Αφορούν πανεπιστημιακή κοινότητα, μόνιμους, αναπληρωτές, μαθητές και ιδιωτική εκπαίδευση.
Δόθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που αφορά θέματα τόσο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όσο και των δυο άλλων βαθμίδων εκπαίδευσης.
Συνοπτικά οι αλλαγές του πολυνομοσχεδίου είναι οι ακόλουθες:
Τριτοβάθμια
1.Καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρυμάτων και τη διοίκηση θα την ασκούν η Σύγκλητος, ο Πρύτανης, οι Αντιπρυτάνεις και το Πρυτανικό Συμβούλιο
2.Επιστρέφουν οι αιώνιοι φοιτητές αφοί στο πολυνομοσχέδιο υπάρχει ρύθμιση που αναφέρει πως «η ιδιότητα του φοιτητή αποκτάται με την παραπάνω διαδικασία και, με την επιφύλαξη της περίπτωση δ’ της παραγράφου 9 του άρθρου 80 που αφορά τη διακοπή φοίτησης, διατηρείται μέχρι την απονομή του τίτλου σπουδών σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών. Φοιτητές που έχουν υπερβεί τον ελάχιστο χρόνο φοίτησης σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών του οικείου Τμήματος προσαυξανόμενο κατά δύο έτη δεν δικαιούνται παροχές σίτισης, στέγασης και διευκολύνσεων για τις μετακινήσεις τους».
3.Ακαδημαϊκό άσυλο. Στο άρθρο 13 παράγραφο 2 αναφέρονται τα εξής: Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών ελευθεριών, την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, την προστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει.
4. Στην εκλογή Πρυτάνεων θα συμμετέχουν προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφοι διδάκτορες. Στη διαδικασία συμμετέχουν επίσης τα μέλη ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, ΕΔΠ και το Διοικητικό Προσωπικό του Α.Ε.Ι.
Ο Πρύτανης και οι Αντιπρυτάνεις εκλέγονται με άμεση, μυστική, καθολική ψηφοφορία από το σώμα εκλεκτόρων της περίπτωσης γ’ της παρούσας παραγράφου. Η εκλογή διεξάγεται πριν τη λήξη της θητείας των απερχόμενων Πρυτάνεων και των Αντιπρυτάνεων. Σε περίπτωση κένωσης της θέσης για οποιονδήποτε λόγο, η εκλογή προκηρύσσεται εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών το αργότερο. Το σώμα εκλεκτόρων απαρτίζεται από το σύνολο αα) των μελών ΔΕΠ, ββ) των προπτυχιακών φοιτητών, γγ) των μεταπτυχιακών φοιτητών και των Υποψηφίων Διδακτόρων και δδ) των ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, ΕΔΠ και του Διοικητικού Προσωπικού του Α.Ε.Ι.
5. Στις μετεγγραφές τίθεται ποσοστιαίος περιορισμός που φθάνει το 15% ενώ οι μετεγγραφές πραγματοποιούνται με μοριοδοτούμενα κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.
Η μοριοδότηση παρουσιάζεται στον πίνακα που ακολουθεί:
6. Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνεται ρύθμιση για τους φοιτητές των Αρχιτεκτονικών Αθήνας και Θεσσαλονίκης που εντάσσονται και αυτοί στο πλαφόν του 15%. Όσοι εκ των δικαιούχων φοιτητών δεν μετεγγραφούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περιπτώσεις α’ έως στ’ της παρούσας παραγράφου, θα ληφθεί μέριμνα ώστε:
αα) να εξασφαλιστεί κατά προτεραιότητα η στέγαση και η σίτισή τους στα Τμήματα ή Σχολές επιτυχίας τους,
ββ) να τους δοθεί η δυνατότητα επιλογής άλλης Σχολής στον τόπο που επιθυμούν, στην οποία θα μπορούν να μετεγγραφούν με βάση τα μόρια που συγκέντρωσαν στις πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις.
Αναπληρωτές
1. Προσμετρούνται τα μόρια προϋπηρεσίας από την 1.9.2010
2. Δεν θα προσμετρηθούν τα διπλά μόρια των δυσπρόσιτων σχολείων της περιόδου 2010-2014
3. Από το 2015 και έπειτα τα μόρια προϋπηρεσίας στις δομές της Ειδικής Αγωγής, που αποκτούν εκπαιδευτικοί με την προέκταση 0.50 κάτοχοι διδακτορικών, μεταπτυχιακών, σεμιναρίων, θα προσμετρούνται στον πίνακα της Ειδικής και όχι της Γενικής Εκπαίδευσης
4. Άρση της ποινής του διετούς αποκλεισμού για όσους αναπληρωτές δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται
5. Ισχύουν για τις εκπαιδευτικές άδειες ότι ισχύει και για τους μόνιμους ενώ οι αναπληρωτές δικαιούνται και άδειες μικρής διάρκειας για επιστημονικούς σκοπούς κλπ.
