Χτες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέλεξε την Ελλάδα και το λιμάνι του Πειραιά για να παρουσιάσει την νέα ενημερωτική της εκστρατεία για το επιβατικό κοινό.
Όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε, για πρώτη φορά, οι επιβάτες της ακτοπλοΐας θα έχουν τα ίδια δικαιώματα και θα μπορούν να ζητήσουν συνδρομή -και υπό ορισμένες προϋποθέσεις αποζημίωση- εάν το ταξίδι τους καθυστερήσει ή ακυρωθεί.
«Αυτό θα είναι το πρώτο καλοκαίρι που οι επιβάτες θα χαίρουν προστασίας για όλα τα μέσα μεταφοράς.
»Η προστασία της ΕΕ για τους επιβάτες καλύπτει περιστατικά όπως ακυρώσεις και μακρές καθυστερήσεις, παροχή συνδρομής σε άτομα με αναπηρία και άτομα με μειωμένη κινητικότητα ή προβλήματα με την αγορά του εισιτηρίου», σημείωσε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής στη Γενική Διεύθυνση «Κινητικότητα και Μεταφορές» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Φώτης Καραμήτσος.
Οι επιβάτες πλέον προστατεύονται από διευρυμένα δικαιώματα, είτε ταξιδεύουν αεροπορικώς ή σιδηροδρομικώς, είτε με πλοίο ή υπεραστικά λεωφορεία και πούλμαν.
Σύμφωνα μάλιστα με το τελευταίο Ευρωβαρόμετρο, το 72% των Ελλήνων πολιτών δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους ως επιβάτες και το ποσοστό αυτό είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη μετά το Βέλγιο.
Αντίστοιχα, το 59% των πολιτών της ΕΕ που ταξιδεύουν με αεροπλάνο δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους όταν ταξιδεύουν, το 34% τα γνωρίζει καλά, ενώ το 7% δεν ξέρει καν ότι υπάρχουν τέτοια δικαιώματα.
Η ενημερωτική εκστρατεία θα διαρκέσει δύο χρόνια, ενώ όσοι επιθυμούν να ενημερωθούν για τα δικαιώματα των επιβατών, μπορούν να επισκέπτονται τον ιστότοπο της Ε.Ε, στη διεύθυνση http://ec.europa.eu/transport/passengers/index_en.htm . Διαθέσιμη είναι και σχετική εφαρμογή για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα στις 22 γλώσσες της Ε.Ε. Η εφαρμογή εξηγεί τα δικαιώματα των επιβατών και παρέχει πληροφόρηση ως προς ποιον να καλέσει ο επιβάτης για να υποβάλει το παράπονό του.
Τα 10 κυριότερα δικαιώματα των επιβατών
1. Δικαίωμα πρόσβασης στις μεταφορές, χωρίς διακρίσεις (εθνικότητας, τόπου διαμονής ή αναπηρίας).
2. Δικαίωμα κινητικότητας: δυνατότητα πρόσβασης και παροχή συνδρομής χωρίς πρόσθετο κόστος σε επιβάτες με αναπηρία και σε επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα.
3. Δικαίωμα ενημέρωσης για την τιμή και τα δικαιώματά τους πριν από την αγορά εισιτηρίου και κατά τα διάφορα στάδια του ταξιδιού, ιδίως σε περίπτωση διακοπής.
4. Δικαίωμα ακύρωσης του ταξιδιού (επιστροφή ολόκληρου του κόστους του εισιτηρίου) όταν το ταξίδι δεν εκτελείται σύμφωνα με το σχεδιασμό.
5. Δικαίωμα εκπλήρωσης της σύμβασης μεταφοράς σε περίπτωση διακοπής (μεταφορά σε άλλο δρομολόγιο και εκ νέου κράτηση) το συντομότερο δυνατό.
6. Δικαίωμα αξίωσης συνδρομής σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης στα σημεία αναχώρησης ή ανταπόκρισης.
7. Δικαίωμα χρηματικής αποζημίωσης υπό προϋποθέσεις, στις περιπτώσεις μακρών καθυστερήσεων ή ακύρωσης ταξιδιού και πάντα στην περίπτωση άρνησης επιβίβασης στα αεροπορικά ταξίδια. Η αποζημίωση ποικίλει ανάλογα με το χρόνο που χάθηκε, την απόσταση του ταξιδιού ή και την τιμή του εισιτηρίου.
8. Δικαίωμα επίκλησης της ευθύνης μεταφορέα έναντι των επιβατών και των αποσκευών τους.
9. Δικαίωμα χρήσης ταχύρρυθμου και προσπελάσιμου συστήματος διεκπεραίωσης καταγγελιών.
10. Δικαίωμα πλήρους εφαρμογής και αποτελεσματικής επιβολής της νομοθεσίας της ΕΕ για τα δικαιώματα επιβατών.
Πηγή: http://www.tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.