Οι Financial Times αναρωτιούνται αν ήρθε το τέλος για τα αυτοκίνητα diesel.
Ανυπολόγιστες επιπτώσεις τόσο στην ίδια την εταιρεία, όσο και στο σύνολο των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, έχει το σκάνδαλο της Volkswagen που έκλεβε στις μετρήσεις ρύπων.
Όπως γράφουν σε ανάλυσή τους οι Financial Times, το σκάνδαλο της Volkswagen στις ΗΠΑ δεν θα μπορούσε να είχε έρθει σε χειρότερη στιγμή για τους κατασκευαστές πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, καθώς στην Ευρώπη, την μεγαλύτερη αγορά τους, μεγαλώνουν οι αντιδράσεις για την ρύπανση που προκαλούν.
Άλλωστε από την γαλλική πρωτεύουσα ως το Μπέρμινγχαμ της Βρετανίας, οι φωνές για λήψη μέτρων κατά των πετρελαιοκινητήρων – ακόμα και απαγόρευσης τους – έχουν πληθύνει τον τελευταίο χρόνο, καθώς, όπως γράφει η εφημερίδα, «όλο και περισσότερες έρευνες συνδέουν την ρύπανση από τους κινητήρες με πρόωρους θανάτους».
Πολλοί αναλυτές περιμένουν ότι το σκάνδαλο θα οδηγήσει σε πιο σκληρές, υψηλότερου κόστους ρυθμίσεις και ορισμένοι φτάνουν ακόμα να θέσουν ένα ερώτημα που θα ήταν αδιανόητο ακόμα και πριν από ένα χρόνο: είναι το πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο στο νεκροκρέβατο του;
«Η κίνηση κατά της VW θα λειτουργήσει καταλυτικά στην επιτάχυνση της πτώσης του μεριδίου αγοράς των πετρελαιοκινητήρων στην Ευρώπη και στο πάγωμα του στις ΗΠΑ» υποστηρίζει ο Max Warburton, αναλυτής στην Bernstein Research. «Οι ρυθμιστικές αρχές θα είναι πολύ πιο συντηρητικές για το τι θα επιτρέπουν και τα πολύ πιο αυστηρά τεστ μπορεί να αποδειχθούν είτε πολύ δύσκολα, είτε πολύ ακριβά για τους πετρελαιοκινητήρες» τονίζει.
Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποβεί καταστροφικό για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων που έχουν επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ στην τεχνολογία diesel τα τελευταία 15 χρόνια. Οι κυβερνήσεις σε όλη την ήπειρο αγκάλιασαν τα αυτοκίνητα diesel για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Οι πετρελαιοκινητήρες καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα ανά χιλιόμετρο σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες που κάποτε κυριαρχούσαν στους δρόμους της Ευρώπης και για το λόγο αυτό παράγουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα, το πιο διαδεδομένο αέριο του θερμοκηπίου.
Ωστόσο, όπως γράφουν οι FT, ήταν γνωστό ότι τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παρήγαγαν πιο επιβλαβείς ρύπους που μπορούν να κάνουν κακό στα πνευμόνια αν τα εισπνεύσει κανείς. Αλλά υποτίθεται ότι τα πιο αυστηρά κριτήρια για τους ελέγχους στις εκπομπές ρύπων που άρχισαν να επιβάλλονται σταδιακά από το 1992, θα διασφάλιζαν ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα έφτιαχναν καθαρούς κινητήρες που θα εγκλώβιζαν τα αέρια αυτά.
Από τα 10 εκατομμύρια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε όλο τον κόσμο το 2014, τα τρία τέταρτα από αυτά αγοράστηκαν στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με αναλυτές της Exane BNP Paribas, περισσότερο εκτεθειμένες είναι οι BMW και Daimler, οι Γερμανοί κατασκευαστές που το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις συνολικές τους πωλήσεις στην Ευρώπη είναι 81% και 71% αντίστοιχα. To ποσοστό της σουηδικής Volvo είναι ακόμα ψηλότερο, στο 90%. Για τις γαλλικές Renault και Peugeot, το νούμερο είναι πάνω από 50%.
Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είναι ακόμα ένα προϊόν πολυτέλειας στις ΗΠΑ και αντιστοιχούν σε λιγότερο από 4% των πωλήσεων.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) με έδρα την Ουάσιγκτον ανέλαβε δράση κατά της VW όταν το Διεθνές Συμβούλιο για την Καθαρή Μετακίνηση (ICCT), μια περιβαλλοντική ερευνητική ομάδα, έδειξε ότι οι πραγματικές εκπομπές οξειδίου του αζώτου από ένα VW Jetta ξεπέρασε τα επιτρεπτά όρια στις ΗΠΑ κατά 35 φόρες, ενώ ένα Passat ήταν «μόλις» 20 φορές πάνω από τα όρια.
Το σκάνδαλο έχει προκαλέσει ανυπολόγιστη ζημιά στη δημόσια εικόνα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Σε συνέντευξή του στη γερμανική ραδιοφωνία ο διευθυντής του Think Tank για Οικονομική Δεοντολογία του Βερολίνου, Ούλριχ Τίλεμαν αναφέρθηκε σε ακριβώς αυτό τον προβληματισμό. «Και το “Made in Germany“ όπως και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποκτούν κακή φήμη, διότι η εγκληματική ενέργεια που υπάρχει πίσω από αυτό μας αφήνει όλους άφωνους. Δεν μπορώ να φανταστώ πάντως ότι οι υπεύθυνοι είχαν άγνοια», σχολιάζει ο κ. Τίλεμαν λέγοντας πως θεωρεί εξαιρετικά απίθανο να μην γνώριζαν τα ανώτερα στελέχη τι συνέβαινε στην επιχείρηση.
Ο ειδικός για θέματα οικονομικής ηθικής εξέφρασε την άποψή του για τα αίτια που μπορεί να παρακίνησαν τους ιθύνοντες να ακολουθήσουν την έκνομη οδό… «Υποθέτω ότι εδώ -όπως συνέβη και σε πολλές άλλες περιπτώσεις- λειτούργησε το σύστημα που έχει οικοδομηθεί από τις επιχειρήσεις να παρέχουν κίνητρα στους υπάλληλους. Ας δούμε ένα παράδειγμα: Φαντάζομαι να κάθονται οι εκπρόσωποι της VW στις ΗΠΑ και να σκέφτονται “πώς μπορούμε να αυξήσουμε το τζίρο και έτσι και τα μπόνους μας“, που υπολογίζονται σε εκατομμύρια. “Ας παραποιήσουμε λοιπόν αυτά τα στοιχεία“. Θα χρειαστεί φυσικά να εμπλακούν πολλοί άνθρωποι σε αυτό και κανείς από αυτούς δεν λέει ότι είναι φανερά ανήθικο και ότι πρόκειται για βαριά περίπτωση απάτης. Πιστεύω ότι κανείς δεν το λέει γιατί τους έχει διαφθείρει αυτό το σύστημα των κινήτρων. Δεν υπάρχει λοιπόν κανείς στον όμιλο, ο οποίος να διερωτάται αν επιτρέπεται αυτό. Το πολύ να ρωτήσει κανείς εάν ο κίνδυνος, σε ποινικό επίπεδο και σε ό,τι αφορά την φήμη είναι μεγαλύτερος από την ευκαιρία που θέλουν να εκμεταλλευτούν. Ηθική ακεραιότητα πάντως δεν συναντάται πλέον. Έτσι πιστεύω ότι λειτουργούν αυτοί οι όμιλοι, όχι μόνο η VW».
------------
Ποινική έρευνα σε βάρος της Volkswagen ξεκίνησε στις ΗΠΑ
Η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια του υπ. Δικαιοσύνης.
Ποινική έρευνα σε βάρος της Volkswagen άρχισαν οι αμερικανικές αρχές, μετά την παραδοχή εκ μέρους της αυτοκινητοβιομηχανίας ότι εξαπάτησε όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων περίπου 500.000 ντιζελοκίνητων οχημάτων που πούλησε στις ΗΠΑ, όπως ανέφερε το Γαλλικό Πρακτορείο επικαλούμενο πηγή που γνωρίζει την υπόθεση.
