Τα ακόλουθα άρθρα παρουσιάζουν την κατάσταση που επικρατεί μεταξύ υπουργείου και εκπαιδευτικών και το θέμα των προσλήψεων.
---------------------
Σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και δομές της Ειδικής Αγωγής.
Σε 5.115 προσλήψεις μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας θα προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας όπως προκύπτει από σχετικά έγγραφα και με βάση τις τελευταίες τροποποιήσεις των σχετικών πράξεων. Οι προσληφθέντες θα απασχοληθούν για χρονικό διάστημα περίπου 6 μηνών.
Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την υποστήριξη και βελτίωση των υπηρεσιών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, καθώς και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε μαθητές που οι οικογένειες τους δοκιμάζονται από την οικονομική κρίση. Παράλληλα, αποσκοπεί στην αποτελεσματική στήριξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, στην κάλυψη κοινωνικών αναγκών, στην άμεση αντιμετώπιση της ανεργίας πληθυσμιακών ομάδων, που πλήττονται εξ αιτίας της μακράς ύφεσης που υφίσταται η ελληνική οικονομία.
Αντικείμενο της Πράξης είναι η πρόσληψη και η απασχόληση προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια), σε ΣΜΕΑΕ,σε ΚΕΔΔΥ, σε Δομές Ειδικής Αγωγής καθώς και στους Φορείς Επίβλεψης (Δ/νσειςκαι Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης).
Το συγκεκριμένο προσωπικό θα απασχοληθεί για 5,7 μήνες. Τα τυπικά προσόντα και τα καθήκοντα του προσωπικού που θα προσληφθεί, θα καθοριστούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ.
Οι διατιθέμενες θέσεις ανά ειδικότητα και τους τρεις άξονες έχουν ως εξής:
1. Ψυχολόγοι,
2. Κοινωνικής Εργασίας – Κοινωνικοί Λειτουργοί,
3. Λογοθεραπευτές,
4. Εργοθεραπευτές,
5. Φυσιοθεραπευτές,
6. Σχολικοί νοσηλευτές,
7. Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό,
8. Επιστάτες /Επιστάτριες,
9. Καθαριστές / Καθαρίστριες,
10. Τραπεζοκόμοι,
11. Οδηγοί σχολικών λεωφορείων,
12. Συνοδοί σχολικών λεωφορείων
Περιφέρειες
|
Αριθμός προσλήψεων
|
Αν. Μακεδονίας & Θράκης, Θεσσαλίας, Ηπείρου, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, Κρήτης.(Α.Π 1)
|
2.172
|
Κεντρική Μακεδονίας, η ∆υτική Μακεδονία και η Αττική (Α.Π 2)
|
2.714
|
Νότιο Αιγαίο-Στερεά Ελλάδα (Α.Π 3)
|
229
|
Οι αποδοχές που θα λαμβάνει ο κάθε επιλεγόμενος άνεργος δεν καθορίζονται από το επίπεδο εκπαίδευσης αλλά από την ηλικία. Αν λοιπόν κάποιος έχει ηλικία άνω των 25 ετών θα λαμβάνει 490 ευρώ είτε είναι πτυχιούχος ΑΕΙ είτε είναι απόφοιτος λυκείου. Αν πάλι έχει ηλικία μικρότερη των 25 ετών θα λαμβάνει 427 ευρώ.
Θυμίζουμε ότι με βάση το προηγούμενο έτος οι ωφελούμενοι επιλέγονται και κατατάσσονται στον Πίνακα Κατάταξης Ανέργων με βάση τα πέντε αντικειμενικά κριτήρια κατάταξης, τα οποία είναι τα εξής: 1) Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας ωφελουμένου με ανώτατο όριο τους 36 μήνες, 2) Χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας του/της συζύγου των ανέργων της πρώτης κατηγορίας, με ανώτατο όριο τους 36 μήνες, 3) Ετήσιο εισόδημα, ατομικό ή οικογενειακό, 4) Ηλικία και 5) Αριθμός ανήλικων τέκνων.
Το σύστημα επιλογής βασίζεται στη μοριοδότηση των παραπάνω κριτηρίων με αντικειμενικό και διαφανή τρόπο με τη χρήση μηχανογραφικού λογισμικού του ΟΑΕΔ.
