Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Τα δικαιώματα των επιβατών στη διάθεσή σας παντού

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.
Τι δικαιώματα έχουν οι επιβάτες γενικά, αλλά και ειδικά οι ΑμεΑ.
Οι επιβάτες που είναι αποκλεισμένοι σε αεροδρόμια ή αναμένουν τις χαμένες τους αποσκευές μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν μια δωρεάν εφαρμογή κινητών συσκευών για να ελέγχουν τα δικαιώματά τους άμεσα και επιτόπου. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιούργησε αυτή την εφαρμογή για τις αεροπορικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.

Ετοιμάζεται και η εφαρμογή που θα καλύπτει τις μεταφορές με πούλμαν και λεωφορεία καθώς και τις πλωτές μεταφορές. Επισημαίνεται ότι από τον Μάρτιο ξεκίνησε η εφαρμογή νέου κανονισμού ανά την ΕΕ που προβλέπει διευρυμένα δικαιώματα αποζημίωσης και για το σκέλος οδικών – πλωτών μεταφορών που τα εναρμονίζει σχεδόν με τις αεροπορικές και τις σιδηροδρομικές.

Η νέα εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε τέσσερις δημοφιλείς πλατφόρμες κινητών συσκευών: Apple iPhone και iPad, Google Android, RIM Blackberry και Microsoft Windows Phone 7. Για περισσότερες πληροφορίες και για να κατεβάσετε την εφαρμογή επιλέξτε τον τύπο της συσκευής σας: http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/el/mobile.html

Μεταξύ άλλων οι ταξιδιώτες δικαιούνται:

• Επαρκή και προσιτή πληροφόρηση πριν από το ταξίδι και κατά τη διάρκειά του, καθώς και παροχή γενικών πληροφοριών σχετικά με τα δικαιώματά τους στους τερματικούς σταθμούς και επί των πλοίων.
• Επαρκή συνδρομή (όπως ελαφρά γεύματα, γεύματα, αναψυκτικά και, όταν είναι αναγκαίο, κατάλυμα για μέχρι τρεις διανυκτερεύσεις, με οικονομική κάλυψη μέχρι 80 ευρώ ανά διανυκτέρευση) σε περιπτώσεις ματαίωσης ή καθυστερημένης αναχώρησης άνω των 90 λεπτών.
• Εγγύηση ως προς την επιλογή μεταξύ επιστροφής χρημάτων ή μεταφοράς με άλλο δρομολόγιο σε περιπτώσεις ματαίωσης ή καθυστερημένης αναχώρησης άνω των 90 λεπτών.
• Αποζημίωση μεταξύ 25% και 50% της τιμής του εισιτηρίου σε περιπτώσεις καθυστερημένης άφιξης.
• Μη διακριτική μεταχείριση και ειδική συνδρομή χωρίς χρηματική επιβάρυνση για τα άτομα με αναπηρία και με μειωμένη κινητικότητα.
• Χρηματική αποζημίωση σε περίπτωση ατυχήματος και απώλειας ή ζημίας αποσκευών, οχημάτων και του εξοπλισμού κινητικότητας ή άλλου ειδικού εξοπλισμού.
• Σε περίπτωση ατυχήματος προκαταβολής (εντός 15 ημερών) για την κάλυψη άμεσων οικονομικών αναγκών και δικαίωμα άμεσης προσφυγής κατά του ασφαλιστή του μεταφορέα.


Πηγή: http://www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.