Η έρευνα διεξάγεται από τη διεύθυνση του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης που ασχολείται με τα θέματα που αφορούν τους φυσικούς πόρους, πρόσθεσε η πηγή, η οποία ζήτησε να μην κατονομασθεί, επιβεβαιώνοντας πληροφορίες του Τύπου.
Σε βάρος της γιγάντιας γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία παραδέχθηκε πως εφοδίασε ορισμένα από τα οχήματά της με λογισμικό που επιτρέπει την παραποίηση των αποτελεσμάτων των τεστ μέτρησης ρύπων, διεξάγεται ήδη έρευνα στις ΗΠΑ από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβάλλοντος (EPA), η οποία θα μπορούσε να της επιβάλει πρόστιμο 18 δισ. δολαρίων.
Η υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος της Καλιφόρνιας (Carb) διεξάγει επίσης τις δικές της έρευνες για την Volkswagen, η οποία είναι επίσης εκτεθειμένη σε μαζικές αγωγές από αγοραστές των αυτοκινήτων της οι οποίοι θεωρούν ότι εξαπατήθηκαν.
Το σκάνδαλο αυτό, το οποίο έχει προκαλέσει θύελλα στην Ευρώπη, θα αποτελέσει μέσα στις προσεχείς εβδομάδες το θέμα μιας ακροαματικής συνεδρίασης του αμερικανικού Κογκρέσου, ανακοίνωσαν δύο βουλευτές που είναι επικεφαλής της υποεπιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων. Έρευνες άρχισαν επίσης στη Γερμανία και την Ιταλία.
Η Volkswagen παραδέχθηκε πως εφοδίασε συνολικά 11 εκατομμύρια οχήματά της σ' όλο τον κόσμο με αυτό το λογισμικό που παραποιεί τα δεδομένα των τεστ.
------------
Διαψεύδονται τα περί αποπομπής του CEO της Volkswagen
Τεράστιες διαστάσεις λαμβάνει το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών ρύπων.
Η Volkswagen θα αποπέμψει τον διευθύνοντα σύμβουλο Μάρτιν Βίντερκορν, ανέφερε σήμερα γερμανική εφημερίδα, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε ότι χειραγωγούσε τους ελέγχους εκπομπής ρύπων παραποιώντας τις σχετικές μετρήσεις και έκανε γνωστό ότι θα μπορούσε να επηρεαστούν παγκοσμίως 11 εκατομμύρια από τα οχήματα της.
Η γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel, επικαλούμενη ανώνυμες πηγές από το εποπτικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, σημείωσε ότι ο Βίντερκορν θα αντικατασταθεί από τον Ματίας Μίλερ, τον επικεφαλής της μονάδας της Porsche.
Εκπρόσωπος της Volkswagen χαρακτήρισε το δημοσίευμα «γελοίο». Εκπρόσωπος της Porsche ανέφερε ότι ο Μίλερ ήταν επί του παρόντος στη συνεδρίαση του συμβουλίου της Volkswagen στα κεντρικά της γραφεία.
------------
Βρετανικό αίτημα στην Κομισιόν για έρευνα σχετικά με τις εκπομπές ρύπων
Επιτροπή του γερμανικού υπ. Μεταφορών «χτυπάει την πόρτα» της Volkswagen.
Η Βρετανία κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διεξαγάγει έρευνα για τις διαδικασίες ελέγχου των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, μετά την παραδοχή της Volkswagen ότι εξαπάτησε τις ρυθμιστικές αρχές στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Είναι ζωτικής σημασίας η κοινή γνώμη να εμπιστεύεται τους ελέγχους των εκπομπών ρύπων των οχημάτων και καλώ την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ερευνήσει το ζήτημα αυτό θεωρώντας το κατεπείγον», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας, Πάτρικ Μακλάφλιν, σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
Η ομοσπονδιακή Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ ανακοίνωσε την Παρασκευή πως η VW χρησιμοποίησε ειδικό λογισμικό για να εξαπατά τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές όσον αφορά τις εκπομπές τοξικών ρύπων κι ενδέχεται να της επιβληθούν πρόστιμα ύψους έως και 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Από τη μεριά του, το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας ανακοίνωσε ότι θα στείλει εντός της εβδομάδας μια διερευνητική επιτροπή στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας. Η επιτροπή πρόκειται να συνομιλήσει με στελέχη της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ και να δοθεί στα μέλη της πρόσβαση σε διάφορα έγγραφα, διευκρίνισε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του.
