Το Blog των AμεA (Ατόμων με Αναπηρία) - Αναπηρία - Δικαιώματα, Παροχές, Ενημέρωση και Πληροφορίες για τα Άτομα με Αναπηρία... και όχι μόνο. Ανάπηροι αλλά ίσοι - Disabled but Equal
Ξετυλίγεται το κουβάρι της υπόθεσης Γιακουμάκη Η Ελλάδα παρακολουθεί συγκλονισμένη τις εξελίξεις. Μία εβδομάδα πέρασε από την ημέρα που βρέθηκε το άψυχο κορμί του Βαγγέλη Γιακουμάκη μέσα στο βάλτο, δίπλα σε χωράφι, 800 μέτρα σε ευθεία από τη Γαλακτοκομική σχολή με τις φλέβες κομμένες και το σώμα δαγκωμένο από σκυλιά και άγρια ζώα. Μία εβδομάδα μετά και όλη η Ελλάδα παρακολουθεί συγκλονισμένη τις εξελίξεις. Τα συναισθήματα είναι πολλά και διαδέχονται το ένα το άλλο. Από την αγωνία για την ανεύρεση του νεαρού παιδιού, στο σοκ του θανάτου, τη θλίψη, τον πόνο, τα δάκρυα και την οργή. Μία εβδομάδα μετά και ακόμη κανείς δεν μπορεί να απαντήσει στο τι ή ποιος οδήγησε τον Βαγγέλη στο να δώσει τέλος στη ζωή του. Ορισμένα γεγονότα όμως τα έμαθε όλη η Ελλάδα μέσα από το επίσημο πόρισμα για τον εκφοβισμό και τα βασανιστήρια που δεχόταν ο 20χρονος. Οι έρευνες συνεχίζονται και το κουβάρι ξετυλίγεται σταδιακά, αργά και βασανιστικά όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις. Οι αστυνομικοί έχουν πάρει πάνω από 100 καταθέσεις από τα παιδιά που σπουδάζουν στη σχολή και η «ομερτά» αρχίζει να σπάει. Την ίδια ώρα η αστυνομία κυνηγάει παράλληλα τουλάχιστον τρία άτομα που κανιβάλισαν μέσω blog το νεκρό Γιακουμάκη ανεβάζονται χυδαία, ομοφοβικά και υβριστικά σχόλια πριν καν ταφεί ο νεκρός. 15 του Μάρτη περαστικοί βρίσκουν το άψυχο κορμί Το νέο θρίλερ που έχει αγγίξει κάθε οικογένεια, κάθε σπίτι σε όλη τη χώρα ξεκίνησε την περασμένη Κυριακή 15 του Μάρτη. Η είδηση σκάει σαν βόμβα. «Νεκρός βρέθηκε λίγο μετά τις 8 το πρωί σε βαλτώδη περιοχή της Δημοτικής Επιχείρησης Λίμνης Ιωαννίνων, περίπου 800 μέτρα από τη σχολή του, ο αγνοούμενος 20χρονος σπουδαστής της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων, Βαγγέλης Γιακουμάκης» μεταδίδει από το πρωί το newsbeast.gr. Από εκείνη τη στιγμή όλη η Ελλάδα παγώνει, μουδιάζει, προσπαθεί να καταλάβει τι έχει συμβεί, ένα μεγάλο «γιατί» βρίσκεται στα στόματα όλων. Οι πληροφορίες για τον εκφοβισμό που δεχόταν μέσα στη Γαλακτοκομική Σχολή Ιωαννίνων ήταν ήδη γνωστές από το σχετικό πόρισμα και την έρευνα που έγινε. «Μια μέρα λίγο μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 άκουσα ότι του λέγανε να τον δέσουν στην καρέκλα και αυτός απάντησε “αν θέλετε δέστε με”. Ξέρω ότι τον κλείσανε στην ντουλάπα δεμένο και του ρίχνανε νομίσματα για να τραγουδάει. Οι καθηγητές γνώριζαν τα πάντα. Γνωρίζω τα παιδιά που τους είχαν ενημερώσει», φέρεται να έχει καταθέσει συμφοιτητής του Βαγγέλη. Την εξευτελιστική συμπεριφορά της ομάδας των κρητικών σπουδαστών επιβεβαίωσε και η υπεύθυνη της εστίας. «Του έκλειναν το ζεστό νερό όταν ο Βαγγέλης έκανε μπάνιο, τον κλείσανε σε ντουλάπα, του ρίχνανε κέρματα, τον ξύρισαν παρά τη θέλησή του», περιγράφει η υπεύθυνη. Το πόρισμα διαπιστώνει ότι «έλαβαν χώρα γεγονότα ενδοσχολικής βίας τόσο σε βάρος του μαθητή Γιακουμάκη όσο και άλλων μαθητών που ζούσαν κάτω από απειλές και το φόβο που προκαλούσε η ομάδα των κρητικών μαθητών, η οποία λειτουργούσε σε κλειστό κύκλο προκαλώντας εύλογο φόβο σε συμμαθητές τους. Δεν ελήφθησαν τα προσήκοντα αυστηρά μέτρα καθώς δεν καταλογίστηκαν ποινές κατά την κρητικών μαθητών που πρωτοστατούσαν σε βιαιότητες σε βάρος του Βαγγέλη Γιακουμάκη, όσο και σε βάρος άλλων μαθητών, από κανένα όργανο της σχολής». Στις 16 του Μάρτη η νεκροψία δείχνει ότι ο θάνατος οφείλεται σε αυτοχειρία. Ο Γιακουμάκης έθεσε τέλος στη ζωή του την ημέρα της εξαφάνισής του, στις 6 Φεβρουαρίου. Ο ιατροδικαστής, Θεόδωρος Βουγιουκλάκης, διαπίστωσε ότι το μοναδικό τραύμα που έφερε το θύμα ήταν στον δεξιό καρπό και προκλήθηκε από μαχαίρι πριν τον θάνατο. Με βάση αυτό το συμπέρασμα και με δεδομένο ότι το θύμα ήταν αριστερόχειρας, οι αστυνομικοί καταλήγουν πλέον στο ότι ο Γιακουμάκης αυτοκτόνησε κόβοντας τις φλέβες του δεξιού καρπού του. Σύμφωνα με την αστυνομία, ο ιατροδικαστής ανέφερε στις αρμόδιες Αρχές, μετά τη νεκροτομία στη σορό, πως «το σύνολο των ευρημάτων συνηγορούν υπέρ της εκδοχής της αυτοχειρίας». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχε η αστυνομία, κατά τη νεκροτομία βρέθηκε «μία προθανάτια κάκωση (τομή από μαχαίρι) στον δεξιό καρπό. Πλην αυτής, δεν βρέθηκε άλλη προθανάτια κάκωση, ενώ όλες οι άλλες είναι μεταθανάτιες και συγκεκριμένα στο πρόσωπο και τον θώρακα, που έχουν προκληθεί από ζώα». Όσον αφορά τον χρόνο του θανάτου, σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση, συμβαδίζει με τον χρόνο εξαφάνισης του 20χρονου. Συγκεκριμένα, κατά τη νεκροτομία βρέθηκε και περιεχόμενο στομάχου, δηλαδή ο Βαγγέλης δεν είχε χωνέψει καν το φαγητό που είχε φάει λίγο πριν εξαφανιστεί. Την ίδια μέρα ξεκινάει το ταξίδι του Βαγγέλη για την Κρητική γη. Η σωρός του μεταφέρεται στην Κρήτη. Φτάνει εκεί στις 17 Μαρτίου και σε βαρύ κλίμα γίνεται η κηδεία. Πλήθος κόσμου, πόνος, ο σπαραγμός της μάνας δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. «Παιδί μου... Βαγγέλη μου... Θα έρθει σε λίγο το παιδί μου, ο άγγελός μου. Να το περιποιηθούμε όπως πρέπει», μονολογούσε η τραγική μάνα του 20χρονου Βαγγέλη Γιακουμάκη. Την ίδια μέρα σπάνε συμφοιτητές του που μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φέρονται ως αυτοί που βασάνιζαν τον Βαγγέλη. «Εμείς μαζί βγαίναμε. Με κατηγορούν ότι τον σκότωσα εγώ στο διαδίκτυο. Με έχουν κατηγορήσει ότι τραβούσα με ιμάντα τον Βαγγέλη» είπε ο 20χρονος Αντρέας λέγοντας ότι ήταν φίλος με τον Βαγγέλη Γιακουμάκη. «Εμείς είμασταν στο σινεμά. Με παρουσιάζουν τραμπούκο αλλά δεν είμαι. Είμαι πρωτοετής και ήμουν φίλος του» είπε.
