Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

Η πείνα σκότωσε 362 παιδιά


Τουλάχιστον 362 παιδιά ηλικίας κάτω των πέντε ετών πέθαναν στον Νίγηρα μεταξύ του Ιανουαρίου και του Σεπτεμβρίου εξαιτίας του υποσιτισμού μόνον στην περιοχή Ζίντερ, στο κεντροανατολικό τμήμα της χώρας, όπου το φαινόμενο κρίνεται εφεξής ενδημικό, ανακοίνωσε σήμερα μια υπηρεσία του ΟΗΕ.

"Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση για την κατάσταση στην περιοχή Ζίντερ, 79.087 κρούσματα σοβαρού οξέος υποσιτισμού, μεταξύ των οποίων 362 παιδιά κάτω των πέντε ετών τα οποία πέθαναν, καταγράφηκαν από την 1η Ιανουαρίου ως τις 23 Σεπτεμβρίου", διευκρινίζεται σε ενημερωτικό δελτίο της υπηρεσίας Γραφείο Ανθρωπιστικών Υποθέσεων του ΟΗΕ (OCHA) στην Νιαμέι.

Σχεδόν το 90% των θανάτων καταγράφηκε στην πόλη Ζίντερ, όπως και στην Μαγκάρια και την Μίριαχ, δύο άλλες πόλεις στην περιοχή Ζίντερ, όπου ζουν περίπου 2 εκατομμύρια άνθρωποι, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Η Ζίντερ, η οποία είναι η δεύτερη πολυπληθέστερη περιοχή του Νίγηρα, πλήττεται συχνά από σοβαρές κρίσεις έλλειψης τροφίμων οι οποίες οφείλονται στην ξηρασία και έχουν αντίκτυπο κυρίως στα παιδιά και τις γυναίκες.

Ο υποσιτισμός, σε μέτριο ή οξύ βαθμό, είναι παρών και στις 8 περιοχές του Νίγηρα, μια φτωχή χώρα η οποία αντιμετωπίζει συχνά έλλειψη τροφίμων λόγω της ξηρασίας.

Από την αρχή της χρονιάς, η μη κυβερνητική οργάνωση Γιατροί Χωρίς Σύνορα (MSF) προειδοποιεί ότι έχει διαπιστώσει μια "άνοδο" του υποσιτισμού σε πολλά από τα προγράμματά του στην χώρα αυτή, σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2012.

Σε μια πανεθνική έρευνα που έγινε τον Ιούνιο στον Νίγηρα διαπιστωνόταν ωστόσο μια μείωση "από 14,8% το 2012 σε 13,3% το 2013" του οξέος υποσιτισμού στα παιδιά κάτω των 5 ετών, μολονότι αυτή παραμένει "πάνω από το όριο του 10% για την σήμανση συναγερμού που έχει ορίσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ)".

Τους επτά πρώτους μήνες του έτους, συνολικά 505.976 κρούσματα υποσιτισμού αντιμετωπίστηκαν από τις δημόσιες δομές υγείας του Νίγηρα, δηλαδή σχεδόν τα μισά κρούσματα από αυτά που αναμένεται να υπάρξουν το 2013, αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας της χώρας.

Σύμφωνα με την Unicef, ο υποσιτισμός προκαλείται κυρίως από την έλλειψη βασικών θρεπτικών ουσιών στη διατροφή των παιδιών και προκαλεί καθυστέρηση στην ανάπτυξη και εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος απέναντι στις συνηθισμένες παιδικές ασθένειες.

Οι μολυσματικές ασθένειες, η έλλειψη πόσιμου νερού και σωστών συνθηκών υγιεινής "συμβάλουν σημαντικά στην επιδείνωση" της διατροφικής κατάστασης των παιδιών, υπογραμμίζει επίσης το υπουργείο Υγείας.

Κυρίως "ο υποσιτισμός και η ελονοσία" παραμένουν "ένας θανατηφόρος συνδυασμός για τα παιδιά ηλικίας 5 ετών", προειδοποιούν παράλληλα οι μη κυβερνητικές οργανώσεις.


Πηγή: http://www.enikos.gr
Διαβάστε περισσότερα...

Διαμαρτυρία... μετά μουσικής


Στην πλατεία Αριστοτέλους διαμαρτυρήθηκαν μαθητές του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης ενάντια στην υποβάθμιση της δημιουργίας και της τέχνης από πλευράς της Πολιτείας.

"Απαιτούμε την αναγνώριση των σπουδών μας και την επιπλέον μοριοδότηση των μαθητών των μουσικών σχολείων, σε σχέση με την εισαγωγή στις μουσικές σχολές", αναφέρει, μεταξύ άλλων, το φυλλάδιο που μοίραζαν στους περαστικούς.

Δείτε το βίντεο:




Πηγή: http://www.enikos.gr
Διαβάστε περισσότερα...