6. Λύνεται το θέμα που δημιουργήθηκε με τη διαφορά μιας ημέρας στην ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών της ίδιας φάσης.
7. Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και την Ενισχυτική Διδασκαλία.
Μαθητές
1. Απόφοιτοι του 2014 – 15 και παρελθόντων ετών μπορούν στις πανελλαδικές του 2016 να εξεταστούν με το παλιό σύστημα διεκδικώντας ποσοστό θέσεων ή να πάρουν μέρος στις πανελλαδικές με το νέο σύστημα.
2. Επίσης υπάρχει άρθρο για θέματα απόλυσης μαθητών Γ Λυκείου και Δ Λυκείου Εσπερινών. Αν οι μαθητές της Γ τάξης Ημερήσιου και της Δ Εσπερινού ΓΕΛ δεν επιτύχουν τον γενικό μέσο όρο απόλυσης του προηγούμενου εδαφίου, παραπέμπονται σε ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους με τον τρόπο και τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων του Ιουνίου στα μαθήματα, στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής τους είναι μικρότερος του εννέα και μισό δέκατο (9,5) και απολύονται ή επαναλαμβάνουν τη φοίτησή τους.
3. Άλλη μια ρύθμιση που αφορά τους μαθητές είναι αυτή της καθ’ υπέρβαση εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες
Μόνιμοι
1. Υπάρχει ρύθμιση για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε Υπηρεσίες και φορείς του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων που αναφέρει ότι διαρκούν ένα σχολικό έτος και μπορούν να ανανεώνονται κατ’ έτος, μετά από σχετική εισήγηση περί της υφιστάμενης υπηρεσιακής ανάγκης. Στο ίδιο άρθρο υπάρχουν και εξαιρέσεις.
2. Το Προεδρικό Διάταγμα 28 του 2014 (Α’ 48) με τίτλο «Μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» καταργείται.
3. Υπάρχει άρθρο που αναφέρεται στον προγραμματισμό και την κριτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Συγκεκριμένα αναφέρεται στην 1η παράγραφο ότι ο προγραμματισμός και η κριτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι μια συνεχής δυναμική, συμμετοχική διαδικασία εντοπισμού, ανάλυσης και αντιμετώπισης των προβλημάτων και των αναγκών του σχολείου που στηρίζεται σε εσωτερικά κίνητρα βελτίωσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Η διαδικασία αυτή στοχεύει στην αναμόρφωση της σχολικής ζωής, στη μορφωτική – παιδαγωγική ενίσχυση της εκπαιδευτικής πράξης, στην επιστημονική ανανέωση του γνωστικού περιεχομένου καθώς και των διδακτικών μεθόδων και εργαλείων και στην εξάλειψη των ανισοτήτων στη μόρφωση.
4. Εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με το άρθρο 82 του ν.4172/2013, οι οποίοι δεν υπέβαλαν αίτηση στις ανακοινώσεις του Υπουργείου ΔΜΗΔ για οποιοδήποτε λόγο και για τους οποίους δεν έχει εκδοθεί διαπιστωτική πράξη απόλυσης, εφόσον τους κατεβλήθη το 75% του μισθού τους κατά την περίοδο από 22.3.2014 μέχρι τη δημοσίευση του ν.4325/2015, δεν υποχρεούνται σε επιστροφή των χρημάτων που έλαβαν.
Ιδιωτική εκπαίδευση
1. Καθορίζονται οι διακοπές των Φροντιστηρίων καθώς και θέματα που αφορούν τα ιδιωτικά σχολεία και τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς
Επαγγελματική Εκπαίδευση
Το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) προσφέρει δυο κύκλους σπουδών, οι οποίοι ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και είναι οι εξής:
α. Τον Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών και
β. Τον Μεταδευτεροβάθμιο Κύκλο σπουδών, ως 4ο έτος ειδίκευσης, το οποίο περιλαμβάνει είτε μαθητεία είτε πρακτική άσκηση καθώς και μαθήματα ειδικότητας.
2. Στο Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών στα ημερήσια ΕΠΑΛ λειτουργούν οι Α , Β και Γ τάξεις, πρωινού και απογευματινού ωραρίου. Στα εσπερινά ΕΠΑΛ λειτουργεί και Δ τάξη.
Το πολυνομοσχέδιο
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δόθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που αφορά θέματα τόσο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όσο και των δυο άλλων βαθμίδων εκπαίδευσης.