Στις 18 του μήνα η οργή ξεφεύγει αδιάκριτα κατά πάντων. Διαδηλωτές που βρίσκονταν έξω από τη Γαλακτοκομική σχολή σπάνε την πόρτα και εισβάλουν μέσα. Στις 19 Μαρτίου η μάνα του Βαγγέλη σπάει τη σιωπή της. Η μάνα του Γιακουμάκη, δηλώνει ότι το παιδί της, δεν της είχε αναφέρει κάτι ανησυχητικό για τις επιθέσεις που δεχόταν στην Γαλακτοκομική Σχολή Ιωαννίνων. «Αυτό που ζητάω είναι να δικαιωθεί το παιδί μου. Εάν υπάρχουν ένοχοι να τιμωρηθούν και να μην κλείσει αυτή η ιστορία, να μην αποσιωπηθεί. Να μην κλείσει ο φάκελος», τονίζει η μητέρα του Βαγγέλη. Την Παρασκευή, στις 20 Μαρτίου η αστυνομία καταφέρνει να εντοπίσει αυτούς που κανιβάλισαν διαδικτυακά τον Βαγγέλη. Πρόκειται για έναν 50χρονο από την Θεσσαλονίκη, ο οποίος είναι σεσημασμένος, ένας 25χρονος από την Αθήνα και ένας 28χρονος από την Μυτιλήνη. Οι δύο πρώτοι προσήχθησαν, ενώ ο 50χρονος πήδηξε από το παράθυρο του σπιτιού του και έφυγε...
-------------
«Τον χτυπούσαν, τον πετούσαν στην ντουλάπα, έβλεπα τις μελανιές στα χέρια του»
Νέα συγκλονιστική μαρτυρία για τον αδικοχαμένο Βαγγέλη Γιακουμάκη. Μια νέα συγκλονιστική μαρτυρία, που αποδεικνύει τα βασανιστήρια τα οποία είχε υποστεί ο Βαγγέλης Γιακουμάκης, αποκαλύφθηκε στην εκπομπή «Φως στο Τούνελ». Ένας συμφοιτητής του άτυχου 20χρονου περιέγραψε τι συνέβαινε στα δωμάτια των Κρητικών ενώ αναφέρθηκε και στις ζημιές που είχαν προκαλέσει τα συγκεκριμένα άτομα. «Όταν ήμουν εγώ δεύτερο έτος, το παιδί ήταν στο πρώτο. Ήμουν στον δεύτερο όροφο, εκεί που ήταν και οι Κρητικοί. Το παιδί το χτυπούσαν, πολλά του κάνανε. Καθαρίσαμε ένα δωμάτιο που το είχαμε για αποθήκη για να πάει να μείνει εκεί ο Βαγγέλης, αλλά δεν ήθελε γιατί πίστευε ότι θα δημιουργηθεί πρόβλημα. Παράδειγμα, αν φύγω από το δωμάτιό σου, θα έχεις πρόβλημα γιατί θα αναρωτηθείς για ποιο λόγο έφυγα. Γι' αυτό δεν ήθελε να αλλάξει δωμάτιο. Μετά άλλαξε, πήγε στον κάτω όροφο. Τον κλείδωναν στην τουαλέτα, τον έβρεχαν με νερό εκεί μέσα. Τον χτυπούσαν γενικά στο δωμάτιο. Αυτό το πράγμα το είχαν αναφέρει νομίζω και στους καθηγητές, ότι τον είχαν πετάξει πάνω στη ντουλάπα, γιατί ακούστηκε το μπαμ και έκανε τρύπα η ντουλάπα. Άμα μπαίνατε στο δωμάτιο των Κρητικών, θα βλέπατε τρύπες στα ντουλάπια. Πολλές φορές είχε μελανιές στα χέρια, αυτές τις είχα δει και εγώ. Δεν αντιδρούσε καθόλου». Και συνεχίζει: «Εμείς είπαμε τα πάντα στους καθηγητές, όλα τα ήξεραν. Γι' αυτό και αποφάσισαν τελευταία να του αλλάξουν δωμάτιο. Το παιδί από μόνο του δεν ήθελε να αλλάξει, με το ζόρι την πήγαμε. Είχαν κάνει αρκετές υλικές ζημιές . Έσπαγαν νιπτήρες, πόρτες, είχαν ξηλώσει ως και δέντρα του Δήμου. Είναι το στυλ των Κρητικών. Εμείς τους λέγαμε “Cosa” αυτούς. Είχε γίνει άλλη μία φασαρία με τους Κρητικούς. Είχαν ορμήσει δύο Κρητικοί σε ένα παιδί και τους είχε διώξει από τις εστίες, όχι από τη σχολή. Μετά όμως τους ξαναπήρε στην εστία. Γενικά ήταν πεσμένος ο Βαγγέλης, σαν να είχε κατάθλιψη. Χαρούμενο τον είδαμε μόνο τους τρεις, τέσσερις πρώτους μήνες». Δείτε το χαρακτηριστικό απόσπασμα.
