Σάββατο 2 Ιουλίου 2016

Σε εξέλιξη η αποζημίωση των παρόχων του ΕΟΠΥΥ

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Δόθηκε λύση στους τόνους χαρτιών που είχαν στοιβαχτεί στις περιφερειακές διευθύνσεις.

Σε εξέλιξη βρίσκεται η νέα διαδικασία ελέγχου και αποζημίωσης των παρόχων, στο 100% των εκκαθαρισμένων υποβολών, που ξεκίνησε τον Ιούνιο ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), με τον πρόεδρο του Οργανισμού, Σωτήρη Μπερσίμη, να κάνει λόγο για αλλαγή σελίδας στην ιστορία του ΕΟΠΥΥ και επίλυση συσσωρευμένων προβλημάτων ετών.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο κ. Μπερσίμης, από την 1η έως την 30ή Ιουνίου ενταλματοποιήθηκαν προς πληρωμή, τελικώς εκκαθαρισμένες, για πρώτη φορά στην ιστορία του Οργανισμού, υποβολές δαπανών (Ιανουαρίου) διαφόρων κατηγοριών παρόχων.

Ενδεικτικά έχει ήδη αποζημιωθεί ή έχουν εκδοθεί εντάλματα πληρωμών για το, 96% του συνόλου υποβολών των ιατρικών επισκέψεων, το 98% του συνόλου υποβολών των συμβεβλημένων Φυσικοθεραπευτών, το 95% του συνόλου υποβολών των Κλινικών και το 87% του συνόλου υποβολών των Διαγνωστικών Κέντρων.

Σύμφωνα με τον κ. Μπερσίμη, ακολουθούν, πληρωμές, προς τους λοιπούς συμβεβλημένους παρόχους, ενώ ήδη ξεκίνησε η ενταλματοποίηση αποζημιώσεων για υποβολές του Φεβρουαρίου 2016. Ενδεικτικά, για τους συμβεβλημένους με τον Οργανισμό γιατρούς έχει αποζημιωθεί ή ενταλματοποιηθεί το 53% των υποβολών τους για ιατρικές επισκέψεις του Φεβρουαρίου 2016.

«Επιλύεται έτσι με τον καλύτερο τρόπο μια δυσλειτουργία ετών, η οποία με τη σειρά της ανατροφοδοτούσε έναν κύκλο προβλημάτων, που κανείς ως σήμερα δεν είχε τολμήσει να αγγίξει», αναφέρεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού.

Σύμφωνα με τον κ. Μπερσίμη, «επιτέλους μπήκε ένα τέλος στη διαιώνιση της απαράδεκτης κατάστασης αποζημίωσης των παρόχων με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο και του χαρτοβασιλείου με το οποίο το συγκεκριμένο σύστημα ήταν συνυφασμένο. Ξεκινά μια νέα εποχή στη σχέση του Οργανισμού με τους παρόχους προς όφελος των πολιτών».

Ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ σημείωσε επίσης, ότι «μεμονωμένες, μη προβλέψιμες καταστάσεις που αναπόφευκτα προκύπτουν σε κάθε νέα διαδικασία, αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά ενσωματώνοντας καθημερινά, βελτιώσεις στην εκσυγχρονιστική κουλτούρα που αναπτύσσει ο οργανισμός. Προς αυτή την κατεύθυνση μπορεί να βοηθήσει καταλυτικά η ανάπτυξη σχέσης συνυπευθυνότητας με τους παρόχους μας».

Το πρόβλημα που χρόνιζε

Οι πάροχοι υπέβαλλαν τόνους χαρτιού, με δικαιολογητικά για διάστημα πολλών ετών (περίπου 100.000.000 σελίδες ανά έτος), τα οποία στοιβάζονταν σε κούτες στις περιφερειακές διευθύνσεις του οργανισμού σε όλη την Ελλάδα. Έτσι, δημιουργήθηκε μια κατάσταση με χιλιάδες κούτες εγγράφων, σε μη διαχειρίσιμη μάλιστα μορφή, να στοιβάζονται στις υπηρεσίες του Οργανισμού. Κατόπιν, οι πάροχοι λάμβαναν το 90% των απαιτήσεων τους με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο, δηλαδή χωρίς τον οποιοδήποτε ουσιαστικό έλεγχο, ενώ για το υπόλοιπο 10% ανέμεναν την τελική εκκαθάριση.

Η λύση που δόθηκε

Οι στοιβαγμένες κούτες με τις υποβολές των παρόχων, μεταφέρονται από όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις σε ένα κέντρο διαλογής και επεξεργασίας. Εκεί παραλαμβάνονται, ταξινομούνται ανά κατηγορία παρόχου και με τεχνολογία αιχμής ψηφιοποιούνται, μετατρέπονται δηλαδή σε εύκολα διαχειρίσιμα ηλεκτρονικά αρχεία. Κατόπιν ακολουθεί ο ιατρικός και διοικητικός έλεγχος, μέσω των ψηφιοποιημένων πια αρχείων, από εξειδικευμένους εργαζόμενους του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα.

Ο έλεγχος διεξάγεται δειγματοληπτικά σύμφωνα με το νέο νόμο και με χρήση προηγμένου λογισμικού. Στο τελικό στάδιο, όλες οι υποβολές επανασυσκευάζονται σε ειδικές συσκευασίες και στέλνονται σε ειδικό αποθηκευτικό χώρο. Με αυτόν τον τρόπο «εξαφανίζονται» οι κούτες με τα παραστατικά από τις υπηρεσίες του Οργανισμού και η ψηφιοποίηση καθιστά δυνατή την αποζημίωση των παρόχων στο 100% των εκκαθαρισμένων απαιτήσεών τους.


Πηγή: http://www.newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.