«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παραποιούν και την κατανάλωση καυσίμων»
Τι αποκαλύπτει o Γκερντ Λοτζίπεν, εκπρόσωπος της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου.
Η αποκάλυψη στις ΗΠΑ του σκανδάλου με τις παραποιημένες τιμές ρύπων σε ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της Volkswagen έχει πυροδοτήσει μια ολόκληρη συζήτηση σχετικά με τις μεθοδεύσεις και τις αδιαφανείς πρακτικές που ενδέχεται να χρησιμοποιούνται από εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο γερμανικός κολοσσός είχε εγκαταστήσει στα επίμαχα αυτοκίνητα ένα συγκεκριμένο λογισμικό, το οποίο παραποιούσε τις τιμές των εκπομπών κατά τον έλεγχο καυσαερίων. Όπως εξήγησε στην Deutsche Welle o Γκερντ Λοτζίπεν, εκπρόσωπος της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου (VCD), «ένα λογισμικό σε συντονισμό με έναν μικροϋπολογιστή αντιλαμβάνεται ότι το όχημα δεν κινείται κανονικά, αλλά υποβάλλεται σε κάποιον έλεγχο. Αντιλαμβάνεται ότι οι τροχοί κίνησης γυρίζουν, αλλά το αυτοκίνητο δεν κινείται. Αυτό μπορεί να διαπιστωθεί εύκολα με ένα σύστημα GPS, αλλά υπάρχουν κι άλλες δυνατότητες».
Σύμφωνα με τον κ. Λοτζίπεν, εδώ και χρόνια υπάρχουν υποψίες ότι χρησιμοποιούνται τέτοιες μέθοδοι από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Όπως λέει, η απόδειξη ήρθε τώρα στην περίπτωση της Volkswagen από τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές. Ο Γερμανός ειδικός εκτιμά ότι κι άλλοι κατασκευαστές διαθέτουν και εκμεταλλεύονται εδώ και χρόνια αντίστοιχες τεχνολογικές δυνατότητες προκειμένου να παραποιούν τις τιμές των επικίνδυνων εκπομπών αλλά και την κατανάλωση καυσίμων από τα οχήματά τους.
«Το σκάνδαλο της VW είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου», εκτίμησε o Γκερντ Λοτζίπεν, εκπρόσωπος της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου
Ο εκπρόσωπος της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου διευκρίνισε ότι σε συνεργασία με τη σημαντική γερμανική περιβαλλοντική ένωση Deutsche Umwelthilfe διενεργήθηκε σειρά ελέγχων σε οχήματα, ωστόσο, όπως διευκρίνισε, ο συγκεκριμένος τύπος ελέγχων κοστίζει πάρα πολύ και απαιτεί ευρύ δείγμα.
Ο Γκερντ Λοτζίπεν αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στις βλαβερές συνέπειες των εκπομπών, ειδικά από τα αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ. Όπως εξήγησε, «εκπέμπουν οξείδια του αζώτου, δηλητηριώδη αέρια που προκαλούν ερεθισμούς στο αναπνευστικό σύστημα, αλλεργίες και βλάπτουν τον οργανισμό. Οι αρμόδιες γερμανικές υπηρεσίες διαπίστωσαν τα προηγούμενα χρόνια ότι η ποιότητα του αέρα στις πόλεις έχει βελτιωθεί μεν, αλλά όχι στον βαθμό που θα έπρεπε με βάση τη νέα τεχνολογία των αυτοκινήτων».
Ο Γερμανός ειδικός θεωρεί απίθανο τα κρούσματα εξαπάτησης από πλευράς των αυτοκινητοβιομηχανιών να αφορούν αποκλειστικά ένα διάστημα λίγων μηνών και μόνο τις ΗΠΑ, αλλά εκτιμά ότι παρόμοιες μεθόδους μετέρχονται πιθανότατα και οι κατασκευαστές στην ευρωπαϊκή αγορά. Και «γι' αυτό τον λόγο το σκάνδαλο της VW είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου».
------------
Νέο σκάνδαλο κλονίζει την ασφάλεια των αυτοκινήτων
Γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας κατηγορούνται ότι «έθαψαν» έρευνα.
Νέο σκάνδαλο με πρωταγωνίστρια την αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται στην επιφάνεια, λίγες μέρες μετά τις αποκαλύψεις για τη γερμανική Volkswagen που έκλεβε στις μετρήσεις ρύπων στα αυτοκίνητα πετρελαίου.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Independent, γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας κατηγορούνται ότι «έθαψαν» έγγραφα που αποδεικνύουν ότι τα αμερικανικά μοντέλα είναι λιγότερο ασφαλή από τα ευρωπαϊκά.
Τα συγκεκριμένα στοιχεία θα παρεμπόδιζαν την ομογενοποίηση των προτύπων ασφαλείας, στα πλαίσια της αμφιλεγόμενης συμφωνίας TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership), η οποία προτείνει το ελεύθερο εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης. Η σημαντική μελέτη ανατέθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία για να δείξει ότι τα πρότυπα ασφαλείας της ΕΕ και των ΗΠΑ ήταν σε μεγάλο βαθμό παρόμοια και έτσι δεν θα χρειάζονταν αλλαγές στα μοντέλα από ήπειρο σε ήπειρο.
