Αποκατάσταση της τάξης θα υπάρξει εφέτος στο ρετιρέ των ΑΕΙ. Όπως δείχνουν οι εκτιμήσεις για τις πανελλήνιες εξετάσεις, για την εισαγωγή στην πλέον υψηλόβαθμη σχολή, την Ιατρική Αθηνών, αναμένεται να απαιτηθούν τουλάχιστον 19.000 μονάδες, όριο το οποίο δεν ξεπέρασε πέρυσι η βάση της σχολής για πρώτη φορά από το 2002. Οι προβλέψεις για όλα τα πεδία.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Καθημερινή, μεγάλη μερίδα υποψηφίων έχει πάει καλύτερα σε σχέση με πέρυσι, με αποτέλεσμα να προβλέπεται βελτίωση στο "κατώφλι εισαγωγής" (πέρυσι ήταν στις 4.267 μονάδες σε ΤΕΙ) και υπερσυγκέντρωση των υποψηφίων σε μεσαίες βαθμολογίες, μεταξύ 12 και 15.
Από την άλλη, όπως και κάθε χρόνο, οι βάσεις θα κινηθούν με διαφορετικές "ταχύτητες" και πρόσημο, καθώς θα συναρτηθούν με τις αυξομειώσεις στον αριθμό των θέσεων εισαγωγής σε κάθε σχολή και, ευρύτερα, επιστημονικό πεδίο.
Οι αλλαγές στις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων
Αλλωστε, η εφετινή χρονιά έχει μία ιδιαιτερότητα, αφού καταργήθηκαν οι ειδικές κατηγορίες υποψηφίων (παιδιά τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών, με κοινωνικά κριτήρια) και οι θέσεις τους θα προστεθούν σε αυτές των υποψηφίων γενικής σειράς, με αποτέλεσμα να προκύψει τεχνητή αύξηση θέσεων που θα επηρεάσει τις βάσεις εισαγωγής.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, στις εξετάσεις προσήλθαν 79.618 υποψήφιοι Ημερήσιων και 661 Εσπερινών Λυκείων. Με βάση τις πληροφορίες, από την έως σήμερα βαθμολόγηση των γραπτών, στα μαθήματα Γενικής Παιδείας προκύπτουν τα ακόλουθα:
- Στη Νεοελληνική Γλώσσα, ο μέσος υποψήφιος φαίνεται ότι δεν δυσκολεύτηκε με το θέμα της ανθρωπιστικής κρίσης που κλήθηκε να αναπτύξει, καθώς ήταν μεταξύ όσων διδάσκονται στα φροντιστήρια. Ετσι, πολλοί το ανέπτυξαν σε γενικές γραμμές, όμως έχασαν τις λεπτομέρειες (π.χ. τεκμηριωμένη διαπραγμάτευση ιδιαίτερων πτυχών του θέματος), οι οποίες θα εξασφάλιζαν το Άριστα. Έτσι, οι βαθμολογίες δείχνουν αύξηση των γραπτών πάνω από 10, αλλά όχι και των αρίστων.
- Για δεύτερο μάθημα Γενικής Παιδείας, η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων επιλέγει μεταξύ Βιολογίας και Μαθηματικών. Οι βαθμολογίες είναι πολύ καλύτερες σε σχέση με πέρυσι στα Μαθηματικά και ελαφρώς καλύτερες στη Βιολογία.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις για τα μαθήματα κατεύθυνσης
1ο Ε.Π. (Θεωρητικών Επιστημών): Στα Αρχαία, που είναι το πρώτο μάθημα υψηλής βαρύτητας του πεδίου, μειώθηκε το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση (51,89% πέρυσι) και η βελτίωση των επιδόσεων διαχέεται αναλογικά στις βαθμολογικές κλίμακες 10-15 και 15-20.
Έτσι και, λόγω της μείωσης των θέσεων, (ενδεικτικά από 19.146 πέρυσι στα πανεπιστήμια σε 18.690 φέτος) διαμορφώνονται ανοδικές τάσεις. Βέβαια, καθοριστικής σημασίας είναι η εξέταση την προσεχή Τρίτη της Ιστορίας, δεύτερου μαθήματος βαρύτητας για το πεδίο.
2ο και 4ο Ε.Π. (σχολές Θετικών Επιστημών, πολυτεχνεία): Στα Μαθηματικά κατεύθυνσης (πρώτο μάθημα βαρύτητας για τα δύο πεδία), πέρυσι είχαν σημειωθεί τα υψηλότερα ποσοστά της επταετίας γραπτών κάτω από τη βάση. Εφέτος, οι επιδόσεις βελτιώθηκαν σημαντικά, γεγονός που θα δημιουργήσει αντίβαρο στην πτωτική πίεση που θα ασκήσει στις βάσεις των δύο πεδίων η αύξηση των θέσεων (από 9.918 σε 10.480 στα ΑΕΙ του 2ου πεδίου, και από 7.224 σε 7.525 για το 4ο πεδίο).
Έτσι, εκτιμάται ότι οι βάσεις θα κινηθούν στα ίδια επίπεδα με τα περυσινά. Βέβαια, πολλά θα κριθούν την Τρίτη, όταν θα εξετασθεί η φυσική, δεύτερο μάθημα βαρύτητας του πεδίου.
3ο Ε.Π. (επιστήμες Υγείας): Η Βιολογία κατεύθυνσης δυσκόλεψε τους υποψηφίους, όχι, όμως και τους άριστα προετοιμασμένους που "χτυπούν" τα ρετιρέ των Ιατρικών. Έτσι, σε συνδυασμό με τα ευκολότερα Μαθηματικά κατεύθυνσης, η τάση είναι ελαφρώς ανοδική. Χθες, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στη Χημεία, δεύτερο μάθημα βαρύτητας.
5ο Ε.Π. (επιστήμες Οικονομίας και Διοίκησης): Τα θέματα των Μαθηματικών Γ.Π. (δεύτερο μάθημα βαρύτητας του πεδίου) ήταν απλά. Όμως, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για βάσεις στα ίδια επίπεδα με το 2013, καθώς οι θέσεις εισακτέων αυξήθηκαν, ενώ λιγότεροι υποψήφιοι επέλεξαν το πεδίο. Οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (πρώτο μάθημα βαρύτητας) θα εξετασθούν την προσεχή Πέμπτη.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.