Ποια είναι η μοριοδότηση για τα πιο πάνω κριτήρια;
A/A
|
Κριτήρια επιλογής
|
Κριτήρια
|
Μόρια
|
1
|
ΧΡΟΝΟΣ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗΣ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ
(µε ανώτατο όριο τους 36 µήνες
και ανώτατο αριθµό µορίων τα
54)*
|
Για τους ̟πρώτους
12 µήνες
|
1 µόριο ανά πλήρη
µήνα
|
Για τους
επόµενους 12
µήνες
|
1,5 µόριο πλήρη µήνα
| ||
Για τους
Τελευταίους 12
µήνες
|
2 µόρια ανά ̟ πλήρη
µήνα
| ||
2
|
ΧΡΟΝΙΚΟ ∆ΙΑΣΤΗΜΑ
ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΗΣ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ
ΣΥΖΥΓΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ
ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΤΗΣ
ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΤΗΣ
ΠΑΡ. 5.1 (µε ανώτατο όριο τους
36 µήνες και ανώτατο αριθµό
µορίων τα 54)
|
Για τους πρώτους
12 µήνες
|
1 µόριο ανά πλήρη
µήνα
|
Για τους
επόµενους 12
µήνες
|
1,5 µόριο ανά πλήρη
µήνα
| ||
Για τους
Τελευταίους 12
µήνες
|
2 µόρια ανά πλήρη µήνα
| ||
3
|
ΑΤΟΜΙΚΟ/ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ
ΕΙΣΟ∆ΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ
ΕΤΟΥΣ 2013
|
Έως 12.000,00€
|
30
|
12.000,01-20.000,00€
|
20
| ||
20.000,01-30.000,00€
|
10
| ||
4
|
ΗΛΙΚΙΑ
|
18-29
|
20
|
30-54
|
24
| ||
55 και άνω
|
18
| ||
5
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ
ΤΕΚΝΩΝ
|
Για κάθε τέκνο
|
12 μόρια
|
---------------------
Λοβέρδος: Δεν υπάρχει άνιση μεταχείριση εκπαιδευτικών
Τοποθέτηση των εκπαιδευτικών των ΕΠΑΣ στα ΕΠΑΛ.
Δεν υπάρχει άνιση μεταχείριση εκπαιδευτικών γενικά και των ΕΠΑΛ ειδικότερα τονίζει ο Υπουργός Παιδείας κ. Λοβέρδος σε απάντησή του σε ερώτημα του Ανεξάρτητου Βουλευτή κ. Καπερνάρου.
Ο τελευταίος στο κείμενό του ανέφερε ότι επικρατεί δυσφορία σε μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών σχεδόν σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας από την προφανή ανισότητα που προκαλεί η επιλεκτική μεταφορά αρχαιότητας. Με το άρθρο 46 παράγραφος 4 του Ν.4186/2013 δόθηκε αναδρομική αρχαιότητα στους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΣ που εντάχθηκαν στα ΕΠΑΛ από το 2008, αλλοιώνοντας αναντίστοιχα τον συνδυασμό ημερομηνίας ανάληψης υπηρεσίας σε σχέση με την αρχαιότητα στο σχολείο.
Δυστυχώς η επιλεκτικής μεταφορά αρχαιότητας, σύμφωνα με τον κ. Καπερνάρο, πριμοδοτήθηκε ακόμα περισσότερο στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες στην βουλή (άρθρο 10. Παρ6 του Ν4283/2014).
Ο κ. Καπερνάρος τόνιζε ότι ποτέ στα χρονικά της εκπαίδευσης δεν υπήρξε προηγούμενο να τοποθετείται ένας εκπαιδευτικός σε ένα σχολείο και να μεταφέρει την πράξη ανάληψη από το καταργούμενο σχολείο… Μετά την κατάργηση των ΕΠΑΣ θα περίμενε κανείς το εκπαιδευτικό προσωπικό να έβγαινε υπεράριθμο και με την κείμενη νομοθεσία να τοποθετούνταν κατά προτεραιότητα σε οργανικά κενά σε σχολείο της οικείας διεύθυνσης. Αντί για αυτό δόθηκε υπερεξουσία σε ένα πρόσωπο, τον Διευθυντή εκπαίδευσης, να τοποθετήσει το προσωπικό αυτό σε σχολεία όπως αυτός ήθελε. Σε πάμπολλες περιπτώσεις υπήρξε αυθαιρεσία με την μη τήρηση των σχετικών διευκρινιστικών που έλεγαν ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό των καταργημένων ΕΠΑΣ θα κατανέμεται αναλογικά.
Μεταξύ των άλλων αναφέρεται ότι υπήρξαν ακραίες περιπτώσεις ΕΠΑΛ στην επαρχία όπου εκπαιδευτικοί που είχαν χρόνια οργανική θέση σε αυτά βγήκαν υπεράριθμοι, καθώς εκτοπίστηκαν από καθηγητές των κατηργημένων ΕΠΑΣ και αναγκάστηκαν να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε πλήθος σχολείων.
Ο Υπουργός Παιδείας επισημαίνει στην απάντησή του ότι οι διατάξεις για τις υπεραριθμίες συνιστούν γενική διάταξη και τυγχάνουν εφαρμογής σε περίπτωση που δεν υπάρχει άλλη ειδικότερη πρόβλεψη. Στην προκειμένη περίπτωση υπάρχει ειδική διάταξη του νόμου η οποία δεν αφορά σε κατάργηση ή συγχώνευση μεμονωμένης σχολικής μονάδας αλλά ενός ολόκληρου τύπου και θεσμού σχολείων. Άλλωστε το ίδιο ίσχυε και κατά την μετατροπή των ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ, δηλ. η αντίστοιχη διάταξη προέβλεπε αυτοδίκαιη οργανική ένταξη των εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ με την ολοκλήρωση της μετατροπής.