-------------
«Πολλά θα 'ρθουν στο φως γιατί αυτό το παιδί έφυγε άδικα»
Τι είπε ο Γιώργος Τσούκαλης για το βίντεο-ντοκουμέντο που παρέδωσε στις Αρχές. Ο ιδιωτικός ερευνητής της οικογένειας Γιακουμάκη, Γιώργος Τσούκαλης, ο οποίος παρέδωσε στις αρχές βίντεο – ντοκουμέντο που αφορά στην υπόθεση του 20χρονου Βαγγέλη, είπε, μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του Mega, ότι είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο. «Αυτό λένε και οι διωκτικές Αρχές», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο κ. Τσούκαλης εκτίμησε πως «πολλά θα 'ρθουν στο φως γιατί αυτό το παιδί έφυγε άδικα. Ο Βαγγέλης ήταν ένα συγκροτημένο παιδί που έφυγε άδικα». «Έχω την αίσθηση και τον ευγενή πόθο ότι μπορούμε να συγκεντρώσουμε και άλλα στοιχεία», είπε ο Γιώργος Τσούκαλης, σημειώνοντας πως «ωριμάζουν κάποιοι και θέλουν να βοηθήσουν» στη διαλεύκανση της υπόθεσης που έχει συγκλονίσει το Πανελλήνιο. Παρά τις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων, ο ιδιωτικός ερευνητής απέφυγε να δώσει λεπτομέρειες για το περιεχόμενο του βίντεο που παρέδωσε χθες στις Αρχές. Όπως είπε για το νέο στοιχείο που προσκόμισε, ενημέρωσε και τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Γιάννη Πανούση.
-------------
Ο κρυφός και ανεκπλήρωτος έρωτας του Βαγγέλη
Τι κατέθεσαν δύο φίλοι του 20χρονου στην Ασφάλεια Ιωαννίνων. Μια άγνωστη πτυχή από την προσωπική ζωή του άτυχου σπουδαστή από το Ρέθυμνο, Βαγγέλη Γιακουμάκη, φέρονται να αποκάλυψαν δύο σπουδαστές, κατά τις πολύωρες καταθέσεις τους στην Ασφάλεια Ιωαννίνων. Οι δύο φίλοι του 20χρονου, αποφάσισαν να μιλήσουν για όλα όσα γνώριζαν, από την στιγμή που ο Βαγγέλης έφυγε από την ζωή και πλέον τα «μυστικά» τους μπορεί να βοηθήσουν στην εξιχνίαση του θρίλερ με την τραγική κατάληξη. Οι δύο σπουδαστές φέρονται να είπαν στους αστυνομικούς της Ασφάλειας Ιωαννίνων, πως ο φίλος τους είχε ερωτευτεί, χωρίς ποτέ να της το ομολογήσει, μία κοπέλα στα Ιωάννινα. Από τον περασμένο Οκτώβριο, ο Βαγγέλης τούς είχε εκμυστηρευτεί τον έρωτα του. Όπως φέρονται να έχουν καταθέσει οι δύο σπουδαστές, το γεγονός ότι ο 20χρονος δεν μπόρεσε να βρεθεί σε σχέση με την κοπέλα, βύθισε τον φίλο τους στην στενοχώρια, παρά τις προσπάθειες τους να τον πείσουν πως τίποτε δεν έχει τελειώσει. Επιστρέφοντας από τις διακοπές των Χριστουγέννων στην Γαλακτοκομική Σχολή, το θέμα απασχολούσε τον Βαγγέλη, όμως μέρα με την μέρα έδειχνε να ήταν ψυχολογικά καλύτερα, μάλιστα το βράδυ της Παρασκευής, 6 Φλεβάρη, δηλαδή την ημέρα που εξαφανίστηκε, είχαν προγραμματίσει να βγουν σε νυχτερινό κέντρο διασκέδασης. Σύμφωνα πάντα με όσα φέρονται να έχουν καταθέσει οι δυο σπουδαστές, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί τη συνέχεια. Ο έλεγχος προόδου που πήρε τον στενοχώρησε, καθώς φέτος περίμενε μεγαλύτερους βαθμούς, όμως γρήγορα φάνηκε ότι συνήλθε. Το μεσημέρι έφαγαν όλοι μαζί και ανέβηκαν στα δωμάτια για μεσημεριανή ξεκούραση, ενώ στην συνέχεια ξεκίνησε το μυστήριο της εξαφάνισης. Αναφορικά με την ενδοσχολική βία, οι δύο σπουδαστές φέρονται να είπαν στους αστυνομικούς ότι «οι πλάκες» που έκαναν μέσα στην παρέα ήταν, να ρίχνουν «φάπες» ο ένας στον άλλον, ενώ επιβεβαίωσαν πως είδαν περιστατικό βίας εναντίον του Βαγγέλη.
-------------
Ο αδελφός του Βαγγέλη Γιακουμάκη τον αποχαιρετά με μια μαντινάδα
Ο θάνατός του εξακολουθεί και συγκλονίζει. Ο πόνος είναι αβάστακτος για την οικογένεια του Βαγγέλη Γιακουμάκη από τους Αρμένους Ρεθύμνου. Το νήμα της ζωής του 20χρονου φοιτητή της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων, κόπηκε απότομα και η θλίψη κυριαρχεί, λίγες ημέρες, πριν την ονομαστική του γιορτή. Ο μικρότερος αδελφός του Πέτρος, γράφει το ekriti.gr, άλλαξε τη φωτογραφία στο προφίλ του, και έβαλε μία με τον Βαγγέλη σε μικρή ηλικία, τότε που κανείς δε θα μπορούσε να φανταστεί το τραγικό τέλος, συνοδεύοντάς τη με μία μαντινάδα: «Οντε ποθανει ο μερακλής στη γη τον παραδοσουν στον άλλο κοσμο καρτερουν τιμες για να του δωσουν...... Καλο ταξιδι...»
Πώς να αποφύγετε τους γονείς σας. Αν υπάρχει ένα πράγμα για το οποίο μπορείτε να βασίζεστε στους γονείς σας, είναι ότι σας υπενθυμίζουν διαρκώς την οικογενειακή σας κατάσταση. Ανεξάρτητα, αν βλέπετε κάποιον ή όχι, οι γονείς σας θέλουν να ξέρουν πότε έχετε ορίσει «την ημερομηνία» γάμου σας... Ίσως δεν καταλαβαίνουν, γιατί προέρχονται από άλλη γενιά, ότι υπάρχουν λιγότερες ευκαιρίες δέσμευσης από ότι στο παρελθόν και λιγότεροι διαθέσιμοι φυσικά άνθρωποι. Απλά εκείνοι, θέλουν να σας δουν ευτυχισμένους και αποκαταστημένους. Αν λοιπόν θέλετε να αποκρούσετε τις πιεστικές ερωτήσεις για το πότε επιτέλους, θα παντρευτείτε, παρακάτω δίνονται δέκα έξυπνες απαντήσεις, όπως τις παρουσιάζει το elitedaily.com. 1. «Γιατί εσύ και ο μπαμπάς δεν αποτελείτε και το καλύτερο παράδειγμα» 2. «Γιατί προτιμώ να έχω σκύλο» 3. «Γιατί προτιμώ να βασίζομαι σε εσάς, παρά σε έναν μόνο άντρα» 4. «Γιατί είμαι απόλυτα αφοσιωμένος/η στον εαυτό μου» 5. «Γιατί ο κ. Τέλειος υπάρχει μόνο στις ταινίες και τα μυθιστορήματα» 6. «Γιατί τότε θα αρχίσετε πότε θα κάνω παιδιά» 7. «Γιατί έχω όλα όσα χρειάζομαι από ένα άτομο: τον εαυτό μου» 8. «Γιατί εστιάζω στο επόμενο βήμα της καριέρας μου και όχι σε κάποια σχέση» 9. «Γιατί δεν είμαι τυχερός/η» 10. «Γιατί όλοι οι καλοί είναι πιασμένοι»
Φόβοι ότι είναι μεταλλαγμένοι - Δείτε το βίντεο.
