Από τις 13 Ιουνίου 2015 και μετά, οι αγορές προϊόντων ή υπηρεσιών στο διαδίκτυο θα υπόκεινται σε ευνοϊκότερους κανόνες όσον αφορά την προστασία των καταναλωτών.
Για παράδειγμα, προβλέπεται ότι:
- θα παρέχονται βασικές πληροφορίες πριν από τη σύναψη του συμβολαίου,
- δεν θα χρεώνονται αδικαιολόγητες επιβαρύνσεις για πληρωμή με πιστωτική κάρτα (ή άλλα μέσα),
- η παράδοση θα γίνεται εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας,
- θα είναι δυνατή η επιστροφή ανεπιθύμητων προϊόντων,
- θα πληρώνετε μόνο τα είδη για τα οποία έχετε ρητά συμφωνήσει.
Τι πρέπει να γνωρίζετε πριν από την αγορά
Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς ενός προϊόντος ή υπηρεσίας στην ΕΕ, σε κατάστημα ή στο διαδίκτυο, ο έμπορος πρέπει να σας παρέχει πριν από την αγορά ορισμένες σαφείς, ακριβείς και κατανοητές βασικές πληροφορίες σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία.
Πριν από την υπογραφή συμβολαίου με πωλητή ή πάροχο υπηρεσιών στο διαδίκτυο, πρέπει να σας παρέχονται οι εξής λεπτομερείς πληροφορίες:
- τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας
- η επωνυμία και η φυσική διεύθυνση του εμπόρου
- η ηλεκτρονική διεύθυνσή του και/ή ο αριθμός τηλεφώνου του
- η συνολική τιμή, συμπεριλαμβανομένων όλων των πρόσθετων επιβαρύνσεων, όπως τα έξοδα αποστολής, ή αν αυτή δεν είναι γνωστή εκ των προτέρων, τουλάχιστον πληροφορίες για τον τρόπο υπολογισμού της
- πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες πληρωμής και αποστολής, ιδίως σχετικά με τους περιορισμούς αποστολής σε ορισμένες χώρες
- δικαίωμα υπαναχώρησης
- διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση
- διάρκεια ισχύος του συμβολαίου
- μηχανισμοί επίλυσης διαφορών
- αριθμός εμπορικού μητρώου
- εμπορικός τίτλος και στοιχεία ΦΠΑ (εφόσον ισχύει)
- επαγγελματική ένωση στην οποία ανήκει ο πάροχος (εφόσον ισχύει)
Πηγή: http://www.enikonomia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.