Τη στιγμή που η εύρεση μίας θέσης στάθμευσης καθίσταται καθημερινά για τους Θεσσαλονικείς μια προσπάθεια χρονοβόρα -και πολλές φορές ακατόρθωτη-, η πληρότητα των πάρκινγκ στην πόλη παρουσιάζει διαρκή μείωση, σύμφωνα με τους υπευθύνους, αλλά και υπαλλήλους χώρων στάθμευσης σε κεντρικά σημεία της Θεσσαλονίκης (όπου παρατηρείται το μεγαλύτερο πρόβλημα κυκλοφορίας και στάθμευσης), με τους οποίους συνομίλησε η «ΜτΚ».
Το αποτέλεσμα είναι να αυξάνονται καθημερινά τα κρούσματα παράνομης στάθμευσης αυτοκινήτων και δικύκλων στους δρόμους της πόλης, εμποδίζοντας τις περισσότερες φορές την ομαλή κυκλοφορία και τη μετακίνηση των πεζών, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκείνες στις οποίες ολόκληρα πεζοδρόμια μετατρέπονται σε «χώρους στάθμευσης».
Το φαινόμενο αποδίδεται αφενός στην ολοένα αυξανόμενη δυσκολία των πολιτών να συντηρήσουν το όχημά τους (πολλώ δε μάλλον να εξασφαλίσουν μία πληρωμένη θέση στάθμευσης σε ημερήσια ή μηνιαία βάση γι’ αυτό) και αφετέρου στην κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας, με τα κενά ελέγχου στα οποία αυτή οδήγησε.
ΠΟΥ «ΠΑΙΖΟΥΝ» ΟΙ ΤΙΜΕΣ
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «ΜτΚ», οι τιμές στα κεντρικότερα σημεία της Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ τους, ενώ διαμορφώνονται ημερησίως, μηνιαίως και ετησίως ανάλογα με το μέγεθος του οχήματος, αλλά και τις ημέρες και ώρες που ο οδηγός του επιθυμεί να διατηρεί σταθμευμένο το αυτοκίνητό του στο κατά τόπους πάρκινγκ.
Στην είσοδο του κέντρου της Θεσσαλονίκης -και, συγκεκριμένα, στο πάρκινγκ που λειτουργεί κάτω από το νέο δημαρχείο, προσφέροντας 851 θέσεις στάθμευσης- το κόστος χρέωσης για κάποιον που σταθμεύει (από τις 7 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ) για διάστημα μέχρι και μία ώρα είναι 3,40 ευρώ, ενώ κάθε επόμενη ώρα μειώνεται στα 0,40 λεπτά. Επιπλέον, από τις 9 το βράδυ και μέχρι τις 7 το πρωί η χρέωση για κάθε ώρα στάθμευσης είναι μόλις 0,40 λεπτά ανά ώρα.
Η μηνιαία στάθμευση στοιχίζει 135 ευρώ, ενώ ισχύουν ειδικές τιμές για όσους δουλεύουν στο δημαρχείο. Για τα δίκυκλα, η ωριαία χρέωση είναι ίδια με εκείνη των αυτοκινήτων, διαφοροποιείται ωστόσο η χρέωση στο μηνιαίο πακέτο, που είναι στα 50 ευρώ.
Όσον αφορά το ετήσιο πακέτο, αυτό περιλαμβάνει χρέωση μόνο για 11 μήνες (καθώς ο ένας προσφέρεται δωρεάν), ενώ το αντίστοιχο κόστος για εξάμηνη σύμβαση προβλέπει χρέωση για τους 5,5 μήνες.
«ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΚΟ ΣΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ...»
