Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

Νομοθετική διάταξη για ΦΠΑ στην εκπαίδευση, τέλη κυκλοφορίας, ΣΔΟΕ και ΓΓΔΕ

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Με νομοθετική διάταξη θα επιλυθεί το «καυτό» για την κυβέρνηση πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την επιβολή ΦΠΑ με συντελεστή 23% στις επιχειρήσεις που παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες.


Συγκεκριμένα, με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, ετοιμάζεται διάταξη που θα προβλέπει την παράταση ενδεχομένως μέχρι τις 20 Νοεμβρίου ένταξης στο καθεστώς ΦΠΑ των ιδιωτικών σχολείων, φροντιστηρίων κ.λπ. έως ότου βρεθούν τα ισοδύναμα για την κατάργηση του μέτρου.


Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί τις προσεχείς μέρες στη Βουλή, θα συμπεριληφθούν διατάξεις, αφενός για την παράταση εφαρμογής του ΦΠΑ, αφετέρου για την ένταξη του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) μετά την αποπομπή της κ. Κατερίνας Σαββαΐδου από τη θέση της επικεφαλής της ΓΓΔΕ. Επίσης καταβάλλεται προσπάθεια έτσι ώστε να είναι έτοιμο το σχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από φέτος. Ειδικότερα με το σχέδιο νόμου θα επέλθουν οι εξής αλλαγές στη φορολογία:


• ΦΠΑ στα ιδιωτικά σχολεία. Παρατείνεται με διάταξη πιθανόν μέχρι τις 20 Νοεμβρίου η ένταξη στο καθεστώς ΦΠΑ των επιχειρήσεων που παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Η κυβέρνηση αποφάσισε να ακολουθήσει τον δρόμο της Βουλής, δεδομένου ότι οι προηγούμενες αποφάσεις που παρατείναν τη διαδικασία ήταν στα όρια της νομιμότητας, αν δεν τα ξεπερνούσε, δεδομένου ότι ο νόμος ορίζει ότι η δήλωση μεταβολών για τη μετάταξη στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ υποβάλλεται εντός δέκα ημερών από τη δημοσίευση του νόμου. Οι εξελίξεις στη ΓΓΔΕ με την αποπομπή της κ.Σαββαΐδου αναγκάζουν την κυβέρνηση να τροποποιήσει τη διάταξη. Και αυτό διότι ο φοροεισπρακτικός μηχανισμός βρίσκεται σε μία δύσκολη στιγμή και δεν πρέπει να επιφορτισθεί με αποφάσεις που δεν στηρίζονται από τη νομοθεσία. Στο διάστημα της παράταση σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος της κυβέρνησης θα βρεθούν τα ισοδύναμα μέτρα για την κατάργηση του μέτρου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ένα από τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση είναι η αύξηση των τελών κυκλοφορίας, καθώς και η επανεξέταση των φοροαπαλλαγών, κυρίως εκείνων που δεν χρησιμοποιούνται από τα μικρά και μεσαία εισοδήματα.


• ΣΔΟΕ και ΓΓΔΕ. Οπως προκύπτει από το μνημόνιο συνεργασίας, το ΣΔΟΕ θα πρέπει να έχει ενταχθεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Ωστόσο, είναι δύσκολο να υλοποιηθεί τη δεδομένη στιγμή, εξαιτίας των προωθούμενων αλλαγών στη ΓΓΔΕ. Δεν μπορεί αυτή τη στιγμή ο κ. Γ. Μπάκας, ο οποίος αντικαθιστά τη κ. Σαββαΐδου, να αναλάβει να «τρέξει» και το ΣΔΟΕ αναφέρουν στελέχη του υπουργείου. Στο πλαίσιο αυτό θα παραταθεί η ένταξη του ΣΔΟΕ στη ΓΓΔΕ μέχρι την ανάληψη των καθηκόντων του νέου γενικού γραμματέα. Τις επόμενες μέρες αναμένεται να αναρτηθεί στη «Διαύγεια» η προκήρυξη για τον διαγωνισμό.


• Τέλη κυκλοφορίας. Οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών ολοκληρώνουν το σχέδιο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα πρέπει να πληρωθούν μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους. Οπως προαναφέρθηκε, τα τέλη κυκλοφορίας ενδεχομένως να είναι και ένα από τα ισοδύναμα μέτρα που θα οδηγήσουν στην κατάργηση του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση. Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα υψηλού κυβισμού και ακριβά αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα σχεδιάζεται να ενταχθούν στο σύστημα των τελών κυκλοφορίας και αυτοκίνητα που σήμερα δεν πληρώνουν τέλη όπως για παράδειγμα ορισμένα πετρελαιοκίνητα και υβριδικά. Επίσης, θα καταργηθούν πολλές εξαιρέσεις που ίσχυαν σήμερα για αρκετές κατηγορίες οχημάτων και μοτοσικλετών.


• Τελωνεία. Το σχέδιο νόμου θα περιλαμβάνει διατάξεις που θα τροποποιούν τον τελωνειακό κώδικα.