«Η επιτροπή μας θα εξετάσει εάν τα συγκεκριμένα οχήματα κατασκευάστηκαν και δοκιμάστηκαν σύμφωνα με τους γερμανικούς και τους ευρωπαϊκούς κανόνες, και εάν αυτό έγινε σύμφωνα με τους κανόνες καταγραφής των οχημάτων», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αλεξάντερ Ντόμπριντ.
Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο διοικητικό συμβούλιο της Volkswagen θα πιέσουν να ληφθούν μέτρα σε βάρος στελεχών της επιχείρησης μετά την αποκάλυψη της απάτης, σημείωσε ο επικεφαλής των εργατικών συμβουλίων Μπερντ Όστερλοχ σε μια επιστολή του η οποία περιήλθε σε γνώση της εφημερίδας Bild.
«Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν στις συνεδριάσεις του εποπτικού συμβουλίου αυτή την εβδομάδα για να εγγυηθούμε ότι το ζήτημα αυτό θα ξεκαθαριστεί το ταχύτερο και ότι θα υπάρξουν συνέπειες για τα στελέχη (που ευθύνονται). Και αυτό δεν θα αφορά τους απλούς εργαζόμενους, μπορώ να σας διαβεβαιώσω», τόνισε ο Όστερλοχ.
------------
Ο ΟΗΕ καλεί την Volkswagen να συνεργαστεί «πλήρως» στην έρευνα των αρχών
Σενάρια απομάκρυνσης του CEO του ομίλου.
Ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών ανέφερε σήμερα ότι του προκάλεσε «έντονο προβληματισμό» το σκάνδαλο των κινητήρων ντίζελ του ομίλου Volkswagen και κάλεσε τη γερμανική εταιρεία να «συνεργαστεί πλήρως» στην έρευνα.
«Η αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει να είναι ένας εταίρος μας στις προσπάθειές μας (...) για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος του ΟΗΕ Στεφάν Ντουζαρίτς.
Σημειώνοντας ότι αυτή η υπόθεση εξαπάτησης των ρυθμιστικών αρχών που πραγματοποιούν τους ελέγχους για εκπομπές ρύπων των κινητήρων αποτελεί ήδη το αντικείμενο μιας ποινικής έρευνας στις ΗΠΑ, ο εκπρόσωπος του Οργανισμού εξέφρασε την ευχή η εταιρεία «Φολκσβάγκεν να συνεργαστεί πλήρως και να επιλύσει το πρόβλημα» που έχει ενσκήψει.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε ότι 11 εκατομμύρια οχήματα που έχει κατασκευάσει και πωλήσει παγκοσμίως είναι εφοδιασμένα με το λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπών ρύπων που ανακάλυψαν οι ομοσπονδιακές αρχές των ΗΠΑ.
Η Γερμανίδα καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ κάλεσε τη VW, ένα από τα μεγάλα ονόματα της γερμανικής βιομηχανίας και καμάρι της χώρας, να επιδείξει «πλήρη διαφάνεια» στο ζήτημα αυτό, που προκάλεσε σάλο σε όλο τον κόσμο.
