Η γκουρού της ερωτικής αποπλάνησης δίνει συμβουλές.
Η Shirley Zussman εργάζεται ως θεραπεύτρια του σεξ στη Νέα Υόρκη. Επιπλέον, μόλις έκλεισε τα 100! Η αεικίνητη αυτή γυναίκα, δεν θυμίζει σε τίποτα τις γιαγιάδες μας καθώς από το στόμα της δεν βγαίνουν οι κλασικές συμβουλές: εκείνη μιλάει για σεξ και μόνο για αυτό.
«Η σεξουαλική ευχαρίστηση είναι μόνο ένα μέρος από ό, τι οι άνδρες και οι γυναίκες θέλουν ο ένας από τον άλλο», λέει κατά τη διάρκεια συνέντευξή της στο περιοδικό Time. «Θέλουν οικειότητα, θέλουν κατανόηση, ζεστασιά, διασκέδαση. Και φυσικά θέλουν κάποιον που πραγματικά να νοιάζεται για εκείνους-πέρα από το να βρεθούν ερωτικά. Αυτό είναι κάτι που πιστεύω το αναζητούν όλοι, ανεξαρτήτως ηλικίας».
Η Zussman, με διατριβή και σχετικές σπουδές πάνω στο αντικείμενο που διδάσκει- έχει δει μια πληθώρα από νοοτροπίες και προσεγγίσεις όσον αφορά τη σεξουαλικότητα. «Σοκάρομαι με την έλλειψη επαφής που φέρει η τεχνολογία, αν και εγώ λατρεύω το iPhone μου», αναφέρει η ίδια αναφερόμενη στις προκλήσεις της σύγχρονης αγάπης. «Υπάρχει στην πραγματικότητα, ελάχιστη σωματική επαφή. Λιγότερο άγγιγμα, λιγότερη επικοινωνία…».
Όσο για το ποιο είναι το κοινό πρόβλημα που έχει κληθεί να αντιμετωπίσει είναι αυτό της έλλειψης επιθυμίας. «Πρέπει να θέσεις τις προτεραιότητές σου. Να αποφασίσεις ποιο είναι σημαντικό για να έχεις μια καλή ζωή και να κάνεις και τον σύντροφό σου να αισθάνεται καλά, να δημιουργήσεις κάτι που είναι ευχάριστο, που να γεμίζει πραγματικά την ανάγκη που όλοι έχουμε, το να είμαστε δηλαδή κοντά σε κάποιον».
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Διαβάστε περισσότερα...
Μίλησε «από σεβασμό για τον εαυτό του».
Ένας νεαρός αξιωματικός έγινε ο πρώτος στο στρατό της Χιλής που αποκάλυψε δημοσίως την ομοφυλοφιλία του την Τετάρτη, σε μια από τις πιο συντηρητικές χώρες στη Νότια Αμερική. «Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να είσαι ο εαυτός σου» είπε ο 24χρονος Μαουρίσιο Ρουίς αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού της Χιλής, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Σαντιάγο.
Ο Ρουίς αποφάσισε να μιλήσει στους ανωτέρους του για την ομοφυλοφιλία του, «από σεβασμό» για τον εαυτό του και διότι δεν ήθελε «να κρύβεται και να ζει μια διπλή ζωή», όπως είπε. «Παρατήρησα ότι πολλοί στρατιώτες δεν υποστηρίζουν την ομοφυλοφιλία όχι επειδή είναι εναντίον, αλλά επειδή ως κοινωνική ομάδα, αποφασίστηκε ότι η ομοφυλοφιλία είναι ένα πρόβλημα», ανέφερε ο νεαρός αξιωματικός.
