προκήρυξης των θέσεων του δημοσίου τομέα του έτους 2008 και της ειδικής προκήρυξης των τυφλών τηλεφωνητών του έτους 2010.
  3. Ολοκλήρωση της προκήρυξης των θέσεων του ιδιωτικού τομέα, με πρώτο βήμα την μοριοδότηση των αιτήσεων που έχουν κατατεθεί από τους ενδιαφερομένους.

Κύριοι Υπουργοί,

Τα άτομα με αναπηρία ζητούν λύση εδώ και τώρα. Οποιεσδήποτε προσπάθειες για τη λήψη μέτρων και πολιτικών για την ανάπτυξη της οικονομίας θα είναι ημιτελείς εάν δεν συνδυαστούν με μέτρα διακριτά για την προστασία των ατόμων με αναπηρία.


Ολόκληρη η επιστολή είναι και εδώ: https://docs.google.com

Αν προσθέσουμε και την φετινή απόφαση της διακοπής των αναπηρικών συντάξεων σε όλα τα ταμεία όσων ΑμεΑ διορίζονται ή έχουν διοριστεί στο δημόσιο τομέα με τον νόμο 2643/98 (πληροφορίες εδώ), θα καταλάβουμε το τι γίνεται και ποιος πληρώνει την νύφη, τελικά.

Τέλος να προσθέσω και κάτι που παρότι γνωρίζω καιρό ήταν δύσκολο να δημοσιοποιήσω γιατί θα προκαλούσε μεγάλες αντιδράσεις. Πληροφορίες που έχω μέσω επικοινωνίας με τις ίδιες τις επιτροπές του ΟΑΕΔ μου έχουν πει πως:
α) Δεν επιθυμούν οι ίδιες (και οι υπάλληλοι τους) να ξανααναλάβουν αυτόν τον διαγωνισμό για πολλούς λόγους. Πιέσεις, προσβολές και άλλα που δέχονται οι υπάλληλοι τους έχουν φτάσει στο όριο.
β) Ότι δύσκολα βλέπουν και οι ίδιοι διορισμό κάποιου με τον υπάρχοντα διαγωνισμό (βλέπε κρίση και 1 προς 5).
γ) Πιθανότατα και από ότι μαθαίνουν και οι ίδιοι από το υπουργείο ίσως δεν υπάρξει νέος διαγωνισμός ή να γίνει ένας και τελευταίος για τις θέσεις που είχαν μείνει και έχει στην αρμοδιότητά του ο ΟΑΕΔ.
δ) Τον 2643 θα τον αντικαταστήσει, σε μια τέτοια περίπτωση, ένας νόμος άλλος, που θα δίνει ποσόστωση σε κάθε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (βλέπε και παράβολο για κάθε έναν που συμμετέχει και χαρτομάνι επίσης) ή έξτρα μόρια στα ήδη υπάρχοντα. Κάτι ανάλογο που συμβαίνει ήδη εδώ και χρόνια σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.


Ας βάλουμε στα υπόψιν πως προσθέτουν οι κάποιοι αδυναμία έως και δυσκολία στην επιβεβαίωση πολλών δικαιολογητικών εάν είναι αληθινά. Γίνεται για κάθε έναν να πάρουν σε 5-6 υπηρεσίες και να βεβαιώσουν πχ αριθμούς πρωτοκόλλου, γνωματεύσεις, ύπαρξη πτυχίων, ακριβείς ημερομηνίες και άλλα πολλά; Θα πρέπει για να γίνει κάτι τέτοιο να υπάρξουν και άμεσα πρόθυμοι υπάλληλοι εκεί να ψάξουν για ώρες ή και μέρες στα αρχεία τους. Όλα αυτά ξέχωρα από περιπτώσεις δικαιολογητικών που έχουν πλαστογραφηθεί ακόμα και με βοήθεια νομικών, που εκεί αν ο άλλος είναι ειδικός τρέχα γύρευε αν είναι αληθινό ή ψεύτικο. Αυτά βέβαια δεν συμβαίνουν μόνο στον διαγωνισμό του ΟΑΕΔ αλλά και σε όλους τους διαγωνισμούς. Μικρογραφία είναι της όλης κατάστασης.


Πολλά τα ερωτήματα λοιπόν που μένουν αναπάντητα...
  • Που θα πάει αυτή η κατάσταση; 
  • Θα βρεθεί λύση;
  • Θα δικαιωθούν όσοι αδικήθηκαν;
  • Τελικά ο καθένας για την πάρτη του είναι και σε αυτόν;
  • Παν μέσον άριστον και καθείς βολεύεται για την πάρτη του;
  • Υπήρξαν παρεμβάσεις που αλλοίωσαν τον διαγωνισμό;
  • Υπάρχουν περιφέρειες με τρανταχτά λάθη και παραβλέψεις και αν ναι θα υπάρξουν ποινές για τους εμπλεκόμενους;
  • Θα διοριστεί κανένας του 2643;

Εμείς θα περιμένουμε απαντήσεις. Κάθε αρμόδιος να τις δώσει καλοδεχούμενος.

 Νότης

Διαβάστε περισσότερα...