Η μετοχή της Φολκσβάγκεν έκλεισε σήμερα με πτώση σχεδόν 20% (-19,82%) και περίπου 35% μέσα σε δύο ημέρες στο χρηματιστήριο της Φραγκφούρτης, συμπαρασύροντας και τον γενικό δείκτη. Αυτό σημαίνει ότι έχει απολέσει κεφαλαιοποίηση ύψους 25 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Καθώς η υπόθεση πήρε διαστάσεις χωρίς προηγούμενο σήμερα, ο διευθύνων σύμβουλος της γιγαντιαίας αυτοκινητοβιομηχανίας Μάρτιν Βίντερκορν ζήτησε «συγγνώμη», είπε ότι η ευθύνη δεν είναι μόνο δική του, ενώ υποσχέθηκε ότι θα χυθεί φως στην υπόθεση, ωστόσο αποπειράθηκε να διασκεδάσει την έντονη φημολογία περί απομάκρυνσής του από τον θώκο που κυκλοφορεί στα δημοσιογραφικά γραφεία.
Μια κατεπείγουσα συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου VW αποφασίστηκε να επισπευσθεί και πλέον αναμένεται να γίνει απόψε το βράδυ, ενώ προγραμματιζόταν να συγκληθεί αύριο Τετάρτη, σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Hannoversche Allgemeine Zeitung. Κατά τις πληροφορίες της εφημερίδας, ο Μάρτιν Βίντερκορν «έχει απολέσει την εμπιστοσύνη των μεγάλων μετόχων».
------------
Το σκάνδαλο των ρύπων εξαέρωσε 25 δισ. ευρώ της Volkswagen
Φόβοι για ζημιές και στις γερμανικές εξαγωγές.
Το σκάνδαλο των κινητήρων ντίζελ του ομίλου Volkswagen έλαβε έχει λάβει ανυπολόγιστες διαστάσεις από χθες, οπότε ο γερμανικός κολοσσός παραδέχθηκε ότι περί τα 11 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως είναι πιθανόν να είναι εξοπλισμένα με το επίμαχο λογισμικό εξαπάτησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων και το οποίο ανακαλύφθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η μετοχή της Volkswagen υποχωρεί και σήμερα κατά 4% κατά την έναρξη της συνεδρίασης στη Φρανκφούρτη, αφού καταβαρθρώθηκε κατά τη χθεσινή ημέρα χάνοντας το 19,82% της αξίας και συνολικά το 35% τις δύο τελευταίες ημέρες, εξαερώνοντας 25 δισεκατομμύρια ευρώ κεφαλαιοποίησης και παρασύροντας και μετοχές άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών στις ευρωπαϊκές αγορές.
Στο τέλος της χθεσινής ημέρας, ο επικεφαλής του ομίλου, ο επονομαζόμενος «κύριος Ποιότητα», ο Μάρτιν Βίντερκορν, ζήτησε συγγνώμη δηλώνοντας ότι αυτή τη στιγμή δεν έχει τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα και υποσχέθηκε να ρίξει φως στην υπόθεση, διαψεύδοντας εμμέσως τις φήμες για άμεση αποπομπή του.
Γνωστός για την τελειομανία του, ο χαρισματικός Μάρτιν Βίντερκορν, στο τιμόνι της εταιρείας από το 2007, ήταν - μηχανικός και ο ίδιος- ο φόβος και ο τρόμος των μηχανικών του όταν επιθεωρούσε προσωπικά κάθε νέο μοντέλο πριν από τη διάθεσή του στην αγορά.
«Γνωρίζω κάθε βίδα των αυτοκινήτων μας!», υπερηφανευόταν να λέει. Μία δήλωση που μπορεί να τού γυρίσει μπούμερανγκ όταν θα εξετασθούν οι προσωπικές ευθύνες στο σκάνδαλο.
Η Volkswagen παραδέχθηκε ότι οι εσωτερικές έρευνες έδειξαν ότι το επίμαχο λογισμικό είναι εγκατεστημένο και σε άλλα οχήματα του ομίλου, κατά συνέπεια το σκάνδαλο δεν αφορά μόνο τα οχήματα της Volkswagen και της Audi, αλλά εν δυνάμει και αυτοκίνητα Skoda και Seat.
Το σκάνδαλο αφορά όλους τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189, έναν αριθμό 11 εκατομμυρίων οχημάτων στον κόσμο, που αντιστοιχεί στον όγκο των ετήσιων πωλήσεων του ομίλου που εκθρόνισε πρόσφατα από την πρώτη θέση την Toyota.