Συνοπτικά οι αλλαγές του πολυνομοσχεδίου είναι οι ακόλουθες:
Τριτοβάθμια
1.Καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρυμάτων και τη διοίκηση θα την ασκούν η Σύγκλητος, ο Πρύτανης, οι Αντιπρυτάνεις και το Πρυτανικό Συμβούλιο
2.Επιστρέφουν οι αιώνιοι φοιτητές αφοί στο πολυνομοσχέδιο υπάρχει ρύθμιση που αναφέρει πως «η ιδιότητα του φοιτητή αποκτάται με την παραπάνω διαδικασία και, με την επιφύλαξη της περίπτωση δ’ της παραγράφου 9 του άρθρου 80 που αφορά τη διακοπή φοίτησης, διατηρείται μέχρι την απονομή του τίτλου σπουδών σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών. Φοιτητές που έχουν υπερβεί τον ελάχιστο χρόνο φοίτησης σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών του οικείου Τμήματος προσαυξανόμενο κατά δύο έτη δεν δικαιούνται παροχές σίτισης, στέγασης και διευκολύνσεων για τις μετακινήσεις τους».
3.Ακαδημαϊκό άσυλο. Στο άρθρο 13 παράγραφο 2 αναφέρονται τα εξής: Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών ελευθεριών, την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, την προστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει.
4. Στην εκλογή Πρυτάνεων θα συμμετέχουν προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφοι διδάκτορες. Στη διαδικασία συμμετέχουν επίσης τα μέλη ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, ΕΔΠ και το Διοικητικό Προσωπικό του Α.Ε.Ι.
Ο Πρύτανης και οι Αντιπρυτάνεις εκλέγονται με άμεση, μυστική, καθολική ψηφοφορία από το σώμα εκλεκτόρων της περίπτωσης γ’ της παρούσας παραγράφου. Η εκλογή διεξάγεται πριν τη λήξη της θητείας των απερχόμενων Πρυτάνεων και των Αντιπρυτάνεων. Σε περίπτωση κένωσης της θέσης για οποιονδήποτε λόγο, η εκλογή προκηρύσσεται εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών το αργότερο. Το σώμα εκλεκτόρων απαρτίζεται από το σύνολο αα) των μελών ΔΕΠ, ββ) των προπτυχιακών φοιτητών, γγ) των μεταπτυχιακών φοιτητών και των Υποψηφίων Διδακτόρων και δδ) των ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ, ΕΔΠ και του Διοικητικού Προσωπικού του Α.Ε.Ι.
5. Στις μετεγγραφές τίθεται ποσοστιαίος περιορισμός που φθάνει το 15% ενώ οι μετεγγραφές πραγματοποιούνται με μοριοδοτούμενα κοινωνικοοικονομικά κριτήρια.
Η μοριοδότηση παρουσιάζεται στον πίνακα που ακολουθεί:
6. Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνεται ρύθμιση για τους φοιτητές των Αρχιτεκτονικών Αθήνας και Θεσσαλονίκης που εντάσσονται και αυτοί στο πλαφόν του 15%. Όσοι εκ των δικαιούχων φοιτητών δεν μετεγγραφούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περιπτώσεις α’ έως στ’ της παρούσας παραγράφου, θα ληφθεί μέριμνα ώστε:
αα) να εξασφαλιστεί κατά προτεραιότητα η στέγαση και η σίτισή τους στα Τμήματα ή Σχολές επιτυχίας τους,
ββ) να τους δοθεί η δυνατότητα επιλογής άλλης Σχολής στον τόπο που επιθυμούν, στην οποία θα μπορούν να μετεγγραφούν με βάση τα μόρια που συγκέντρωσαν στις πανελλήνιες εισαγωγικές εξετάσεις.
Αναπληρωτές
1. Προσμετρούνται τα μόρια προϋπηρεσίας από την 1.9.2010
2. Δεν θα προσμετρηθούν τα διπλά μόρια των δυσπρόσιτων σχολείων της περιόδου 2010-2014
3. Από το 2015 και έπειτα τα μόρια προϋπηρεσίας στις δομές της Ειδικής Αγωγής, που αποκτούν εκπαιδευτικοί με την προέκταση 0.50 κάτοχοι διδακτορικών, μεταπτυχιακών, σεμιναρίων, θα προσμετρούνται στον πίνακα της Ειδικής και όχι της Γενικής Εκπαίδευσης
4. Άρση της ποινής του διετούς αποκλεισμού για όσους αναπληρωτές δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται
5. Ισχύουν για τις εκπαιδευτικές άδειες ότι ισχύει και για τους μόνιμους ενώ οι αναπληρωτές δικαιούνται και άδειες μικρής διάρκειας για επιστημονικούς σκοπούς κλπ.
