Σάββατο 12 Ιουλίου 2014

Χρήσιμες συμβουλές για τη διαμονή σας στις διακοπές

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Ενημέρωση από την Ένωση Καταναλωτών - Ποιότητα Ζωής.

Έναν πρακτικό οδηγό για να αποφύγετε τυχόν προβλήματα, αλλά και για να γνωρίζετε τα δικαιώματα σας, κατά τη διαμονή σας σε τουριστικά καταλύματα, είτε πρόκειται για ξενοδοχεία, είτε για ενοικιαζόμενα δωμάτια, δίνει η Ένωση Καταναλωτών - Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).

Ειδικότερα η ΕΚΠΟΙΖΩ σας ενημερώνει:

1. Σε περίπτωση που έχετε κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο πρέπει να γνωρίζετε ότι:

  • Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα και πρέπει να αναγράφονται σε κάθε δωμάτιο.
  • Θα πρέπει να τηρούνται όλες οι διαφημιζόμενες παροχές, όπως και να προσφέρεται ό,τι ακριβώς ζητήσατε και συμφωνήθηκε ανάλογα με τις δυνατότητες του ξενοδοχείου και του δωματίου (απόσταση από τη θάλασσα, θέα, κλιματισμός, τηλεόραση, internet, πρωινό, κλπ).
  • Ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή ως το 25% της τιμής του δωματίου (προαιρετικά), αλλά δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
  • Η προκαταβολή χάνεται σε περίπτωση που ματαιώσετε ή αναβάλετε το ταξίδι και δεν έχετε ενημερώσει εγκαίρως τον ξενοδόχο (τουλάχιστον 21 μέρες πριν), διαφορετικά υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα.
  • Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το δωμάτιο λιγότερες από τις συμφωνηθείσες ημέρες, αν ειδοποιήσετε εγκαίρως, δεν έχετε καμία επιβάρυνση, διαφορετικά αναγκάζεστε να καταβάλετε το 50% της τιμής που αρχικά συμφωνήθηκε.
  • Για να κατοχυρωθείτε, θα πρέπει ο ξενοδόχος να σας απαντήσει εγγράφως με fax ή e-mail μέσα σε 3 ημέρες ότι αποδέχεται την παραγγελία σας. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη απάντηση ή άλλη απόδειξη της κράτησης, αυτή θεωρείται ότι έγινε για μία ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς (εφόσον κανείς πελάτης – ξενοδόχος δεν δηλώνει το αντίθετο).
  • Εγκαταλείπετε το δωμάτιο ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ αν παραμείνετε έως τις 6 το απόγευμα θα επιβαρυνθείτε με το 50% της τιμής.
  • Σε περίπτωση που ο ξενοδόχος αδυνατεί να προσφέρει το δωμάτιο που έχει αποδεχτεί να διαθέσει, υποχρεούται να εξασφαλίσει διαμονή σε άλλο κατάλυμα της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, στην ίδια πόλη που να προσφέρει τις ίδιες ανέσεις και εν γένει παροχές με εκείνες που διαφημίζει για το δικό του κατάλυμα.
  • Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη μόνο για τα πολύτιμα ή μεγάλης αξίας αντικείμενα και χρήματα που του έχει παραδώσει ο πελάτης, δίνοντας σχετική απόδειξη.
  • Η διατήρηση μέσα στο ξενοδοχείο κάθε είδους κατοικίδιων ζώων απαγορεύεται εκτός αν διατίθεται στο ξενοδοχείο ειδικός για τούτο χώρος. Σε κάθε περίπτωση να υπάρχει αντίστοιχη συνεννόηση μεταξύ ξενοδόχου και τουρίστα καταναλωτή για το θέμα αυτό. Η χρέωση των τηλεφωνημάτων από το ξενοδοχείο είναι ελεύθερη. 
2. Αν πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια η ΕΚΠΟΙΖΩ σας ενημερώνει να προσέξετε τα παρακάτω:
  • Να φέρουν το ειδικό σήμα του ΕΟΤ.
  • Να έχουν το στοιχειώδη εξοπλισμό ενός σπιτιού (ψυγείο. κουζίνα, σκεύη).
  • Να έχουν σωστό φωτισμό.
  • Να είναι καθαρά και να παρέχονται σεντόνια και πετσέτες.
  • Οι τιμές και εδώ διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά αναγράφονται υποχρεωτικά στα Δωμάτια.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ σας συμβουλεύει στην περίπτωση που αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα μπορείτε να απευθυνθείτε: 

  • Στα γραφεία της Τουριστικής Αστυνομίας (τηλ. 1571)
  • Στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (τηλ. 210-3310392, 210-3310716, e-mail: complaints@gnto.gr ) 
  • Στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. 1520, φαξ 210-38 42 642, e-mail: info@efpolis.gr)
  • Στην Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ (τηλ. 210-3304444, e-mail: katagelies@ekpizo.gr)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.