Εγκύκλιος των Οδικών Συγκοινωνιών στους εθελοντές ελεγκτές εισιτηρίων.
Οδηγό διαχείρισης κρίσεων με σαφείς συμβουλές να τιμωρούν οπωσδήποτε και να επιβάλλουν το νόμο, να αποφεύγουν τους συναισθηματισμούς και να έχουν την ικανότητα να ψυχολογούν τους επιβάτες βασιζόμενοι στο ένστικτό τους, παίρνουν οι εθελοντές ελεγκτές εισιτηρίων. Αυτό αποκαλύπτει τουλάχιστον το εγχειρίδιο επιμόρφωσης που περιλαμβάνει ο ολιγοήμερος σεμιναριακός κύκλος ο οποίος τους δίνει το χρίσμα για να μπαίνουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να διενεργούν ελέγχους εισιτηρίων.
Όπως αποκαλύπτει το «Πρώτο Θέμα», ένα προφητικού χαρακτήρα πολυσέλιδο κείμενο περιλαμβάνει συμβουλές και κανόνες συμπεριφοράς για τους δύστροπους και απρόβλεπτους κυρίως επιβάτες σε μια προσπάθεια του ΟΣΥ να καταπολεμήσει την αιμορραγία των εσόδων των ΜΜΜ από την εισιτηριοδιαφυγή.
«Μην του κάνεις τη χάρη και τον αφήσεις ατιμώρητο για να σταματήσει να φωνάζει. Αυτό επιβραβεύει τη συμπεριφορά του και μαθαίνει σε αυτόν και σε άλλους ότι ο καβγάς είναι ο τρόπος για να πάρουν αυτό που θέλουν» συμβουλεύει το εγχειρίδιο τους κυνηγούς της λαθρεπιβίβασης που αποφασίζουν για βιοποριστικούς λόγους να δουλεύουν εκτός ωραρίου εργασίας στον έλεγχο των εισιτηρίων.
Ιδιαίτερη σημασία έχει όπως αναφέρει η εφημερίδα η καθοδήγηση που δίνεται σε συνθήκες απρόβλεπτες όταν οι ελεγκτές θα βρεθούν ενώπιον βίαιων και επιθετικών επιβατών. «Σκέψου άμεσα βασισμένος στο ένστικτό σου αν τα πράγματα ξεφεύγουν από τον έλεγχο. Μάθε να προβλέπεις πιθανή επιθετική συμπεριφορά παρατηρώντας τη μη λεκτική επικοινωνία και την εικόνα του, όπως σφιχτές γροθιές, σφιγμένα χείλη, τρεμάμενος τόνος φωνής, τεταμένη στάση σώματος, ξαναμμένα ρουθούνια, γκριμάτσες, ορθάνοιχτα μάτια».
Η ΟΣΥ καθιστά ιδιαίτερα προσεκτικούς τους ελεγκτές σε μεθυσμένους και ναρκομανείς, προτρέποντας τους υπαλλήλους να ζητούν τη συνδρομή των οδηγών των οχημάτων και όπου κρίνουν σκόπιμο να καλούν την αστυνομία μέσω του υπηρεσιακού τους τηλεφώνου. «Ακόμη κι αν δεν είναι μεθυσμένος μη διστάσεις να καλέσεις την αστυνομία αν νιώθεις ότι απειλείται η σωματική ακεραιότητά σου», επισημαίνει το επιμορφωτικό πρόγραμμα.
Επίσης, το εγχειρίδιο συμβουλεύει τους ελεγκτές το εξής: «Να μιλάς με σεβασμό, μολονότι δεν σέβεσαι τη συμπεριφορά του. Ανέπτυξε τα επιχειρήματά σου, αλλά διατήρησε ήρεμο τόνο στη φωνή σου. Μη συγχύζεσαι». Τους καθοδηγεί επίσης να είναι ευχάριστοι και ώριμοι σαν επαγγελματίες. «Απάντησε όντας λογικός, αταλάντευτος, ευχάριστος, ώριμος και επαγγελματίας για να του δείξεις ότι εσύ θα κάνεις αυτό που είναι σωστό, ανεξάρτητα από το πόσο απεχθής θα γίνει».
Ωστόσο ερωτήματα δημιουργούνται για την ικανότητα απλών υπαλλήλων να εφαρμόσουν τους κανόνες που τους δίνονται σε ένα χαρτί και να υπερασπιστούν σύνθετα και αψυχολόγητα περιστατικά που μόνο η τεχνογνωσία ενός ειδικού θα μπορούσε να διαχειριστεί με επάρκεια.
«Πριν από λίγους μήνες ένας επιβάτης πήδηξε από το ανοιχτό παράθυρο ενός λεωφορείου στον δρόμο για να αποφύγει το πρόστιμο» αποκαλύπτει στην εφημερίδα ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ κ. Γιάννης Οικονόμου. Ευτυχώς το ριψοκίνδυνο εγχείρημα δεν είχε άσχημο τέλος γι’ αυτό και δεν πήρε δημοσιότητα.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.