6. Λύνεται το θέμα που δημιουργήθηκε με τη διαφορά μιας ημέρας στην ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών δασκάλων και νηπιαγωγών της ίδιας φάσης.
7. Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και την Ενισχυτική Διδασκαλία.
Μαθητές
1. Απόφοιτοι του 2014 – 15 και παρελθόντων ετών μπορούν στις πανελλαδικές του 2016 να εξεταστούν με το παλιό σύστημα διεκδικώντας ποσοστό θέσεων ή να πάρουν μέρος στις πανελλαδικές με το νέο σύστημα.
2. Επίσης υπάρχει άρθρο για θέματα απόλυσης μαθητών Γ Λυκείου και Δ Λυκείου Εσπερινών. Αν οι μαθητές της Γ τάξης Ημερήσιου και της Δ Εσπερινού ΓΕΛ δεν επιτύχουν τον γενικό μέσο όρο απόλυσης του προηγούμενου εδαφίου, παραπέμπονται σε ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους με τον τρόπο και τη διαδικασία των απολυτηρίων εξετάσεων του Ιουνίου στα μαθήματα, στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής τους είναι μικρότερος του εννέα και μισό δέκατο (9,5) και απολύονται ή επαναλαμβάνουν τη φοίτησή τους.
3. Άλλη μια ρύθμιση που αφορά τους μαθητές είναι αυτή της καθ’ υπέρβαση εγγραφής αποφοίτων Λυκείων που έχουν βραβευθεί σε Ολυμπιάδες
Μόνιμοι
1. Υπάρχει ρύθμιση για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε Υπηρεσίες και φορείς του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων που αναφέρει ότι διαρκούν ένα σχολικό έτος και μπορούν να ανανεώνονται κατ’ έτος, μετά από σχετική εισήγηση περί της υφιστάμενης υπηρεσιακής ανάγκης. Στο ίδιο άρθρο υπάρχουν και εξαιρέσεις.
2. Το Προεδρικό Διάταγμα 28 του 2014 (Α’ 48) με τίτλο «Μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» καταργείται.
3. Υπάρχει άρθρο που αναφέρεται στον προγραμματισμό και την κριτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Συγκεκριμένα αναφέρεται στην 1η παράγραφο ότι ο προγραμματισμός και η κριτική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου είναι μια συνεχής δυναμική, συμμετοχική διαδικασία εντοπισμού, ανάλυσης και αντιμετώπισης των προβλημάτων και των αναγκών του σχολείου που στηρίζεται σε εσωτερικά κίνητρα βελτίωσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας. Η διαδικασία αυτή στοχεύει στην αναμόρφωση της σχολικής ζωής, στη μορφωτική – παιδαγωγική ενίσχυση της εκπαιδευτικής πράξης, στην επιστημονική ανανέωση του γνωστικού περιεχομένου καθώς και των διδακτικών μεθόδων και εργαλείων και στην εξάλειψη των ανισοτήτων στη μόρφωση.
4. Εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με το άρθρο 82 του ν.4172/2013, οι οποίοι δεν υπέβαλαν αίτηση στις ανακοινώσεις του Υπουργείου ΔΜΗΔ για οποιοδήποτε λόγο και για τους οποίους δεν έχει εκδοθεί διαπιστωτική πράξη απόλυσης, εφόσον τους κατεβλήθη το 75% του μισθού τους κατά την περίοδο από 22.3.2014 μέχρι τη δημοσίευση του ν.4325/2015, δεν υποχρεούνται σε επιστροφή των χρημάτων που έλαβαν.
Ιδιωτική εκπαίδευση
1. Καθορίζονται οι διακοπές των Φροντιστηρίων καθώς και θέματα που αφορούν τα ιδιωτικά σχολεία και τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς
Επαγγελματική Εκπαίδευση
Το Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑΛ) προσφέρει δυο κύκλους σπουδών, οι οποίοι ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και είναι οι εξής:
α. Τον Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών και
β. Τον Μεταδευτεροβάθμιο Κύκλο σπουδών, ως 4ο έτος ειδίκευσης, το οποίο περιλαμβάνει είτε μαθητεία είτε πρακτική άσκηση καθώς και μαθήματα ειδικότητας.
2. Στο Δευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών στα ημερήσια ΕΠΑΛ λειτουργούν οι Α , Β και Γ τάξεις, πρωινού και απογευματινού ωραρίου. Στα εσπερινά ΕΠΑΛ λειτουργεί και Δ τάξη.
Το πολυνομοσχέδιο
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.