Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

Κρυμμένα μυστικά για την πληροφορική - Χιλιάδες εισακτέοι για ένα επάγγελμα με προοπτικές

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Επαγγελματική πορεία αποφοίτων τμήματος.

Στο μηχανογραφικό δελτίο του 2013 οι μαθητές θα βρουν πληθώρα τμημάτων πληροφορικής που είναι κατανεμημένα στο 1ο, 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο.

Η κατανομή τους αυτή κάνει αμέσως αντιληπτό ότι μαθητές της τεχνολογικής, της θετικής άλλα και της θεωρητικής κατεύθυνσης μπορούν να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους σε τμήμα της πληροφορικής. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζουμε κάποια τμήματα πληροφορικής που αξίζουν την προσοχή των μαθητών.

Α. Θεωρητική κατεύθυνση και πληροφορική

Όσο και αν φαντάζει ασυμβίβαστο οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης έχουν τη δυνατότητα να ασχοληθούν επαγγελματικά με την πληροφορική εάν επιλέξουν στο μηχανογραφικό δυο τμήματα που βρίσκονται στην περιφέρεια. Πρόκειται για τα τμήματα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας στη Μυτιλήνη και το Διαχείρισης Πολιτισμού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών στο Αγρίνιο.

Διαχείριση Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών

Οι φοιτητές του τμήματος διδάσκονται μαθήματα τόσο των ανθρωπιστικών επιστημών όπως η Ιστορία, Λαϊκός Πολιτισμός, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Ιστορία Κινηματογράφου, Ιστορία της Τέχνης όσο και μαθήματα πληροφορικής όπως Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Βάσεις Δεδομένων, Δομημένος Προγραμματισμός, Οπτικός Προγραμματισμός κ.α.

Με βάση τα μαθήματα αυτά γίνεται αντιληπτό ότι παρέχει στους φοιτητές τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για επιστημονική και επαγγελματική σταδιοδρομία στο γνωστικό αντικείμενο που αφορά στον πολιτισμικό πλούτο της χώρας σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Οι απόφοιτοι του Τμήματος μπορούν να απασχοληθούν σε:

• Δημόσιους και Ιδιωτικούς Φορείς που εξειδικεύονται στην προβολή και διαχείριση προϊόντων, δράσεων και υπηρεσιών του πολιτισμού
• Υπουργεία και Οργανισμοί του Δημοσίου με αντικείμενο την οργάνωση, διαχείριση και ανάδειξη μουσείων και μνημείων.
• Οργανισμοί και Φορείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αντικείμενο την διαμόρφωση πολιτικών για την τεχνολογία και τον πολιτισμό.
• Μουσεία, Πινακοθήκες, Εκθέσεις Τέχνης και Πολιτιστικούς Οργανισμούς με έμφαση στο σχεδιασμό και ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών.
• Φορείς εκπαίδευσης και κατάρτισης στις νέες τεχνολογίες (εκπαιδευτική τεχνολογία).
• Φορείς και Επιχειρήσεις που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον πολιτισμό και τις νέες τεχνολογίες.
• Εταιρείες παραγωγής πολυμέσων με έμφαση στην προβολή της πολιτισμικής κληρονομιάς (3D Graphics, CD-ROM, παρουσιάσεις στο Διαδίκτυο – Internet), και εταιρίες διαχείρισης (management) μουσικών, κινηματογραφικών, εικαστικών και άλλων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων.
• Εθνικούς και διεθνείς Φορείς και Οργανισμούς για την προβολή και διαχείριση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς.
• Βιβλιοθήκες και κέντρα αρχειοθέτησης και τεκμηρίωσης.
• Φορείς προαγωγής έρευνας (Πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα), και φορείς παραγωγής στελεχών έρευνας σε τομείς πολιτισμού