-----------

Αύξηση Τελών Κυκλοφορίας για 5 στους 10 ιδιοκτήτες ΙΧ


Η αναζήτηση ισοδύναμων μέτρων οδηγεί το οικονομικό επιτελείο για ακόμη μία φορά στην «σίγουρη» λύση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων οι οποίοι σε ποσοστό σχεδόν 50% αναμένεται να καταβάλουν υψηλότερα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών τα μικρά αυτοκίνητα δεν πρόκειται να επιβαρυνθούν ενώ στα παλιά αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες εξετάζεται μείωση των Τελών Κυκλοφορίας.

Πέρσι πάνω από 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κατέβαλλαν Τέλη Κυκλοφορίας ενώ περισσότεροι από 920.000 κάτοχοι αυτοκινήτων προτίμησαν να διατηρήσουν τα οχήματά τους σε κυκλοφορία χωρίς να καταβάλλουν τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Από τους 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που κατέβαλλαν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 θα πρέπει να προσθέσουμε και περίπου 100.000 νέα ΙΧ (καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ) που πρωτοκυκλοφόρησαν στην Ελλάδα εκ των οποίων τα 50.000 δεν καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας λόγω χαμηλών ρύπων.

Συνεπώς από τα 3,7 εκατ. ιδιοκτήτες που θα πρέπει να καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2016 το οικονομικό επιτελείο θα πρέπει να αυξήσει τα ποσά στα οχήματα με κινητήρες από 1.401 κ.εκ. που αφορά σχεδόν στο 50% του συνολικού στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων!

Δηλαδή θα επιβαρυνθούν οι πέντε στους δέκα ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με ανυπολόγιστες συνέπειες για τα προσδοκώμενα έσοδα καθώς κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να υπολογίσει πόσοι από αυτούς θα οδηγήσουν τα οχήματά τους σε φορολογική «ακινησία».

Η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων που κινούνται με κινητήρες από 1.401 κ.εκ. και άνω τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα και όχι με τις εκπομπές CO2. Μάλιστα το ποσοστό των Τελών Κυκλοφορίας που υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό έναντι εκπομπών CO2 ανέρχεται σε 90% με 10% αντίστοιχα...

Ωστόσο όπως έχουμε επισημάνει στο Enikonomia οι όποιες αυξήσεις στα Τέλη Κυκλοφορίας φέτος θα αποτελούν ένα προσωρινό μέτρο καθώς για το 2017 τα κυβερνητικά στελέχη έχουν εξαγγείλει ριζική αναδιάρθωση της φορολογίας στα αυτοκίνητα.

Η «ακτινογραφία» των Τελών Κυκλοφορίας

Πέρσι 94.856 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες έως 900 κ.εκ. κατέβαλλαν τα Τέλη Κυκλοφορίας από 102.670 κατόχους το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Δηλαδή το 2015 κυκλοφόρησαν 7.814 αυτοκίνητα με κινητήρες έως 900 κ.εκ. καταγράφοντας πτώση 7,6%.

Στην αμέσως επόμενη κατηγορία που αφορά τα ΙΧ με κινητήρες από 901 έως 1.400 κ.εκ. καταβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 από 2.169.891 ιδιοκτήτες ΙΧ έναντι 2.262.416 κατόχων το 2014. Δηλαδή κυκλοφόρησαν 92.525 αυτοκίνητα λιγότερα (-4%).

Στην κατηγορία των ΙΧ με κινητήρες από 1.401 έως και 1.600 κ.εκ. καταβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας το 2015 από 857.740 ιδιοκτήτες έναντι 887.999 κατόχων το 2014. Δηλαδή φέτος κυκλοφορούν 30.259 οχήματα (-3,4%).

Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.601 έως και 1.800 κ.εκ. καταβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας από 281.205 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έναντι 291.781 κατόχων το 2014. Δηλαδή αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία 10.576 ΙΧ (-3,6%).

Μεγάλες είναι οι απώλειες που καταγράφηκαν στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.801 έως 2.000 κ.εκ. καθώς εισπράχθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2015 από 198.441 ιδιοκτήτες έναντι 214.334 κατόχων το 2014. Δηλαδή το 2015 κυκλοφορούν 15.893 λιγότερα ΙΧ (-7,4).

Στην κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες από 2.001 έως και 3 λίτρα καταβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας από 55.551 ιδιοκτήτες το 2015 έναντι 62.756 κατόχων το 2014. Δηλαδή αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία 7.205 αυτοκίνητα (-11,4%).

Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως και 4 λίτρα καταβλήθηκαν το 2015 Τέλη Κυκλοφορίας από 20.184 ιδιοκτήτες έναντι 24.364 κατόχων το 2014. Δηλαδή αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία 4.180 αυτοκίνητα (-17,1%).

Στην τελευταία κατηγορία αυτοκινήτων με κινητήρες από 4 λίτρα και άνω το 2015 καταβλήθηκαν Τέλη Κυκλοφορίας από 7.147 ιδιοκτήτες έναντι 8.620 κατόχων το 2014. Δηλαδή κυκλοφορούν 1.473 αυτοκίνητα λιγότερα (-17%).


Πηγή: http://www.enikos.gr και http://www.enikonomia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.