Ο Υπουργός υπογραμμίζει ότι εφόσον διαπιστωθεί υπεραριθμία σε σχολική μονάδα, υπεράριθμος δύναται να κριθεί οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός είτε με αίτησή του, είτε χωρίς αίτησή του αν είναι τελευταίος τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα ανεξαρτήτως αν είναι στέλεχος εκπαίδευσης και κατέχει θέση ευθύνης.
Θυμίζουμε ότι η παρ 6 του άρθρου 10 του Ν.4283/2014 ορίζει ότι :
Το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑ.Σ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων εντάσσεται οργανικά αυτοδικαίως στο εκπαιδευτικό προσωπικό των, εντός της ίδιας Διεύθυνσης, ΕΠΑ.Λ. Η διάθεση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού στη Β’ Τάξη ΕΠΑ.Σ., με σκοπό την ολοκλήρωσή της, πραγματοποιείται με απόφαση του Διευθυντή του οικείου ΕΠΑ.Λ. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί λογίζεται ότι τοποθετήθηκαν στο ΕΠΑ.Λ. από την ημερομηνία της οργανικής τοποθέτησής τους στην καταργούμενη ΕΠΑ.Σ. Αν η τοποθέτηση γίνεται σε ΕΠΑ.Λ. της ίδιας ομάδας σχολείων, κατά την έννοια του άρθρου 5 του π.δ. 50/1996, αυτή ανατρέχει στο χρόνο της με οποιονδήποτε τρόπο αρχικής οργανικής τοποθέτησής τους σε ΤΕ.Λ. ΤΕ.Σ. Ε.Π.Λ. ή Τ.Ε.Ε. από τη μετατροπή ή την κατάργηση των οποίων προέκυψε η καταργούμενη ΕΠΑ.Σ.
---------------------
Πέρυσι απέτυχε η προσπάθεια για προσλήψεις εκπαιδευτικών μέσω ΟΑΕΔ.
Σε αναζήτηση λύσης για την κάλυψη των 1000 περίπου κενών βρίσκεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Μετά την εθελοντική εργασία στο τραπέζι έχει πέσει και η πρόταση για προσλήψεις εκπαιδευτικών μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας από τους Δήμους.
Δεν είναι η πρώτη φορά που υπάρχει συζήτηση για προσλήψεις εκπαιδευτικών μέσω ΟΑΕΔ καθώς το προηγούμενο σχολικό έτος σε τεχνικό δελτίο για προγράμματα κοινωφελούς εργασίας γινόταν λόγος για 600 προσλήψεις νηπιαγωγών σε δημόσια σχολεία. Μετά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, τις παρεμβάσεις αιρετών όπως του κ. Μπράτη το Υπουργείο δεν προχώρησε σε προσλήψεις νηπιαγωγών μέσω ΟΑΕΔ αφού κανείς άλλος φορέας πλην του Υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να πραγματοποιήσει προσλήψεις.
Μάλιστα οι πιστώσεις που προβλέπονταν για προσλήψεις μέσω ΟΑΕΔ μεταφέρθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας.
Οι έντονες αντιδράσεις για την εθελοντική εργασία έχουν οδηγήσει το Υπουργείο Παιδείας στην αναζήτηση κάθε λύσης για την κάλυψη των κενών και τη λειτουργία των σχολείων. Η λύση των προσλήψεων μέσω του ΟΑΕΔ έχει πρακτικά προβλήματα και δύσκολα θα τελεσφορήσει όπως μας έδειξε και το παρελθόν. Επίσης αν μπορούν να βρεθούν χρήματα μέσω του ΟΑΕΔ για ποιο λόγο να μην μεταφερθούν στο Υπουργείο Παιδείας όπως έγινε τον Οκτώβριο του 2014;
Όσον αφορά την εθελοντική εργασία και την αδρή μοριοδότηση , όπως έχει γράψει το news.gr, δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις.
