Μαθητές που ασκούνται τακτικά έχουν κατά 30% μεγαλύτερη ικανότητα απομνημόνευσης και παρουσιάζουν κατά 30% καλύτερες επιδώσεις σε γραπτά διαγωνίσματα διότι οι ενδορφίνες που παράγονται λόγω της άσκησης μειώνουν σημαντικά το στρες που αποτελεί τον πιο σημαντικό παράγοντα αποτυχίας των διαβασμένων εξεταζομένων.
Το συσσωρευμένο στρες, που δεν εκτονώνεται τακτικά, από την έναρξη μιας εκπαιδευτικής χρονιάς έως τη στιγμή της εξέτασης επηρεάζει σημαντικά τον εγκέφαλο, που τη δεδομένη στιγμή αισθάνεται σαν έχει να αντιμετωπίσει ένα υπέρτατο κίνδυνο. Η βιολογική αντίδραση του οργανισμού τη στιγμή της εξέτασης λόγο της υπερέκκρισης των ορμονών του στρες, δηλαδή αδρεναλίνης και κορτιζόλης, είναι σαν να αντιμετωπίζει το εξής δίλημμα: Τι με αφορούν όλες αυτές οι γνώσεις τώρα, αφού εγώ τώρα αισθάνομαι ότι είμαι σε κίνδυνο; Μπερδεμένος όπως είναι λοιπόν ο εγκέφαλος διαγράφει προσωρινά τεράστιους όγκους πληροφοριών και θα τις ανακαλέσει αργότερα όταν θα αισθάνεται ότι έχει ξεφύγει τον κίνδυνο.
Συνήθως αυτό συμβαίνει λίγη ώρα μετά το τέλος της εξεταστικής ώρας, υποβάλλοντας στον εαυτό σου τη συνήθη ερώτηση: «Μα αφού το ήξερα, γιατί δεν το έγραψα;» Τώρα ξέρεις...
Πηγή: http://www.boro.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.