Σε «τραγέλαφο» εξελίσσεται η εφαρμογή του μέτρου της διαθεσιμότητας στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) μετά την κατάργηση 249 θέσεων πιλότων και μηχανικών. Πριν καλά καλά προλάβουν να καταργηθούν οι θέσεις, η διοίκηση της Υ.Π.Α. ζητά να επιστρέψουν 30 πιλότοι και 20 μηχανικοί απαραίτητοι για τη λειτουργία της. Την ίδια στιγμή η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Αεροπορικής Ασφάλειας (European Air Safety Agency) προειδοποιεί για τον κίνδυνο να χαθεί η «αμοιβαία αναγνώριση» εξαιτίας της αποδυνάμωσης της υπηρεσίας.
«Όπου έχει γίνει λάθος θα πρέπει να διορθωθεί», τονίζει ο διοικητής της Υ.Π.Α. κ. Δημήτρης Κούκης, ξεκαθαρίζοντας ότι καταβάλει όλες τις δυνατές προσπάθειες για να διατηρηθεί το επίπεδο των υπηρεσιών. Με επιστολή του στις 18 Νοεμβρίου ζητά από τους συναρμόδιους υπουργούς Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Μεταφορών, κ.κ. Μητσοτάκη και Χρυσοχοίδη να διασφαλιστούν 50 θέσεις πιλότων και μηχανικών.
Η προχειρότητα με την οποία εφαρμόστηκε το μέτρο της διαθεσιμότητας, όμως, δεν σταματά εδώ. Όπως αποκαλύπτει σήμερα το Real.gr στη λίστα των εργαζομένων προς αξιολόγηση συμπεριλήφθηκαν και συνταξιούχοι της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, που είχαν μεταφερθεί εκεί μετά το κλείσιμο της εταιρείας, οι οποίοι πριμοδοτούνται με περισσότερα μόρια λόγω αρχαιότητας.
Το γεγονός έχει προκαλέσει την αντίδραση των υπολοίπων εργαζομένων που βλέπουν την «πόρτα της εξόδου», ενώ στην υπηρεσία παραμένουν υπάλληλοι που έχουν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Με επιστολές τους τόσο προς τον πρωθυπουργό και τους συναρμόδιους υπουργούς, όσο και προς το ΑΣΕΠ, ζητούν την αποκατάσταση της νομιμότητας κάνοντας λόγο για συγκάλυψη του θέματος.
Στην αίτηση θεραπείας που απέστειλε προς το ΑΣΕΠ ο κ. Κώστας Διαμαντάκος, ιπτάμενος χειριστής στην Υ.Π.Α., ο οποίος τέθηκε σε διαθεσιμότητα, καταγγέλλει ότι ενώ στην αρχική Κοινή Υπουργική Απόφαση οι συνταξιούχοι βαθμολογούνταν με αρνητική βαθμολογία (-30 μόρια), εν συνεχεία η Κ.Υ.Α. αυτή αντικαταστάθηκε με νεότερη στην οποία δεν υπάρχει καμία αναφορά για τους συνταξιούχους.
«Στους 17 πιλότους που έχουν προκριθεί στην τελική βαθμολογία του ΑΣΕΠ περισσότεροι από τους μισούς είναι συνταξιούχοι», τονίζει ο κ. Διαμαντάκος.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Τριμελούς Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου της Υ.Π.Α., κ. Γιώργος Κοσμετάτος εξηγεί ότι το θέμα δεν έχει κλείσει. «Θα εξετάσουμε όλες τις αιτήσεις θεραπείας και θα αποφασίσουμε ποιες πρέπει να γίνουν δεκτές. Το ποιοι και σε τι βαθμό έπρεπε να μοριοδοτηθούν ήταν υπουργική απόφαση την οποία εφαρμόσαμε. Δεν φταίμε εμείς που συνταξιούχοι επαναπροσλήφθηκαν στο Δημόσιο».
Με βάση το Ν 3717/2008 είχαν μεταφερθεί στην Υ.Π.Α. 270 περίπου πιλότοι και μηχανικοί από την Ολυμπιακή Αεροπορία. Περίπου 140 απ’ αυτούς μεταφέρθηκαν στην Υ.Π.Α. αφού συνταξιοδοτήθηκαν μετά το κλείσιμο της Ο.Α. «Παρά το γεγονός ότι το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (αριθμός γνωμοδότησης 32/2013) αποφάσισε την ανάκληση της μεταφοράς συνταξιούχου, πρώην μηχανικού της Ο,Α, χαρακτηρίζοντάς την παράνομη, οι υπόλοιποι συνταξιούχοι συνέχισαν να εργάζονται», τονίζει ο κ. Διαμαντάκος.
Για αξιολόγηση στο «πόδι» κάνει λόγο και ο πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος. «Μέσα σε τρεις ώρες, αποκεφάλισαν πιλότους και μηχανικούς. Εκατό περίπου εργαζόμενοι δεν έχουν κατοχυρώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης, ενώ συνταξιούχοι συνεχίζουν να εργάζονται. Κινδυνεύουμε να χάσουμε και την αναγνώρισή μας από τις ευρωπαϊκές Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας».
Πηγή: http://www.real.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.