Η οικονομική κρίση έχει αντίκτυπο (και) στους πελάτες τού συγκεκριμένου πάρκινγκ, καθώς, όπως εξηγεί μιλώντας στη «ΜτΚ» ο υπεύθυνός του, κ. Βασίλης Κιτσοπανίδης, «η κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο εδώ και μία τριετία: από το 2012 παρατηρείται μια ολοένα αυξανόμενη μείωση των πελατών…». Αυτή η ραγδαία μείωση οφείλεται, σύμφωνα με τον κ. Κιτσοπανίδη, πρωτίστως στην οικονομική δυσκολία των πολιτών, αλλά δευτερευόντως και στην κακή συνήθεια αρκετών εξ αυτών να παρκάρουν παράνομα (στην προσπάθειά τους να γλιτώσουν χρήματα), εμποδίζοντας με αυτόν τον τρόπο την κυκλοφορία.
Στην οδό Αγγελάκη, στο πάρκινγκ της ΔΕΘ, οι δύο πρώτες ώρες στάθμευσης κοστίζουν 3 ευρώ, ενώ για τις επόμενες το κόστος μειώνεται στο 1 ευρώ την ώρα. Η χρέωση από τις 11 το βράδυ έως τις 8 το πρωί είναι μισό ευρώ την ώρα. Η χωρητικότητα του πάρκινγκ είναι 300 θέσεις, ενώ προσφέρει και τη δυνατότητα μηνιαίας στάθμευσης (έναντι 130 ευρώ), αλλά και «πακέτου δεκαπενθημέρου» (προς 80 ευρώ). Η τελευταία αναπροσαρμογή (προς τα κάτω…) των τιμών στο συγκεκριμένο πάρκινγκ πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2012, «στην προσπάθεια να τονωθεί το ενδιαφέρον, αλλά και να ευνοηθεί η… τσέπη των οδηγών», σημειώνει, μιλώντας στη «ΜτΚ», ο κ. Παναγιώτης Καραδούκας, υπάλληλος στο πάρκινγκ της ΔΕΘ.
Την ίδια στιγμή, στον χώρο στάθμευσης στο συνεδριακό κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» οι τιμές «παίζουν» στα ίδια επίπεδα με το πάρκινγκ στη ΔΕΘ, με μόνη διαφορά ότι η μηνιαία σύμβαση είναι ελαφρώς ακριβότερη (στα 135 ευρώ).
ΠΑΚΕΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ Κίνητρο για να έρθουν οι πελάτες
Με έξυπνους τρόπους και πακέτα προσφορών, μια σειρά από επιχειρήσεις του κλάδου προσπαθούν να δελεάσουν τους εν δυνάμει πελάτες. Μεταξύ αυτών και το πάρκινγκ της ΧΑΝΘ, επί της οδού Τσιμισκή, το οποίο διαθέτει χωρητικότητα περί τις 1.000 θέσεις. Σύμφωνα με τον κ. Στέλιο Συμεωνίδη, ιδιοκτήτη της εν λόγω επιχείρησης, το κόστος στάθμευσης είναι στα 6 ευρώ από τις 7 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ, ενώ από τις 11 το βράδυ και μέχρι το πρωί η χρέωση μειώνεται στα 4 ευρώ. «Πρόκειται για προσφορά που ωφέλησε τόσο τους οδηγούς όσο και εμάς τους ίδιους», τονίζει ο κ. Συμεωνίδης. Το κόστος για μηνιαία στάθμευση κυμαίνεται μεταξύ 170-200 ευρώ, καθώς ποικίλλει ανάλογα με τον αριθμό των ημερών και των ωρών στάθμευσης του οχήματος. Το ίδιο ισχύει και για την ετήσια σύμβαση, με το πλεονέκτημα ότι χαρίζεται ο ένας μήνας (δηλαδή, ο πελάτης πληρώνει 11 αντί για 12 μήνες).