Εκκρεμούν τα επαγγελματικά δικαιώματα

Σε εκκρεμότητα βρίσκονται ακόμα τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του τμήματος. Στο σημείο αυτό οφείλουμε να αναφέρουμε ότι σε προκήρυξη του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης με Αρ. Πρωτ: 602/19/3926 οι απόφοιτοι εντάσσονται στον κλάδο της Πληροφορικής. Παραθέτουμε το σχετικό χωρίο:
Πτυχιούχοι ή Μεταπτυχιακοί των εξής Σχολών ή τμημάτων ΑΕΙ:

Πληροφορικής ή Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ή Πληροφορικής και Τηλεματικής, …ή Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας ή Διαχείρισης Πολιτισμικού περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών

Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας Μυτιλήνη

Παραπλήσιο πρόγραμμα σπουδών με το τμήμα του Αγρινίου έχει και το τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστήμιου Αιγαίου. Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του τμήματος οι πτυχιούχοι, οι οποίοι ορίζονται ως πτυχιούχοι “Πολιτισμικής Πληροφορικής”, έχουν ως κύρια επαγγελματική ενασχόληση τη Σχεδίαση και την Ανάπτυξη Λογισμικού, Εφαρμογών Πολυμέσων και Ψηφιακών Οπτικοακουστικών Προϊόντων, για την παραγωγή, προβολή, διαχείριση και εκπαιδευτική αξιοποίηση της Πολιτιστικής Πληροφορίας.

Χώροι εργασίας:

Οι Πολιτισμικοί Πληροφορικοί μπορούν να απασχοληθούν σε φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και ειδικότερα:

• Στο δημόσιο τομέα ως καθηγητές πληροφορικής (ΠΕ19)
• Στον ιδιωτικό τομέα, σε διάφορα εκπαιδευτικά ιδρύματα ή εκπαιδευτικούς φορείς
• Στην τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση για τη διδασκαλία αντικειμένων της ειδικότητάς τους, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις
• Στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ως μόνιμοι ή συμβασιούχοι συνεργάτες σε θεματικές που αφορούν την πολιτιστική προβολή με τη χρήση εφαρμογών Η/Υ
• Σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και διάδοση ψηφιακού πολιτιστικού περιεχομένου και συναφών εφαρμογών λογισμικού
• Σε διαφημιστικές εταιρείες
• Σε τμήματα μάρκετινγκ εταιρειών και οργανισμών
• Σε εταιρείες και οργανισμούς παραγωγής οπτικοακουστικού υλικού
• Σε εταιρείες post-production για επεξεργασία βίντεο, παραγωγή animation, δυσδιάστατων (2D) και τρισδιάστατων (3D) γραφικών
• Σε οργανισμούς και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ηλεκτρονικών εκδόσεων
• Σε οργανισμούς και ιδρύματα που διαχειρίζονται πολιτιστικά αγαθά (μουσεία, πολιτιστικά ιδρύματα, πολιτιστικές επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης, κ.ο.κ.).
• Σε εταιρείες ανάπτυξης λογισμικού

Επαγγελματική πορεία αποφοίτων τμήματος

Στο δικτυακό τόπο του τμήματος υπάρχει σχετικός σύνδεσμος ο οποίος και παρουσιάζει την επαγγελματική πορεία αποφοίτων του τμήματος. Αξίζει όσοι ενδιαφέρονται για το τμήμα να τον επισκεφτούν για να συλλέξουν πολύτιμες πληροφορίες για τους χώρους εργασίας. Ο σύνδεσμος είναι ο ακόλουθος http://www.ct.aegean.gr/alumni/searchAlpha.php?let=zqA=.

Β. Ψηφιακών συστημάτων Πανεπιστημίου Πειραιά. Προβάδισμα για την απασχόληση στα δημόσια σχολεία.

