Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2014

Γερασμένα και ρυπογόνα τα τρακτέρ στην Ελλάδα

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Το 50% του στόλου είναι ηλικίας μεταξύ 16-25 ετών.

Με μελανά χρώματα περιέγραψε το στόλο των γεωργικών τρακτέρ στην Ελλάδα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων (Σ.Ε.Α.Μ.) Σάββας Μπαλουκτσής.

Σύμφωνα με τον κ. Μπαλουκτσή, τα τρακτέρ στη χώρα μας είναι γερασμένα, παρωχημένης τεχνολογίας, ρυπαίνουν το περιβάλλον και θέτουν σε κίνδυνο το χειριστή τους. Μάλιστα, η πώληση τρακτέρ στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία σημείωσε καθίζηση 80%.

Τα στοιχεία έδωσε στη δημοσιότητα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων (Σ.Ε.Α.Μ.) Σάββας Μπαλουκτσής μιλώντας σε ημερίδα που διοργάνωσε ο σύνδεσμος, στο πλαίσιο της «Agrotica» με θέμα «Εκμηχάνιση ελληνικής γεωργίας: Μονόδρομος για εκσυγχρονισμό και ανταγωνιστικότητα».

Όπως τόνισε, με βάση τις μελέτες του ΣΕΑΜ, λαμβάνοντας υπ' όψιν και τα τελευταία στοιχεία της αγοράς του 2013, στην Ελλάδα έχουμε ενεργά περίπου 180.000 τρακτέρ εκ των οποίων:

- Το 24,1% είναι ηλικίας μέχρι 15 ετών, είναι δηλαδή τα τελευταία μηχανήματα που μπήκαν στην αγορά μετά το 1998.

- Ποσοστό 24,2% είναι ηλικίας μεταξύ 16-25 ετών, δηλαδή τρακτέρ που μπήκαν στην αγορά από το 1989 μέχρι και το 1998.

- Ποσοστό 49,6%, δηλαδή κάτι λιγότερα από τα μισά είναι ηλικίας από 26-40 ετών, μπήκαν δηλαδή στην αγορά από το 1974 μέχρι και το 1988.

- Υπάρχει και ένα ποσοστό 2,1% που είναι πάνω από 40 ετών, δηλαδή εισήχθησαν πριν το 1974!

Η μέση ηλικία όλων αυτών των τρακτέρ είναι περίπου 25 ετών, σημαντικά υψηλότερη από τη μέση ηλικία σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Επίσης, ένα σημαντικό ποσοστό κοντά στο 40%, δεν διαθέτει τετρακίνηση και αντίστοιχος αριθμός δεν έχει σύστημα προστασίας κατά την ανατροπή, μια και δεν διαθέτει ούτε καμπίνα ασφαλείας ούτε καν πλαίσιο ασφαλείας.

«Προκύπτει λοιπόν το συμπέρασμα ότι τα τρακτέρ στην Ελλάδα είναι γερασμένα ηλικιακά, παρωχημένης τεχνολογίας, έχουν αυξημένο κόστος συντήρησης και λειτουργίας, ρυπαίνουν το περιβάλλον και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλούς χρήσης τόσο για τον χειριστή όσο και για τους γύρω του» υπογράμμισε ο κ.Μπαλουκτσής.

Εκτιμώντας τις αιτίες της κατάστασης, αναφέρθηκε στη κακή διαχείριση του μέτρου 121 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013, στην πολιτική των επιδοτήσεων της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και στην οικονομική κρίση της τελευταίας 5ετίας που συνέδραμε και αυτή στην υποχώρηση της εκμηχάνισης.

Εξέφρασε ωστόσο την αισιοδοξία του για την ανάκαμψη της αγοράς, διευκρινίζοντας ότι από τις 7.700 αιτήσεις για ένταξη σε επενδυτικά προγράμματα του Ταμείου Αγροτικής Επιχειρηματικότητας, οι 5.500 από αυτές περιλαμβάνουν και την αγορά τρακτέρ.

Σύμφωνα πάντως με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της Τράπεζας Πειραιώς, Χριστόδουλο Αντωνιάδη, για συμβολαιακή γεωργία η Τράπεζα έχει ήδη συνάψει προγράμματα, ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, με 17 επιχειρήσεις και πάνω από 3000 αγρότες. Παράλληλα, έχει δεχθεί 110 αιτήματα για υπαγωγή στο Ταμείο Αγροτικής Επιχειρηματικότητας που υλοποιεί από τις 21 Δεκεμβρίου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.