Οι τοπικές οργανώσεις των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων έχουν εγκρίνει την απόφαση του νεαρού άνδρα να μιλήσει δημοσίως, καθώς αρκετές περιπτώσεις βάναυσων διακρίσεων τα τελευταία χρόνια έχουν συγκλονίσει την κοινή γνώμη. «Έκανε την ιστορία του μοναδική για αυτούς τους γενναίους ανθρώπους που κάνουν το πρώτο βήμα», δήλωσε ο Όσκαρ Ρεμούντια εκπρόσωπος του Κινήματος για την Ενσωμάτωση και Απελευθέρωση των Ομοφυλοφίλων (MOVILH).
Τα βασανιστήρια και η δολοφονία το 2012 του Ντάνιελ Ζαμούδιο ενός νεαρού ομοφυλόφιλου άνδρα ο οποίος πέθανε μετά από 25 μέρες στο νοσοκομείο, είχε βαθιά συγκλονίσει τη χιλιανή κοινωνία, η οποία είναι στη συντριπτική της πλειοψηφία, καθολική και συντηρητική.
Τέσσερις μήνες μετά την τραγωδία, στη χώρα θεσπίστηκε νόμος κατά των διακρίσεων, που ονομάζεται «Νόμος Ζαμούδιο»όπου για πρώτη φορά στη νομοθεσία της Χιλής υπάρχει η καταδίκη των «αυθαίρετων διακρίσεων» λόγω φύλου, θρησκείας, φυλής ή κοινωνικής θέσης.
Διαβάστε περισσότερα...
Η Σουηδέζα Ινγκέλα Τάνεσκογκ κατέγραφε με το κινητό της το ουράνιο τόξο που είχε σχηματιστεί έξω από το σπίτι της, μετά από μία καταιγίδα. Η φύση όμως της επεφύλασσε άλλη μία έκπληξη.
Λίγα μέτρα από το σημείο που βρισκόταν ένας κεραυνός σχηματίζεται μπροστά της.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Διαβάστε περισσότερα...
Τρέχει σαν άνθρωπος, κάνει χειραψίες και λατρεύει το σκέιτμπορντ.
Ο γρηγορότερος σκύλος του κόσμου στα δύο πόδια έσπασε ξανά το ρεκόρ Γκίνες. Ο Jiff, είναι ράτσας Πομεράνιαν και μπήκε στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες για δύο λόγους.
Πρώτον είναι ο γρηγορότερος σκύλος στα πίσω πόδια, αφού κάνει τα δέκα μέτρα σε 6.56 δευτερόλεπτα, αλλά και ο γρηγορότερος στα μπροστά πόδια με επίδοση 7.76 δευτερόλεπτα τα πέντε μέτρα.
Εκτός από τα ρεκόρ στο τρέξιμο, ο Jiff μπορεί ακόμα να κάνει χειραψίες, να σκύβει, να κάνει σκέιτμπορντ ακόμα και να δώσει αυτόγραφο - με το δικό του τρόπο!
Το αξιολάτρευτο σκυλάκι πάντως έχει συνηθίσει και απολαμβάνει τη δημοσιότητα σε αντίθεση με τους ιδιοκτήτες του που επιθυμούν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Διαβάστε περισσότερα...
Τα καλά αντανακλαστικά τον έσωσαν από ένα «ακυβέρνητο» όχημα.
Το φυσάει και δε κρυώνει ένας Κρητικός ο οποίος είδε τη ζωή του να απειλείται από μια ανεξέλεγκτη «γουρούνα». Στο βίντεο από κλειστό κύκλωμα καταστήματος που δημοσιεύει το τοπικό πόρταλ candianews.gr, καταγράφεται η τρελή πορεία μια «γουρούνας» το μεσημέρι της Κυριακής, στα Μάλια.
Το όχημα ξέφυγε από τον νεαρό οδηγό, που επίσης γλίτωσε, και βγήκε στο πεζοδρόμιο όπου καθόταν αμέριμνος ένας άνθρωπος. Στην κυριολεξία είχε άγιο αλλά και καλά αντανακλαστικά.
Δείτε το βίντεο...