Η αποκάλυψη ότι τα αμερικανικά οχήματα είναι λιγότερο ασφαλή προέκυψε από μια έρευνα που στόχο είχε να δείξει ότι τα πρότυπα ασφαλείας σε Ευρώπη και Αμερική ήταν παρόμοια. Η έρευνα είχε γίνει για λογαριασμό εταιρειών όπως η Chrysler, η Toyota, η Jaguar, η Land Rover και η Volkswagen.
Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα αμερικανικά μοντέλα δεν παρείχαν ασφάλεια στις μετωπικές συγκρούσεις που αποτελούν μία από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων δυστυχημάτων. Τα ευρωπαϊκά μοντέλα είναι μάλιστα κατά 33% πιο ασφαλή σε σχέση με τα αμερικανικά. Ωστόσο, κανένας από τους γίγαντες του λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν δημοσίευσε μια απάντηση στα πορίσματα, τα οποία έχουν πλέον ήσυχα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους ασφαλείας, οι διαπραγματεύσεις για το ελεύθερο εμπόριο θα έθεταν την ζωή των πολιτών σε κίνδυνο, καθώς θα επέτρεπαν την πώληση αυτοκινήτων που εγκρίθηκαν στις ΗΠΑ να πωληθούν στην Ευρώπη.
Η βιομηχανία ήθελε να χρησιμοποιήσει τα ευρήματα της έρευνας για να βοηθήσει στις διαπραγματεύσεις για την εναρμόνιση των προτύπων ασφαλείας των οχημάτων και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, καθώς σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες τα αυτοκίνητα που πωλούνται σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως το Ford Focus ή Volkswagen Golf, πρέπει να ανασχεδιάζονται πολλές φορές- με σημαντικό κόστος για τους κατασκευαστές - για να ικανοποιήσουν τα πρότυπα δοκιμών πρόσκρουσης σε όλο τον κόσμο.
------------
Η Volkswagen θα δώσει ονόματα για το σκάνδαλο των ρύπων
Το Συμβούλιο Εποπτείας του γερμανικού κολοσσού θα κάνει αποκαλύψεις.
Η Volkswagen θα αρχίσει αύριο να κατονομάζει πρόσωπα που ευθύνονται για τη χειραγώγηση των τιμών εκπομπών ρύπων, σύμφωνα με δύο καλά ενημερωμένες πηγές στο θέμα αυτό.
Το Συμβούλιο Εποπτείας του γερμανικού κολοσσού δεν θα ανακοινώσει μόνο τον διάδοχό του διευθύνοντα συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν κατά την αυριανή συνεδρίαση, αλλά θ' αρχίσει να αποκαλύπτει τα ονόματα προσώπων που φέρουν την ευθύνη για το λογισμικό παραποίησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων, με το οποίο ήταν εξοπλισμένα αυτοκίνητα του ομίλου με κινητήρες ντίζελ.
Ο Μάρτιν Βίντερκορν παραιτήθηκε χθες, μετά τις πιέσεις για αλλαγή στη διοίκηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έπειτα από την παραδοχή ότι εξαπάτησε τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ για το πόσο ρυπαίνουν τα αυτοκίνητα της με κινητήρες ντίζελ.
------------
Η Seat έχει εξοπλίσει 500.000 αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ που κλέβουν ρύπους
Υπάρχουν οχήματα της Seat που είναι εξοπλισμένα με το επίμαχο λογισμικό.
Η ισπανική Seat, θυγατρική της Volkswagen, έχει εξοπλίσει 500.000 αυτοκίνητα που έχουν κατασκευασθεί στην Ισπανία με κινητήρες ντίζελ που φέρουν το λογισμικό που παραποιεί τα στοιχεία εκπομπής ρύπων, σύμφωνα με δημοσίευμα της El Pais.
«Η ισπανική θυγατρική του γερμανικού ομίλου έχει μοντάρει περισσότερους από μισό εκατομμύριο από τους κινητήρες αυτούς στα αυτοκίνητα από το 2009», σύμφωνα με την εφημερίδα που επικαλείται πηγές προσκείμενες στον όμιλο.
«Υπάρχουν οχήματα της Seat που είναι εξοπλισμένα με τον κινητήρα αυτό», παραδέχτηκε εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας χωρίς να αναφέρει τον αριθμό τους.
Η Seat πούλησε 378.586 αυτοκίνητα το 2014 και σχεδόν δύο εκατομμύρια, με κινητήρες βενζίνης - ντίζελ, κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι ετών, σύμφωνα με υπολογισμούς της El Pais.
Η Volkswagen, που έχει 12 μάρκες αυτοκινήτων και φορτηγών, παραδέχτηκε ότι είχε εξοπλίσει με το επίμαχο λογισμικό παραποίησης των στοιχείων εκπομπής ρύπων τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189 που κατασκευάζει.
Το σκάνδαλο της Volkswagen, που ξέσπασε την Παρασκευή στις ΗΠΑ, ανάγκασε χθες τον διευθύνοντα σύμβουλό της Μάρτιν Βίντερκορν να παραιτηθεί.
Όταν ρωτήθηκε από την εφημερίδα, η Seat διαβεβαίωσε ότι «όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται από την εταιρία στην ΕΕ και είναι εξοπλισμένα με κινητήρες EU6, πληρούν όλα ανεξαιρέτως τις νομικές απαιτήσεις και τους περιβαλλοντικούς κανόνες», κυρίως τη νέα προδιαγραφή Euro 6 για την πιστοποίηση των οχημάτων όσον αφορά την εκπομπή ρύπων σε Ευρώπη που τέθηκε σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου του 2015.