Η μάστιγα των μεταλλαγμένων αρουραίων επισημάνθηκε για ακόμα μια φορά στη Βρετανία, μετά και την επιδρομή των ανατριχιαστικών τρωκτικών στο Νιουκασλ χθες το βράδυ. Ένα συγκλονιστικό βίντεο που τράβηξαν δυο νεαροί, δείχνει τουλάχιστον 60 μεγάλα τρωκτικά να τρέχουν στο δρόμο, σε μια δημοφιλή περιοχή της πόλης.
Μετά το βίντεο, εκφράστηκαν φόβοι ότι οι συγκεκριμένοι αρουραίοι μπορεί να είναι το ίδιο είδος γιγαντιαίων μεταλλαγμένων τρωκτικών, που πρόσφατα εντοπίστηκαν στο Χάουικ στα σύνορα της Σκωτίας – και όπως φαίνεται κινούνται νότια.
«Περπατούσαμε και είδαμε δεκάδες αρουραίους. Μπορείτε να δείτε μόνο μερικούς στο βίντεο, αλλά όταν στρίψαμε στη γωνία υπήρχαν περίπου 50 ή 60», δήλωσε ο 22χρονος Marc Donaghey, που τράβηξε το βίντεο με τη φίλη του.
Το «Let’s do it» που είπε λίγο πριν την εκτέλεσή του, αποτέλεσε έμπνευση. Δε μπορείτε να φανταστείτε την ιστορία που κρύβεται πίσω από το διάσημο σλόγκαν της Nike, το περίφημο «Just do it». Τη δεκαετία του 1980, η Nike ενεπλάκη σε έναν «πόλεμο» με την αντίπαλη εταιρεία, τη Reebok για το ποια θα «ελέγχει» την αγορά αθλητικών υποδημάτων.
Η Nike προκειμένου να βγουν με φόρα στην αγορά, συνεργάστηκαν με τη διαφημιστική εταιρεία Wieden & Kennedy για τη δημιουργία νέας καμπάνιας που θα διεύρυνε την απήχησή της. Ο Dan Wieden ήξερε ότι το κλειδί ήταν να συντονίσει με κάποιο τρόπο, τις γυναίκες που ασκούνταν για πρώτη φορά, με στους καλύτερους αθλητές του κόσμου. Ο δαιμόνιος διαφημιστής, το βράδυ πριν την επίσημη παρουσίαση ενώπιον του μεγάλου αφεντικού της Nike, Phil Knight, αναζητούσε ακόμα εκείνο το σλόγκαν που θα απογείωνε την εταιρεία.
Η έμπνευσή του τελικά, θα ερχόταν από εκεί που δεν θα το περίμενε. Σύμφωνα με το περιοδικό Dezeen, στη δεκαετία των ‘70s, ένας άντρας ονόματι Gary Gilmore, είχε λάβει την προσοχή των μίντια μετά και τη δολοφονία δυο αντρών στη Γιούτα των ΗΠΑ. Ο Gilmore, τότε 35 ετών, μπαινόβγαινε στις φυλακές για μια σειρά εγκληματικών πράξεων, όπως ένοπλες ληστείες. Αποφυλακίστηκε από τις φυλακές της Ιντιάνα και μετακόμισε στη Γιούτα όπου το 1976, κατά τη διάρκεια ένοπλης ληστείας σε πρατήριο υγρών καυσίμων, δολοφόνησε δυο άντρες.
Ο Gilmore, καταδικάστηκε σε θάνατο και την ημέρα της εκτέλεσής του, φέρεται να είπε στους αξιωματικούς της αστυνομίας τη φράση «Let’s do it», δηλαδή ας το κάνουμε.
Η ατάκα «κόλλησε» στο μυαλό του Wieden: «για κάποιο διαβολικό λόγο, σκέφτηκα τον Gary Gilmore», λέει ο διαφημιστής. «Δε μου άρεσε το 'let’s’ και το άλλαξα, γιατί ειδάλλως θα έπρεπε να του αποδώσω τα εύσημα», συμπλήρωσε. Το σλόγκαν «Just Do It» βγήκε στην αγορά το 1988.
Έρευνα δείχνει πως οι άνθρωποι συμπεριφέρονται άσχημα όταν αισθάνονται πλούσιοι. Είναι τελικά ο πλούτος και η απόκτησή του η βασική αιτία για να μετατρέψει μια καλοκάγαθη και συγκαταβατική προσωπικότητα σε κακότροπη και αγενή; Θα μπορούσε μια βουτιά στην μπανιέρα του Σκρουτζ να αποτελέσει το λόγο για να απαξιώσει κανείς τον μέχρι πρότινος πολύτιμο περίγυρό του; Εντέλει μπορεί ο «χρυσός» και το συναίσθημα ανωτερότητας που τον συνοδεύει να αντικαταστήσει τους τρόπους κοινωνικής συμπεριφοράς διογκώνοντας ένα και μόνο «εγώ» έναντι όλων των υπολοίπων «εσύ» που κυκλοφορούν γύρω μας; Με αυτά ως βασικά ερωτήματα προς διερεύνηση αποφάσισε ο Πολ Πιφ, κοινωνικός ψυχολόγος, να διεξάγει ένα πολυήμερο πείραμά στους δρόμους του Λος Άντζελες. Και φυσικά μετά το πέρας του πειράματος το συμπέρασμα επικρότησε ακριβώς αυτή την άποψη, όσο πιο πλούσιος είσαι, τόσο πιο κακότροπος γίνεσαι. Μελετώντας την οδηγική συμπεριφορά των κατοίκων της Πόλης των Αγγέλων, ο Πολ Πιφ προσπάθησε να εντοπίσει ποια αυτοκίνητα είναι αυτά που έχουν την τάση παραβιάζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Ο ίδιος μαζί με τους συνεργάτες του, κάθισε σε μια διάβαση πεζών, περιμένοντας να την διασχίσουν, επισημαίνοντας πως ο ΚΟΚ δίνει σαφή προτεραιότητα στον πεζό που περιμένει να περάσει απέναντι. Παρακολούθησαν λοιπόν εκατοντάδες αυτοκίνητα για αρκετές μέρες με σκοπό να καταγράψουν ποιος σταματούσε ή όχι. Αυτό που ανακάλυψε ο καθηγητής Πιφ είναι πως όσο αυξανόταν η αξία του αυτοκινήτου τόσο αυξανόταν και η τάση του οδηγού να παραβεί το νόμο. Δηλαδή, οι οδηγοί ακριβών αυτοκινήτων (Prius, Lexus, BMW) σταματούσαν λιγότερες φορές στις διαβάσεις πεζών, ενώ οι οδηγοί λιγότερο ακριβών αυτοκινήτων ή φορτηγών σταματούσαν περισσότερες φορές. «Κανένα από τα αυτοκίνητα, στην κατηγορία