Το τμήμα του Πανεπιστημίου Πειραιά αξίζει την προσοχή των μαθητών γιατί όσοι αποφοιτήσουν έχουν ένα μεγάλο πλεονέκτημα για την εργασία τους στη δημόσια εκπαίδευση. Είναι το μοναδικό τμήμα πληροφορικής που ανήκει στις καθηγητικές σχολές. Τι σημαίνει αυτό;

Στους πίνακες του Υπουργείου Παιδείας για διορισμό στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προηγούνται οι έχοντες παιδαγωγική κατάρτιση. Όσοι τελειώσουν το τμήμα των Ψηφιακών Συστημάτων την έχουν αυτομάτως σε αντίθεση με τους αποφοίτους των άλλων τμημάτων πληροφορικής που για να την αποκτήσουν πρέπει να κάνουν ένα μεταπτυχιακό στα παιδαγωγικά ή να φοιτήσουν στην ΑΣΠΑΙΤΕ, χάνοντας χρόνο και χρήμα.

Παραθέτουμε σχετικά αναφορά για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων:

Οι απόφοιτοι του Τμήματος έχουν τις επαγγελματικές δυνατότητες που ορίζονται στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ. 44/2009 ΦΕΚ Α΄ 58/8-4-2009 «Επαγγελματική Κατοχύρωση των Διπλωματούχων Μηχανικών και των Πτυχιούχων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στα αντικείμενα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών»). Επιπλέον, οι απόφοιτοι του Τμήματος έχουν πλήρως κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα αναφορικά με την απασχόλησή τους στο Δημόσιο Τομέα. Συγκεκριμένα το πτυχίο του Τμήματος συμπεριλαμβάνεται:
• Στα προσόντα διορισμού στον κλάδο ΠΕ Πληροφορικής φορέων του Δημοσίου όπως ορίζονται στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ. 347/2003, ΦΕΚ Α΄ 315/8-4-2003).
• Στα προσόντα διορισμού στον Κλάδο ΠΕ19 Πληροφορικής Εκπαιδευτικού Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπως ορίζονται στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ. 268/2004, ΦΕΚ Α΄ 268/8-4-2004).
Επιπλέον, το Τμήμα ανήκει στις καθηγητικές σχολές σύμφωνα με το ΦΕΚ 156/A’/4-9-2009, Άρθρο 39, το οποίο ορίζει ότι οι απόφοιτοι του Τμήματος διορίζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς την απαίτηση πρόσθετου πτυχίου ή πιστοποιητικού παιδαγωγικής κατάρτισης, σε θέσεις εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ 19 Πληροφορικής.

Γ. Πληροφορική και Τηλεματική / Πληροφορική με εφαρμογές στη Βιοϊατρική

Στο μηχανογραφικό δελτίο του 2013 οι μαθητές θα βρουν τμήματα πληροφορικής με πολλά υποσχόμενους τίτλους όπως τα τμήματα πληροφορικής και τηλεματικής ή πληροφορικής με εφαρμογές στη βιοϊατρική. Οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι οι απόφοιτοι των πιο πάνω τμημάτων έχουν κοινά επαγγελματικά δικαιώματα με αυτούς των άλλων σχολών της πληροφορικής. Απλά τα πιο πάνω τμήματα έχουν προσανατολισμένο το πρόγραμμά τους στην τηλεματική ή τη βιοϊατρική. Με αυτούς όμως τους δυο τομείς μπορούν να ασχοληθούν επαγγελματικά και οι απόφοιτοι των άλλων τμημάτων. Για παράδειγμα ένας πτυχιούχος πληροφορικής μπορεί να εκπονήσει μεταπτυχιακό στην «Τηλεματική» ή στην πληροφορική ιατρική. Χωρίς να απορρίπτουμε τα πιο πάνω τμήματα θα συνιστούσαμε στους μαθητές την επιλογή πιο γενικών σπουδών και την περαιτέρω εξειδίκευσή τους μέσα από ένα μεταπτυχιακό.