Η πληροφορία ότι εξετάζεται ακόμα και η λύση του ΟΑΕΔ και των Δήμων προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων που σε μια καυστική ανακοίνωσή του απαντά στην πρόθεση του Υπουργού Παιδείας για προσλήψεις μέσω ΟΑΕΔ με τα εξής:
1. Ούτε εμείς φοβόμαστε, γιατί το μέτρο είναι αντισυνταγματικό βάσει απόφασης του ΣτΕ, (2592/1999), το οποίο γνωμοδότησε ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα κανείς άλλος φορέας πλην του Υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να πραγματοποιεί προσλήψεις εκπαιδευτικών στα Δημόσια Σχολεία. Και επειδή είστε νομικός σάς υπενθυμίζουμε τη σχετική νομοθεσία του Υπουργείου στο οποίο τυγχάνει να προΐστασθε με έμφαση στα Άρθρα 4 (Παράγραφος 1 και 2) και 5 (Παράγραφος 2), Ν.3848/2010:
α) Ο διορισμός των εκπαιδευτικών διενεργείται με βάση τη σειρά τους στον τελικό πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών και τις δηλωθείσες προτιμήσεις. β) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται το αργότερο εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιουλίου κάθε έτους και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, ανακοινώνονται οι κενές θέσεις που πρόκειται να καλυφθούν, ο αριθμός κατά κλάδο και ειδικότητα, κατά περιοχή διορισμού και δυσπρόσιτο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι εγγεγραμμένοι στους τελικούς πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών, με την ίδια απόφαση καλούνται να υποβάλουν δήλωση προτίμησης μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία. γ) Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται με βάση πίνακες κατάταξης, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
δ) Το άρθρο 16 του Συντάγματος ορίζει ρητά ότι “H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους" και επομένως το κράτος οφείλει να μεριμνήσει για την έγκαιρη και αποτελεσματική πλήρωση των κενών στις σχολικές μονάδες της χώρας. Ταυτόχρονα, όμως, είναι το ίδιο το Σύνταγμα της χώρας, το οποίο στο άρθρο 22 κατοχυρώνει το δικαίωμα ίσης αμοιβής για εργασία ίσης αξίας και απαγορεύει στους κυβερνώντες να καταργήσουν αδικαιολόγητα τις νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν συγκεκριμενοποιήσει το κοινωνικό δικαίωμα της εργασίας και, όσον αφορά τυχόντα κενά των ρυθμίσεων, διατάσσει να ερμηνεύονται υπέρ των εργαζομένων. Καθώς στην προκειμένη περίπτωση προτίθεσθε να δημιουργήσετε εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων (αναπληρωτές δηλαδή με άλλους όρους πρόσληψης, αμοιβής και δικαιωμάτων) ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων θεωρεί ότι κινείσθε σε ολισθηρό δρόμο, με έκνομα αποτελέσματα.
2. Δε θα μας βάλετε στην κλίνη του Προκρούστη για να φέρετε την Παιδεία στα μέτρα σας. Οίκοθεν νοείται ότι η απολλύσα ψήφος πλησιάζει. Δε θα ακυρώσετε την προσπάθεια τόσων εκπαιδευτικών που εντάχτηκαν στους πίνακες αναπληρωτών μετά από επιτυχία στον διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. Σας γνωρίζουμε πώς θα αντισταθούμε οδούσι και όνυξι.
3. Είχατε τη δυνατότητα και εσείς προσωπικά και οι προκάτοχοί σας να αξιοποιήσετε το υπάρχον επιστημονικό δυναμικό της χώρας. Έχετε αξιολογημένους εκπαιδευτικούς, επιτυχόντες του Α.Σ.Ε.Π, και θα μπορούσατε να μετατρέψετε τα δημόσια σχολεία σε κολέγια. Αντ’ αυτού επιλέξατε άλλους αδιαφανείς τρόπους. Τον διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π εσείς και η κυβέρνησή σας τον θεσπίσατε ως αξιοκρατικό μέσο διορισμού και τώρα εσείς ο ίδιος τον καταστρατηγείτε. Παλινωδία! Σήμερα, ευρισκόμενοι επί ξυρού ακμής, προτίθεστε να προσλάβετε άνεργους εκπαιδευτικούς μη αξιολογημένους, χωρίς διδακτική εμπειρία για να καλύψετε τα κενά των εκπαιδευτικών. Τα χρήματα για τον καινοφανή και αμφίβολης αποτελεσματικότητας θεσμό του “Ψηφιακού Φροντιστηρίου” επαρκούν για να καλύψετε τα υπάρχοντα κενά.
4.Πραγματικά, δε θα μας προκαλέσει έκπληξη αν, ελλείψει χρημάτων, προτείνετε την επαναφορά της αλληλοδιδακτικής μεθόδου του Καποδίστρια!
Η κατανομή των προσλήψεων δασκάλων στο πρόγραμμα ΖΕΠ
Αναλυτικός πίνακας με τις θέσεις ανά περιφέρεια.
Την προσεχή Τετάρτη ή Πέμπτη θα ανακοινωθούν οι προσλήψεις των δασκάλων για το πρόγραμμα Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας σύμφωνα με τον αιρετό στο ΚΥΣΠΕ, κ. Μπράτη.
Ο κ. Μπράτης μέσα από τον προσωπικό του δικτυακό τόπο παρουσιάζει την κατανομή των 376 θέσεων ανά περιφέρεια της χώρας.