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Διαβάστε περισσότερα...
Επισκέψεις του υπουργού Παιδείας σε σχολεία της Ξάνθης.
Την πρόσληψη εξήντα αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, για τη φετινή χρονιά, ώστε να καλυφθούν κενά σε μειονοτικά σχολεία της Θράκης, εξήγγειλε σήμερα κατά τη σημερινή περιοδεία του σε σχολεία της ορεινής περιοχής του νομού Ξάνθης, ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος.
Ο υπουργός πρόσθεσε επίσης, ότι θα παραταθούν και οι συμβάσεις εξήντα τεσσάρων ήδη υπηρετούν ιεροδιδασκάλων σε δημόσια σχολεία της περιοχής, ώστε να βρίσκονται στις θέσεις τους κανονικά στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. «Εξήντα καινούργιοι διδάσκοντες, ΕΠΑΘιτες θα είναι στις θέσεις τους για τη νέα σχολική χρονιά. Αυτό σημαίνει ότι θα είμαστε, κοντά στο άρτιο, σχεδόν πλήρεις. Επίσης, για τους ιεροδιδασκάλους ψηφίστηκε στην επιτροπή της Βουλής και θα ψηφιστεί και στην ολομέλεια την Τετάρτη διάταξη σε σχέση με τις αμοιβές τους, για να είναι στη δουλειά τους στις 11/9 και αμειβόμενοι, χωρίς προβλήματα», είπε ο υπουργός.
Επίσης, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι την 1η Οκτωβρίου θα λειτουργήσει σχολείο δεύτερης ευκαιρίας, στο χωριό Μάνταινα της Ξάνθης. Μέχρι στιγμής έχουν δείξει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουν το σχολείο 27 άτομα.
Ο κ. Λοβέρδος, επικεφαλής κλιμακίου της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, περιόδευσε σε δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια , ΕΠΑΛ και μειονοτικά σχολεία στη Σμίνθη, τη Γλαύκη και τον Εχίνο και έγινε δεκτός από δασκάλους και καθηγητές, με τους οποίους συζήτησε επιμέρους θέματα των σχολείων τους. Ανέφερε ότι η προσπάθεια που γίνεται είναι να δοθούν λύσεις ώστε να καλυφθούν τα κενά και να είναι ανοιχτά και έτοιμα να λειτουργήσουν σε όλη τη χώρα, όλα τα σχολεία, με τους εκπαιδευτικούς τους, τους μαθητές και τα βιβλία τους, τα οποία - όπως είπε - ήδη έχουν φτάσει στα σχολεία της περιοχής, στην έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 11 Σεπτεμβρίου.
Στον Εχίνο ο υπουργός επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο, το γυμνάσιο και το ιεροδιδασκαλείο, όπου μίλησε με εκπαιδευτικούς και έδωσε εντολή να επισκευαστεί άμεσα μια κακοτεχνία σε τοίχο του κτιρίου, πριν αρχίσει η νέα σχολική χρονιά. Νωρίτερα, στη Σμίνθη, ξεναγήθηκε από τον απερχόμενο δήμαρχο Μύκης, Μουσταφά Τζουκάλ, καθώς και από το νέο δήμαρχο Τζεμήλ Καπζά, στο υπό κατασκευή τέμενος. «Η Σμίνθη είναι πρότυπο δημοκρατίας και ειρηνικής συνύπαρξης χριστιανών και μουσουλμάνων», δήλωσε απευθυνόμενος προς τον υπουργό ο κ. Καπζά.
Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε στον υπουργό κατά την επίσκεψη του σε σχολικό συγκρότημα της Γλαύκης , ο αναρτημένος πίνακας επιτυχόντων μαθητών της Γ΄ Λυκείου Γλαύκης. Στον πίνακα υπήρχε μόνο μία υποψήφια που πέτυχε την εισαγωγή της στο πανεπιστήμιο του Πειραιά, ενώ όλοι οι άλλοι πέρασαν σε περιφερειακά ΑΕΙ και ΤΕΙ εκτός μεγάλων αστικών κέντρων. Η εικόνα του πίνακα έκανε αίσθηση στον υπουργό καθώς αναδεικνύει και μια άλλη θετική πλευρά της διάταξης, η οποία ψηφίστηκε από τη βουλή στις 4 Μαΐου, που κατοχύρωνε δικαίωμα μεταγραφής, καθώς είχαν διατυπωθεί επικρίσεις ότι θα ενίσχυε τις τάσεις μεταγραφής στα μεγάλα αστικά κέντρα, αποδυναμώνοντας τα περιφερειακά ιδρύματα. «Προκύπτει εδώ μια ιδιαιτερότητα θετική στο διάλογο που γίνεται για τα προβληματικά σημεία της διάταξης και πρέπει να την πάρουμε υπόψη. Όλα αυτά τα παιδιά, σύμφωνα με αυτή τη διάταξη, έχουν δικαίωμα μεταγραφής στο «Δημοκρίτειο» Πανεπιστήμιο», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Δεν προκύπτουν μόνο προβλήματα από τον νόμο για τις μετεγγραφές, προκύπτουν και ευεργετήματα, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση», τόνισε.
Στο μεταξύ, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελληνίων εξετάσεων, ο κ. Λοβέρδος δήλωσε : «Συγχαίρω τα παιδιά που τα κατάφεραν και τους γονείς τους και για τα παιδιά που δεν τα κατάφεραν οι γονείς, οι συγγενείς και οι φίλοι όπως και η πολιτεία μια φράση πρέπει να έχουν για αυτά τα παιδιά : Υπάρχει και επόμενη φορά, υπάρχουν και άλλες ευκαιρίες. Όχι απογοήτευση».
Μετά τη Γλαύκη, ο υπουργός επισκέφθηκε το στρατόπεδο ΥΠΤΓΟΥ, Δ. Παπαποστόλου, των Ειδικών Δυνάμεων Καταδρομών και προσκύνησε στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου. Στο στρατόπεδο τον υποδέχθηκε ο υποδιοικητής του Δ΄ Σώματος Στρατού, υποστράτηγος Ιωσήφ Μαυράκης. Απευθυνόμενος στους στρατιώτες ο κ.Λοβέρδος τόνισε: «Είναι μεγάλη μου τιμή να βρίσκομαι εδώ. Πρέπει κι εσείς να αισθάνεστε τιμή και υπερηφάνεια που υπηρετείτε την πατρίδα. Δεν πρέπει ειδικά τώρα, την εποχή της κρίσης, να ξεχνάμε την υποχρέωσή μας στην πατρίδα και το έθνος. Εργαζόμαστε και ελπίζουμε να ανακάμψουμε σύντομα».
Τέλος, μαζί με τον υφυπουργό Παιδείας, Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλο και τον γενικό γραμματέα Θρησκευμάτων Γιώργο Καλαντζή, ο κ. Λοβέρδος επισκέφθηκε το 15ο και το 20ο δημοτικό σχολείο που συστεγάζονται, στο συνοικισμό Δροσερό Ξάνθης, όπου η πλειοψηφία των μαθητών είναι Ρομά. Στη σύσκεψη συζητήθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του συγκεκριμένου σχολικού συγκροτήματος και λύσεις που εξετάζονται σχετικά με αυτές.
Το απόγευμα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε σύσκεψη σε σχολείο της Ξάνθης, με υπηρεσιακά στελέχη της εκπαίδευσης της περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης, με εκπροσώπους των τοπικών ΕΛΜΕ και των διδασκαλικών συλλόγων της περιοχής.
Διαβάστε περισσότερα...
Στην κατεύθυνση Συντήρηση και προστασία πολιτιστικής κληρονομιάς.
