Λιμάνι θα πιάσει ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Αθήνας και με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι αρμόδιες υπηρεσίες της οποίας άναψαν το «πράσινο φως» για την εκπόνηση των μελετών επέκτασης προς το Λαύριο. Αντίστοιχη απόφαση πήραν και για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς την Καβάλα.
Συγκεκριμένα, η υπηρεσία Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς ενέκρινε τη συγχρηματοδότηση των μελετών, οι οποίες έχουν προϋπολογισμό 3,6 εκατ. ευρώ για το τμήμα Κορωπί-Λαύριο (εκ των οποίων η ΕΕ θα συνδράμει με 1,8 εκατ.) και 2 εκατομμυρίων για το τμήμα Τοξότες - Καβάλα (1 εκατ. από την ΕΕ).
Προϋπόθεση είναι όλη η διαδικασία -δηλαδή η εκπόνηση μελετών και η δημοπράτηση- να έχει ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2015, ώστε τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί το 2020.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, η επέκταση του προαστιακού έως το Λαύριο θα είναι μήκους 31 χιλιομέτρων και θα καλύπτει ταχύτητες συρμών 120 χιλιομέτρων την ώρα. Η γραμμή θα φτάνει στην Κερατέα και από εκεί θα περνάει από σήραγγα μήκους 1,4 χλμ. στα Βίλια, θα διασχίζει το Μαρκόπουλο και θα καταλήγει στο λιμάνι του Λαυρίου.
Η ΕΡΓΟΣΕ προσανατολίζεται στην κατασκευή δύο σταθμών στο συγκεκριμένο τμήμα στο Μαρκόπουλο και στο Λαύριο, ενώ στάσεις θα προβλεφθούν στα Καλύβια, στον Κουβαρά, στην Κερατέα, στην Αμφιτρίτη, στο Περιγιάλι, στο Θορικό και στο Λαύριο.
Στην περίπτωση της Καβάλας, η μονή σιδηροδρομική γραμμή θα έχει μήκος 31,8 χιλιομέτρων και θα συνδέει το νέο λιμάνι της πόλης στη Νέα Καρβάλη με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη, στους Τοξότες της Ξάνθης, αποτελώντας το τέρμα της σχεδιαζόμενης γραμμής, που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Θράκη, παράλληλα με την Εγνατία Οδό.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.