Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013

Ειδική αγωγή: Το Πι-Πι του ΠΑ.ΠΕΙ, ατελείωτη ντροπή

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.
 

Τα περιβόητα “σεμινάρια της ντροπής” που κοροϊδεύουν κατάμουτρα τα διαχρονικά “ιερά και όσια” του αναπηρικού κινήματος για αξιόπιστες δημόσιες δομές και υπηρεσίες ειδικής εκπαίδευσης και παράλληλα εκμεταλλεύονται την απεγνωσμένη ανάγκη νέων εκπαιδευτικών για μια... ευκαιρία απασχόλησης, συνεχίζονται με αμείωτη ένταση στα χρόνια της νεοελληνικής κρίσης. Η μία και μοναδική διαφορά της σημερινής “ντροπής” σε σχέση με την προ κρίσης εποχή είναι η παντελής αποθράσυνση των σεμιναριο-κερδοσκόπων που έχουν πλέον καταργήσει και τα πιο στοιχειώδη προσχήματα. Η “περίπτωση” που ακολούθως παραθέτουμε είναι χαρακτηριστική της αποθράσυνσης. Με την κρίσιμη υποσημείωση ότι είναι προκλητικά σκαστή η πολιτική ηθική αυτουργία του υπουργείου παιδείας δημοσιοποιούμε τα χαρακτηριστικά της “περίπτωσης” για να ... “θυμηθούν οι γνωρίζοντες και να λάβουν γνώση οι αδαείς”.

Ενημερωτικό δελτίο (αντιγράφουμε): Το Κέντρο Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιά σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Νοηματικής Γλώσσας “Γέφυρες Επικοινωνίας” οργανώνει πρωτοποριακό (σ.σ. σώωωπα, πόσο πρωτοποριακό δηλαδή;) πρόγραμμα εξειδίκευσης αποκλειστικά στην εκπαίδευση των κωφών και βαρήκοων ατόμων.

Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο (στο πάνω μέρος του οποίου δεσπόζουν τα “σύμβολα” του πανεπιστημίου και των ... Γεφυρών Επικοινωνίας) η συμμετοχή στο πρόγραμμα που θα “αναπτυχθεί” στη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2013 - 2014 κοστίζει 1300 €, τα 400 εκ των οποίων δίδονται προκαταβολικά με την εγγραφή (σπεύσατε προλάβατε μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου) και τα υπόλοιπα 900 σε έξι μηνιαίες δόσεις των 150. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης προσφέρονται και ευκολίες πληρωμής, όμως μόνο κατόπιν προσωπικής συνεννόησης. Αυτό δα έλειπε να μην προϋπέθεταν προσωπική συνεννόηση οι ευκολίες πληρωμής, όλοι τότε θα τις αξίωναν και άντε μετά να γίνει κουμάντο με τη ροή των εισπράξεων...

Σε ποιό άραγες πάμπτωχο και εξαθλιωμένο πρόσωπο ανήκουν τόσο οι ... Γέφυρες Επικοινωνίας όσο και η ... επιχειρηματική ιδέα του συγκεκριμένου Πρωτοπόρου Προγράμματος (Πι – Πι συντομογραφικά), ώστε αν μη τι άλλο να αναγνωρίσουμε στο πρόσωπο αυτό το άλλοθι της ανάγκης επιβίωσης αναγνωρίζοντας παράλληλα στο πανεπιστήμιο την ευγενή πρόθεση συμβολής στην καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού μέσω της προώθησης της επιχειρηματικότητας κοινωνικά ευάλωτων προσώπων; Πρόκειται για τον κύριο Νίκο Ισαρη, διορισμένο σε δημόσιο ΤΕΕ κωφών, παρεπιμπτόντως δυό είναι οι μισθοί που “μπαίνουν” στο σπίτι μιάς και επίσης δημόσια υπάλληλος – εκπαιδευτικός (στον ίδιο χώρο) είναι και η σύζυγός του. Το συγκεκριμένο πρόσωπο (με απώλεια ακοής) το πρωί εργάζεται στο δημόσιο ΤΕΕ κωφών όπου εξ’ ορισμού υποχρεούται να διδάσκει δημοσία δαπάνη την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ), το δε απόγευμα διδάσκει επ’ αμοιβή την ΕΝΓ στο ιδιωτικό του Ινστιτούτο απευθυνόμενος προφανώς σε όσους διατηρούν κενά και ελλείψεις από την δημόσια διδασκαλία.

Χμμμ, μήπως παραταύτα αδικούμε τις ευγενείς προθέσεις του mister Γέφυρες Επικοινωνίας, μήπως φορτώνει το ήδη βαρυφορτωμένο του συμβατικό πρόγραμμα προσθέτοντας και το ... Πρωτοπόρο Πρόγραμμα (Πι – Πι) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιά (Πα.Πει.) μόνο και μόνο για να σώσει από τον όλεθρο την πάμπτωχη και εξαθλιωμένη επιστημονική του υπεύθυνη; Πρόκειται για την doctor Μαριάννα Χατζοπούλου, διευθύντρια στην ενιαία σχολική μονάδα του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Κωφών Λυκόβρυσης – Πεύκης, πανταχού παρούσα και ... πεισματικά διαθέσιμη τα τελευταία χρόνια να προσφέρει επιστημονική αιγίδα σε όλα τα συναφή “πρωτοποριακά” προγράμματα. Η ομολογουμένως συμπαθεστάτη doctorολοκλήρωσε μάλλον όψιμα (κοντά στα σαράντα της) τις σχετικές σπουδές στο ακαδημαϊκά ανώτατό τους (διδακτορικό) επίπεδο, όμως η επένδυσή της όπως αποδεικνύεται είναι ιδιαίτερα αποδοτική. Αργησε λιγάκι ακαδημαϊκά αλλά με κριτήριο το επιχειρηματικό timing δικαιούται να διεκδικήσει ως και βραβείο Νόμπελ. Διαφωνεί κανείς;