Από τον πίνακα προκύπτει ότι οι περισσότερες προσλήψεις αφορούν την Αττική, την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη και την Κεντρική Μακεδονία...
Μονοψήφιος θα είναι ο αριθμός των προσλήψεων σε Δυτική Μακεδονία (5) και σε Ήπειρο (8).
«Ανήθικη εκμετάλλευση της ανεργίας των εκπαιδευτικών»
Σκληρή ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για την εθελοντική εργασία.
«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη καταρράκωση της αξιοπρέπειας του εργαζόμενου και πιο ανήθικη εκμετάλλευση της ανεργίας – αδιοριστίας» αναφέρει η ΟΛΜΕ με αφορμή τις δηλώσεις του Υπουργού για κάλυψη των κενών ενδεχομένως και με εθελοντική εργασία.
«Η πολιτική της πλήρους απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών ολοκληρώνεται. Ενώ παραμένουν ακόμα απλήρωτοι συνάδελφοι αναπληρωτές και υπάρχουν ταυτόχρονα σενάρια για προσλήψεις εκπαιδευτικών με 5-μηνα μέσω του ΟΑΕΔ, έγιναν από τον Υπουργό Παιδείας ανακοινώσεις για το ότι μπορούν να καλυφθούν τα κενά των σχολείων με προσλήψεις αδιόριστων εκπαιδευτικών χωρίς μισθό, με κίνητρο μπόνους –μόρια για την μελλοντική τους πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση όποτε γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ!!!» τονίζει η ΟΛΜΕ.
Η Ομοσπονδία συνεχίζει υποστηρίζοντας ότι «έφτασαν στο σημείο, μετά τις απαράδεκτες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις της προηγούμενης περιόδου (αύξηση διδακτικού ωραρίου, υποχρεωτικές υπερωρίες, συμπτύξεις τμημάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών με διδασκαλία μέχρι και σε 5 σχολεία, προσλήψεις ωρομισθίων, διαθεσιμότητες-απολύσεις), να μεθοδεύουν εφιαλτικά σενάρια προσλήψεις εκπαιδευτικών χωρίς μισθό.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη καταρράκωση της αξιοπρέπειας του εργαζόμενου και πιο ανήθικη εκμετάλλευση της ανεργίας – αδιοριστίας. Βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από το «Η Εργασία Απελευθερώνει (Arbeit Macht Frei)» των στρατοπέδων συγκέντρωσης. Είναι οι τραγικές συνέπειες και η κατάληξη των πολιτικών του νεοφιλελευθερισμού παγκοσμίως και των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης: από εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα φτάσαμε τώρα στους εργαζόμενους χωρίς μισθό.
Η όποια προσπάθεια κάνουν να το παρουσιάσουν ως «εθελοντισμό» και βοήθεια στο δημόσιο σχολείο, για τα παιδιά που δεν κάνουν μάθημα, είναι απλώς ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ»
Η ΟΛΜΕ ζητά από τους εκπαιδευτικούς να αντισταθούν σε αυτές τις μεθοδεύσεις και παράλληλα καλεί μόνιμους, αδιόριστους , σε διαθεσιμότητα, απλήρωτους, ωρομίσθιους σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας, την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου στις 2 το μεσημέρι, προκειμένου να απαιτήσουν μαζικούς διορισμούς τώρα.
Σε αναζήτηση λύσης για την κάλυψη των 1000 περίπου κενών βρίσκεται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Μετά την εθελοντική εργασία στο τραπέζι έχει πέσει και η πρόταση για προσλήψεις εκπαιδευτικών μέσω των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας από τους Δήμους.
Δεν είναι η πρώτη φορά που υπάρχει συζήτηση για προσλήψεις εκπαιδευτικών μέσω ΟΑΕΔ καθώς το προηγούμενο σχολικό έτος σε τεχνικό δελτίο για προγράμματα κοινωφελούς εργασίας γινόταν λόγος για 600 προσλήψεις νηπιαγωγών σε δημόσια σχολεία. Μετά τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, τις παρεμβάσεις αιρετών όπως του κ. Μπράτη το Υπουργείο δεν προχώρησε σε προσλήψεις νηπιαγωγών μέσω ΟΑΕΔ αφού κανείς άλλος φορέας πλην του Υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να πραγματοποιήσει προσλήψεις.
Μάλιστα οι πιστώσεις που προβλέπονταν για προσλήψεις μέσω ΟΑΕΔ μεταφέρθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας.