Ιατρική Πληροφορική μια ειδικότητα με προοπτικές

Η εξειδίκευση σε μια επιστήμη όπως είναι η πληροφορική είναι αναγκαία. Είναι φυσικά απαραίτητο οι φοιτητές να επιλέξουν μια εξειδίκευση που θα δώσει προστιθέμενη αξία στο πτυχίο τους και περισσότερες επιλογές στην αγορά εργασίας. Ξεχωρίσαμε από την πληθώρα των μεταπτυχιακών αυτό της Ιατρικής Πληροφορικής του ΑΠΘ και το «Τεχνολογίες Πληροφορικής στην Ιατρική και τη Βιολογία» του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σκοπός του πρώτου προγράμματος είναι η δημιουργία στελεχών με υψηλό βαθμό εξειδίκευσης σε τομείς τεχνολογικών εφαρμογών στην Ιατρική έρευνα, τα οποία θα είναι σε θέση να προσφέρουν υπηρεσίες υγείας ανωτέρου επιπέδου, που σήμερα είναι δυνατό να προσφερθούν μόνο στο εξωτερικό.

Το ΠΡΟ.ΜΕ.Σ.Ι.Π του Αριστοτελείου απονέμει:

α) Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Εξειδίκευσης (ΜΔΕ) στους εξής τομείς της Ιατρικής Πληροφορικής:
i. Διαχείριση Ιατρικής Πληροφορίας
ii. Βιοϊατρική Τεχνολογία
iii. Ιατρική Τηλεματική

Το Π.Μ.Σ του Πανεπιστημίου Αθηνών απονέμει δύο τίτλους σπουδών:

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε) στις κατευθύνσεις:
Πληροφορική στην Ιατρική, Βιοπληροφορική
Όσοι ειδικευτούν στην ιατρική πληροφορική μπορούν να εργαστούν σε δημόσια και ιδιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα, διαγνωστικά κέντρα και εξειδικευμένες εταιρίες πληροφορικής. Αυξάνουν λοιπόν τις επαγγελματικές τους επιλογές.


--------------------

Τμήματα πληροφορικής για όλα τα βαθμολογικά «βαλάντια».
Στην πλειονότητα των ερευνών για τα επαγγέλματα με προοπτικές πολλές ειδικότητες του κλάδου της πληροφορικής έχουν κυρίαρχη θέση.

Η πληροφορική και οι τηλεπικοινωνίες θεωρούνται οι λεωφόροι του μέλλοντος και κατά κοινή ομολογία των συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού θα είναι τομείς που θα συνεχίσουν να έχουν ζήτηση.

Στη χώρα μας υπάρχουν δεκάδες τμήματα πληροφορικής τόσο στα ΑΕΙ όσο και στα ΤΕΙ.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι με το νέο ακαδημαϊκό χάρτη τα τμήματα πληροφορικής περιορίζονται αριθμητικά καθώς έχουμε πολλές συγχωνεύσεις.

Τμήματα για όλα τα βαθμολογικά «βαλάντια»

Η βαθμολογική διακύμανση στη βάση εισαγωγής των τμημάτων πληροφορικής είναι τέτοια που μας επιτρέπει να υποστηρίξουμε ότι υπάρχουν τμήματα για όλα τα βαθμολογικά «βαλάντια». Στον ακόλουθο πίνακα μπορεί να διαπιστώσει κανείς ότι ακόμα και μαθητές με βαθμούς κάτω από τη βάση είχαν το 2012 τη δυνατότητα να εισαχθούν σε τμήμα που σχετίζεται με την πληροφορική. Η υψηλότερη βάση διαμορφώθηκε στα 18914 μόρια για το τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Μετσόβιο και η χαμηλότερη στο τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στη Διοίκηση και την Οικονομία στα Γρεβενά με βάση εισαγωγής 6892 μόρια.



