Εισηγήσεις ειδικών σε θέματα ενέργειας και ναυτιλίας.
Η εμπορική ναυτιλία είναι από τους λίγους τομείς όπου η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ανταγωνιστική διεθνώς λόγω της ελληνικής παρουσίας, ενώ μεγάλες προοπτικές εμφανίζονται στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών υγροποιημένου φυσικού αερίου. Το πετρέλαιο θα παραμείνει βασικό καύσιμο στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη και για τις επόμενες δεκαετίες, παρά την αυξανόμενη χρήση του φυσικού αερίου και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ η Ε.Ε. θα πρέπει να κινηθεί προς μια ενιαία ενεργειακή πολιτική και να αντιμετωπίσει τις στρεβλώσεις στο εσωτερικό της για να μπορεί να εξασφαλίζει φθηνότερη και αποδοτικότερη ενέργεια.
Αυτά είναι ορισμένα από τα συμπεράσματα της πρώτης ημέρας της «Εβδομάδας Διεθνούς Πανεπιστημίου, που άρχισε χθες στο χώρο του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, με τις εισηγήσεις ειδικών σε θέματα χρηματοοικονομίας, ενέργειας και ναυτιλίας.
«Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος διεθνώς. Τα εμπορικά πλοία υπό σημαία Ελληνική, Κυπριακή και Μάλτας, ελληνικών συμφερόντων αποτελούν το 50% του εμπορικού στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της «Eastern Mediterranean Maritime» Θανάσης Μαρτίνος. Υπογράμμισε ότι «τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια σε χωρητικότητα καλύπτουν το 20% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων» και «περίπου μονοπωλούν την μεταφορά πετρελαίου στην Μεσόγειο από Ρωσία, Αίγυπτο, Λιβύη και Αλγερία σε Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Γερμανία, μέσω Τεργέστης και φυσικά Ελλάδας» και πρόσθεσε ότι προτιμούνται λόγω του χαμηλού ναύλου (στο κόστος) προς όφελος των ευρωπαίων καταναλωτών. Σημείωσε επίσης, ότι αυξάνεται ο ελληνόκτητος στόλος containerships, με αγορές από γερμανικές εταιρίες, που γιγαντώθηκαν, όπως είπε, με δανεισμό (εκατό δισεκατομμύρια ευρώ) και τώρα «γονατίζουν», με συνέπεια τελευταία Έλληνες πλοιοκτήτες να προχωρούν σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων από γερμανικές τράπεζες.
Ωστόσο, ο πιο κερδοφόρος τομέας μέσα στην κρίση φαίνεται ότι είναι ο κλάδος των υγραεριοφόρων, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου, επισημαίνοντας ότι «το energy shipping είναι η αιχμή του δόρατος για την ελληνική ναυτιλία». Ένας από τους λόγους είναι ότι το υγροποιημένο υγραέριο που μεταφέρεται παγωμένο στους -16 βαθμούς Κελσίου» με ειδικά πλοία μπορεί να διακινηθεί προς διάφορους προορισμούς και αγορές και να «παίξει» με τις τιμές πώλησης σε διάφορες ηπείρους ανάλογα με τη ζήτηση, σε αντίθεση με τους αγωγούς που έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση. Επιπλέον, η μεταφορά του υγροποιημένου αερίου απαιτεί ενσωμάτωση της καινοτομίας και των σύγχρονων προδιαγραφών ασφάλειας στα υγραεριοφόρα και είναι «λίγοι αυτοί που μπορούν να το κάνουν αυτό σε αντίθεση με άλλα φορτία», πρόσθεσε ο κ. Παπαδημητρίου.
Στους στόχους της ενεργειακής πολιτικής της Ε.Ε. που τέθηκαν το 2009 (Συνθήκη της Λισαβόνας 20-20-20) και στα προσκόμματα που δημιουργούνται από την αντικατάσταση ρυπογόνων με καθαρότερες αλλά ακριβότερες μορφές ενέργειας, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, Αλέξανδρος Τουρκολιάς.
«Στην Ευρώπη απαιτείται ενιαία αγορά και ενιαία ενεργειακή πολιτική», ανέφερε σημειώνοντας ότι στο μεσοδιάστημα χρειάζονται προσαρμογές και αναθεωρήσεις στο υφιστάμενο πλαίσιο ώστε να εξασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα και η σταθερότητα του συστήματος.
Πηγή: http://www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.