Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Τα παιδιά μαθαίνουν για τον ρατσισμό γύρω τους...

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.

Μια φορά και έναν καιρό ένα λιοντάρι αποφάσισε να χαρίσει τη ζωή σε ένα μικρό ποντικάκι αντί να το φάει, με την υπόσχεση να του ανταποδώσει κάποια στιγμή την καλοσύνη του. Αργότερα όταν το λιοντάρι έπεσε σε παγίδα το ποντίκι ήταν εκείνο που έκοψε με τα δόντια του το σχοινί που κρατούσε δεμένα τα πόδια του και έτσι του έσωσε τη ζωή.

Το μήνυμα ότι και οι πιο αδύνατοι μπορούν να ξεπληρώσουν το καλό που κάνουν οι δυνατότεροί τους μεταφέρουν -μέσα από τον παραπάνω γνωστό μύθο του Αισώπου αλλά και πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό- κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι και εκπαιδευτικοί σε μετανάστες και γηγενείς μαθητές είκοσι σχολείων από διάφορες περιοχές της χώρας, που παρουσιάζουν αυξημένη συγκέντρωση μεταναστευτικού πληθυσμού.

“Τα παιδιά, ακόμη και σε μικρές ηλικίες, αντιλαμβάνονται την έννοια του ρατσισμού στη βάση της διαφορετικότητας” αναφέρει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η κοινωνική λειτουργός Δέσποινα Τσιγγινού και φέρνει ως παράδειγμα την περίπτωση μαθητών της πέμπτης δημοτικού που κατάφεραν να επισημάνουν διαφορετικά είδη ρατσισμού και διαφοροποίησης ανθρώπων με βάση το βάρος, την ομορφιά, το φύλο, τη νοημοσύνη, τον πλούτο και το αν εντάσσονται σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως τα ΑΜΕΑ.

“Μαθητές και μαθήτριες της πέμπτης και έκτης δημοτικού αλλά και του γυμνασίου και του Λυκείου, αναζητούν επίσης μέσα από το διάλογο, την αιτία του ρατσισμού. Κοινή διαπίστωση είναι ότι πίσω του βρίσκεται ο φόβος για το διαφορετικό που ξεπερνιέται μόνο όταν κανείς γνωρίσει τον συνάνθρωπό του, μελετήσει το πολιτισμικό του επίπεδο και ανταλλάξει μαζί του απόψεις και σκέψεις για διαφορετικούς τρόπους ζωής” προσθέτει.

“Μέσα από το μύθο, το παιχνίδι, το θέατρο και τον διάλογο τα παιδιά υποδύονται διαφορετικούς ρόλους, μαθαίνουν για τη διαφορετικότητα και την ισότητα, γνωρίζουν διαφορετικούς πολιτισμούς και εξοικειώνονται με τις νοοτροπίες ξένων χωρών” εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η εκπρόσωπος του ΚΕΚ ΔΙΟΝ, ενός από τους φορείς υλοποίησης του σχετικού προγράμματος, Άννα Γερίμογλου.

Παράλληλα, όπως σημειώνει, διοργανώνονται καλλιτεχνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες εντός και εκτός σχολείου, σεμινάρια συμβουλευτικής, εκπαιδευτικές επισκέψεις σε εκθέσεις τέχνης ή ακόμη και σεμινάρια θεάτρου δρόμου.

Προωθείται, παράλληλα, ενημερωτικό υλικό και γλωσσάριο με όρους δικαιωμάτων και πολιτικής αγωγής, αποσπάσματα ιστοριών μεταναστών μαθητών και μαθητριών και ένα οπτικοακουστικό σποτ για την αποδοχή της διαφορετικότητας και των διαφορετικών πολιτισμών σε ένα σχολείο.

Όλα τα παραπάνω υλοποιούνται στο πλαίσιο του προγράμματος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ένταξης για "την προώθηση διαδραστικών ενημερωτικών εκστρατειών στα σχολεία με ομάδες στόχο μετανάστες και γηγενείς μαθητές καθώς και τους γονείς τους".

Οι φορείς, άλλωστε, που εμπλέκονται στο πρόγραμμα είναι το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, ο Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος, το Ελληνικό Φόρουμ Μεταναστών και το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης ΔΙΟΝ ΕΠΕΚΑ.

Από τον Νοέμβριο του 2012 που ξεκίνησαν οι σχετικές προετοιμασίες, έχουν γίνει εκστρατείες σε είκοσι σχολεία στην Αττική, τη Θεσσαλονίκη, την Καλαμάτα, τη Λέσβο και την Ξάνθη ενώ γίνεται προσπάθεια επέκτασης του έργου και σε άλλες περιοχές όπως τα Ιωάννινα και η Πάτρα.

Το επόμενο βήμα του προγράμματος, που χρηματοδοτείται κατά 75% από κοινοτικούς πόρους και κατά 25% από εθνικούς, θα είναι η διάδοση της λειτουργίας μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας στο διαδίκτυο (http://kekdionschools.omegatechnology.biz).

Εκεί νέοι μαθητές μπορούν να θέτουν ερωτήματα για την εκπαίδευσή τους, τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, την επίλυση νομικών ζητημάτων που αφορούν μετανάστες, το θεσμικό πλαίσιο που επικρατεί στην Ελλάδα.

Μετά την υποβολή γραπτών αιτημάτων, οι διαχειριστές του συστήματος δίνουν απαντήσεις “ηλεκτρονικά” και μάλιστα η διαδικασία είναι ανοιχτή ώστε οι επισκέπτες της ιστοσελίδας να ενημερώνονται για κάθε θέμα που θίγεται.

Στη συνέχεια το γλωσσάριο και το “τετράδιο επαγγελματιών ιστοριών” που δημιουργούνται θα προωθηθούν και στα υπόλοιπα σχολεία της χώρας ώστε να χρησιμοποιούνται σε κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης.


Πηγή: http://www.nooz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.