    ΟΝΟΜΑ ΣΧΟΛΗΣ
                         ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ   
                      2012 ΓΕΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΕΜΠ
    18914
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΜΗΧ/ΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
    18314
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΤΡΑΣ
    17600
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛ/ΝΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
    16829
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΜΗΧ/ΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΘΡΑΚΗΣ(ΞΑΝΘΗ)
    16520
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
    16322
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ   Η/Υ  ΚΑΙ  ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ  ΠΑΤΡΑΣ
    15719
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΑΣ
    15537
    ΗΛ/ΚΩΝ  ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΜΗΧ/ΚΩΝ ΥΠΟΛ. ΠΟΛΥΤΕΧ. ΚΡΗΤΗΣ(ΧΑΝΙΑ)
    15475
    ΕΦΑPΜΟΣΜΕΝΗΣ  ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΘΕΣ/ΝΙΚΗ)
    15378
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΤΗΛ/ΝΙΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ(ΒΟΛΟΣ)
    15151
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
    15025
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
    14989
    ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
    14156
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
    13927
    ΜΗΧ/ΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛ/ΝΙΩΝ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΚΟΖΑΝΗ)
    13644
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
    13462
    ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)
    13308
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
    13082
    ΠΛΗP/ΚΗΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ(ΛΑΜΙΑ)
    12831
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΙΟΝΙΟΥ (ΚΕΡΚΥΡΑ)
    12738
    ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ(ΤΡΙΠΟΛΗ)
    12443
    ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ  ΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
    12132
    ΗΛ/ΚΩΝ  ΥΠΟΛΟΓ/ΚΩΝ   ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ  ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
    11977
    ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ  ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
    11770
    ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΛ/ΝΙΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ(ΤΡΙΠΟΛΗ)
    11567
    ΜΗΧ/ΚΩΝ ΠΛΗΡ/ΚΩΝ & ΕΠΙΚ/ΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ  ΑΙΓΑΙΟΥ(ΣΑΜΟΣ)
    11328
    ΔΙΑΧ.ΠΟΛΙΤ.ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΑΓΡΙΝΙΟ
    10851
    ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗ
    10514
    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ
    10039
    ΕΠΙΧΕΙΡ/ΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ & ΠΛΗΡ/ΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ  ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ
    9939
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ  ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ
    9623
    ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ  ΤΕΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
    9392
    ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ(ΗΡΑΚΛΕΙΟ)
    9317
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΕΙ ΛΑΜΙΑΣ
    9050
    ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ  ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
    8292
    ΕΦΑΡ. ΠΛΗΡ. ΣΤΗ ΔΙΟΙΚ.& ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝ. ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ(ΑΜΑΛΙΑΔΑ)
    8199
    ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ  ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ
    7990
    ΠΛΗΡ/ΚΗΣ & ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΕΙ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔ.(ΚΑΣΤΟΡΙΑ)
    7876
    ΤΗΛ/ΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ(ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ)
    7646
    ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛ/ΝΙΩΝ ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ(ΣΠΑΡΤΗ)
    7634
    ΕΠΙΧ. ΣΧΕΔ.& ΠΛΗΡ. ΣΥΣΤΗΜ.  ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ (ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΣ)
    7532
    ΕΦΑΡ. ΠΛΗΡ/ΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚ.& ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
    7423
    ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛ/ΝΙΩΝ ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ (ΑΡΤΑ)
    7203
    ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ  ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ
    7125
    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕΙ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΓΡΕΒΕΝΑ)
    7033
    ΕΦ. ΠΛΗΡ. ΣΤΗ ΔΙΟΙΚ.& ΣΤΗΝ ΟΙΚ. ΤΕΙ ΙΟΝ. ΝΗΣΩΝ(ΛΕΥΚΑΔΑ)
    7024
    ΕΦΑΡ. ΠΛΗΡ. ΣΤΗ ΔΙΟΙΚ.& ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝ. ΤΕΙ ΔΥΤ.ΜΑΚ.(ΓΡΕΒΕΝΑ)
    6892



Τα τμήματα πληροφορικής στο μηχανογραφικό του 2013

Στο νέο μηχανογραφικό λόγω του σχεδίου «Αθηνά» θα έχουμε αρκετές αλλαγές στα τμήματα πληροφορικής. Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν μαθητές και γονείς είναι ότι τμήματα πληροφορικής υπάρχουν στο 1ο , 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο.


    ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ 2013
                         ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΕΜΠ
    4Ο
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΜΗΧ/ΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
    4Ο
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΑΤΡΑΣ
    4Ο
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛ/ΝΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
    2Ο και 4ο
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΜΗΧ/ΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΘΡΑΚΗΣ(ΞΑΝΘΗ)
    4ο
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
    2ο και 4ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ   Η/Υ  ΚΑΙ  ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ  ΠΑΤΡΑΣ
    4ο
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝ. ΑΘΗΝΑΣ
    2ο και 4ο
    ΗΛ/ΚΩΝ  ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΜΗΧ/ΚΩΝ ΥΠΟΛ. ΠΟΛΥΤΕΧ. ΚΡΗΤΗΣ(ΧΑΝΙΑ)
    4ο
    ΕΦΑPΜΟΣΜΕΝΗΣ  ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΘΕΣ/ΝΙΚΗ)
    2ο και 4ο
    ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧ/ΚΩΝ & ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΒΟΛΟΣ
    4Ο
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
    2ο και 4ο
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
    2ο και 4ο
    ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
    2ο και 4ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ & ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
    2Ο και 4ο
    ΜΗΧ/ΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛ/ΝΙΩΝ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΚΟΖΑΝΗ)
    2ο και 4ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
    4ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)
    4Ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ  ΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
    4Ο
    ΠΛΗP/ΚΗΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ(ΛΑΜΙΑ)
    2Ο και 4Ο
    ΠΛΗPΟΦΟPΙΚΗΣ ΙΟΝΙΟΥ (ΚΕΡΚΥΡΑ)
    2ο και 4ο
    ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟ
    2ο και 4ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ  ΤΕΙ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
    4Ο
    ΗΛ/ΚΩΝ  ΥΠΟΛΟΓ/ΚΩΝ   ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ  ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
    4Ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ  ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
    4Ο
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΤΗΛ/ΝΙΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ(ΤΡΙΠΟΛΗ)
    2ο και 4ο
    ΜΗΧ/ΚΩΝ ΠΛΗΡ/ΚΩΝ & ΕΠΙΚ/ΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ  ΑΙΓΑΙΟΥ(ΣΑΜΟΣ)
    2ο και 4ο
    ΔΙΑΧ.ΠΟΛΙΤ.ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΑΓΡΙΝΙΟ
    1ο και 4ο
    ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗ
    1ο και 4ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ  ΛΑΡΙΣΑΣ
    4Ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ  ΣΕΡΡΩΝ
    4Ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ  ΤΕΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
    4Ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ ΛΑΜΙΑΣ
    4Ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ ΤΕΙ ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔ.(ΚΑΣΤΟΡΙΑ)
    4Ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ  ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ(ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ)
    4Ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ(ΣΠΑΡΤΗ)
    4Ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ (ΑΡΤΑ)
    4Ο
    ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ  ΤΕΙ ΚΑΒΑΛΑΣ
    4Ο

Πληθώρα εισακτέων. Δύσκολη η απορρόφηση στην Ελλάδα

Μπορεί η πληροφορική να αποτελεί έναν επιστημονικό κλάδο με προοπτική όμως ο τεράστιος αριθμός εισακτέων καθιστά δύσκολη την απορρόφηση στην αγορά εργασίας. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι το 2012-2013 εισήχθησαν στα τμήματα πληροφορικής 9288 μαθητές αριθμός που αμφιβάλλουμε εάν μπορεί να απορροφηθεί από την Ελληνική αγορά.

