Σκοτώνουν άραγε τα γηραλέα άλογα της F1;
Κάθε αγωνιστική σεζόν της Formula 1, όλες οι ομάδες που συμμετέχουν σχεδιάζουν και κατασκευάζουν το δικό τους σασί, το οποίο είναι τελείως διαφορετικό από τον ανταγωνισμό.
Κι αυτή ακριβώς η πλευρά της Formula είναι που την κάνει τελείως διαφορετική από κάθε άλλο σπορ του μηχανοκίνητου αθλητισμού!
Και βέβαια, λες και αυτή η διαδικασία δεν είναι από μόνη της κοστοβόρα και χρονοβόρα, οι κατασκευαστές δεν μπορούν να μείνουν με ένα μονοθέσιο και να ελπίζουν να βγάλουν έτσι όλη τη χρονιά. Πέρα από αυτό, είναι υποχρεωμένοι να καταθέσουν δύο μονοθέσια στο πρωτάθλημα, ούτε περισσότερα ούτε λιγότερα.
Κι αν μάλιστα λάβουμε υπόψη μας τα ατυχήματα, τα μηχανικά προβλήματα και τις συγκρούσεις με τους άλλους μηχανοκίνητους δαίμονες, είναι απόλυτα κατανοητό γιατί κάθε ομάδα έχει στο πλευρό της 4, 5, 6, ακόμα και 7 νέα μονοθέσια κάθε χρονιά, κάτι που εξαρτάται φυσικά από τους πόρους της. Κι αν συμπεριλάβουμε τις 11 ομάδες που συμμετέχουν πια στο Πρωτάθλημα της Formula 1, τότε μιλάμε για πολλά μονοθέσια κάθε χρόνο!
Κάτι που μας εισάγει λοιπόν στο θέμα μας: τι γίνονται όλα αυτά τα αγωνιστικά όταν τελειώσει η σεζόν; Και καθώς δεν υπάρχει μία απάντηση, ας δούμε τις επιλογές…
Μόνιμες εκθέσεις
Αυτή είναι η πλέον κοινή μοίρα των μονοθέσιων…
Προωθητικές επιδείξεις
Όταν η F1 δράση μεταφέρεται στους δρόμους της πόλης δηλαδή…
Λάφυρα πολέμου
Παρά το γεγονός ότι δεν συμβαίνει κάθε χρόνο, δεν είναι σπάνιο η ομάδα να δίνει στον πιλότο το μονοθέσιο με το οποίο κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα, όπως έγινε με τους Michael Schumacher, Fernando Alonso κ.ά.
Ιδιωτικές συλλογές
Παρά το γεγονός ότι κανείς κατασκευαστής δεν το παραδέχεται επισήμως (εκτός από τη Ferrari φυσικά), υπάρχει μια ελίτ αγορά για μονοθέσια της F1…
Αγώνες ταχύτητας ιδιωτών
Το ημερολόγιο είναι γεμάτο από αγωνιστικά events στα οποία συμμετέχουν ιδιώτες που κατέχουν συνταξιοδοτημένα μονοθέσια. Μέχρι και αντίστοιχα πρωταθλήματα υπάρχουν, όπως το BOSS GP…
Ferrari Corse Clienti
Η Ferrari διαθέτει συγκεκριμένο πρόγραμμα για τα μονοθέσια της Scuderia που έχουν κρεμάσει τα λάστιχά τους. Το F1 Clienti αποθηκεύει, συντηρεί και μεταφέρει τα μονοθέσια που ανήκουν πια σε ιδιώτες, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να τα τρέχουν στις πίστες της Ευρώπης…
McLaren Unit 2
Στην αντίθετη ακριβώς πλευρά του φάσματος βρίσκεται η McLaren, η οποία διατηρεί τη συντριπτική πλειονότητα των μονοθέσιών της από το 1981, τα οποία και αποθηκεύει στην καλά κρυμμένη από τα μάτια του κόσμου εγκατάσταση Unit 2…
Η εκποίηση της Sauber
Πέντε χρόνια πριν, στο περιθώριο της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, μια σειρά «γυμνών» μονοθέσιων της Sauber βγήκαν σε πλειστηριασμό για να σώσει ό,τι μπορούσε η BMW από τα ασύλληπτα έξοδά της…
Όταν μια ομάδα κλείνει
Μπορεί οι Ferrari, McLaren και Williams να υπάρχουν από πάντα, όλες οι άλλες ομάδες όμως έχουν αλλάξει χέρια και όνομα τουλάχιστον μία φορά στην ιστορία τους. Και μέχρι εδώ δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς ο νέος ιδιοκτήτης αποκτά όλες τις δραστηριότητες της ομάδας, και τα μονοθέσια φυσικά. Η Hispania Racing Team στέκει όμως εξαίρεση: όταν απέτυχε να βρει αγοραστή, πούλησε τα 8 μονοθέσιά της για παλιοσίδερα, εκτός από ένα, που το έδωσε στην Pirelli για να ξεχρεώσει τα χρωστούμενα από τα ελαστικά…
Δοκιμές ελαστικών
Είναι σαφές ότι οι φίρμες που προμηθεύουν ελαστικά τις ομάδες της F1 πρέπει να τεστάρουν τα ελαστικά, γι’ αυτό και έχουν το δικό τους μονοθέσιο. Ο κανονισμός μάλιστα υποχρεώνει τους λαστιχάδες να χρησιμοποιούν για τα δοκιμαστικά μονοθέσια τουλάχιστον δύο ετών…
Ανταλλακτικά
Πέρα από τη σκληρή μοίρα της διάλυσης ενός μονοθέσιου για ανταλλακτικά, πολλοί κατασκευαστές διαθέτουν δικά τους καταστήματα που πουλούν αντικείμενα κατασκευασμένα από εξαρτήματα μονοθέσιων…
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.