Παρουσίαση του προγράμματος σε ημερίδα.
Την ανάγκη βελτίωσης του εγχειρήματος του e-politis, καθώς και κάθε παρόμοιου εγχειρήματος, πρωτοποριακού στην Ελλάδα, επεσήμανε σήμερα ο Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, στην ημερίδα παρουσίασής του, που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δήμου Τρικκαίων. Ωστόσο, ο κ. Παπαστεργίου, στάθηκε σε δύο σημεία: το ένα, η επισήμανση που έκανε ώστε, να μη χαθούν κι άλλα χρήματα, όπως συνέβη στο παρελθόν, σε έργα που δεν χρησιμοποιούνται πια στην ψηφιακή μας εποχή, παρ' ότι υλοποιήθηκαν ακριβώς για αυτή την εποχή. Το δεύτερο σημείο ήταν, η βελτίωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας συμμετοχικής δημοκρατίας που ο Δήμος Τρικκαίων εφαρμόζει πρώτος σε όλη τη χώρα. Συγκεκριμένα, ο κ. Παπαστεργίου, κατέθεσε προτάσεις που βελτιώνουν την ευχρηστία της πλατφόρμας σε σχέση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την υπό ανακατασκευή ιστοσελίδα του Δήμου.
Ο e-politis είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, δηλαδή μια ιστοσελίδα, που εμπεριέχει άλλες 5 σελίδες. Στόχος του «ηλεκτρονικού πολίτη» είναι η αμφίδρομη ενίσχυση της διαφάνειας και την μεγιστοποίηση της κοινωνικής συμμετοχής μεταξύ των πολιτών και του Δήμου. Κάτι που ήδη έχει γίνει στον Δήμο Τρικκαίων, ο οποίος για πρώτη φορά στην Ελλάδα είχε εφαρμόσει μέσω του e-trikala, το πρόγραμμα e-dialogos, αλλά σε διαφορετική μορφή. Πλέον, η νέα εφαρμογή ενσωματώνει τις τεχνολογικές εξελίξεις και δημιουργεί το ηλεκτρονικό περιβάλλον για να μπορέσει ο κάθε χρήστης διαδικτύου, ακόμη και ο «τεχνολογικά αναλφάβητος», να πει τη γνώμη του και, κυρίως, να καθορίσει εξελίξεις. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την ΕΕ με κόστος περίπου 150.000 ευρώ περίπου και ο Δήμος Τρικκαίων είναι ο συντονιστής για τους δήμους Λαρισαίων, Βόλου, Καρδίτσας και Κατερίνης.
Πρόκειται ουσιαστικά για το έργο «Παροχή Ψηφιακών Υπηρεσιών Ενίσχυσης της Διαφάνειας και Συμμετοχής του Πολίτη σε Διαδημοτικό Επίπεδο» που υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση.
Όσον αφορά τις υπηρεσίες του είναι:
Εισερχόμενος κάποιος στη σχετική ιστοσελίδα (θα ανακοινωθεί την ερχόμενη εβδομάδα, η ακριβής ημερομηνία και διεύθυνση), θα μπορεί να χρησιμοποιεί τις εξής υπηρεσίες:
1. Υπηρεσίες Διαβούλευσης
- Εφαρμογή ηλεκτρονικής ψηφοφορίας - έρευνας
Αποτελούμενο από αναλυτικά ερωτηματολόγια ερωτήσεων επιλογής ή / και ελεύθερου κειμένου, οργανωμένων σε θεματικές ενότητες και διερευνούν τις απόψεις των πολιτών απέναντι σε πολιτικές και δράσεις των Δήμων.
- Εφαρμογή δημόσιου διαλόγου
Τα Φόρουμ είναι ένα πολύ σημαντικό ηλεκτρονικό εργαλείο διαλόγου, καθώς αποτελούν έναν ανοιχτό χώρο διατύπωσης απόψεων. Είναι ταξινομημένα σε θεματικές κατηγορίες, κάτω από τις οποίες δημιουργούνται νέα θέματα συζήτησης.
2. Υπηρεσίες Δημοσκοπήσεων
- Πρόκειται για ερωτήματα με εναλλακτικές αλληλοαποκλειόμενες απαντήσεις που τρέχουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και τα αποτελέσματά τους είναι διαρκώς ανοιχτά σε όλους.
