Στους 1292 οι πρωτοετείς που έμειναν εκτός.
Μόλις το 44% των πολύτεκνων πρωτοετών φοιτητών εξασφάλισαν μετεγγραφή σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, ενώ για τους τρίτεκνους το ποσοστό διαμορφώθηκε στο 37% και στο 35% για τους υπόλοιπους υποψηφίους.
Τα παραπάνω νούμερα δείχνουν ότι με το νόμο 4186 πολύτεκνοι και τρίτεκνοι αντιμετώπιζαν προβλήματα στο να πάρουν μετεγγραφή σε αντίθεση με το νέο πλαίσιο όπου πλέον οι φετινοί πρωτοετείς που ανήκουν στις πιο πάνω κατηγορίες θα μπορούν να λάβουν ελεύθερη μετεγγραφή.
Βέβαια ο νόμος δεν έχει αναδρομική ισχύ με αποτέλεσμα πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και φοιτητές που ανήκουν στην κατηγορία των κοινωνικών κριτηρίων και εισήχθησαν τα προηγούμενα χρόνια να μη δικαιούνται των ευεργετημάτων των φετινών εισαχθέντων. Το Υπουργείο Παιδείας είναι αντίθετο στην αναδρομική ισχύ του νόμου γιατί φοβάται ότι θα γιγαντωθεί περαιτέρω το κύμα των μετεγγραφών.
Το άρθρο 34 του ν.4186 έδινε το δικαίωμα μεταφοράς θέσεις ακόμα και στους τεταρτοετείς φοιτητές αν και γι αυτούς φαίνεται ότι το δικαίωμα αυτό δεν είχε νόημα καθώς πολλοί τεταρτοετείς αλλά και τριτοετείς δεν κατέθεσαν αίτηση για μετεγγραφή αφού βρίσκονταν λίγο πριν τις σπουδές τους. Το αποτέλεσμα ήταν να μείνουν κενές θέσεις που όμως δεν κατανεμήθηκαν σε πρωτοετείς και δευτεροετείς που έσπευσαν να καταθέσουν τις αιτήσεις τους.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι σε σύνολο 8.438 υποψηφίων με οριστικοποιημένη αίτηση μετά τον οικονομικό έλεγχο το 60,6% των αιτηθέντων μεταφοράς θέσεις το αποτελούσαν οι πρωτοετείς και το 25,2% οι δευτεροετείς. Στον αντίποδα μόλις το 3,4% των αιτηθέντων ήταν τεταρτοετείς και το 10,6% τριτοετείς.
Όπως προειπώθηκε υποψήφιοι ειδικών κατηγοριών των προηγούμενων ετών αδικούνται σε σύγκριση με τους φετινούς υποψηφίους αφού δεν δικαιούνται ελεύθερης μετεγγραφής ενώ πολλοί είναι οι γονείς πολυμελών οικογενειών που βρίσκονται σε απόγνωση αφού δεν έχουν τη δυνατότητα να σπουδάσουν τα παιδιά τους.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.