Ούτε ευρώ για τα αγροτεμάχια δεν δίνουν οι αγρότες της Κρήτης


Κατηγορηματικά αντίθετοι σε κάθε φορολόγηση.

Ούτε ένα ευρώ δεν δέχονται να πληρώσουν για τη φορολόγηση των αγροτεμαχίων οι αγρότες τις Κρήτης. Αυτό φαίνεται να προέκυψε από την χθεσινή Παγκρήτια συνάντηση που είχαν αγρότες και κτηνοτρόφοι στο Τυμπάκι αναφορικά με την φορολόγηση των αγροτεμαχίων που εξετάζει η κυβέρνηση.

Κατά τη χθεσινή συνάντηση αυτό που αποφασίστηκε ήταν η κατηγορηματική αντίθεσή σε κάθε φορολόγηση των αγροτεμαχίων αλλά και εκ νέου συνάντηση στα μέσα της εβδομάδας, προκειμένου να αποφασιστεί το ενδεχόμενο δυναμικών κινητοποιήσεων.

«Δεν δεχόμαστε να πληρώσουμε ούτε ένα ευρώ, ούτε για γεωργική αλλά ούτε για κτηνοτροφική έκταση, ανέφερε χαρακτηριστικά στο prismanews.gr o γραμματέας της ΟΑΣΝΗ.

Παράλληλα ο κ. Ντισπυράκης ανέφερε ότι σε περίπτωση που εφαρμοστεί το μέτρο αυτό, το πλήγμα θα είναι μεγάλο για τους αγροτοκτηνοτρόφους.

«Το μέτρο αυτό αποτελεί ταφόπλακα για τον αγροτικό και τον κτηνοτροφικό κόσμο. Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι δεν μπορούν να πληρώσουν. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μας πάρουν τις επιδοτήσεις, αν και απαγορεύεται κάτι τέτοιο, για να αποπληρωθεί ο φόρος γα τα αγροτεμάχια», σχολίασε και κατέληξε «Tο μέτρo αυτό δεν αφορά μόνο τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους άλλα όλο τον κόσμo, καλώντας τους κατόχους αγροτεμαχίων με αυτό τον τρόπο σε συμμετοχή».



Διαβάστε περισσότερα...

Δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα από τα ΜΙΤ και Χάρβαρντ


Μάθημα με ελληνικό ενδιαφέρον ξεκινά τον Ιανουάριο.

Δύο από τα μεγαλύτερα πανεπιστημιακά ιδρύματα παγκοσμίως, το τεχνολογικό ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) και το πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ έχουν δημιουργήσει την πλατφόρμα web εκπαίδευσης edx αξίας 60 εκατομμυρίων ευρώ. Η εν λόγω πλατφόρμα προσφέρει μαθήματα και περιεχόμενο online δωρεάν σε όσους έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Στην εν λόγω ηλεκτρονική πλατφόρμα προσφέρονται 71 μαθήματα τα 17 εκ των οποίων τα προσφέρει το Χάρβαρντ και 18 το ΜΙΤ τα υπόλοιπα προσφέρονται από άλλα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως το πανεπιστήμιο του Τορόντο και άλλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μαθήματα κατανέμονται ανά γνωστικό αντικείμενο και φυσικά κάποια εξ αυτών είναι κοινά.

Υπάρχουν μαθήματα που καλύπτουν από το γνωστικό πεδίο της φυσικής μέχρι την ιστορία και τη φιλοσοφία. Για όσους ολοκληρώσουν μια ενότητα-μάθημα δίνεται ένα πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης (Honor code). Όσοι υποψήφιοι φοιτητές της πλατφόρμας edx έχουν απορίες μπορούν να ανατρέξουν στο σύνδεσμο που παραθέτουμε όπου παρουσιάζονται μια σειρά από συχνά ερωτήματα και απαντήσεις σε αυτά https://www.edx.org/student-faq#certificates.

Για τους νέους φοιτητές οι δημιουργοί του edx έχουν δημιουργήσει ένα δοκιμαστικό μάθημα (demo) όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εξοικειωθούν με την πλατφόρμα και τα εργαλεία που παρέχονται σε όσους εγγραφούν https://www.edx.org/course/edx/edxdemo101/edx-demo/1038.

Ακολούθως παρουσιάζονται τα μαθήματα που ξεκινούν το επόμενο διάστημα ώστε να περιηγηθούν οι ενδιαφερόμενοι και να κάνουν την εγγραφή τους χωρίς να χάσουν χρόνο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 27 Ιανουαρίου του 2014 ξεκινά και ένα μάθημα που παρουσιάζει ελληνικό ενδιαφέρον καθώς μελετά τη ζωή του Μ. Αλεξάνδρου και τις σχέσεις που αναπτύχθηκαν στα χρόνια του ανάμεσα στο δυτικό και ανατολικό κόσμο.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφτούν τον ακόλουθο δικτυακό τόποhttps://www.edx.org/course-list/allschools/allsubjects/allcourses.



