Τις επόμενες εβδομάδες θα είναι έτοιμη η μελέτη της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών, η οποία θα διατυπώνει τις βασικές αρχές του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Αττικής. Κεντρική ιδέα των αλλαγών θα είναι η δημιουργία δύο περιμέτρων στην πόλη.
Η πρώτη θα περιλαμβάνει το κυρίως πολεοδομικό συγκρότημα, που θα εξυπηρετείται από τις δημόσιες συγκοινωνίες, ενώ η δεύτερη θα αφορά απομακρυσμένα προάστια και υπεραστικές διαδρομές της Αττικής, τα οποία θα αναλάβουν τα τοπικά ΚΤΕΛ. Παράλληλα η ΣΤΑΣΥ (μετρό - τραμ - ΗΣΑΠ), η οποία επιδιώκει αύξηση των εσόδων, με απόφαση του διοικητικού της συμβουλίου «ρίχνει» διοικητικούς υπαλλήλους στην πώληση των εισιτηρίων, ενώ μεταφέρει τους εκδότες των εισιτηρίων στον έλεγχο του κομίστρου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζεται τα λεωφορεία της ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ) να σταματούν στις παρυφές και στους τερματικούς σταθμούς της πόλης, προκειμένου να εξοικονομηθούν καύσιμα και ανθρωποώρες από δρομολόγια εκτός πόλης.
Τα ΚΤΕΛ Αττικής από την άλλη θα αναλάβουν την εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων δρομολογίων, όμως δεν θα εισέρχονται μέσα στην Αθήνα, καθώς θα μεταφορτώνουν επιβάτες και θα τροφοδοτούν με επιβατική κίνηση τα δημόσια μέσα μέσω των τερματικών σταθμών του μετρό και του προαστιακού.
Άλλωστε, πρόκειται για πρωτοβουλία η οποία εντάσσεται στο πνεύμα του «νόμου Ρέππα» για τις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής, που προβλέπει ανάθεση έργου σε τρίτους φορείς. Μάλιστα, για πρώτη φορά συντάχθηκαν και συμβάσεις παροχής μεταφορικού έργου μεταξύ του ΟΑΣΑ και των θυγατρικών του (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ), όπου συγκεκριμενοποιείται σε μεγέθη η παρεχόμενη υπηρεσία.
Ο ΟΑΣΑ θα προχωρήσει επιπλέον σε ποιοτικές μετρήσεις για την προσφορά, τη ζήτηση και την πληρότητα των υφιστάμενων δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ προκειμένου να ανασχεδιαστούν οι διαδρομές. Και αυτό διότι την ώρα που αρκετά οχήματα πηγαινοέρχονται άδεια σε διάφορες περιοχές, σε κομβικούς άξονες που δεν καλύπτονται από τα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως η Κηφισιάς, η Συγγρού και η Πειραιώς, οι επιβάτες υποφέρουν από έλλειψη αξιόπιστων αστικών συγκοινωνιών.
Πηγές του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης σημειώνουν ότι σε μία μεγαλούπολη γραμμές που ξεπερνούν τα 13 χλμ. αρχίζουν να λειτουργούν αντιπαραγωγικά και μετακυλίουν το κόστος της καθυστέρησης και των όποιων προβλημάτων στον επιβάτη.
Έτσι, θα πρέπει να διευκρινιστούν οι βασικοί άξονες πύκνωσης των συχνοτήτων, με παράλληλη αναπροσαρμογή των υπόλοιπων δρομολογίων στην προσφορά και στη ζήτηση, αλλά και «έξυπνες» συνδέσεις με τα μέσα σταθερής τροχιάς. Για την εν λόγω οργάνωση θα απαιτηθεί να οριστούν κομβικά σημεία μέσα στην πόλη ή ακόμη και να δημιουργηθούν σταθμοί μεταφόρτωσης. Σε γενικές γραμμές πάντως για την παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών απαιτούνται συχνότητες δρομολογίων των επτά λεπτών.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΣΤΑΣΥ, που τίθεται σε ισχύ από τις 5 Ιουνίου, 102 διοικητικοί υπάλληλοι της εταιρείας μετακινούνται για την πλήρωση θέσεων εκδοτών εισιτηρίων, αφού είναι χαρακτηριστικό ότι αρκετοί σταθμοί έχουν κλειστά πωλητήρια.
Παράλληλα, με την ίδια απόφαση 42 εργαζόμενοι της εταιρείας που εργάζονται ως εκδότες και διακινητές εισιτηρίων μεταφέρονται στον έλεγχο του κομίστρου για την εντατικοποίηση των ελέγχων. Μάλιστα, δημιουργήθηκε ένταση το απόγευμα της Τρίτης στα γραφεία της ΣΤΑΣΥ στην οδό Αθηνάς όταν συνδικαλιστές συγκεντρώθηκαν για να διαμαρτυρηθούν κατά της εν λόγω απόφασης.
Πηγή: http://www.enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.