Η συντήρηση της μοτοσικλέτας αποτελεί ένα πάγιο έξοδο, αλλά και τον τρόπο να προλάβουμε τα χειρότερα (βλάβες κτλ.). Όπως σε κάθε τομέα, όμως, υπάρχουν τρόποι να κάνουμε οικονομία και στη συντήρηση.
Αυτός ο τρόπος, φυσικά, δεν είναι να αναβάλλουμε ή να ξεχάσουμε τη συντήρηση της μοτοσικλέτας μας, όσο κι αν κοστίζει αυτή. «Προσέχω για να έχω» λέει η έκφραση και ταιριάζει απόλυτα στην περίπτωση της μοτοσικλέτας μας. Ακολουθήστε, λοιπόν, τις παρακάτω συμβουλές και, ειδικά σε βάθος χρόνου, θα έχετε επιτύχει την καλύτερη δυνατή οικονομία στη συντήρηση της μοτοσικλέτας σας.
Μην αμελείτε σε καμιά περίπτωση το πρόγραμμα συντήρησης που προτείνει ο κατασκευαστής. Ακόμη και μια μικρή καθυστέρηση, μπορεί να καταλήξει σε σοβαρή βλάβη. Προτιμάτε να πληρώσετε μια αλλαγή λαδιών ή την επισκευή ενός κολλημένου κινητήρα;
Όπως μας λένε και οι γιατροί για το σώμα μας, η πρόληψη μιας ασθένειας είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία. Μην αγνοείτε, λοιπόν, τυχόν μηνύματα που σας στέλνει η μοτοσικλέτα σας και προλάβετε οποιαδήποτε μικροβλάβη, πριν καταλήξει σε κάτι σοβαρότερο.
Δεν υπάρχει φθορά πάνω στη μοτοσικλέτα που να θεωρείται ασήμαντη και να μην καταλήγει σε άλλες, σοβαρότερες (και ακριβότερες) φθορές.
Φροντίστε όλα να λειτουργούν στην εντέλεια πάνω στη μοτοσικλέτα σας. Αν οι ντίζες είναι καλά συντηρημένες, δεν θα σας ζητήσουν αντικατάσταση. Αν η αλυσίδα είναι καλολαδωμένη και σφιχτή, δεν πρόκειται να φθείρει τα γρανάζια πριν την ώρα τους.
Η πιο απλή «συντήρηση» πάνω σε μια μοτοσικλέτα είναι αυτή των ελαστικών. Εφόσον τα ελαστικά σας έχουν πάντοτε την κατάλληλη πίεση, η φθορά μειώνεται (το ποσοστό εξαρτάται βέβαια και από τον τρόπο που οδηγείτε) και η κατανάλωση βενζίνης παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Ο έλεγχος της πίεσης μία φορά την εβδομάδα είναι το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε. Περισσότερες φορές ακόμη καλύτερα.
Πηγαίνοντας τη μοτοσικλέτα σας στο μηχανικό, θα πρέπει να είστε ενημερωμένοι ποιες εργασίες είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν. Αντίστοιχα, όταν την παραλάβετε, μάθετε τα πάντα: ποιες από αυτές πραγματοποιήθηκαν, ποιες δεν έγιναν ή ποιες έγιναν επιπλέον και γιατί και, φυσικά, πόσο κόστισε η καθεμία.
Μην εμπιστεύεστε αμφιβόλου προέλευσης και ποιότητας ανταλλακτικά και αναλώσιμα ακόμη και αν η τιμή τους είναι σημαντικά χαμηλότερη σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούσατε μέχρι τότε. Μπορεί να αποβούν ακριβότερα σε βάθος χρόνου.
Εκμεταλλευτείτε στο έπακρο την εγγύηση που συνοδεύει τη μοτοσικλέτα σας. Για τα πρώτα δύο χρόνια (συνήθως τόσο διαρκεί) μην προχωρήσετε σε μετατροπές και βελτιώσεις που μπορούν να την ακυρώσουν, ενώ είναι καλό να το σκεφτείτε σοβαρά πριν προχωρήσετε σε αυτές ακόμη και μετά από αυτό το χρονικό διάστημα.
Ξεκινήστε να πραγματοποιείτε μόνοι σας κάποιες εύκολες εργασίες συντήρησης, όπως αλλαγή λαδιών και φίλτρων. Μάθετε, όμως, τα πάντα για αυτές, πριν ξεκινήσετε. Καλό είναι να το κάνετε στην αρχή με την επιτήρηση ενός ατόμου που έχει εμπειρία σε αυτό και φυσικά εμπιστεύεστε. Τις εργασίες να τις πραγματοποιείτε αφού έχει λήξει η εγγύηση της μοτοσικλέτας.
Συνήθως, μια βελτίωση στη μοτοσικλέτα σας πρέπει να συνοδευτεί κι από άλλες ρυθμίσεις, ώστε όλα να συνεχίσουν να λειτουργούν ρολόι. Ακόμη και η απλή φαινομενικά αντικατάσταση του τελικού της εξάτμισης συνήθως απαιτεί ρυθμίσεις στον κινητήρα. Διαφορετικά, οι βλάβες καραδοκούν.
Τέλος, οδηγείτε το δίκυκλό σας όπως του αρμόζει. Ένα scooter δεν μπορεί να κινηθεί σαν supersport και ένα supersport δεν μπορεί να κινείται συνεχώς μέσα στην κίνηση, με το βεντιλατέρ να δουλεύει υπερωρίες. Και στις δύο περιπτώσεις λογικά θα χρειαστεί να κάνετε σέρβις νωρίτερα από το διάστημα που προβλέπει ο κατασκευαστής.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.