Γνωστικό Αντικείμενο
Μάθημα
Ημερομηνία Έναρξης





Βιολογία και Επιστήμες της Ζωής - Ιατρική
  1. Fundamentals of Neuroscience
31-10-2013
  1. Neuronal Dynamics - Computational Neuroscience of Single Neurons
28-10-2013
  1. Unlocking the Immunity to Change: A New Approach to Personal Improvement
20-1-2014
  1. Genomic Medicine Gets Personal

4-3-2014
  1. Introduction to Bioethics

15-4-2014
  1. Introduction to Human Evolution

25-9-2013
Γνωστικό Αντικείμενο
Μάθημα
Ημερομηνία Έναρξης
Διοίκηση Επιχειρήσεων - Οικονομία
  1. Behavioural Economics in Action
14-10-2013
  1. Introduction to Global Sociology
1-9-2014
Γνωστικό Αντικείμενο
Μάθημα
Ημερομηνία Έναρξης
Χημεία
  1. Science & Cooking: From Haute Cuisine to Soft Matter Science
8-10-2013
Γνωστικό Αντικείμενο
Μάθημα
Ημερομηνία Έναρξης




Πληροφορική
  1. Foundations of Computer Graphics
7-10-2013
  1. Introduction to Computer Science and Programming Using Python
16-10-2013
  1. Circuits and Electronics
16-10-2013
  1. Neuronal Dynamics - Computational Neuroscience of Single Neurons
28-10-2013
  1. Introduction to Computer Science
1-1-2014
  1. Discrete Time Signals and Systems
23-1-2014
Γνωστικό Αντικείμενο
Μάθημα
Ημερομηνία Έναρξης
Ηλεκτρονική
  1. Principles of Electric Circuits: Part 1
17-10-2013
  1. Discrete Time Signals and Systems
23-1-2014
Γνωστικό Αντικείμενο
Μάθημα
Ημερομηνία Έναρξης





Μηχανική-ενέργεια-γεωλογία
  1. Electricity & Magnetism
7-10-2013
  1. Foundations of Computer Graphics
7-10-2013
  1. Introduction to Computer Science and Programming Using Python
16-10-2013
  1. History of Chinese Architecture: Part 1
18-10-2013
  1. Principles of Electric Circuits: Part 1
17-10-2013
  1. Our Energetic Earth
28-10-2013
  1. Dynamics
28-10-2013
  1. Introduction to Computer Science
1-1-2014
  1. Discrete Time Signals and Systems
23-1-2014
  1. Flight Vehicle Aerodynamics
27-1-2014
  1.  Introduction to Aerodynamics
26-9-2013
Γνωστικό Αντικείμενο
Μάθημα
Ημερομηνία Έναρξης
Δεοντολογία
  1. Central Challenges of American National Security, Strategy and the Press: An Introduction
1-10-2013
  1. Introduction to Bioethics
15-4-2014
  1. Introduction to Global Sociology
1-9-2014


Γνωστικό Αντικείμενο
Μάθημα
Ημερομηνία Έναρξης
Επιστήμη τροφίμων και διατροφής
  1. Science & Cooking: From Haute Cuisine to Soft Matter Science
8-10-2013
Γνωστικό Αντικείμενο
Μάθημα
Ημερομηνία Έναρξης
Υγεία και ασφάλεια
  1. Fundamentals of Clinical Trials
14-10-2013
  1. Health and Society
15-11-2013
  1. Genomic Medicine Gets Personal
4-3-2014
  1. Introduction to Global Sociology
1-9-2014
Γνωστικό Αντικείμενο
Μάθημα
Ημερομηνία Έναρξης
Ιστορία-ανθρωπιστικές επιστήμες-λογοτεχνία-φιλοσοφία
  1. China
31-10-2013
  1. Early Christianity: The Letters of Paul
6-1-2014
  1. Was Alexander Great?
27-1-2014
  1. Shakespeare: On the Page and in Performance
1-10-2014
  1. Introduction to Philosophy: God, Knowledge and Consciousness
1-10-2013
  1. Poetry in America: The Poetry of Early New England
31-10-2013
  1. Poetry in America: Whitman
15-1-2014
  1. Introduction to Global Sociology
1-10-2014
  1. Unlocking the Immunity to Change: A New Approach to Personal Improvement
20-1-2014
Γνωστικό Αντικείμενο
Μάθημα
Ημερομηνία Έναρξης
Μαθηματικά
  1. Introduction to Statistics: Descriptive StatisticsScience
Ιανουάριος 2014


Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Διαβάστε περισσότερα...