Οι έντονες αντιδράσεις για την εθελοντική εργασία έχουν οδηγήσει το Υπουργείο Παιδείας στην αναζήτηση κάθε λύσης για την κάλυψη των κενών και τη λειτουργία των σχολείων. Η λύση των προσλήψεων μέσω του ΟΑΕΔ έχει πρακτικά προβλήματα και δύσκολα θα τελεσφορήσει όπως μας έδειξε και το παρελθόν. Επίσης αν μπορούν να βρεθούν χρήματα μέσω του ΟΑΕΔ για ποιο λόγο να μην μεταφερθούν στο Υπουργείο Παιδείας όπως έγινε τον Οκτώβριο του 2014;
Όσον αφορά την εθελοντική εργασία και την αδρή μοριοδότηση , όπως έχει γράψει το news.gr, δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις.
Η πληροφορία ότι εξετάζεται ακόμα και η λύση του ΟΑΕΔ και των Δήμων προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων που σε μια καυστική ανακοίνωσή του απαντά στην πρόθεση του Υπουργού Παιδείας για προσλήψεις μέσω ΟΑΕΔ με τα εξής:
1. Ούτε εμείς φοβόμαστε, γιατί το μέτρο είναι αντισυνταγματικό βάσει απόφασης του ΣτΕ, (2592/1999), το οποίο γνωμοδότησε ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα κανείς άλλος φορέας πλην του Υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να πραγματοποιεί προσλήψεις εκπαιδευτικών στα Δημόσια Σχολεία. Και επειδή είστε νομικός σάς υπενθυμίζουμε τη σχετική νομοθεσία του Υπουργείου στο οποίο τυγχάνει να προΐστασθε με έμφαση στα Άρθρα 4 (Παράγραφος 1 και 2) και 5 (Παράγραφος 2), Ν.3848/2010:
α) Ο διορισμός των εκπαιδευτικών διενεργείται με βάση τη σειρά τους στον τελικό πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών και τις δηλωθείσες προτιμήσεις. β) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται το αργότερο εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιουλίου κάθε έτους και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, ανακοινώνονται οι κενές θέσεις που πρόκειται να καλυφθούν, ο αριθμός κατά κλάδο και ειδικότητα, κατά περιοχή διορισμού και δυσπρόσιτο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που είναι εγγεγραμμένοι στους τελικούς πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών, με την ίδια απόφαση καλούνται να υποβάλουν δήλωση προτίμησης μέσα σε συγκεκριμένη προθεσμία. γ) Η πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται με βάση πίνακες κατάταξης, οι οποίοι συντάσσονται ανά κλάδο ή ειδικότητα για κάθε σχολικό έτος από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
δ) Το άρθρο 16 του Συντάγματος ορίζει ρητά ότι “H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους" και επομένως το κράτος οφείλει να μεριμνήσει για την έγκαιρη και αποτελεσματική πλήρωση των κενών στις σχολικές μονάδες της χώρας. Ταυτόχρονα, όμως, είναι το ίδιο το Σύνταγμα της χώρας, το οποίο στο άρθρο 22 κατοχυρώνει το δικαίωμα ίσης αμοιβής για εργασία ίσης αξίας και απαγορεύει στους κυβερνώντες να καταργήσουν αδικαιολόγητα τις νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν συγκεκριμενοποιήσει το κοινωνικό δικαίωμα της εργασίας και, όσον αφορά τυχόντα κενά των ρυθμίσεων, διατάσσει να ερμηνεύονται υπέρ των εργαζομένων. Καθώς στην προκειμένη περίπτωση προτίθεσθε να δημιουργήσετε εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων (αναπληρωτές δηλαδή με άλλους όρους πρόσληψης, αμοιβής και δικαιωμάτων) ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων θεωρεί ότι κινείσθε σε ολισθηρό δρόμο, με έκνομα αποτελέσματα.
2. Δε θα μας βάλετε στην κλίνη του Προκρούστη για να φέρετε την Παιδεία στα μέτρα σας. Οίκοθεν νοείται ότι η απολλύσα ψήφος πλησιάζει. Δε θα ακυρώσετε την προσπάθεια τόσων εκπαιδευτικών που εντάχτηκαν στους πίνακες αναπληρωτών μετά από επιτυχία στον διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. Σας γνωρίζουμε πώς θα αντισταθούμε οδούσι και όνυξι.
3. Είχατε τη δυνατότητα και εσείς προσωπικά και οι προκάτοχοί σας να αξιοποιήσετε το υπάρχον επιστημονικό δυναμικό της χώρας. Έχετε αξιολογημένους εκπαιδευτικούς, επιτυχόντες του Α.Σ.Ε.Π, και θα μπορούσατε να μετατρέψετε τα δημόσια σχολεία σε κολέγια. Αντ’ αυτού επιλέξατε άλλους αδιαφανείς τρόπους. Τον διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π εσείς και η κυβέρνησή σας τον θεσπίσατε ως αξιοκρατικό μέσο διορισμού και τώρα εσείς ο ίδιος τον καταστρατηγείτε. Παλινωδία! Σήμερα, ευρισκόμενοι επί ξυρού ακμής, προτίθεστε να προσλάβετε άνεργους εκπαιδευτικούς μη αξιολογημένους, χωρίς διδακτική εμπειρία για να καλύψετε τα κενά των εκπαιδευτικών. Τα χρήματα για τον καινοφανή και αμφίβολης αποτελεσματικότητας θεσμό του “Ψηφιακού Φροντιστηρίου” επαρκούν για να καλύψετε τα υπάρχοντα κενά.