των πιο φτηνών αυτοκινήτων δεν παρέβη το νόμο, ενώ αντιθέτως σχεδόν το 50% των αυτοκινήτων της πιο ακριβής κατηγορίας το έκαναν», λέει ο Πιφ. Το συμπέρασμα είναι πως όσο πιο πλούσιος είσαι, τόσο πιο «αόρατος» είναι ο συνάνθρωπος σου και τόσο μεγαλύτερη τάση έχεις να βλέπεις τους άλλους σαν απλά εμπόδια στο διάβα σου… «Η μεγάλη περιουσία σε κάνει να είσαι επικεντρωμένος στα προσωπικά σου συμφέροντα και επιθυμίες. Τα χρήματα σε κάνουν να θεωρείς πως δεν έχεις ανάγκη από τους συνανθρώπους σου. Βασικά, τα πολλά λεφτά σε απομονώνουν κοινωνικά», συνεχίζει ο αμερικανός καθηγητής. «Στον πραγματικό κόσμο, όσο λιγότερα χρήματα έχει κάποιος, τόσο περισσότερο στηρίζεται στις ανθρώπινες σχέσεις προκειμένου να τα καταφέρει. Αντιθέτως, οι εύποροι επιλέγουν την εθελούσια απομόνωση, γεγονός που ωστόσο τους στερεί την ευτυχία της συμμετοχής τους σε άλλες κοινωνικές δραστηριότητες», καταλήγει με νόημα ο Πιφ. Σε μια προσπάθεια λοιπόν αν αναγάγουμε τα συμπεράσματα του αμερικανού καθηγητή σε ελληνικά δεδομένα, θα πρέπει οι διαβάτες που σκοπεύουν να κινηθούν σε περιοχές όπως η Εκάλη, το Κολωνάκι ή η Γλυφάδα να είναι λιγάκι πιο προσεκτικοί… Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα. Ετυμολογικά προσδιοριζόμενο, πρόκειται για την επαφή των χειλιών με τα χείλη ή άλλο σημείο του σώματος άλλου προσώπου, ως έκφραση αγάπης, ερωτικού πόθου κ.λ.π. Πέρα από ορισμούς, όμως, το φιλί μπορεί να σημαίνει τόσα παραπάνω. Το χειροφίλημα, για παράδειγμα, το οποίο συνηθιζόταν στο παρελθόν πάντα εκ μέρους των ανδρών, δείχνει θαυμασμό, το φιλί στο μάγουλο εκφράζει συνήθως φιλικά αισθήματα, το πιο σύνηθες φιλί στα χείλη δείχνει αγάπη, ενώ εκείνο στη μύτη και στα αυτιά συνήθως υποδεικνύει παιχνιδιάρικη διάθεση.
Ακόμα ο τρόπος με τον οποίο φιλά ο κάθε λαός μαρτυρά και διάφορα πολιτισμικά χαρακτηριστικά του με μακρόχρονη ιστορία... Σε όλους αυτούς τους λόγους ίσως οφείλεται και το γεγονός, πως το φιλί ενέπνεε πάντοτε τους καλλιτέχνες από αρχαιοτάτων χρόνων, οι οποίοι το αποτύπωσαν με ποικίλους τρόπους. Κάποια από αυτά τα φιλιά πέρασαν στην ιστορία και καταγράφηκαν, το καθένα για διαφορετικό λόγο με μεγάλη πάντα αξία, ως τα διασημότερα φιλιά του κόσμου. Ποια είναι όμως αυτά που στην ιστορία της τέχνης έμειναν ως τα διασημότερα και μίλησαν συναισθηματικά στους θεατές τους;
Οι Ain Sahkri Εραστές, (γύρω στο 10.000 Π.Χ.)
Βρέθηκαν σε μια σπηλιά κοντά στη Βηθλεέμ και τώρα βρίσκονται στη συλλογή του Βρετανικού Μουσείου. Αυτό το γλυπτό έγινε στη χαραυγή της εποχής της γεωργικής και αγροτικής καλλιέργειας και είναι η παλαιότερη απεικόνιση της σεξουαλικής επαφής που έχει βγει στο φως έως τώρα.
Αττικό ερυθρόμορφο αγγείο, (γύρω στο 480 Π.Χ.)
Τα κλασσικά αρχαιοελληνικά αγγεία συχνά απεικόνιζαν φιλιά αλλά ιδιαίτερα σπάνια μεταξύ ανδρών και γυναικών. Ενώ η δημόσια έκθεση του ετεροφυλικού έρωτα μπορούσε να θεωρηθεί ηθικά παρεξηγήσιμη, η στοργική αγάπη μεταξύ γηραιότερων και νεότερων ανδρών, όπως φαίνεται και σε αυτό το καλοδιατηρημένο κεραμικό αγγείο που διατηρείται στη συλλογή του Λούβρου, θεωρούταν ηθικά αποδεκτή. Αυτό δεν είναι ένα φιλί μεταξύ δύο ίσων εραστών: ο μουσάτος και γηραιότερος άνδρας ανυψώνει το φρεσκοξυρισμένο εραστή του αρπάζοντάς τον από τα μαλλιά και φέρνοντάς τον πλησιέστερα.
Ηρακλής και Ομφάλη, 1735
Οι απεικονίσεις φιλιών είναι εξαιρετικά σπάνιες στην Αναγεννησιακή ζωγραφική. Πιο πιθανό είναι να δει κανείς τον Ιούδα να αγκαλιάζει το Χριστό παρά δύο εραστές να φιλιούνται στο στόμα. Στις αρχές του 18ου αιώνα, ωστόσο, με την ανάδυση του κινήματος του Ροκοκό, ο ερωτισμός γίνεται πιο συχνό θέμα για τους φιλόδοξους της ζωγραφικής. Εδώ, ο François Boucher, ένας από τους γνωστούς Γάλλους ζωγράφους των παλαιότερων χρόνων, απεικονίζει τον έλληνα ημίθεο στο κρεβάτι με την Ομφάλη, τη βασίλισσα της Λυδίας, στην οποία ήταν αιχμάλωτος για ένα χρόνο.
Η ψυχή Αναβιώνει με το Φιλί του Έρωτα, 1787-1793
Ο Βενετός καλλιτέχνης Antonio Canova και από πολλούς θεωρούμενος ως ο σπουδαιότερος γλύπτης της Νεοκλασικής περιόδου στην Ευρώπη όσο και τα μαρμάρινα γλυπτά του εκθέτουν ένα ασυναγώνιστο δώρο προσομοίωσης της σάρκας μέσα από την ψυχρή πέτρα. Το αριστουργηματικό έργο του, εμπνευσμένο από το μυθολογικό έρωτα, στον οποίο ο θεός του Έρωτα ξυπνά τις αισθήσεις της Ψυχής, δείχνει την κομψότητα και το εκλεπτυσμένο στυλ- μια συνειδητή άμιλλα των ελληνικών και ρωμαϊκών παραδειγμάτων της εποχής του διαφωτισμού.