Για το 2013 αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο ο αριθμός των εισακτέων στα τμήματα της πληροφορικής.
Κατηγορία
Αριθμός θέσεων
Γενική σειρά + ειδικές κατηγορίες
6671
ΕΠΑΛ Α ομάδα Ημερ+Εσπερινά
1104
Κατηγορία 10%
1143
Εσπερινά
370
Σύνολο
9288


Ποσοστό απορρόφησης. Ευκαιρίες απασχόλησης άλλα και υψηλή ανεργία

Είναι χρήσιμο να εξετάσει κανείς τα ποσοστά απορρόφησης των αποφοίτων της πληροφορικής στην αγορά εργασίας. Για να έχουν μια εικόνα μαθητές και γονείς επιλέξαμε τις πιο πρόσφατες μελέτες απορρόφησης που διενήργησαν τα γραφεία διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Απορρόφηση αποφοίτων τμήματος Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική

Η έρευνα που πραγματοποίησε το γραφείο διασύνδεσης αφορούσε τους αποφοίτους από το 2008 και έπειτα. Δηλαδή οι νέοι πτυχιούχοι εισήλθαν στην αγορά εργασίας σε μια περίοδο που η οικονομία διέρχονταν κρίση. Τα άτομα του δείγματος είχαν ηλικία 25-28 ετών και το ποσοστό ανεργίας ανέρχονταν στο 49%. 1 στους 2 απόφοιτους του τμήματος δήλωσε άνεργος. Παράλληλα υψηλή ήταν η ετεροαπασχόληση των αποφοίτων που έφθασε σε ποσοστό το 45%.

Πληροφορική με εφαρμογές στη Βιοϊατρική
Εργαζόμενοι
Άεργοι
Άνεργοι
30%
21%
49%


Απορρόφηση αποφοίτων τμήματος Πληροφορικής Ο.Π.Αθηνών

Πρόσφατη είναι και η έρευνα που διενήργησε το γραφείο διασύνδεσης του Οικονομικού Πανεπιστημίου. Η έρευνα αφορούσε τους αποφοίτους των ετών 2001-2011.

Το ποσοστό απορρόφησης στην αγορά εργασίας ανέρχονταν στο 71%, ενώ δεν εργάζονταν το 29%. Βέβαια εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στον τομέα της πληροφορικής απασχολούνταν μόνο το 4% των ερωτηθέντων όλων των τμημάτων του Οικονομικού Πανεπιστημίου. Επίσης υψηλό ήταν το ποσοστό απασχόλησης στην εκπαίδευση γεγονός που ερμηνεύεται από το γεγονός ότι οι απόφοιτοι πληροφορικής μέχρι και το 2008 διορίζονταν μαζικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Το χαμηλότερο ποσοστό ανεργίας συγκριτικά με το τμήμα της Λαμίας μπορεί να αποδοθεί στο γεγονός ότι οι απόφοιτοι πληροφορικής του ΟΠΑ έχουν και το επαγγελματικό δικαίωμα του λογιστή ενώ η έρευνα περιελάμβανε και αποφοίτους πριν από το 2008.

Πληροφορική ΟΠΑ
Εργάζονται
Δεν εργάζονται
71%
29%

Άλλα προβλήματα του κλάδου

Οι απόφοιτοι των τμημάτων πληροφορικής των ΑΕΙ και ΤΕΙ έχουν επίσης να αντιμετωπίσουν και τον ανταγωνισμό αποφοίτων ξένων πανεπιστημίων, των ΙΕΚ, των Κολεγίων, των Επαγγελματικών Λυκείων καθώς και των Επαγγελματικών Σχολών. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι στους 9000 περίπου εισαχθέντες θα πρέπει να προστεθούν ακόμα μερικές χιλιάδες υποψήφιοι για μια θέση στην αγορά εργασίας.

