Τον κίνδυνο εκδήλωσης καρκίνου στο δέρμα αυξάνουν, έστω και λίγο, τα μηχανήματα ελέγχου που χρησιμοποιούν ακτίνες Χ στα αεροδρόμια. Η επιβεβαίωση έρχεται από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των Η.Π.Α. (FDA).
Οι σαρωτές που χρησιμοποιούν ακτίνες Χ, για να ελέγξουν εξονυχιστικά τους επιβάτες στα αεροδρόμια, «πιθανότατα αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου» προειδοποιεί η δημόσια Αρχή.
Η έκθεση του FDA ήρθε ως απάντηση στις ανησυχίες που εξέφρασαν πριν από μερικούς μήνες ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Σαν Φρανσίσκο, οι οποίοι είχαν ενημερώσει για τις ανησυχίες τους και το Γραφείο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Λευκού Οίκου, προειδοποιώντας για «δυνητικά σοβαρούς κινδύνους» από την έκθεση στην ακτινοβολία.
Την ίδια γνώμη έχει ο δρ Μάικλ Λαβ, διευθυντής εργαστηρίου που χρησιμοποιεί ακτίνες Χ στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς. Η αμερικανική κυβέρνηση «υποστηρίζει ότι ο κίνδυνος είναι ελάχιστος, στατιστικά όμως είναι βέβαιο ότι κάποιος θα πάθει καρκίνο του δέρματος από τις ακτίνες Χ» δήλωσε ο δρ Λαβ.
Οι ακτίνες Χ, μια μορφή ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που δεν είναι ορατές διά γυμνού οφθαλμού, ανήκουν στις λεγόμενες ιονίζουσες ακτινοβολίες, ο μηχανισμός τους, δηλαδή, μπορεί να προκαλέσει βιολογικές βλάβες.
Το Γραφείο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Λευκού Οίκου απάντησε στην επιστολή του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, διαβεβαιώνοντας πως οι σαρωτές «έχουν δοκιμαστεί εκτενώς» από τις αμερικανικές Αρχές και κρίθηκαν ασφαλείς.
Ο δρ Λαβ θεωρεί ότι ο δυνητικός κίνδυνος είναι μέγιστος για τα άτομα 65 ετών, τις εγκύους, τα άτομα με AIDS, όσους ήδη πάσχουν από καρκίνο, αλλά και τους άνδρες στο σύνολό τους.
«Τα σεξουαλικά όργανα των ανδρών είναι εκτεθειμένα στις ακτίνες Χ. Το δέρμα σε αυτή την περιοχή είναι πολύ λεπτό» εξήγησε ο βιοφυσικός.
Ο κυβερνήτης Ντέιβιντ Μπέιτς, επικεφαλής των συνδικαλιστών της American Airlines, συνιστά στο προσωπικό της εταιρείας να αρνείται τον έλεγχο με ακτίνες Χ και να υποβάλλεται εναλλακτικά σε σωματικό έλεγχο από τους υπαλλήλους ασφάλειας.
Δικαίωμα να αρνηθούν τη σάρωση έχουν και οι επιβάτες. Στην περίπτωση αυτή, οι επιβάτες θα υποβάλλονται σε «ενισχυμένο σωματικό έλεγχο», όπως τον αποκαλεί η αμερικανική Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών (TSA).
Πάντως, στις Η.Π.Α. και στην Ευρώπη, δοκιμάζονται και σαρωτές σώματος που, αντί για ακτίνες Χ, λειτουργούν με τη λεγόμενη ακτινοβολία Terahertz. Η ακτινοβολία αυτή βρίσκεται σε άλλο τμήμα του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος και δεν θεωρείται ιονίζουσα.
Η έκθεση του FDA ήρθε ως απάντηση στις ανησυχίες που εξέφρασαν πριν από μερικούς μήνες ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Σαν Φρανσίσκο, οι οποίοι είχαν ενημερώσει για τις ανησυχίες τους και το Γραφείο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Λευκού Οίκου, προειδοποιώντας για «δυνητικά σοβαρούς κινδύνους» από την έκθεση στην ακτινοβολία.
Την ίδια γνώμη έχει ο δρ Μάικλ Λαβ, διευθυντής εργαστηρίου που χρησιμοποιεί ακτίνες Χ στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς. Η αμερικανική κυβέρνηση «υποστηρίζει ότι ο κίνδυνος είναι ελάχιστος, στατιστικά όμως είναι βέβαιο ότι κάποιος θα πάθει καρκίνο του δέρματος από τις ακτίνες Χ» δήλωσε ο δρ Λαβ.
Οι ακτίνες Χ, μια μορφή ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που δεν είναι ορατές διά γυμνού οφθαλμού, ανήκουν στις λεγόμενες ιονίζουσες ακτινοβολίες, ο μηχανισμός τους, δηλαδή, μπορεί να προκαλέσει βιολογικές βλάβες.
Το Γραφείο Επιστήμης και Τεχνολογίας του Λευκού Οίκου απάντησε στην επιστολή του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, διαβεβαιώνοντας πως οι σαρωτές «έχουν δοκιμαστεί εκτενώς» από τις αμερικανικές Αρχές και κρίθηκαν ασφαλείς.
Ο δρ Λαβ θεωρεί ότι ο δυνητικός κίνδυνος είναι μέγιστος για τα άτομα 65 ετών, τις εγκύους, τα άτομα με AIDS, όσους ήδη πάσχουν από καρκίνο, αλλά και τους άνδρες στο σύνολό τους.
«Τα σεξουαλικά όργανα των ανδρών είναι εκτεθειμένα στις ακτίνες Χ. Το δέρμα σε αυτή την περιοχή είναι πολύ λεπτό» εξήγησε ο βιοφυσικός.
Ο κυβερνήτης Ντέιβιντ Μπέιτς, επικεφαλής των συνδικαλιστών της American Airlines, συνιστά στο προσωπικό της εταιρείας να αρνείται τον έλεγχο με ακτίνες Χ και να υποβάλλεται εναλλακτικά σε σωματικό έλεγχο από τους υπαλλήλους ασφάλειας.
Δικαίωμα να αρνηθούν τη σάρωση έχουν και οι επιβάτες. Στην περίπτωση αυτή, οι επιβάτες θα υποβάλλονται σε «ενισχυμένο σωματικό έλεγχο», όπως τον αποκαλεί η αμερικανική Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών (TSA).
Πάντως, στις Η.Π.Α. και στην Ευρώπη, δοκιμάζονται και σαρωτές σώματος που, αντί για ακτίνες Χ, λειτουργούν με τη λεγόμενη ακτινοβολία Terahertz. Η ακτινοβολία αυτή βρίσκεται σε άλλο τμήμα του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος και δεν θεωρείται ιονίζουσα.
Πηγή: http://www.zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.