Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

Κύπρος: Περισσότεροι μαθητές στον… ψυχολόγο

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Νέα αύξηση καταγράφεται στον αριθμό των μαθητών που παραπέμπονται στους εκπαιδευτικούς ψυχολόγους, σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση 2013 του Υπουργείου Παιδείας. Με βάση τα στατιστικά δεδομένα, κατά το 2013, περί τα 5.489 παιδιά -από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο- χρειάστηκαν την εξειδικευμένη βοήθεια των σχολικών ψυχολόγων. Η αύξηση άγγιξε το 9%, αφού έναν χρόνο προηγουμένως οι παραπομπές ήταν 4.996.

Η Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας (ΥΕΨ) στην ανάλυσή της αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι το μεγαλύτερο ποσοστό περιπτώσεων (62,2%) προέρχεται από τα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά. Ακολουθούν τα Γυμνάσια (24,2%), τα Λύκεια (8,6%) και οι Τεχνικές (2,3%). Συνολικά, το ποσοστό των περιπτώσεων, που προέρχεται από τη Μέση Εκπαίδευση, ανέρχεται στο 35,1%.

Σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά 2011-2012, υπήρξε μείωση περίπου 2% των περιπτώσεων που προήλθαν από τη Μέση Εκπαίδευση και αύξηση 3,8% των περιπτώσεων που προήλθαν από την Πρωτοβάθμια.

Όσον αφορά στους κυριότερους λόγους που γίνονται οι παραπομπές στην ΥΕΨ -μπορεί να είναι διαφορετικοί από την τελική διάγνωση- αυτοί είναι οι εξής: Κυριότερος λόγος είναι εκείνος της σχολικής αποτυχίας / δυσκολιών μάθησης (28,7%) με πιο μεγάλο αριθμό περιπτώσεων στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο. Ακολουθούν, αλλά με αρκετά μικρότερη συχνότητα εμφάνισης, οι συναισθηματικές δυσκολίες (12,8%), τα προβλήματα συμπεριφοράς, επιθετικότητα και βία (12,2%).

Σε σχέση με το φύλο, τα ποσοστά είναι ίδια με προηγούμενα χρόνια: 66,6% των παραπομπών αφορούν αγόρια και 33,4% κορίτσια. Βάσει της έκθεσης, επιβεβαιώνεται μια διαπίστωση που γίνεται διαχρονικά, ότι παραπέμπεται διπλάσιος αριθμός αγοριών παρά κοριτσιών. Είναι πιθανό να παραπέμπονται περισσότερα αγόρια λόγω της μεγαλύτερης ανησυχίας, σε γονείς και εκπαιδευτικούς, για την εξέλιξη του αγοριού σε σχέση με αυτή του κοριτσιού, καθώς και των μεγαλύτερων προσδοκιών των γονιών για την εκπαιδευτική σταδιοδρομία και επαγγελματική αποκατάσταση των αγοριών. Ένας άλλος λόγος μπορεί να είναι το ότι τα αγόρια παρουσιάζουν πιο συχνά προβλήματα που ενοχλούν. Ένα αγόρι, ένεκα των κοινωνικών στερεοτύπων με τα οποία κοινωνικοποιήθηκε, είναι πιο πιθανό να εκφράσει το άγχος του και να εξωτερικεύσει τον θυμό του μέσω εκδηλώσεων επιθετικότητας ή και βίας, ενώ το κορίτσι είναι πιο πιθανό να υιοθετήσει πιο παθητικούς τρόπους αντίδρασης.

Στην Κύπρο ένας εκπαιδευτικός ψυχολόγος αντιστοιχεί σε 3.500 μαθητές, ενώ ο μέσος όρος διεθνώς είναι ένας εκπαιδευτικός ψυχολόγος, ανά 1.000 μαθητές.

Πολλά από τα παιδιά προέρχονται από ένα ευρύ φάσμα ψυχο-κοινωνικών καταστάσεων, τις επιδράσεις των οποίων ασφαλώς και βιώνουν. Τα κυριότερα προβλήματα είναι συνυφασμένα με τη λειτουργία της οικογένειας. Η κατηγορία «ιδιαιτερότητες κοινωνικού - οικογενειακού πλαισίου» συγκεντρώνει την πιο μεγάλη συχνότητα (67,2%). Αυτή η διαπίστωση συνδέεται με το ότι οι οικογενειακές συνθήκες μέσα στις οποίες μεγαλώνει ένα παιδί παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην υγιή του ανάπτυξη.

Ακολουθεί σε συχνότητα εμφάνισης η κατηγορία «συναισθηματικές, εκπαιδευτικές, κοινωνικές και πολιτισμικές αποστερήσεις», με ποσοστό συχνότητα εμφάνισης στο 47,8%. Τρίτη στη σειρά η κατηγορία «ψυχικές διαταραχές ή έκδηλα διαταραγμένο κλίμα στην οικογένεια», με ποσοστό εμφάνισης 30,7% και μετά η κατηγορία «σοβαρή κακομεταχείριση και παραμέληση».


Πηγή: http://www.enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.