Ο κ. Δημήτρης Πουλινίδης, υπάλληλος στο πάρκινγκ «Πλατεία», κάτω από το ομώνυμο εμπορικό κέντρο μεταξύ των οδών Τσιμισκή και Βασιλέως Ηρακλείου, υποστηρίζει, μιλώντας στη «ΜτΚ», ότι «το 2013 ήταν αποδοτικότερο σε σχέση με προηγούμενες χρονιές ως προς την προσέλευση και στάθμευση των οχημάτων». Αποδίδει, δε, το γεγονός σε συγκεκριμένες προσφορές που παρέχει το εν λόγω πάρκινγκ, οι οποίες προβλέπουν χρέωση 5 ευρώ από τις 9 το βράδυ έως τις 9 το πρωί ή χρέωση 1 ευρώ ανά ώρα από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ για τις Κυριακές που παραμένει κλειστή η αγορά. Όσον αφορά το ωριαίο κόστος στάθμευσης ενός αυτοκινήτου, αυτό διαμορφώνεται για τις δύο πρώτες ώρες στα 2 ευρώ, για την τρίτη ώρα επίσης στα 2 ευρώ, ενώ μειώνεται στο 1 ευρώ για κάθε επόμενη ώρα. Το κόστος της 24ωρης στάθμευσης είναι 22 ευρώ, ενώ της μηνιαίας φθάνει τα 250 ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Πουλινίδη, οι μόνιμοι πελάτες του πάρκινγκ ανέρχονται σε περίπου 60.
Απέναντι από το πάρκινγκ του εμπορικού κέντρου, επί της οδού Βασιλέως Ηρακλείου, λειτουργεί ακόμη ένας χώρος στάθμευσης, χωρητικότητας 120 θέσεων. Εκεί, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «ΜτΚ», οι ωριαίες τιμές εμφανίζονται υψηλότερες, παρότι βρίσκονται στον ίδιο δρόμο: συγκεκριμένα, το κόστος για το πρώτο μισάωρο είναι στα 3 ευρώ, για μία ώρα είναι στα 5 ευρώ, ενώ κάθε επιπλέον μισάωρο είναι 1 ευρώ. Το κόστος για την 24ωρη στάθμευση φθάνει τα 15 ευρώ, ενώ η μηνιαία χρέωση κυμαίνεται από 160 έως 200 ευρώ, ανάλογα με το εάν το όχημα είναι σταθμευμένο κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας.
«ΞΕΣΑΛΩΣΕ» Η ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
«Η κατακόρυφη μείωση των μισθών από τη μία και η απουσία δημοτικής αστυνομίας από την άλλη οδηγούν σε έξαρση της παράνομης στάθμευσης εκ μέρους οδηγών που δεν διστάζουν να σταθμεύουν ανεξέλεγκτα, ακόμη και σε κεντρικούς δρόμους, αδιαφορώντας για τη μετακίνηση των πεζών -ακόμη και των ανθρώπων με αναπηρία»: αυτό υποστηρίζει ο κ. Γιάννης Μποζάς, υπάλληλος στον χώρο στάθμευσης επί της οδού Γούναρη, λίγο πιο πάνω από τον Λευκό Πύργο. Παράλληλα, σημειώνει με νόημα ότι «από την ημέρα που διαλύθηκε η δημοτική αστυνομία, επικρατεί το αδιαχώρητο! Τα αυτοκίνητα παρκάρουν ακόμη και στα πεζοδρόμια ή σε θέσεις δικύκλων, στην καλύτερη των περιπτώσεων...».
Στο συγκεκριμένο πάρκινγκ, χωρητικότητας 47 θέσεων, η πρώτη ώρα στάθμευσης κοστίζει 4,5 ευρώ, ενώ κάθε επιπρόσθετη χρεώνεται με 2 ευρώ. Επιπλέον, από τις 2 το βράδυ έως τις 7 το πρωί η χρέωση είναι 3 ευρώ. Μια 24ωρη σύμβαση στάθμευσης φτάνει τα 18,5 ευρώ, ενώ η μηνιαία ξεκινά από 160 ευρώ και φτάνει τα 240 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του αυτοκινήτου, καθώς και τις ημέρες και ώρες που αυτό είναι σταθμευμένο.