Έκπληξη και προβληματισμό προκάλεσε στη διοίκηση του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων στη Ζάκυνθο η ανακοίνωση ότι μία από τις δύο κατευθύνσεις του (ΤΕΙ) και πιο συγκεκριμένα εκείνη της Συντήρησης και Προστασίας Πολιτισμικής Κληρονομιάς, θα υποδεχτεί την νέα ακαδημαϊκή χρονιά μόνον έναν φοιτητή.
Η παραπάνω εξέλιξη φαίνεται πως είναι αποτέλεσμα της κατακόρυφης αύξησης της βάσης εισαγωγής στο συγκεκριμένο τμήμα, η οποία ανέβηκε κατά περίπου 5.000 μόρια σε σχέση με πέρυσι. Πιο συγκεκριμένα ο μοναδικός εισακτέος του τμήματος, πέρασε στην κατεύθυνση Συντήρησης και Προστασίας Πολιτισμικής Κληρονομιάς με βαθμολογία 12.599 μορίων.
Η διοικούσα επιτροπή του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, δεν έκρυψε την έκπληξη της για τον αριθμό των εισακτέων στην κατεύθυνση Συντήρησης Πολιτισμικής Κληρονομιάς, ωστόσο δε θεωρεί το γεγονός αυτό ως προπομπό αρνητικών εξελίξεων για το τμήμα της Ζακύνθου.
Ο αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΙ Ιονίων νησιών, Γιάννης Δραγώνας, μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ έκανε μια πρώτη εκτίμηση της κατάστασης και «απέδωσε την εξέλιξη αυτή στη δυσκολία του μαθήματος «Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο» στο οποίο εξετάστηκαν οι μαθητές».
Ο κ. Δραγώνας ανέφερε ακόμα πως «σε ότι αφορά το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων πολύ ικανοποιητική είναι η κάλυψη των θέσεων εισακτέων στο ίδρυμα. Συγκεκριμένα έχουμε 454 εισακτέους στα Τμήματα της Κεφαλονιάς, 102 στο Τμήμα Ζακύνθου και 172 στο Τμήμα της Λευκάδας. Έκπληξη αποτελούν τα αποτελέσματα για την κατεύθυνση Συντήρησης και Προστασίας Πολιτισμικής Κληρονομιάς και μελετώνται τα αίτια που έφεραν αυτό το αποτέλεσμα, όπως για παράδειγμα η δυσκολία του Ειδικού Μαθήματος ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου. Το Τμήμα ωστόσο θα συνεχίσει κανονικά την λειτουργία του, χωρίς πρόβλημα».
Διαβάστε περισσότερα...
Περπατώντας στα χνάρια των αρχαίων φιλοσόφων.
Πριν από 2.350 χρόνια, στο κάδρο δεν υπήρχε το Ωδείο Αθηνών, αλλά ο Ιλισός, ενώ προς τον Βορρά κυλούσε ο Ηριδανός και ανάμεσά τους, σε αυτήν την ειδυλλιακή ζώνη του Λυκείου - ένα εκτεταμένο προάστιο που πήρε το όνομά του από το ιερό του Λυκείου Απόλλωνα που βρισκόταν στην περιοχή- εξασκούνταν οι Αθηναίοι οπλίτες κι έφηβοι.
Το Λύκειο ήταν ένα από τα τρία αρχαιότερα γυμνάσια της πόλης, μαζί με αυτό της Ακαδημίας Πλάτωνος και του Κυνοσάργους. Εκεί τα πρωινά, παρέα με τους μαθητές και τα απογεύματα μπροστά σε ευρύτερο ακροατήριο, θα έβλεπες τον Αριστοτέλη να μιλά για όσα μας κληροδότησε στα συγγράμματά του.