- Η εφαρμογή βοηθά τη Δημοτική Αρχή είτε να εντοπίσει τα θέματα που ενδιαφέρουν περισσότερο (και έτσι να γίνει επιλογή θέματος προς διαβούλευση), είτε για να καταγράψει την άποψη τους πάνω σε πολιτική που σκοπεύει να εφαρμόσει ή έχει ήδη εφαρμόσει.
3. Υπηρεσίες e-Συμμετοχικού Προϋπολογισμού
- Αποτελεί μια διαδικασία συμμετοχής των πολιτών στη λήψη αποφάσεων που σχετίζονται με τους στόχους και την κατανομή των δημοσίων επενδύσεων σε τοπικό επίπεδο.
- Αφορά τις προτάσεις του, η οποία αναπτύσσεται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, με στόχο να καταρτιστεί μια πρόταση Προϋπολογισμού για το επόμενο έτος διαχείρισης, που θα έχει ως βάση τα αιτήματα των πολιτών.
- Δίνει στους κατοίκους να αποφασίζουν τις θεματικές προτεραιότητες των επενδύσεων και τα επιμέρους έργα που θα υλοποιηθούν σ' ολόκληρη την πόλη, αλλά και το γεγονός ότι μέσω αυτής της συλλογικής διαδικασίας οι πολίτες διαμορφώνουν μία έννοια των «κοινών αγαθών» για την πόλη τους.
- Είναι ένα εργαλείο που επιβάλλει μεγαλύτερη διαφάνεια στη διοίκηση και τον έλεγχο των δημόσιων οικονομικών πόρων, ενώ επιπλέον συμβάλλει με προοδευτικό τρόπο στη δημιουργία μίας νέας μορφής συνυπευθυνότητας των πολιτών.
Η διαδικασία της Διαβούλευσης είναι μια δημοκρατική και δομημένη διαδικασία διαλόγου στην οποία η κάθε φάση έχει μια συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, ενώ ο πολίτης έχει ταυτόχρονα τη δυνατότητα να ενημερώνεται για τα θέματα που θα συζητηθούν.
Με απλά λόγια...
Σε πρώτη φάση ο Δήμος θα θέσει κάποια θέματα που θεωρεί σημαντικά για να συζητηθούν και αυτά θα τεθούν σε ψηφοφορία ώστε οι πολίτες να διαλέξουν εκείνα που θεωρούν πιο σημαντικά. Στη συνέχεια, αυτά που επιλέξανε οι πολίτες θα τεθούν σε «δημόσια διαβούλευση»:
- πρώτα με ανοιχτή συζήτηση στο e-forum
- μετέπειτα με ερωτηματολόγια που θα συμπληρώσουν οι πολίτες
- τέλος, με τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου όπου θα μπορούν να παρέμβουν μέσω e-mail
4. Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης
- Υποστηρίζει τη συμμετοχή των πολιτών σε ηλεκτρονικές κοινότητες οι οποίες δημιουργούνται για την βέλτιστη συμμετοχή και αξιολόγηση μιας διαβούλευσης ή για άλλα κοινά θέματα που ενδιαφέρουν τους πολίτες.
- Κάθε εγγεγραμμένος χρήστης δημιουργήσει το προσωπικό του προφίλ μέσα από μια αυτόνομη και πλήρως διαχειρίσιμη ιστοσελίδα, η οποία είναι όμοια με αυτή των δημοφιλών ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook).
- Παρέχει λειτουργία ανταλλαγής απόψεων, όπου οι χρήστες της θα μπορούν να συμμετέχουν σε διάφορες «Περιοχές Διαλόγου», στις οποίες θα γίνονται συζητήσεις πάνω σε διαφορετικά και διακριτά θεματικά πεδία.
5. Υπηρεσίες Τηλεδιάσκεψης
- Τηλεδιάσκεψη Μεταξύ των Τοπικών Συμβουλίων με Δυνατότητα Αμφίδρομης Επικοινωνίας
- Real Time Video & Mobile Streaming του Δημοτικού Συμβουλίου στους Χρήστες - Πολίτες όπου διατίθεται ο απαραίτητος εξοπλισμός.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.