Η Volkswagen έχει στην Ισπανία εργοστάσια στην Καταλονία (βορειονατολικά) και στη Ναβάρα (βόρεια) όπου κατασκευάζει τα αυτοκίνητα της εταιρίας Seat - την οποία εξαγόρασε τη δεκαετία του 1980 - αλλά και δικά της μοντέλα και της επίσης θυγατρικής της, Audi, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της.
------------
Οι Γερμανοί ψάχνουν τα αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών μετά το σκάνδαλο της Volkswagen
Η Volkswagen έκλεβε ρύπους και σε μοντέλα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη.
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ δήλωσε σήμερα ότι οι παραποιήσεις των τιμών για τις εκπομπές ρύπων στα οχήματα της Volkswagen έγιναν και στην Ευρώπη, όχι μόνο στις ΗΠΑ.
«Έχουμε ενημερωθεί ότι επίσης στην Ευρώπη, οχήματα με πετρελαιοκινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων επηρεάζονται από τις λαθροχειρίες για τις οποίες γίνεται λόγος αλλού», είπε ο Ντόμπριντ σε δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι δεν είναι ξεκάθαρο πόσα πολλά αυτοκίνητα αφορούν στην Ευρώπη.
Ο υπουργός είπε επίσης ότι θα διενεργηθούν τυχαίοι έλεγχοι σε οχήματα άλλων εταιριών εκτός της Volkswagen.
«Είναι ξεκάθαρο ότι η Ομοσπονδιακή Αρχή Οδικής Κυκλοφορίας δεν θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στα επίμαχα μοντέλα της Volkswagen, αλλά θα διενεργήσει επίσης τυχαίους ελέγχους σε οχήματα που έχουν κατασκευάσει άλλες εταιρίες» είπε.
------------
«Πακέτο» 28,6 εκατ. ευρώ θα πάρει το αφεντικό της Volkswagen
Παραιτήθηκε χθες δηλώνοντας «σοκαρισμένος» με το σκάνδαλο.
Στα 28,6 εκατ. ευρώ ανέρχεται το συνταξιοδοτικό πακέτο που είχε συγκενρώσει ο Μάρτιν Βίντερκορν έως και τη χθεσινή του παραίτηση από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen και ίσως λάβει πολλά περισσότερα σε αποζημίωση, ανάλογα με το πώς θα αξιολογήσει την αποχώρησή του το εποπτικό συμβούλιο της εταιρίας, αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg.
Μετά τη χθεσινή αποκάλυψη του Βίντερκορν ότι είχε ζητήσει από το συμβούλιο να τερματίσει τη θητεία του, ο εκπρόσωπος της εταιρίας Κλάους-Πέτερ Τίεμαν αρνήθηκε να σχολιάσει πόσα χρήματα αναμένεται να πάρει ο αποχωρήσας διευθύνων σύμβουλος. Η τελευταία ετήσια έκθεση της εταιρίας εξηγεί πώς ο Βίντερκορν, επικεφαλής της Volkswagen από το 2007, θα μπορούσε θεωρητικά να πάρει δύο σημαντικά πακέτα.
Το συνταξιοδοτικό πακέτο του 68χρονου Βίντερκορν έφθασε στο τέλος του 2014 τα 28,6 εκατ. ευρώ (32 εκατ. δολάρια). Υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ο Βίντερκορν μπορεί επίσης να λάβει αποζημίωση ίση με τις αποδοχές δύο ετών. Πέρυσι, ο Βίντερκορν ήταν ο δεύτερος υψηλότερα αμειβόμενος διευθύνων σύμβουλος στη Γερμανία, με συνολικές αποδοχές 16,6 εκατ. ευρώ.
Όπως εξηγεί το Bloomberg, το πακέτο αποζημίωσης δίνεται εφόσον το εποπτικό συμβούλιο τερματίσει νωρίτερα το συμβόλαιό του. Εάν, ωστόσο, το συμβούλιο τερματίσει νωρίτερα τη θητεία του από υπαιτιότητα του ιδίου του διευθύνοντος συμβούλου, τότε η αποζημίωση χάνεται.
Στην χθεσινή ανακοίνωση ο Βίντερκορν δήλωσε ότι σοκαρίστηκε από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών και ιδίως από την αποκάλυψη ότι ήταν δυνατή μια τέτοια κακοδιαχείριση σε τόσο μαζική κλίμακα από την εταιρεία.
------------
Δημοσίευμα εμπλέκει τη BMW στο σκάνδαλο της Volkswagen
BMW και Mercedes αρνούνται ότι πειράζουν τις μετρήσεις ρύπων.
Πτώση μεγαλύτερη του 8% κατέγραψαν οι μετοχές της BMW, μετά από δημοσίευμα του περιοδικού Auto Bild σύμφωνα με το οποίο οι εκπομπές ρύπων της BMW X3 της εταιρείας στις δοκιμές δρόμου ήταν πολύ μεγαλύτερες του επιτρεπόμενου.
Σύμφωνα με προδημοσίευση του σχετικού άρθρουτο ντιζελοκίνητο X3 xDrive 20d SUV της BMW εξέπεμψε πάνω από 11 φορές περισσότερο οξείδιο του αζώτου από αυτό που επιτρέπουν οι κανόνες της ΕΕ. Πρόκειται για δοκική που διενήργησε το μη κερδοσκοπικός ερευνητικός οργανισμός Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών.
