Την αναγκαιότητα συνέχισης της λειτουργίας των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.), μιας πρωτοποριακής υποστηρικτικής δομής προς τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναδεικνύει ο βουλευτής Χανίων του ΠΑΣΟΚ Ευτύχης Δαμιανάκης. Ο κ. Δαμιανάκης κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή προς την υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Άννα Διαμαντοπούλου.
Στην ερώτησή του ο Χανιώτης βουλευτής αναφέρει ότι, ιδιαίτερα σήμερα, με την καταγεγραμμένη αύξηση των εγγενών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών, τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. επιτελούν έναν πολύ σημαντικό ρόλο. Πιο συγκεκριμένα, όπως σημειώνει, «διαπιστώνουν τις δυσκολίες, στηρίζουν τους μαθητές εκπαιδευτικά μέσα στο σχολείο, προσανατολίζουν την οικογένεια στην ενδεδειγμένη αντιμετώπιση της μαθησιακής δυσκολίας και λειτουργούν σαν γέφυρα ανάμεσα στις διάφορες υπηρεσίες και φορείς. Η ενσωμάτωση των παιδιών με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία επιτυγχάνεται, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες, με την υλοποίηση προγραμμάτων ευαισθητοποίησης μαθητών και εκπαιδευτικών σχετικά με την κινητική αναπηρία, τον αυτισμό, την κώφωση, την τύφλωση, τις πολυαναπηρίες, τα προβλήματα λόγου, τη δυσλεξία και τις μαθησιακές δυσκολίες. Επίσης, με το θεσμό της Παράλληλης Στήριξης και τον προσδιορισμό των κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων αποκατάστασης και τρόπων αξιολόγησης, μαθητές με αναπηρία και με μαθησιακές δυσκολίες έχουν ουσιαστική στήριξη στο γενικό σχολείο. Επιπλέον, τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. έχουν ιδρύσει Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής σε ολόκληρη τη χώρα, έχουν υλοποιήσει εκατοντάδες ενημερωτικές συναντήσεις και ημερίδες, έχουν προστατεύσει παιδιά, σε συνεργασία με τις εισαγγελικές αρχές, τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας, τα νοσοκομεία και τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων».
Όπως όμως επισημαίνει ο κ. Δαμιανάκης, «παρά την αναγνωρισμένη προσφορά τους, το προσχέδιο του νόμου για την “Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης” περιλαμβάνει την κατάργησή των ΚΕ.Δ.Δ.Υ., χωρίς να προβλέπεται η δημιουργία αντίστοιχων δομών Ειδικής Αγωγής. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ρητώς ότι καταργούνται (αρ. 22), χωρίς να διατηρούνται ως διακριτό τμήμα υπό τη νέα Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, όπως προβλεπόταν με βάση το αρχικό προσχέδιο».
Ο κ. Δαμιανάκης ερωτά την υπουργό εάν προτίθεται να επανεξετάσει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. και, ειδικότερα, το ενδεχόμενο να προβλεφθεί στο προσχέδιο νόμου η λειτουργία διακριτού τμήματος υπό τη νέα διεύθυνση, με ακριβή ποσοτική και ποιοτική μεταφορά οργανικών θέσεων του προσωπικού και τη σύσταση οργανισμού, με βάση την υπάρχουσα οργάνωση των υπό κατάργηση φορέων. Επίσης, προτείνει να δοθεί η δυνατότητα στο επιστημονικό προσωπικό των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. να συνεισφέρει αποτελεσματικά στις σημαντικές αλλαγές που σχεδιάζονται, μέσα από την αξιοποίηση της κατάρτισης και της εξειδικευμένης εμπειρίας του.
Πηγή: http://www.goodnet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.