Από το Ποίημα του Μαξιλαριού, 1788
Ο ερωτισμός αποτελούσε βασική θεματολογία της ιαπωνικής χαρακτικής κατά την περίοδο Edo και ο Utamaro Kitagawa επικεντρώθηκε κυρίως στην απεικόνιση της αγάπης και του έρωτα στην τέχνη του. Αυτή είναι μία από τις πιο «αγνές» εικόνες του πολυπληθέστατου Ποίημα του Μαξιλαριού, μια σειρά οκτώ χαρακτικών απαράμιλλης σεξουαλικής έντασης. Αργότερα, δυτικοί καλλιτέχνες, κυρίως οι Édouard Manet και Henri de Toulouse-Lautrec, στράφηκαν στα ιαπωνικά παραδείγματα σαν κι αυτό για ειλικρινείς απεικονίσεις των εραστών και των εταίρων τους.
Το Φιλί, 1882-89
Είναι μία από τις πιο παραστατικές απεικονίσεις της ρομαντικής αγάπης στη Δυτική τέχνη: ένας άνδρας και μια γυναίκα ο ένας στα χέρια του άλλου και κλειδωμένοι μέσα σε μία αγκαλιά, σκαλισμένοι από ένα μόνο κομμάτι μαρμάρου. Η συνέχεια, όμως, υπήρξε πολύ σκληρή. Το αγκαλιασμένο ζευγάρι είναι η Francescada Rimini και ο ερωμένος της και οι δυο τους καταδικάζονται σε αιώνιο θάνατο, όπως αποκαλύπτει ο Δάντης στην Κόλαση. Ο Auguste Rodin αρχικά σκόπευε να χρησιμοποιήσει το ζευγάρι στη δημιουργία Οι Πύλες της Κολάσεως αλλά τελικά είχε τέτοια απήχηση που το έκανε αυτόνομο έργο.
Πυγμαλίων και Γαλάτεια, περίπου 1890
Παρόλο που σήμερα είναι γνωστός για τις ανατολίτικες σκηνές χαρεμιών και τους γητευτές φιδιών, ο Jean-Léon Gérôme έκανε επίσης πολλούς πίνακες και γλυπτά πάνω στο θέμα του Πυγμαλίωνα: ο γλύπτης που ερωτεύεται παράφορα την ίδια του την τέχνη. Παρόλο που ο μύθος του Πυγμαλίωνα, γνωστός πρώτα από τον Οβίδιο και έπειτα από τον George Bernard Shaw, αντέχει ως μια ευχάριστη φαντασίωση του όμορφου και παντοτινού έρωτα, είναι επίσης και μια αλληγορία της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της αυταπάτης, ενός ακόμα επικίνδυνου συνόρου μεταξύ του πραγματικού και του ιδανικού.
Το Φιλί, 1908-09
Στο πλαίσιο της ιστορίας της τέχνης για δεκαετίες τώρα, ο Gustav Klimt έχει απολάβει μία τεράστια δόξα και φήμη, όχι ότι τυγχάνει να συναντήσει βέβαια τους τουρίστες που συνωστίζονται σε ουρές έξω από την πινακοθήκη Belvedere της Βιέννης και εκστασιάζονται μπρος την όψη αυτής της ελαιογραφίας. Όπως σε όλα τα έργα του από τη λεγόμενη «χρυσή εποχή», έτσι και σε αυτό ο Klimtχρησιμοποιεί έντονα στοιχεία στις επιχρυσωμένες φορεσιές του αγκαλιασμένου ζευγαριού, που περιπλέκονται με τέτοια λεπτομέρεια ώστε τα δυο σώματα μοιάζουν με ένα.
Οι Εραστές, 1928
Το σάβανο γύρω από τα πρόσωπα των εραστών σε αυτόν τον πίνακα εμφανίζονται συχνά στην τέχνη του René Margitte και ενδέχεται να έχει προσωπική αφόρμηση: όταν ήταν ακόμη έφηβος, η μητέρα του πνίγηκε με τη νυχτικιά να καλύπτει το πρόσωπό της. Εάν αυτός ο πίνακας είναι για να συμβολίσει την πραγματική αγάπη, την ανομολόγητη αγάπη ή την άγνωστη αγάπη είναι κάτι που ο Margitte δεν αποκάλυψε μέχρι το τέλος της καριέρας του, παρά μόνο επέμενε ότι οι συμβολικές του συνθέσεις δεν έχουν αυστηρό και καθολικό μήνυμα.
LiTer II, 2012
Μία από τις πρώτιστες φωτογράφους στη Νότια Αφρική, η Zanele Muholi καταγράφει τις ζωές των Αφρικανών λεσβιών, τόσο σαν μία ένδειξη ακτιβισμού ενάντια στην ομοφοβική βία όσο και σαν φόρο τιμής σε μια κοινωνία συχνά αποκλεισμένη από τη δημόσια προβολή. Το 2012 έγινε διάρρηξη στο διαμέρισμά της στο Cape Town και οι φωτογραφίες τις καταστράφηκαν. Αυτή η διασωθείσα εικόνα, εντούτοις, πιστοποιεί την αντοχή της αγάπης έναντι όλων των προσπαθειών καταπίεσής της.
Οι ξεκάθαρες απαντήσεις που έδωσαν σε σχετική ερώτηση. Παρότι όσο περνούν τα χρόνια αυξάνεται ο μέσος όρος ηλικίας των γυναικών που αποφασίσουν να κάνουν παιδί, ωστόσο ένα μωρό είναι σε πολλές περιπτώσεις ένα γυναικείο απωθημένο.
Από την άλλη, υπάρχουν γυναίκες, ανάμεσά τους και πολλές διάσημες που αποφασίζουν να μην κάνουν παιδιά. Δείτε τι απάντησαν κάποιες όταν ερωτήθηκαν σχετικά:
Κάμερον Ντίαζ: Έχω μία απίστευτη ζωή
«Έχω μία απίστευτη ζωή. Κατά κάποιον τρόπο κάνω τη ζωή που κάνω και επειδή δεν έχω παιδιά. Είναι απλώς μία διαφορετική επιλογή». Στην ίδια συνέντευξη, η διάσημη ηθοποιός είχε παραδεχτεί αυτό που γνωρίζουν πολλές γυναίκες που δεν έχουν παιδιά. Όταν δεν είναι απαραίτητα για να αισθάνεσαι πλήρης.
Μαρίσα Τομέι: Δεν ξέρω γιατί οι γυναίκες χρειάζεται να κάνουν παιδιά για να θεωρηθούν ολοκληρωμένες υπάρξεις
Όπρα Γουίνφρεϊ: Τα παιδιά μου θα με μισούσαν
Αν είχα παιδιά, θα με μισούσαν επειδή κάτι στη ζωή μου θα υπέφερε και μάλλον θα ήταν αυτά, είπε η διάσημη παρουσιάστρια και επιχειρηματίας. Σε έναν κόσμο όπου οι γυναίκες συχνά χρειάζεται να επιλέξουν ανάμεσα στην καριέρα τους και την οικογένεια, η Όπρα έχει σε κάθε περίπτωση τονίσει την προτεραιότητα που δίνει στη δουλειά της.