Το δημοσίευμα έρχεται λίγες ημέρες αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο της Volkswagen, η οποία χρησιμοποίησε λογισμικό για να νοθεύσει τα αποτελέσματα δοκιμών εκπομπών ρύπων σε ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά της που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ.
Η BMW πάντως διέψευσε το δημοσίευμα τονίζοντας ότι:«Στον όμιλο της BMW δεν υπάρχουν συγκεκριμένες δραστηριότητες ή τεχνολογικές προβλέψεις που επηρεάζουν τις εκπομπές ρύπων που καταγράφονται κατά τη διάρκεια των δοκιμών».
Εν τω μεταξύ, σε ανακοίνωση προέβη και η Daimler, η οποία κατασκευάζει τα αυτοκίνητα Mercedes-Benz, λέγοντας πως δεν έχει παραποιήσει στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της, τονίζοντας πως δεν χρησιμοποιεί τις επωνομαζόμενες συσκευές «defeat» που χρησιμοποίησε η Volkswagen και πως συμμορφώνεται με τους κανόνες που ισχύουν σε όλον τον κόσμο για τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου.
«Έχουμε πληροφορηθεί ότι και στην Ευρώπη, οχήματα με κινητήρες ντίζελ 1,6 και 2,0 λίτρων έχουν επηρεαστεί από τη χειραγώγηση που συζητείται» δήλωσε στους δημοσιογράφους την Πέμπτη ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόντμπριντ.
Ο ίδιος ανακοίνωσε πως δειγματοληπτικοί έλεγχοι των αρμόδιων υπηρεσιών θα διενεργηθούν και σε οχήματα άλλων εταιρειών εκτός της Volkswagen. Σύμφωνα με τον Αλεξάντερ Ντόντμπριντ δεν είναι γνωστό πόσα εκ των 11 εκατ. οχημάτων με το επίμαχο λογισμικό βρίσκονται στην Ευρώπη.
Ο κολοσσός της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει ήδη παραδεχθεί ότι 11 εκατομμύρια οχήματα ανά τον κόσμο φέρουν το επίμαχο λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων που ανακαλύφθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
------------
Παραιτούνται δύο αρχιμηχανικοί της Volkswagen
Στη δίνη του σκανδάλου βρίσκεται η αυτοκινητοβιομηχανία.
Δύο από τους πλέον υψηλόβαθμους μηχανικούς του ομίλου Volkswagen θα εξαναγκαστούν να παραιτηθούν καθώς η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στη δίνη του σκανδάλου με τις παραποιημένες τιμές για τις εκπομπές ρύπων, ανέφερε η εφημερίδα Bild σήμερα, επικαλούμενη ανώνυμες πηγές από την εταιρία.
Ο επικεφαλής της μονάδας Έρευνας και Ανάπτυξης της Audi Ούρλιχ Χάκενμπεργκ και ο επικεφαλής μηχανικός της Porsche Βόλφγκανγκ Χατζ θα αποπεμφθούν κατά την αυριανή συνεδρίαση του εποπτικού συμβουλίου, ανέφερε η εφημερίδα.
------------
Βουτιά για τη μετοχή της BMW
Πτωτικά κινούνται οι ευρωπαϊκές μετοχές.
Πτωτικά κινούνταν σήμερα οι ευρωπαϊκές μετοχές, με εκείνη της BMW να υποχωρεί στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων δύο ετών, παρασύροντας πτωτικά τον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανίων εν μέσω νέων ανησυχιών για το σκάνδαλο με τις τιμές για τις εκπομπές ρύπων.
Ο δείκτης FTSEurofirst 300 υποχωρούσε νωρίτερα κατά 1,3%, με τον δείκτη Euro STOXX 50 να καταγράφει απώλειες 1,2%.
Η μετοχή της BWM υποχώρησε 9% έπειτα από δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Auto Bild, σύμφωνα με το οποίο ορισμένα από τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της υπερβαίνουν τα ευρωπαϊκά όρια σε εκπομπές ρύπων. Η BWM είπε ότι δεν υπήρξε καμία παράτυπη ενέργεια από την πλευρά του ομίλου και ότι δεν γνωρίζει τα τεστ που επικαλείται η Auto Bild.
Ωστόσο η μετοχή της Volkswagen κατέγραφε κέρδη 1,3% καθώς οι επενδυτές αντιδρούσαν θετικά στην παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν.
------------
Νέο σκάνδαλο κλονίζει την ασφάλεια των αυτοκινήτων
Γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας κατηγορούνται απέκρυψαν έρευνα.
Νέο σκάνδαλο με πρωταγωνίστρια την αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται στην επιφάνεια, λίγες μέρες μετά τις αποκαλύψεις για τη γερμανική Volkswagen που έκλεβε στις μετρήσεις ρύπων στα αυτοκίνητα πετρελαίου.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Independent, γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας κατηγορούνται ότι «έθαψαν» έγγραφα που αποδεικνύουν ότι τα αμερικανικά μοντέλα είναι λιγότερο ασφαλή από τα ευρωπαϊκά.
Τα συγκεκριμένα στοιχεία θα παρεμπόδιζαν την ομογενοποίηση των προτύπων ασφαλείας, στα πλαίσια της αμφιλεγόμενης συμφωνίας TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partnership), η οποία προτείνει το ελεύθερο εμπόριο μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης. Η σημαντική μελέτη ανατέθηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία για να δείξει ότι τα πρότυπα ασφαλείας της ΕΕ και των ΗΠΑ ήταν σε μεγάλο βαθμό παρόμοια και έτσι δεν θα χρειάζονταν αλλαγές στα μοντέλα από ήπειρο σε ήπειρο.