Αριθμός αποφοίτων πληροφορικής που αναμένουν διορισμό στα δημόσια σχολεία

Κατά το παρελθόν οι απόφοιτοι πληροφορικής διορίζονταν μαζικά στην εκπαίδευση. Μάλιστα ήταν τόσες πολλές οι ανάγκες για εκπαιδευτικούς που διοργανώθηκαν σεμινάρια πληροφορικής για να καλυφθούν θέσεις εργασίας και από αποφοίτους άλλων πανεπιστημιακών σχολών. Σήμερα η κατάσταση άλλαξε ριζικά. Οι διορισμοί είναι σχεδόν μηδενικοί ενώ οι αναμένοντες μια θέση εργασίας στα δημόσια σχολεία αυξάνονται γεγονός που μπορεί να αποδοθεί και στην ανεργία στον ιδιωτικό τομέα. Σήμερα 4252 απόφοιτοι πληροφορικής ΑΕΙ και ΤΕΙ συνωστίζονται για μια θέση εργασίας ως συμβασιούχοι στην εκπαίδευση.

Αριθμός καθηγητών πληροφορικής στους πίνακες αναπληρωτών
Με προϋπηρεσία
Χωρίς Προϋπηρεσία
1451
2801
Σύνολο:4252


Αριθμός συμβασιούχων καθηγητών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Για να έχουν οι γονείς και οι μαθητές μια εικόνα για την απορρόφηση των αποφοίτων της πληροφορικής στην εκπαίδευση, με το καθεστώς του αναπληρωτή, θεωρήσαμε σκόπιμο να παραθέσουμε μερικά στοιχεία.

Αριθμός αναπληρωτών στην Αθμια 2012-2013
Ποσοστό απορρόφησης
Ποσοστό μη προσληφθέντων
425
9,9%
90,1%


Από τα πιο πάνω στοιχεία που παραθέτουμε γίνεται αντιληπτό ότι ο κλάδος της πληροφορικής είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Είναι αναγκαίο όσοι επιλέξουν την πληροφορική να το κάνουν συνειδητά έχοντας γνώση των δυσκολιών.

Απαραίτητη θεωρείται και η εξειδίκευση καθώς η πληροφορική είναι μια επιστήμη με μεγάλο εύρος ειδικοτήτων όπως η ιατρική πληροφορική, ασφάλεια δικτύων, προηγμένα πληροφοριακά συστήματα κ.α. Ακολούθως παραθέτουμε τμήμα παρουσίασης για την πληροφορική από τον κ. Σουρά, τεχνικό διευθυντή εταιρείας πληροφορικής με ηγετική θέση στο χώρο.

Μύθοι και αλήθειες για την πληροφορική

Μύθος: η αγορά πληροφορικής έχει λεφτά.
Μύθος: η αγορά πληροφορικής έχει αναγνώριση.
Αλήθεια: η αγορά πληρώνει τον εξαιρετικό
Αλήθεια: η αγορά πληροφορικής παράγει σοβαρό αποτέλεσµα αλλά δεν
αναγνωρίζεται
Μύθος: αν σπουδάσω πληροφορική, δουλεύω στη πληροφορική.
Αλήθεια: αν σπουδάσω πληροφορική, µπορώ να δουλέψω σχεδόν παντού.
Μύθος: Οι Έλληνες είναι καλοί στη πληροφορική
Αλήθεια: Οι Έλληνες είµαστε καλοί να κανιβαλίζουµε τη πληροφορική.
Μύθος: Η Πληροφορική είναι το επάγγελµα του µέλλοντος.
Αλήθεια: Η Πληροφορική είναι το επάγγελµα που θα υπάρχει και στο µέλλον.
Μύθος: Η πληροφορική έχει ενδιαφέρον
Αλήθεια: Η πληροφορική έχει ενδιαφέρον µόνο αν ενδιαφέρεσαι γι’ αυτή..
Μύθος: Η πληροφορική είναι γένους… αρσενικού
Αλήθεια: Οι γυναίκες ήταν και είναι στην πληροφορική.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.