Μία από τις διασημότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις της τελευταίας εικοσαετίας, η Παλαίστρα του γυμνασίου του Αριστοτελικού Λυκείου, έχει μπει ξανά στη ζωή των κατοίκων της πρωτεύουσας. Χώρος πρασίνου, ιδεών και περιπάτου, το Λύκειο, ένα από τα σπουδαιότερα γυμνάσια της αρχαίας Αθήνας, που διασώζει πενιχρά κατάλοιπα με μεγάλη όμως ιστορία, παραμένει ανοιχτό, από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, για να ξεναγήσει τους σύγχρονους Αθηναίους στους αρχαίους του δρόμους.
Οι ενημερωτικές πινακίδες πληροφορούν το κοινό για την ίδρυση της Περιπατητικής Σχολής του Αριστοτέλη, παρέχουν όμως λεπτομέρειες και για τα άλλα δύο μεγάλα γυμνάσια της αρχαίας Αθήνας, Ακαδημία και Κυνόσαργες. Και τα τρία συγκροτήματα προορίζονταν για τη σωματική άσκηση και την πνευματική ανάταση της νεολαίας και των ανδρών της πόλης.
Το 335 π.Χ. ο Αριστοτέλης, μίσθωσε ορισμένα οικήματα για να ιδρύσει την Περιπατητική Σχολή του, έναν από τους σημαντικότερους τόπους της ιστορίας του ανθρώπινου πνεύματος. Σύμφωνα με τις αρχαίες μαρτυρίες, το Λύκειο, ήταν ένα κατάφυτο προάστιο στα ανατολικά της Αθήνας έξω από την Πύλη του Διοχάρους. Στα νοτιοδυτικά οριζόταν από το Ολυμπίειο και τα άλλα παριλίσια ιερά, στα νότια από τον Ιλισό και στα βόρεια από τον Λυκαβηττό και τον Ηριδανό. Από εκεί περνούσε και ο αρχαίος δρόμος προς τα Μεσόγεια που ταυτίζεται με τη σημερινή λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας.
Κατηφορίζοντας περιμετρικά στον αναπλασμένο χώρο, που απλώνεται σε εντεκάμισι στρέμματα, μυρωδιές από δεντρολίβανο, λεβάντα, ρίγανη, θυμάρι, ελιές, ροδιές καθώς και οι κίτρινες καζάνιες δύσκολα περνούν απαρατήρητες ειδικά αναλογιζόμενος κανείς το λοιπό γκρίζο πολεοδομικό ιστό που απλώνεται τριγύρω. Ο αρχαιολογικός χώρος περιλαμβάνει την παλαίστρα, για την προπόνηση των αθλητών στην πάλη, στην πυγμαχία και στο παγκράτιο - ένας συνδυασμός πάλης και πυγμαχίας, η οποία διαρθρώνεται γύρω από μια αυλή με στοές, πίσω από τις οποίες αναπτύσσονταν με συμμετρία ορθογώνια δωμάτια.
Σύμφωνα με τις ενημερωτικές πινακίδες, οι πληροφορίες για την πιθανή χρήση των χώρων αντλούνται από τον Βιτρούβιο και το έργο του «Περί αρχιτεκτονικής». Σύμφωνα με τον Ρωμαίο αρχιτέκτονα, λοιπόν, η μεγαλύτερη αίθουσα στο κέντρο της βόρειας πλευράς ταυτίζεται με το εφηβείον που προοριζόταν για διαλέξεις. Δυτικά και ανατολικά του εφηβείου, χωροθετούνταν το ελαιοθέσιον, όπου οι αθλητές άλειφαν το σώμα τους με λάδι πριν την προπόνηση, το κονιστήριον ή κονίστρα, χώρος με άμμο όπου κυλιόνταν οι παλαιστές και το κωρύκειον, δωμάτιο από την οροφή του οποίου κρέμονταν οι κώρυκοι, δηλαδή οι δερμάτινοι σάκοι γεμισμένοι με αλεύρι ή άμμο που τους γρονθοκοπούσαν οι αθλούμενοι.