Η αποκάλυψη ότι τα αμερικανικά οχήματα είναι λιγότερο ασφαλή προέκυψε από μια έρευνα που στόχο είχε να δείξει ότι τα πρότυπα ασφαλείας σε Ευρώπη και Αμερική ήταν παρόμοια. Η έρευνα είχε γίνει για λογαριασμό εταιρειών όπως η Chrysler, η Toyota, η Jaguar, η Land Rover και η Volkswagen.
Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα αμερικανικά μοντέλα δεν παρείχαν ασφάλεια στις μετωπικές συγκρούσεις που αποτελούν μία από τις πιο συχνές αιτίες τροχαίων δυστυχημάτων. Τα ευρωπαϊκά μοντέλα είναι μάλιστα κατά 33% πιο ασφαλή σε σχέση με τα αμερικανικά. Ωστόσο, κανένας από τους γίγαντες του λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν δημοσίευσε μια απάντηση στα πορίσματα, τα οποία έχουν πλέον ήσυχα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους ασφαλείας, οι διαπραγματεύσεις για το ελεύθερο εμπόριο θα έθεταν την ζωή των πολιτών σε κίνδυνο, καθώς θα επέτρεπαν την πώληση αυτοκινήτων που εγκρίθηκαν στις ΗΠΑ να πωληθούν στην Ευρώπη.
Η βιομηχανία ήθελε να χρησιμοποιήσει τα ευρήματα της έρευνας για να βοηθήσει στις διαπραγματεύσεις για την εναρμόνιση των προτύπων ασφαλείας των οχημάτων και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, καθώς σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες τα αυτοκίνητα που πωλούνται σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως το Ford Focus ή Volkswagen Golf, πρέπει να ανασχεδιάζονται πολλές φορές- με σημαντικό κόστος για τους κατασκευαστές - για να ικανοποιήσουν τα πρότυπα δοκιμών πρόσκρουσης σε όλο τον κόσμο.
------------
Έρευνα για τη Volkswagen και στην Ιταλία
Η εισαγγελία αναζητά στοιχεία για την κατηγορία της εμπορικής απάτης.
Ο εισαγγελέας του Τορίνο, Ραφαέλε Γκουαρινιέλο, ξεκίνησε έρευνα για τα αλλοιωμένα στοιχεία που αφορούν την εκπομπή ρύπων από αυτοκίνητα της Volkswagen. Η έρευνα, η οποία προς το παρόν είναι κατά αγνώστων, σχετίζεται με τα αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρείας που κυκλοφορούν στην Ιταλία.
Σύμφωνα με τον Τύπο, μπορεί να στοιχειοθετηθεί η κατηγορία της εμπορικής απάτης και να επεκταθεί η όλη έρευνα και σε άλλες εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen στην Ιταλία, Μάσσιμο Νόρντιο, απαντώντας σε αίτημα του Ιταλού υπουργού Περιβάλλοντος Τζιανλούκα Γκαλέττι, έκανε γνωστό ότι τα αυτοκίνητα της εταιρείας που εκπροσωπεί, με μηχανή ντίζελ Euro 6, «σέβονται πλήρως την ευρωπαϊκή νομοθεσία». Σχετικά με τα υπόλοιπα «είναι σε εξέλιξη έλεγχοι», με συλλογή στοιχείων «για να αποσαφηνισθεί το όλο θέμα».
Ο πρόεδρος της Fiat Chrysler, Τζον Έλκαν, δήλωσε ότι δεν θέλει να σχολιάσει εξελίξεις που αφορούν τους ανταγωνιστές, αλλά τόνισε ότι η εταιρεία του «είναι από εκείνες που δείχνουν τον μεγαλύτερο δυνατό σεβασμό στο περιβάλλον».
------------
Έρευνα στα οχήματα ζητά από όλα τα μέλη της η Ε.Ε.
Στο στόχαστρο το λογισμικό που παραποιεί τις τιμές για τις εκπομπές ρύπων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει όλα τα κράτη-μέλη να ερευνήσουν πόσα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν παράνομο λογισμικό για να παραποιούν τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων μετά το σκάνδαλο με τη Volkswagen, δήλωσε σήμερα εκπρόσωπος της Κομισιόν.
«Καλούμε όλα τα κράτη-μέλη να διεξαγάγουν έρευνες σε εθνικό επίπεδο», ανέφερε σε δημοσιογράφους η εκπρόσωπος της Κομισιόν Λουσιά Κοντέ. «Χρειάζεται να έχουμε πλήρη εικόνα για τον αριθμό των αυτοκινήτων στα οποία εγκαταστάθηκαν συστήματα αναστολής (defeat devices), που παραβιάζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία».
------------
Το "σκάνδαλο VW" μεγαλύτερη απειλή για τη Γερμανία από το... Grexit
«Ξαφνικά, το σκάνδαλο Volkswagen έχει εξελιχθεί στον μεγαλύτερο κίνδυνο για τη γερμανική οικονομία από την ελληνική κρίση χρέους» αναφέρειο επικεφαλής οικονομολόγος της ING Carsten Brzeski.
Το σκάνδαλο της VW συγκλόνισε τις γερμανικές επιχειρήσεις αλλά και το πολιτικό κατεστημένο ενώ οι αναλυτές προειδοποιούν πως μπορεί να εξελιχθεί σε μεγαλύτερη απειλή για την μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ από την ελληνική κρίση αναφέρει το Reuters.