4.Πραγματικά, δε θα μας προκαλέσει έκπληξη αν, ελλείψει χρημάτων, προτείνετε την επαναφορά της αλληλοδιδακτικής μεθόδου του Καποδίστρια!
---------------------
Έρχονται προσλήψεις εκπαιδευτικών στις ΣΕΚ του Υπουργείου Παιδείας
Σήμερα ή αύριο η προκήρυξη.
Σήμερα ή αύριο αναμένεται να ανακοινωθεί στον δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης η προκήρυξη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με πληροφορίες του newsbeast.gr.
H διαδικασία κατάθεσης των αιτήσεων θα είναι ηλεκτρονική και περίπου σαν και αυτή των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με ενημέρωσή μας θα έχουν προθεσμία 11 ημερών για την κατάθεση των αιτήσεών τους.
Το Υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει τη λειτουργία των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης μέσα στο Νοέμβριο και για να επιτευχθεί αυτό προχωρούν με ταχείς ρυθμούς οι διαδικασίες.
Ήδη το ΙΝΕΔΙΒΙΜ έχει καταρτίσει τη σχετική πρόσκληση για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς ενώ ολοκληρώνεται από το Πανεπιστήμιο Πατρών το σύστημα εγγραφών το οποίο θα αναρτηθεί μέσω του Διόφαντου στο σύστημα του Υπουργείου Παιδείας για την υποβολή των αιτήσεων των υποψηφίων των υποψηφίων σπουδαστών. Το σύστημα είναι παραμετροποιημένο και τα αποτελέσματα αναμένεται να βγουν αμέσως.
Φέτος θα λειτουργήσουν 21 Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης στις ακόλουθες περιοχές.
Σήμερα ή αύριο η προκήρυξη.
Σήμερα ή αύριο αναμένεται να ανακοινωθεί στον δικτυακό τόπο του Ινστιτούτου Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης η προκήρυξη για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με πληροφορίες του newsbeast.gr.
H διαδικασία κατάθεσης των αιτήσεων θα είναι ηλεκτρονική και περίπου σαν και αυτή των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με ενημέρωσή μας θα έχουν προθεσμία 11 ημερών για την κατάθεση των αιτήσεών τους.
Το Υπουργείο Παιδείας προγραμματίζει τη λειτουργία των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης μέσα στο Νοέμβριο και για να επιτευχθεί αυτό προχωρούν με ταχείς ρυθμούς οι διαδικασίες.
Ήδη το ΙΝΕΔΙΒΙΜ έχει καταρτίσει τη σχετική πρόσκληση για τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς ενώ ολοκληρώνεται από το Πανεπιστήμιο Πατρών το σύστημα εγγραφών το οποίο θα αναρτηθεί μέσω του Διόφαντου στο σύστημα του Υπουργείου Παιδείας για την υποβολή των αιτήσεων των υποψηφίων των υποψηφίων σπουδαστών. Το σύστημα είναι παραμετροποιημένο και τα αποτελέσματα αναμένεται να βγουν αμέσως.
Φέτος θα λειτουργήσουν 21 Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης στις ακόλουθες περιοχές.
1. ΕΒΡΟΥ
|
ΣΕΚ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
|
2. ΔΡΑΜΑ
|
ΣΕΚ ΔΡΑΜΑΣ
|
3. ΑΤΤΙΚΗΣ
|
ΣΕΚ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
|
4. ΠΕΙΡΑΙΩΣ
|
ΣΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ
|
5. ΑΤΤΙΚΗΣ
|
ΣΕΚ ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
|
6. ΛΕΣΒΟΥ
|
ΣΕΚ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
|
7. ΑΧΑΪΑΣ
|
ΣΕΚ ΠΑΤΡΩΝ
|
8. ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
|
ΣΕΚ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
|
9. ΚΟΖΑΝΗΣ
|
ΣΕΚ ΚΟΖΑΝΗΣ
|
10. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
ΣΕΚ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
|
11. ΑΡΤΑΣ
|
ΣΕΚ ΑΡΤΑΣ
|
12. ΛΑΡΙΣΑΣ
|
ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ
|
13. ΚΕΡΚΥΡΑΣ
|
ΣΕΚ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
|
14. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
|
ΣΕΚ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ
|
15. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
|
ΣΕΚ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
|
16. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
|
ΣΕΚ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
|
17. ΡΟΔΟΥ
|
ΣΕΚ ΡΟΔΟΥ
|
18. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
|
ΣΕΚ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
|
19. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
|
ΣΕΚ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
|
20. ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
|
ΣΕΚ ΛΑΜΙΑΣ
|
21. ΗΜΑΘΙΑΣ
|
ΣΕΚ ΒΕΡΟΙΑΣ
|
---------------------
Αναλυτικός πίνακας με τις θέσεις ανά περιφέρεια.
