Αφορά ορισμένους εκ των αναπληρωτών της Παράλληλης Στήριξης.
Επιμορφωτικό πρόγραμμα ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας για τους εκπαιδευτικούς που έχουν προσληφθεί στην Παράλληλη Στήριξη.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα της πρώτης (Α) και δεύτερης (Β) φάσης θα πραγματοποιηθεί κατά το σχολικό έτος 2014−2015 στις έδρες των Π.Ε.Κ. και στα εξακτινωμένα τμήματα των Π.Ε.Κ. και θα έχει διάρκεια τριάντα πέντε (35) διδακτικές ώρες.
Ώρες επιμόρφωσης
Η επιμόρφωση θα διεξαχθεί σε μη εργάσιμες ώρες ή και ημέρες έτσι ώστε οι μαθητές να μη μένουν χωρίς εκπαιδευτικό κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Οι ακριβείς ημερομηνίες διεξαγωγής των επιμορφωτικών προγραμμάτων θα ορισθούν από τα κατά τόπους ΠΕΚ.
Ποιοι συμμετέχουν υποχρεωτικά
Στο επιμορφωτικό πρόγραμμα της Α΄ και Β΄ φάσης συμμετέχουν υποχρεωτικά οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι προσλαμβάνονται από τους ενιαίους πίνακες Γενικής Αγωγής και προαιρετικά οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι προσλαμβάνονται από τους πίνακες Ειδικής Αγωγής στο πλαίσιο των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στους ΑΠ 1, 2 και 3 του ΕΠ «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση».
Αριθμός εκπαιδευτικών
Ο συνολικός αριθμός των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα το σχολικό έτος 2014−2015 ανέρχεται ενδεικτικά σε 1.623 εκπαιδευτικούς.
Ο ανωτέρω αριθμός αναπληρωτών εκπαιδευτικών μπορεί να αυξομειώνεται καθώς σχετίζεται με τον αριθμό των προσλήψεων που θα πραγματοποιηθούν και τον αριθμό των εκπαιδευτικών που έχουν παρακολουθήσει την Α΄ και Β΄ φάση επιμόρφωσης τα σχολικά έτη 2012−2013 και 2013−2014.
Οι επιμορφούμενοι θα παρακολουθήσουν το επιμορφωτικό πρόγραμμα στο Π.Ε.Κ. αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του νομού στον οποίο έχουν τοποθετηθεί.
Ο αριθμός των τμημάτων θα καθοριστεί από τα κατά τόπους Π.Ε.Κ. ανάλογα με τον αριθμό των εκπαιδευτικών και τις έδρες τους με σκοπό τη διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση.
Ποιοι δεν παρακολουθούν την επιμόρφωση
Όσοι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν την Α΄ και Β΄ Φάση Επιμόρφωσης κατά τα σχολικά έτη 2012−2013 και 2013−2014 δεν θα παρακολουθήσουν την Α΄ και Β΄ Φάση Επιμόρφωσης κατά το σχολικό έτος 2014−2015.
Μετακινήσεις και αποζημίωση
Επιμορφωτές
Στους Επιμορφωτές οι οποίοι μετακινούνται από την οργανική τους θέση ή τον τόπο που υπηρετούν, ή τη μόνιμη διαμονή τους (εφόσον πρόκειται για ιδιώτες) εκτός έδρας, για τις ανάγκες του Προγράμματος στην έδρα του Π.Ε.Κ. ή σε άλλες πόλεις της περιοχής ευθύνης του Π.Ε.Κ., καταβάλλονται, πέραν της ωριαίας αποζημίωσης και τα κατά νόμο έξοδα μετακίνησης και διανυκτέρευσης, και ημερήσια αποζημίωση εκτός έδρας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Επιμορφούμενοι
Στους Επιμορφούμενους Εκπαιδευτικούς που μετακινούνται εκτός έδρας από την οργανική τους θέση ή τον τόπο που υπηρετούν για τις ανάγκες του Προγράμματος, στην έδρα του Π.Ε.Κ. ή σε άλλες πόλεις της περιοχής ευθύνης του Π.Ε.Κ., καταβάλλονται τα κατά νόμο έξοδα μετακίνησης και διανυκτέρευσης και ημερήσιας αποζημίωσης εκτός έδρας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Επιμόρφωση και απουσίες
Η παρακολούθηση του επιμορφωτικού προγράμματος της πρώτης (Α) και δεύτερης (Β) φάσης θεωρείται ότι ολοκληρώθηκε από τους επιμορφούμενους εκπαιδευτικούς εάν δεν υπάρχουν απουσίες. Απουσίες επιμορφούμενων εκπαιδευτικών δικαιολογούνται μόνο για αποδεδειγμένους λόγους ασθενείας ή ανωτέρας βίας.
Οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί που θα ολοκληρώσουν το επιμορφωτικό πρόγραμμα και δεν θα απουσιάσουν για λόγους ασθενείας ή ανωτέρας βίας πάνω από μία ημέρα θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
Τα ΠΕΚ της επιμόρφωσης
Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί στα ακόλουθα Π.Ε.Κ. και στα εξακτινωμένα τμήματα αυτών:
· 1ο Αθήνας
· 2ο Αθήνας
· 3ο Αθήνας
· Πειραιά
· 1ο Θεσσαλονίκης
· 2ο Θεσσαλονίκης
· Αλεξανδρούπολης
· Ηρακλείου
· Ιωαννίνων
· Καβάλας
· Κοζάνης
· Λαμίας
· Λάρισας
· Μυτιλήνης
· Πάτρας
· Τρίπολης
Στόχος
Στόχος του επιμορφωτικού προγράμματος είναι η επιμόρφωση του εκπαιδευτικού προσωπικού που έχει προσληφθεί για την υλοποίηση του προγράμματος της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (παράλληλη στήριξη κ.ά.) σε πρώτη (Α) φάση με γενική επιμόρφωση σε θέματα που θεωρούνται βασικά και απαραίτητα για την εφαρμογή του προγράμματος εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και σε δεύτερη (Β) φάση με τη συστηματική εκπαίδευση και κατάρτιση των επιμορφούμενων για την ανάπτυξη δεξιοτήτων. Η πρώτη (Α) και η δεύτερη (Β) φάση υλοποιούνται χωρίς σειριακή ακολουθία μεταξύ των δύο φάσεων.
Περιεχόμενο επιμορφωτικού προγράμματος
Οι θεματικές ενότητες για το επιμορφωτικό πρόγραμμα της πρώτης (Α) και της δεύτερης (Β) φάσης είναι οι ακόλουθες:
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
|
ΩΡΕΣ
|
Α ΦΑΣΗ
|
Β ΦΑΣΗ
| |
ΘΕ1
|
1. Ένταξη και ισότιμη εκπαίδευση
2. Ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής σε θέματα
Ένταξης
|
1
1
|
2
| |
ΘΕ2
|
1. Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ατόμων με αναπηρία.
Ιδιαιτερότητες, αξιολόγηση (αρχική, διαμορφωτική,
τελική) υποστηρικτικές παρεμβάσεις
2. Νοητική Αναπηρία. Αξιολόγηση και παιδαγωγική
αντιμετώπιση
|
5
|
5
| |
ΘΕ3
|
Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές. Αξιολόγηση και
παιδαγωγική αντιμετώπιση. Μελέτη περίπτωσης
|
11
|
11
| |
ΘΕ4
|
Προβλήματα Συμπεριφοράς και η διαχείρισή τους.
Μελέτη περίπτωσης
|
4
|
4
| |
ΘΕ5
|
Προβλήματα ακοής –Αξιολόγηση (αρχική, διαμορφωτική,
τελική) και παιδαγωγική αντιμετώπιση. Μελέτη
περίπτωσης
|
3
|
3
| |
ΘΕ6
|
Προβλήματα όρασης−Αξιολόγηση (αρχική, διαμορφωτική, τελική) και παιδαγωγική αντιμετώπιση.
Μελέτη περίπτωσης
|
3
|
3
| |
ΘΕ7
|
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με υπερκινητικότητα. Αξιολόγηση και εκπαιδευτική
αντιμετώπιση. Μελέτη περίπτωσης
|
7
|
7
| |
ΣΥΝΟΛΟ
|
17
|
18
|
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.