«Πρέπει να εντοπισθεί ποιος ήξερε τι, ποιος έλαβε τις αποφάσεις», δήλωσε ο Ολαφ Λίες, υπουργός Οικονομίας του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, μετόχου της Volkswagen με το 20% των μετοχών και μέλος του Συμβουλίου Εποπτείας της εταιρείας. Σύμφωνα με επιστολή προς τους εργαζομένους που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Bild, ο πρόεδρος της Επιτροπής Προσωπικού Μπερντ Οστερχοφ ζητεί να αποδοθούν πλήρως οι προσωπικές ευθύνες.
Σύμφωνα με την αμερικανική υπηρεσία EPA που αποκάλυψε την υπόθεση την Παρασκευή, η Volkswagen είχε ενημερωθεί από το 2014 για τις διαφορές ανάμεσα στις πραγματικές εκπομπές ρύπων και τις καταγεγραμμένες από τους ελέγχους τιμές.
Στο Βερολίνο, η καγκελάριος Αγγελα Μέρκελ ζήτησε από την εταιρεία που αποτελεί το καμάρι της γερμανικής βιομηχανίας απόλυτη διαφάνεια.
Σειρά ποινικών ερευνών έχει ήδη ανοίξει στις ΗΠΑ, από το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης, σε ομοσπονδιακό επίπεδο, και από το υπουργείο Δικαιοσύνης της πολιτείας της Νέας Υόρκης.
«Καμία εταιρεία δεν πρέπει να είναι σε θέση να ξεφεύγει από τους περιβαλλοντικούς μας νόμους, δίνοντας ψεύτικες υποσχέσεις στους καταναλωτές», δήλωσε ο υπουργός Δικαιοσύνης της Νέας Υόρης Ερικ Σνάιντερμαν.
«Η εταιρεία μας υπήρξε ανέντιμη και στα γερμανικά θα έλεγα "τα σκα...σαμε», παραδέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen America Μίκαελ Χορν.
Η Νότια Κορέα θα διεξαγάγει ελέγχους , όπως και η Γερμανία, η Ιταλία και η Γαλλία, που ανακοίνωσαν την έναρξη ερευνών.
Στη Γερμανία, ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε τη συγκρότηση επιτροπής, τα μέλη της οποίας - υπάλληλοι και επιστήμονες- θα μεταβούν τις προσεχείς ημέρες στο Βόλφσμπουργκ όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας.
Η Volkswagen , η οποία είναι πιθανόν να κληθεί να καταβάλει μέχρι και 18 δισεκατομμύρια δολάρια πρόστιμο μόνο στις ΗΠΑ, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος της απόσυρσης οχημάτων και των δικαστικών διαδικασιών, είναι αναγκασμένη να προβλέψει ποσόν ύψους 6,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στον ισολογισμό του τρίτου τριμήνου, υπονομεύοντας την κερδοφορία του ομίλου που έχει κύκλο εργασιών 200 δισεκατομμυρίων ευρώ και απασχολεί 600.000 εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, τα σημαντικότερα μέλη του Συμβουλίου Εποπτείας συνήλθαν χθες το βράδυ στο αεροδρόμιο του Μπράουνσβάιγκ, κοντά στην έδρα της εταιρείας, σύμφωνα με την Hanoversche Allgemeine Zeitung. Σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων (DPA), δεν διέρρευσε καμία πληροφορία για το αποτέλεσμα αυτής της συνάντησης, η οποία επρόκειτο να συνεχισθεί σήμερα.
Επισήμως, η ολομέλεια του Συμβουλίου Εποπτείας θα συνέλθει την Παρασκευή για να παρατείνει το συμβόλαιο του Μάρτιν Βίντερκορν, ωστόσο οι αμφιβολίες επ΄αυτού έχουν πληθύνει από χθες.
Ηδη στη Γερμανία υπάρχουν ανησυχίες για την αμαύρωση του «made in Germany» και τις συνέπειες που θα έχει το σκάνδαλο για το σύνολο της γερμανικής βιομηχανίας, την ατμομηχανής της γερμανικής οικονομίας και τις γερμανικές εξαγωγές.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr και http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.