Κάτω από τα προστατευτικά στέγαστρα, τα ευρήματα είναι πιο εύληπτα. Εκεί βλέπει κανείς το πηγάδι, του 4ου αιώνα π.Χ., τη δεξαμενή ψυχρού λουτρού του 1ου αιώνα μ.Χ., και τα θερμά λουτρά της ρωμαϊκής εποχής, που πιθανότατα αντικατέστησαν τους προγενέστερους λουτρώνες των κλασσικών χρόνων. Εκεί εντοπίζονται και δύο υπόκαυστα, χαμηλοί και συνήθως υπόγειοι χώροι κάτω από τα δάπεδα των δωματίων των λουτρών, με τους αντίστοιχους προθαλάμους καύσης και τις δεξαμενές τους. Ο θερμός αέρας παραγόταν από τη φωτιά που έκαιγε στον προθάλαμο καύσης και κυκλοφορούσε κάτω από το δάπεδο. Στα λουτρά της παλαίστρα ο λουόμενος απολάμβανε τη διαδικασία από το χλιαρό λουτρό στο χώρο της εφίδρωσης, ενώ στη συνέχεια βουτούσε για ένα κρύο και αναζωογονητικό λουτρό στη δεξαμενή, σημερινή πισίνα, της αυλής.
Τα πρώτα γυμνάσια της αρχαίας Αθήνας ιδρύθηκαν στην αρχαϊκή εποχή, εκτός των τειχών κοντά σε ιερά, σε άλση και σε ποτάμια, απαραίτητα για την επαρκή ύδρευση τους. Αρχικά πρέπει να ήταν ανοιχτοί χώροι με στοιχειώδεις αθλητικές εγκαταστάσεις όπου αθλούνταν οι νέοι, ενώ από τους κλασσικούς χρόνους 5ος και 4ος αιώνας π.Χ. απέκτησαν ιδιαίτερη αρχιτεκτονική μορφή.
Συνυφασμένα με το θεσμό της γυμναστικής ως συστήματος εκπαίδευσης και με την έννοια του καλού αθλητή έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη φυσική και πνευματική αγωγή των νέων. Τα δημόσια αυτά κτίρια χτίζονταν, συντηρούνταν και ανακαινίζονταν με έξοδα της πόλης και δωρεές. Η πολιτεία, ανέθετε τη διεύθυνσή τους στον γυμνασίαρχο, σημαίνουσα προσωπικότητα, με επιρροή στους συμπολίτες του. Σταδιακά το γυμνάσιο εξελίχθηκε σε σπουδαίο πνευματικό κέντρο.
Τον 4ο αιώνα π. Χ. ιδρύθηκαν στα γυμνάσια και οι πρώτες φιλοσοφικές σχολές, κατ’ ουσίαν τα πρώτα πανεπιστήμια: στην Ακαδημία, η ονομασία προέρχεται από τον ήρωα Ακάδημο, ίδρυσε σχολή ο Πλάτων, στο Λύκειο ο Αριστοτέλης, στο Κυνόσαργος ο Αντισθένης. Στο Λύκειο διαβάστηκε το έργο του Πρωταγόρα «Περί Θεών» ενώ όπως μνημονεύεται στους Πλατωνικούς διαλόγους, εκεί σύχναζε και ο Σωκράτης.
Ο περίπατος στην περιοχή όπου δίδαξε ο ονομαστός φιλόσοφος, στο πιο γνωστό-άγνωστο αρχαίο τοπόσημο της πόλης, κάνει τη βουή του κέντρου να φαντάζει μακρινή. Ο νέος αρχαιολογικός προορισμός άλλωστε, αποτελεί μαζί με το πάρκο Ριζάρη μεγάλη εστία πρασίνου βοηθώντας τους επισκέπτες να δουν το κομμάτι αυτό του πολεοδομικού ιστού με διαφορετική οπτική.
Διαβάστε περισσότερα...