Το γενικότερο ενδιαφέρον για την γερμανική κυβέρνηση είναι ότι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Daimler (DAIGn.DE) και BMW (BMWG.DE) θα μπορούσαν να υποστούν επιπτώσεις από την καταστροφή της Volkswagen.
'Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά άρθρο στο Reuters, η Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Γερμανίας και απασχολεί περισσότερους από 270.000 υπαλλήλους στη χώρα, και ακόμη περισσότερο που εργάζονται για τους προμηθευτές.
Το Βόλσμπουργκ είναι η έδρα του γερμανικού κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Δημοσίευμα του Bloomberg σημειώνει πως οι εξελίξεις του σκανδάλου μπορεί να μετατρέψουν την πόλη σε ευρωπαϊκό Ντιτρόιτ, που ερήμωσε από την κατάρρευση των αμερικανικών γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας και τις άγριες περικοπές μισθών και θέσεων εργασίας και με τα λουκέτα στα εργοστάσια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της VW Martin Winterkorn πλήρωσε το τίμημα για το σκάνδαλο καθώς παραιτήθηκε και οι οικονομολόγοι εξετάζουν τώρα τις επιπτώσεις της συγκεκριμένης κίνησης.
«Αν οι πωλήσεις της Volkswagen βυθιστούν στη Βόρεια Αμερική κατά τους προσεχείς μήνες, αυτό θα έχει αντίκτυπο όχι μόνο για την εταιρεία, αλλά και στη γερμανική οικονομία στο σύνολό της», πρόσθεσε.
Η Volkswagen πούλησε 600.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ τον περασμένο χρόνο, καταλαμβάνοντας 6% σε σύνολο των 9,5 εκατομμυρίων πωλήσεών της που πραγματοποίησε παγκοσμίως.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ δήλωσε ότι η εταιρεία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει κυρώσεις μέχρι και 18 δισ. δολ., το οποίο είναι υψηλότερο από το σύνολο του λειτουργικού κέρδους για το περασμένο έτος. Παράλληλα το σκάνδαλο εγείρει φόβους για μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας.
------------
Έκκληση της Κομισιόν μετά το σκάνδαλο της VW
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει όλα τα κράτη-μέλη να ερευνήσουν πόσα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν παράνομο λογισμικό για να παραποιούν τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων μετά το σκάνδαλο με τη Volkswagen, δήλωσε σήμερα εκπρόσωπος της Κομισιόν.
«Καλούμε όλα τα κράτη-μέλη να διεξαγάγουν έρευνες σε εθνικό επίπεδο» είπε σε δημοσιογράφους η εκπρόσωπος της Κομισιόν Λουσιά Κοντέ. «Χρειάζεται να έχουμε πλήρη εικόνα για τον αριθμό των αυτοκινήτων στα οποία εγκαταστάθηκαν συστήματα αναστολής (defeat devices), που παραβιάζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία».
------------
Η Αμερικανίδα που ξεσκέπασε την απάτη της Volkswagen
Με τις μετοχές της Volkswagen να έχουν πάρει την κατηφόρα και τις εξελίξεις γύρω από το σκάνδαλο με την απάτη στις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της εταιρείας να τρέχουν με χίλια, έρχεται στο προσκήνιο η Αμερικανίδα αξιωματούχος που... τράβηξε το χειρόφρενο στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο λόγος για την Τζίνα ΜακΚάρθι, την επικεφαλής της Υπηρεσίας Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) των ΗΠΑ που εδώ και δύο χρόνια έχει κηρύξει τον ανένδοτο εναντίον της κλιματικής αλλαγής, φυσικά με την πλήρη στήριξη του Αμερικανού προέδρου Μπαράκ Ομπάμα.
Η 61χρονη επικεφαλής της EPA ήταν μάλιστα προσωπική επιλογή του προέδρου των ΗΠΑ και από το 2013, που αντικατέστησε τη Λίζα Τζάκσον στο τιμόνι της υπηρεσίας, έχει γίνει το δημόσιο πρόσωπο της εκστρατείας της αμερικανικής προεδρίας για περιορισμό με κάθε τρόπο των εκπομπών ρύπων που συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη και την κλιματική αλλαγή.
Η χρόνια εμπειρία της στη δημόσια περιβαλλοντική διοίκηση την έχει κάνει σκληρή σε θέματα εφαρμογής των πολιτικών αποφάσεων και, φυσικά, την έχει φέρει αντιμέτωπη με αρκετά συμφέροντα.
Ενδεικτικό του τρόπου σκέψης της όσον αφορά το θέμα της δημόσιας διοίκησης είναι ότι προχθές και ενώ οι αποκαλύψεις για το σκάνδαλο της Volkswagen βρίσκονταν στην κορύφωση τους, η Μακ Κάρθι δήλωσε σε πρωινή συνάντηση με Αμερικανούς δημοσιογράφους: «Δεν θα καθίσουμε άπραγοι να αναρωτιόμαστε εάν και άλλες εταιρείες έχουν κάνει το ίδιο (με τη Volkswagen). Θα το ανακαλύψουμε! Τώρα είναι η ώρα να ανεβάσουμε ρυθμό βγαίνοντας έξω και δουλεύοντας για να δούμε τι πρέπει να γίνει και με τα υπόλοιπα οχήματα».