Έλεν ντε Τζένερις: Δε θα ήθελα να τα τρελάνω
Υπάρχει λόγος που το να γίνει κανείς γονιός θεωρείται η δυσκολότερη δουλειά στον κόσμο και η Έλεν ντε Τζένερις μαζί με τη σύζυγό της, Πόρσια ντε Ρόσσι, έχουν παραδεχτεί δημοσίως ότι δεν είναι στους στόχους τους. «Πρέπει να θέλεις πραγματικά παιδιά και καμιά μας δε θέλει» παραδέχτηκε η Πόρσια ντε Ρόσσι σε συνέντευξη το 2013. Η ίδια η ντε Τζένερις εξέφρασε τα ίδια συναισθήματα σε συνέντευξη στο περιοδικό People το 2014, τονίζοντας ότι και τα ζευγάρια που αποφασίζουν να μην κάνουν παιδιά, το σκέφτονται πολύ σοβαρά πριν καταλήξουν.
Κιμ Κατράλ: Έχω πονοκέφαλο
«Πιστεύω ότι είναι αξιαγάπητα και αστεία και γλυκά και μετά έχω πονοκέφαλο», απάντησε η Σαμάνθα του Sex and the City όταν ερωτήθηκε σχετικά. Και πρόσθεσε ότι τα παιδιά σε εξαντλούν.
Τζένιφερ Άνιστον: Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να κάνει υποθέσεις
Η Τζένιφερ Άνιστον έχει περάσει πολλά χρόνια αντιμέτωπη με κουτσομπολιά για την προσωπική της ζωή, από το διαζύγιο από τον Μπρατ Πιτ έως το γεγονός ότι δεν έχει κάνει παιδιά. Τελευταία απάντησε ότι ο λόγος που μία γυναίκα δεν κάνει παιδιά, δεν αφορά κανέναν άλλον.
Η χώρα έδωσε έγκριση στον καλλιτέχνη Kcho να βάλει δωρεάν ίντερνετ στο πολιτιστικό κέντρο του. Η κρατική εταιρεία τηλεπικοινωνιών της Κούβας, η Etecsa, έδωσε την έγκρισή της ώστε ο καλλιτέχνης με το όνομα Kcho να ανοίξει το πρώτο δημόσιο δωρεάν wi fi spot στο πολιτιστικό του κέντρο.
Ο Kcho, ο οποίος διατηρεί, σύμφωνα με το BBC, στενούς δεσμούς με την κυβέρνηση της χώρας, λειτουργεί το hub χρησιμοποιώντας κρατική σύνδεση και πληρώνοντας περίπου 900 δολάρια το μήνα.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει το BBC, μόλις το 5% με 25% των Κουβανών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Ο λόγος είναι καθαρά οικονομικός καθώς το κόστος είναι υπέρογκο για τον μέσο Κουβανό. Για παράδειγμα, μια ώρα σύνδεσης στο διαδίκτυο κοστίζει σε ένα ίντερνετ καφέ περίπου 4,5 δολάρια, δηλαδή όσο ο εβδομαδιαίος μισθός ενός εργάτη στη χώρα.
Ο Kcho, μιλώντας στο Associated Press, δήλωσε ότι αποφάσισε να προσφέρει δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο στους συμπατριώτες του ώστε να τους πείσει να εξοικειωθούν με τον κόσμο του ίντερνετ. Το πολιτιστικό κέντρο του Kcho, το οποίο βρίσκεται στη δυτική Αβάνα, άνοιξε τις πύλες του τον Ιανουάριο.
Ο γλύπτης Kcho είναι ο μόνος ίσως καλλιτέχνης, αναφέρει το BBC, στον οποίο η κυβέρνηση θα έδινε την άδεια να λειτουργεί υπηρεσία δικτύου wi fi. Εξάλλου, σύμφωνα με το BBC, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η τελευταία δημόσια εμφάνιση του Φιντέλ Κάστρο έγινε σε έκθεση του συγκεκριμένου καλλιτέχνη.
Πώς εκτρέφονται 23 εκατομμύρια κότες.
Ένα νέο ντοκιμαντέρ, αποκαλύπτει το πώς εκτρέφονται τα περίπου 23 εκατομμύρια κοτόπουλα στην Μεγάλη Βρετανία κάθε χρόνο, πριν εκείνα γίνουν λιχουδιές μέσα σε κουτιά και τους χαρακτηριστικούς κουβάδες των KFC.
Το ντοκιμαντέρ είναι του BBC-το πρώτο επεισόδιο τιτλοφορείται «Billion Dollar Chicken Shop»- και αναμένεται να ρίξει φως στη διαδικασία παραγωγής του λεγόμενου «γρήγορου φαγητού» σε μαζική κλίμακα.
Υπέρμαχοι των δικαιωμάτων των ζώων, ισχυρίζονται ότι οι συνθήκες για τα κοτόπουλα είναι «καταπιεστική», καθώς όπως φαίνεται και στο βίντεο, εκτρέφονται 34.000 κοτόπουλα κάτω από ένα υπόστεγο με λιγοστά παράθυρα.
Τα κοτόπουλα φυλάσσονται εκεί μέσα και παραμένουν ζωντανά για 35 ημέρες, πριν θανατωθούν σε θαλάμους αερίων. Τα ζ'ωα στη συνέχεια τεμαχίζονται σε εννιά κομμάτια και μεταφέρονται σε αποθήκες από όπου διανέμονται σε καταστήματα.
Το τριών επεισοδίων ντοκιμαντέρ, δείχνει επίσης και τον τρόπο που διοικείται η επιχείρηση, από τα γραφεία συσκέψεων μέχρι τους πραγματικούς... πρωταγωνιστές, τα κοτόπουλα.
Ένας παρουσιαστής του National Geographic διέκοψε ένα ζευγάρι γιγαντιαίες χελώνες την ώρα που ζευγάρωναν στις Σεϋχέλλες. Το αρσενικό αποφάσισε να τον κυνηγήσει. Δείτε το βίντεο Πηγή: http://www.enikos.gr
Πορτραίτα γυναικών που έγιναν άντρες. Τα πορτραίτα είναι από τη φύση τους, οικεία. Ο θεατής προσκαλείται να «εισβάλει» στην προσωπική στιγμή ανάμεσα στον φωτογράφο και το θέμα του. Στο τελευταίο της πρότζεκτ, η Jess Dugan προσκαλεί τους θεατές να προβληματιστούν για το όραμά της, για την αρσενική ταυτότητα.
Η φωτογράφος ανήκει στην κοινότητα των τραβεστί και δεν κρύβει την αρσενική της ταυτότητα. «Δεν είμαι λεσβία, ούτε γκέι άντρας. Νομίζω ότι έχω επίγνωση του πώς η ταυτότητά μου αλλάζει σε διαφορετικά πλαίσια», δηλώνει η Dugan.