Την προσεχή Τετάρτη ή Πέμπτη θα ανακοινωθούν οι προσλήψεις των δασκάλων για το πρόγραμμα Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας σύμφωνα με τον αιρετό στο ΚΥΣΠΕ, κ. Μπράτη.
Ο κ. Μπράτης μέσα από τον προσωπικό του δικτυακό τόπο παρουσιάζει την κατανομή των 376 θέσεων ανά περιφέρεια της χώρας.
Από τον πίνακα προκύπτει ότι οι περισσότερες προσλήψεις αφορούν την Αττική, την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη και την Κεντρική Μακεδονία...
ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΕ 70
ΑΝΑ ΑΞΟΝΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. & Δ.Ε.
| |||
Α/Α
|
ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ (ΑΠ)
|
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΕ 70
ΓΙΑ Τ.Υ. Ζ.Ε.Π.
|
1.
|
ΑΠ 1
|
ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
|
36
|
2.
|
ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
|
21
| |
3.
|
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ
|
63
| |
4.
|
ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
|
11
| |
5.
|
ΗΠΕΙΡΟΥ
|
8
| |
6.
|
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
|
20
| |
7.
|
ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
|
10
| |
8.
|
ΚΡΗΤΗΣ
|
35
| |
9.
|
ΑΠ 2
|
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
|
57
|
10.
|
ΑΤΤΙΚΗΣ
|
89
| |
11.
|
ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
|
5
| |
12.
|
ΑΠ3
|
ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
|
10
|
13
|
ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
|
11
| |
ΣΥΝΟΛΟ
|
376
|
---------------------
Σκληρή ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για την εθελοντική εργασία.
«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη καταρράκωση της αξιοπρέπειας του εργαζόμενου και πιο ανήθικη εκμετάλλευση της ανεργίας – αδιοριστίας» αναφέρει η ΟΛΜΕ με αφορμή τις δηλώσεις του Υπουργού για κάλυψη των κενών ενδεχομένως και με εθελοντική εργασία.
«Η πολιτική της πλήρους απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών ολοκληρώνεται. Ενώ παραμένουν ακόμα απλήρωτοι συνάδελφοι αναπληρωτές και υπάρχουν ταυτόχρονα σενάρια για προσλήψεις εκπαιδευτικών με 5-μηνα μέσω του ΟΑΕΔ, έγιναν από τον Υπουργό Παιδείας ανακοινώσεις για το ότι μπορούν να καλυφθούν τα κενά των σχολείων με προσλήψεις αδιόριστων εκπαιδευτικών χωρίς μισθό, με κίνητρο μπόνους –μόρια για την μελλοντική τους πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση όποτε γίνει διαγωνισμός ΑΣΕΠ!!!» τονίζει η ΟΛΜΕ.
Η Ομοσπονδία συνεχίζει υποστηρίζοντας ότι «έφτασαν στο σημείο, μετά τις απαράδεκτες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις της προηγούμενης περιόδου (αύξηση διδακτικού ωραρίου, υποχρεωτικές υπερωρίες, συμπτύξεις τμημάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών με διδασκαλία μέχρι και σε 5 σχολεία, προσλήψεις ωρομισθίων, διαθεσιμότητες-απολύσεις), να μεθοδεύουν εφιαλτικά σενάρια προσλήψεις εκπαιδευτικών χωρίς μισθό.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη καταρράκωση της αξιοπρέπειας του εργαζόμενου και πιο ανήθικη εκμετάλλευση της ανεργίας – αδιοριστίας. Βρισκόμαστε ένα βήμα πριν από το «Η Εργασία Απελευθερώνει (Arbeit Macht Frei)» των στρατοπέδων συγκέντρωσης. Είναι οι τραγικές συνέπειες και η κατάληξη των πολιτικών του νεοφιλελευθερισμού παγκοσμίως και των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης: από εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα φτάσαμε τώρα στους εργαζόμενους χωρίς μισθό.
Η όποια προσπάθεια κάνουν να το παρουσιάσουν ως «εθελοντισμό» και βοήθεια στο δημόσιο σχολείο, για τα παιδιά που δεν κάνουν μάθημα, είναι απλώς ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ»
Η ΟΛΜΕ ζητά από τους εκπαιδευτικούς να αντισταθούν σε αυτές τις μεθοδεύσεις και παράλληλα καλεί μόνιμους, αδιόριστους , σε διαθεσιμότητα, απλήρωτους, ωρομίσθιους σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας, την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου στις 2 το μεσημέρι, προκειμένου να απαιτήσουν μαζικούς διορισμούς τώρα.
---------------------
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.