Επίσης ενδεικτικό αυτήν τη φορά για τους εχθρούς που έχει κάνει στην καριέρα της είναι ότι, μόλις μερικά 24ωρα μετά τη δημοσιοποίηση του σκανδάλου της Volkswagen, δημοσιεύματα του αμερικανικού Τύπου με αφορμή παλιότερες υποθέσεις εναντίον της ζητούν να παραπεμφθεί για εξέταση από τη Δικαιοσύνη για παράβαση καθήκοντος και ψευδορκία.
Φυσικά οι πόθοι κάποιων Ρεπουμπλικάνων, όπως του βουλευτή της Αριζόνα Πολ Γκοσάρ (και άλλων 19 βουλευτών και γερουσιαστών του ιδίου κόμματος που τον στηρίζουν), μάλλον θα παραμείνουν ευσεβείς, καθώς τα όργανα και η ηγεσία των Ρεπουμπλικάνων προς το παρόν δεν θεωρούν ότι μια νομική κίνηση εναντίον της Μακ Κάρθι στερείται ουσίας πέραν του πολιτικού δράματος και γιατί η υπουργός Δικαιοσύνης Λορέτα Λιντς αποκλείεται να ξεκινήσει διαδικασία εναντίον της επικεφαλής της EPA.
Πιο συγκεκριμένα, ο Γκοσάρ θεωρεί ότι η Μακ Κάρθι έχει καταθέσει ψευδώς ενώπιον επιτροπών της Γερουσίας σε σχέση με μια νομοθεσία που πέρασε για την ποιότητα του νερού. Σύμφωνα με τον Γκοσάρ, η επικεφαλής της EPA δεν βασίζει τις αποφάσεις της σε... επιστημονικά δεδομένα κοινώς αποδεκτά.
Πιο συγκεκριμένα υπάρχει απόφαση ομοσπονδιακού δικαστηρίου, η οποία απαγορεύει να γίνουν μετρήσεις για την ποιότητα του νερού στους υδροφόρους ορίζοντες 13 πολιτειών, όμως η EPA ανακοίνωσε προσφάτως ότι οι μετρήσεις θα γίνουν κανονικά στις άλλες 37 πολιτείες.
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Ερευνα για το σκάνδαλο και παραίτηση Βίντελκορν
Ο σεισμός που προκλήθηκε από τις αποκαλύψεις για την απάτη με τις εκπομπές αερίων ρύπων στα ντιζελοκίνητα της Volkswagen στις ΗΠΑ, μεταφέρθηκε χθες στη Γερμανία, όπου ξεκίνησε έρευνα για τις κατηγορίες αυτές και παράλληλα παραιτήθηκε ο ισχυρός άνδρας της αυτοκινητοβιομηχανίας-κολοσσού, Μάρτιν Βίντελκορν.
Παράλληλα η μετοχή της Volkswagen υποχώρησε και χθες κατά 4% κατά την έναρξη της συνεδρίασης στη Φρανκφούρτη, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα καθώς την προηγούμενη η μετοχή έχασε το 19,82% της αξίας της. Προς το τέλος πάντως ανέκαμψε ανεβαίνοντας κατά 5,19% κυρίως εξαιτίας της παραίτησης Βίντελκορν.
Συνολικά η μετοχή της εταιρείας έχει χάσει το 30% της αξίας της τις δύο τελευταίες ημέρες, εξαερώνοντας 25 δισεκατομμύρια ευρώ κεφαλαιοποίησης.
Ανέλαβε την ευθύνη
Ο Βίντελκορν υπέβαλε την παραίτησή του κατά τη διάρκεια του εκτάκτου συμβουλίου των στελεχών της Volkswagen και δήλωσε ότι αναλαμβάνει όλη την ευθύνη για το σκάνδαλο «παρότι απ' όσο γνωρίζω δεν έκανα κάτι λάθος από πλευράς μου». Μεταξύ άλλων ο πρώην ισχυρός άνδρας της VW τόνισε: «Είμαι σοκαρισμένος από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών. Περισσότερο απ' όλα είμαι έκπληκτος με το γεγονός πως τέτοια κακή συμπεριφορά ήταν εφικτή στον όμιλο».
Η υπόθεση της χειραγώγησης των τιμών των ρύπων που εκπέμπουν τα ντιζελοκίνητα της VW έχει πάρει τεράστιες προεκτάσεις με αποτέλεσμα ο επικεφαλής της ένωσης κατασκευαστών αυτοκινήτων της Γερμανίας, Ματίας Βίσμαν να κάνει δηλώσεις υπερασπιζόμενος τη χρήση πετρελαίου ντίζελ. Σύμφωνα με τον Βίσμαν: «Δεν πρέπει να γίνει το λάθος να χρησιμοποιηθεί η υπόθεση αυτή για να τεθεί υπό αμφισβήτηση όλη η τεχνολογία ντίζελ».
------------
ΕΕ: Σοβαρές ενδείξεις πως το λογισμικό της VW διαθέτουν και άλλες εταιρείες!
«Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι παρόμοιες παράνομες συσκευές που χρησιμοποιούνται και στην Ευρώπη τόσο από τη VW και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες» εκτιμούν στελέχη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Μεταφορών!
Η συγκεκριμένη δήλωσε ανοίγει τον «Ασκό του Αιόλου» και ελέγχους σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες ενώ παράλληλα θα επισπευθεί η αλλαγή του τρόπου μέτρησης των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή 'Ενωση.
Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Μετφορών εκτιμά ότι από το 2009 που άρχισε να χρησιμοποιεί η VW το παράνομο λογισμικό έχουν πουληθεί πάνω από 40 εκατ. πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα στην Ευρώπη!
Πάντως να υπενθυμίσουμε πως εδώ και έξι περίπου μήνες Κομισιόν και κατασκευαστές βρίσκονται σε διαμάχη για το νέο τρόπο μέτρησης καθώς οι μεν θεωρούν πως πρέπει να διεξάγεται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (κίνηση με κρύο κινητήρα, σε μποτιλιάρισμα αλλά και κίνηση με πλήρη περιστροφή του κινητήρα) ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να κάνουν περισσότερο «ελαστικούς» τους όρους της πραγματικής οδήγησης καθώς αποτελεί κοινό μυστικό πως αν βγουν οι μετρήσεις κάτω από τις συνθήκες που επιθυμεί η ΕΕ τότε οι μέσες τιμές των εκπομπών θα «εκτοξευθούν»!
«Πόλεμος» ΗΠΑ - Γερμανίας
Η πρόσφατη αποκλάυψη του σκανδάλου από τις αμερικανικές Αρχές σχετικά με το παράνομο λογισμικό που μειώνει τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων VW σύμφωνα με αναλυτές αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου καθώς οι ΗΠΑ έχουν επιβάλλει πρόστιμα εκατομμυρίων δολαρίων σε γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και στο παρελθόν κυρίως για θέματα φοροδιαφυγής.
Ωστόσο το πλήγμα που πέτυχαν οι ΗΠΑ στη Γερμανία ήταν πολύ μεγάλο καθώς πέραν της VW έχουν κλωνιστεί όλα τα αυτοκίνητα made in Germany.
Παράλληλα αναλυτές εκτιμούν πως η Γερμανία δεν πρόκειται να αντιδράσει καθώς αν συμβεί κάτι τέτοιο θα πλήξει την εγχώρια βιομηχανία της καθώς τα εργοστάσια της Opel η οποία αποτελεί τον ευρωπαϊκό βραχίονα της General Motors αλλά και της Ford βρίσκονται στη Γερμανία!
Επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την πρόσφατη ανάκληση κυρίως αυτοκινήτων λόγω των προβληματικών αερόσακων Takata που έπληξε κυρίως τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας.
Κοινό μυστικό όλων...
Το λογισμικό μείωσης εκπομπών ρύπων στη VW σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αποτελούσε κοινό μυστικό για όλους καθώς όλοι γνωρίζουν πως δεν υπάρχουν πολλές εταιρείες παραγωγής λογισμικού στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και σίγουρα υπάρχουν και σε μοντέλα άλλων εταιρειών.
Παράλληλα υπάρχουν και άλλα «κοινά μυστικά» που μοιράζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα οποία αναλυτές εκτιμούν πως θα αποκαλυφθούν εξαιτίας του ντόμινο που έχει ξεκινήσει στην παγκόσμια αγορά.
Πάντως όλοι συμφωνούν πως δεν είναι δυνατόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τόσα χρόνια να έχουν ανεξάντλητα έσοδα χωρίς να κάνουν «παρατυπίες». Τώρα όμως φαίνεται πως έφθασε η στιγμή της «Αποκάυψης» και σύμφωνα με αναλυτές δεν θα έχουμε τόσες πολλές παρουσιάσεις μοντέλων καθώς η ανεξάντλητη πηγή εσόδων φαίνεται πως στέρεψε...
------------
"Δεν αποκάλυψα εγώ το σκάνδαλο της Volkswagen" δηλώνει η Ελληνίδα καθηγήτρια
Σοκαρισμένη και απογοητευμένη με τον ελληνικό Τύπο δηλώνει η καθηγήτρια μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Michigan των ΗΠΑ, Άννα Στεφανοπούλου, στην οποία "χρεώνουν" την αποκάλυψη του σκανδάλου της Volkswagen.
Μιλώντας σε ιστοσελίδα των Ελλήνων της διασποράς, το xenitemenos.com, η Ελληνίδα επιστήμονας που της χρεώθηκε η αποκάλυψη του σκανδάλου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, τονίζει ότι ουδεμία σχέση έχει εκφράζοντας παράλληλα την απογοήτευση της για τα κατασκευασμένα ελληνικά δημοσιεύματα στο διαδίκτυο.
«Είναι θλιβερό τη στιγμή που η ελληνική κοινωνία υποφέρει από την κρίση, κάποιοι να «στήνουν» ψεύτικα πανηγύρια. Είμαι σοκαρισμένη. Δεν είχα καμία ανάμειξη στην έρευνα και στην ανάλυση των δεδομένων που αφορούν την VW».
«Με την ιδιότητα μου ως ειδικός σε συστήματα μετάδοσης κίνησης και ελέγχου έδωσα μια συνέντευξη όπου εξηγούσα μεταξύ άλλων τις θεμελιώδεις προκλήσεις για τη μείωση των εκπομπών και της κατανάλωσης καυσίμων με χαμηλό κόστος. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε στο Πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια (West Virginia University’s Center for Alternative Fuels Engines and Emissions).
Όλα τα δημοσιεύματα σε ελληνικά μέσα αποτελούν κατασκευάσματα και σε καμία περίπτωση δεν προκύπτουν από δικές μου δηλώσεις», πρόσθεσε.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.newsbeast.gr , http://www.enikos.gr , http://www.enikos.gr , http://www.enikos.gr , http://www.enikonomia.gr και http://www.enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.