Η δουλειά της τιτλοφορείται «Every Breath We Drew», μέσα από το οποία εξερευνά την έννοια της σεξουαλικότητας και του φύλου. Μπροστά από το φακό της, πόζαραν κυρίως άνθρωποι που ανακάλυψαν την αρρενωπότητά τους-ήταν γυναίκες που έγιναν άντρες, αλλά και μια σειρά από άντρες που έχουν ερωτικές σχέσεις με άτομα του ιδίου φύλου.
Λόγω έλλειψης πόρων, ο ζωολογικός κήπος της Ράφα, στη Λωρίδα της Γάζας, αναγκάστηκε να αποχωριστεί ορισμένα από τα ζώα που φιλοξενούσε. Η πώληση των ζώων έκανε φτωχότερο τον κήπο, αλλά σκόρπισε την ευτυχία στο σπίτι του Σαάντι Τζαμάλ ο οποίος πλέον μεγαλώνει στο σπίτι του δυο νεογέννητα...λιοντάρια.
Εδώ και δυόμισι μήνες τα λιονταράκια "ζουν μαζί μας, σαν να είναι μέλη της οικογένειας", εξήγησε ο Τζαμάλ, ο οποίος εργάζεται στις δυνάμεις ασφαλείας.
Τα τέσσερα παιδιά της οικογένειας, η οποία μένει σε ένα σπίτι τριών δωματίων σε έναν προσφυγικό καταυλισμό στη νότια Λωρίδα της Γάζας "έχουν γίνει φίλοι με τα λιονταράκια και παίζουν μαζί τους όλη την ημέρα", πρόσθεσε.
Τα τετράποδα μέλη της οικογένειας ωστόσο του στοιχίζουν μια περιουσία αφού καθημερινά χρειάζονται τουλάχιστον ενάμισι κιλό κρέας για να τραφούν, δηλαδή περίπου έξι ευρώ.
Στη Γάζα, λόγω του ισραηλινού αποκλεισμού και μετά την καταστροφή των σηράγγων απ' όπου γινόταν λαθρεμπόριο μέσω Αιγύπτου, οι τιμές των προϊόντων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη.
Περίπου οι μισοί κάτοικοι του παλαιστινιακού θύλακα είναι άνεργοι και τα δύο τρίτα εξαρτώνται από την ανθρωπιστική βοήθεια για να επιβιώσουν, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Ο Τζαμάλ ελπίζει ότι όταν τα λιονταράκια γίνουν πέντε μηνών θα αρχίσει να τα νοικιάζει "σε εστιατόρια, πάρκα αναψυχής ή θέρετρα". Του έχει ήδη γίνει μάλιστα μια προσφορά από κάποιον που επιθυμεί να τα αγοράσει έναντι 9.000 δολαρίων.
Ο Σεμπ Στράτα κάνει μία εκπληκτική δουλειά. Είναι πιλότος σε αεροπλάνο που εκτελεί ακροβατικά κόλπα. Ο ίδιος, εκτός από τη διασκέδαση που έχει κατά τη διάρκεια της «εργασίας» του, διασκεδάζει επίσης να πετάει με τους φίλους του. Οι αντιδράσεις τους, όταν ο Σεμπ εκτελεί κάποια από τα «αεροπλανικά» του, είναι κάτι παραπάνω από χιουμοριστική. Πηγή: http://www.enikos.gr
Η παλαιότερη σωζόμενη κατοικία της Αθήνας μετατρέπεται σε μουσείο, με στόχο να προσφέρει μία βιωματική γεύση για την αστική κατοικία. Στην "καρδιά" της πρωτεύουσας, στη σκιά της Ακρόπολης, η οικία επί της οδού Αδριανού 96, θα αποτελέσει έναν χώρο περιήγησης στην αθηναϊκή κοινωνία του 18ου αιώνα με την αξιοποίηση σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων.
Πρόκειται για το ιστορικό κτίριο της οικογένειας Μπενιζέλων-Παλαιολόγων, το οποίο βρίσκεται στην Πλάκα και ένα αρχικό τμήμα του ανάγεται στον 16ο αιώνα. Μέλος της ίδιας οικογένειας με βυζαντινές καταβολές ήταν και η Ρηγούλα Μπενιζέλου. Πρόκειται για τη μετέπειτα μοναχή, γνωστή ως Αγία Φιλοθέη η Αθηναία, η οποία έζησε στην προγονική της κατοικία.
Μετά τα έργα αποκατάστασης, τα οποία ολοκληρώθηκαν πριν από δύο χρόνια, το Συμβούλιο Μουσείων ενέκρινε τη διαμόρφωση και τη μουσειολογική μελέτη.
Το έργο είναι ήδη υπό δημοπράτηση και έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ υπό τη σκέπη της Αρχιεπισκοπής Αθηνών στην οποία έχει δοθεί ως παραχώρηση από το υπουργείο Πολιτισμού.
«Θα αποκαλυφθεί ένα αθηναϊκό αρχοντικό αστικού τύπου του 1750, το παλαιότερο κτίριο-κατοικία που διασώζεται σήμερα στην Αθήνα. Είναι η ατμόσφαιρα μέσα στην οποία μεγάλωσε και η Αγία Φιλοθέη στο πλαίσιο μίας αστικής πνευματικής ακμής», λέει ο αρχιτέκνων Γιάννης Κίζης, ο οποίος ασχολήθηκε πρώτη φορά με την οικία Μπενιζέλων το 1980 ως συμβασιούχος συνεργάτης του υπουργείου Πολιτισμού.
Το μνημείο ήταν γνωστό από τη μελέτη του Αν. Ορλάνδου το 1940 και ήταν ήδη αλλοιωμένο από παρεμβάσεις που είχαν γίνει στο πέρασμα του χρόνου, είχε διχοτομηθεί σε δύο ιδιοκτησίες και το χαγιάτι είχε κλείσει με ανασυρόμενα τζαμιλίκια, κλπ.
«Ήταν εγκαταλελειμμένο για πολύ καιρό και είχε μισογκρεμιστεί. Τα χρόνια πέρασαν και τη δωδεκάτη ώρα… περιήλθε το 2000 στην Αρχιεπισκοπή», λέει ο κ. Κίζης. «Σε πρώτη φάση κάναμε την αποκατάσταση μαζί με την κ. Χρ. Πινάτση, τον κ. Κλ. Ασλανίδη και την πολιτικό μηχανικό κ. Ελ. Τσακανίκα. Σε δεύτερη φάση ανέλαβα τη μουσειογραφική μελέτη σε συνεργασία με τον αρχιτέκτονα Θύμη Δούγκα και τη μουσειολόγο Παρή Καλαμαρά και με το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έδειξε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος το έργο προχώρησε».
Ο νέος μουσειακός χώρος στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας θα αποτελεί ένα ιδιαίτερο μνημείο για την ιστορία της πόλης από τον 16ο έως τον 18ο αιώνα. Ένα μικρό παζλ της Αθήνας μέσω μίας κατοικίας της οθωμανικής περιόδου στην οποία ξετυλίγονται η αρχιτεκτονική, η ζωή μέσα σε αυτό και μία ολόκληρη εποχή.