Στο υπαίθριο πάρκινγκ της πλατείας Ελευθερίας, χωρητικότητας 250 θέσεων, η χρέωση για κάθε ώρα στάθμευσης είναι 2,10 ευρώ, ενώ μετά τη 10η ώρα στάθμευσης κατεβαίνει στο 1,70 ευρώ την ώρα και μετά τη 15η στο 1,10 ευρώ. Για 24ωρη στάθμευση η χρέωση ανέρχεται σε 39,40 ευρώ, ενώ κάθε επόμενο 24ωρο μειώνεται προς 26,40 ευρώ. Σύμφωνα, δε, με τον υπεύθυνο του πάρκινγκ, κ. Γεράσιμο Ηλιάδη, παρατηρείται σημαντική πτώση στην κίνηση πελατών τα τελευταία χρόνια...
ΟΤΑΝ ΛΕΙΠΕΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝΤΕΣ
Στο πάρκινγκ που βρίσκεται επί της οδού Μητροπόλεως, λίγο πριν από την πλατεία Αριστοτέλους, συνολικής χωρητικότητας 100 θέσεων για οχήματα, η πρώτη ώρα κοστίζει 4 ευρώ και κάθε επιπλέον 2 ευρώ. Παράλληλα, παρέχεται δωρεάν πάρκινγκ διάρκειας δύο ωρών με αγορές από 100 ευρώ και πάνω από το συστεγαζόμενο κατάστημα Notos Galleries. Η 24ωρη στάθμευση χρεώνεται προς 25 ευρώ και η μηνιαία προς 200 ευρώ.
Όπως παρατηρεί η κυρία Χρυσάνθη Μαργαρίτη, υπάλληλος στο συγκεκριμένο πάρκινγκ, «η κίνηση όσον αφορά τη στάθμευση δεν είναι η ίδια με προηγούμενες χρονιές: έχει μειωθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα να ερχόμαστε αντιμέτωποι με τον χαμό που επικρατεί στους δρόμους. Μόνον όταν υπάρχει εκτεταμένος έλεγχος της αστυνομίας παρατηρείται μια πιο προσεκτική συμπεριφορά των οδηγών -τότε είναι που αυξάνεται και η κίνηση σε επιχειρήσεις όπως η δική μας».
ΦΘΗΝΟΤΕΡΟ ΤΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
Χαμηλότερες (και μάλιστα σημαντικά) είναι οι τιμές για τη στάθμευση αυτοκινήτων στο λιμάνι (τόσο στην πύλη 6 όσο και στον επιβατικό σταθμό).
Συγκεκριμένα, στην πύλη 6 (με χωρητικότητα 390 αυτοκινήτων) οι τιμές από την πρώτη έως την τέταρτη ώρα είναι στο 1,50 ευρώ ανά ώρα, από την πέμπτη έως τη δέκατη ώρα φτάνουν το 1,30 ευρώ ανά ώρα, ενώ από τη δέκατη ώρα και μετά μειώνονται σχεδόν στα μισά (στο 0,70 ευρώ την ώρα). Όσον αφορά τη μηνιαία στάθμευση, αυτή είναι στα 100 ευρώ για το πρώτο αυτοκίνητο (για όλο το 24ωρο), στα 95 ευρώ για το δεύτερο αυτοκίνητο και στα 85 ευρώ για το τρίτο αυτοκίνητο. Το πρόγραμμα για ετήσια στάθμευση κοστίζει 1.100 ευρώ. Όπως παρατηρεί η κυρία Άννα Σογιάννη, υπάλληλος του πάρκινγκ, οι μηνιαίες σταθμεύσεις έχουν μειωθεί έως και 50%, ενώ οι ωριαίες παραμένουν στα ίδια επίπεδα.
Στον επιβατικό σταθμό, χωρητικότητας 235 θέσεων, το κόστος στάθμευσης είναι σχεδόν παρόμοιο με εκείνο στον χώρο της πύλης 6: συγκεκριμένα, από την πρώτη έως τη δέκατη ώρα η χρέωση είναι 1,50 ευρώ ανά ώρα, ενώ οι υπόλοιπες (από τη δέκατη ώρα κι έπειτα) είναι στα 70 λεπτά του ευρώ ανά ώρα.
Πηγή: http://www.makthes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.