Μήπως λιγάκι υπερβάλλω, μήπως καταλογίζω κερδοσκοπικές – εκμεταλλευτικές προθέσεις ενώ στην πραγματικότητα ο αξιότιμος mister Communication Bridges και η συμπαθεστάτη doctorMarian το μόνο για το οποίο νοιάζονται είναι να προσφέρουν τα φώτα της γνώσης τους και να “ανοίξουν” νέες δημιουργικές προοπτικές σε όσους τιμήσουν με τον οβολό τους τα σεμινάριά τους; Η προσπάθεια εντοπισμού των βαθύτερων ανθρώπινων προθέσεων μπορεί να θεωρηθεί ως μία πολύ δύσκολη υπόθεση, η οποία όμως εξελίσσεται σε πολύ ευκολότερη όταν οι ίδιοι οι άνθρωποι τις δημοσιοποιούν. Μιά πρώτη ένδειξη των βαθύτερων προθέσεων εμπεριέχεται στην επεξήγηση αιτιότητας του ... Πι – Πι , διαβάζουμε από το ενημερωτικό του δελτίο: "Στην Ελλάδα, η εξειδίκευση στην εκπαίδευση παιδιών με κώφωση-βαρηκοΐα δεν αποτελεί γνωστικό αντικείμενο οργανωμένου μαθήματος ή εκπαιδευτικού προγράμματος για επαγγελματίες υγείας ή/και εκπαίδευσης, και δεν παρέχεται συστηματικά από κάποιο επίσημο κρατικό φορέα". Και λίγο παρακάτω: "Οι επιστήμονες - εκπαιδευτικοί που διαθέτουν εξειδίκευση στη έγκαιρη αντιμετώπιση, στη διαχείριση των δυσκολιών και στην εκπαίδευση των κωφών και βαρήκοων ατόμων διαφορετικών ηλικιών και διαφορετικού επιπέδου λειτουργικότητας είναι λίγοι και οι περισσότεροι από αυτούς εξειδικεύθηκαν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού". Ομολογουμένως γοητευτική η διατύπωση, όμως επί του περιεχομένου της ψευδής! Στην χώρα μας προσφέρεται “επίσημα και αναγνωρισμένα” δωρεάν δημόσια σχετική εκπαίδευση από το ... μακρινό 1988 (Μονάδα Αγωγής Κωφών/Βαρηκόων παιδαγωγικού τμήματος πανεπιστημίου Πατρών) μέχρι και το ακαδημαϊκά ανώτατο (διδακτορικό) επίπεδο. Επίσης, σε προπτυχιακό επίπεδο τα σχετικά μαθήματα προσφέρονται και από το τμήμα ειδικής αγωγής (Βόλος) του πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Το μείζον πρόβλημα δεν έχει να κάνει με την ... ποσότητα των εξειδικευμένων εκπαιδευτικών (ότι, δηλαδή, είναι λίγοι), αλλά με το ότι πολλοί από αυτούς (τους ... λίγους) παρεμποδίζονται να προσφέρουν αυτά που ξέρουν (έστω και αν δεν εξειδικεύτηκαν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού). Το πρόβλημα είναι ποιοτικό – πολιτικό,παντελής υποτίμηση – συνειδητή εκποίηση της ειδικής αγωγής είναι το αληθινό όνομά του. Η ανάθεση, επί παραδείγματι, διευθυντικού ρόλου σε σχολείο κωφών σε πρόσωπο εξειδικευμένο στην εκπαίδευση τυφλών (για να βολευτεί ως γαλάζιος ημέτερος) μιλάει για την "φύση" του προβλήματος από μόνη της...

 


Δεδομένων των παραπάνω σκαστών ψευδών, το κήρυγμα ηθικής που έπεται μόνο ως τυπικό ψευδο-κήρυγμα μπορεί να αναγνωστεί. Επί λέξει: "Άπειροι και ανειδίκευτοι «ειδικοί», πρόχειροι αυτοσχεδιασμοί, εκμετάλλευση των ατόμων με κώφωση-βαρηκοΐα και των οικογενειών τους, ακατάλληλες, λανθασμένες και περιττές παρεμβάσεις από επαγγελματίες που μπορεί και να αυτοανακηρύσσονται ως ειδικοί στο χώρο αυτό. Οι ηθικές και οικονομικές επιπτώσεις, εις βάρος των δικαιωμάτων των ατόμων, των οικογενειών τους, αλλά και της πολιτείας, είναι πολύ σοβαρές". Το ακραία "προκλητικό" του ψευδοκηρύγματος είναι ότι κάμποσες από τις παθογένειες που καταγγέλει αντανακλώνται σε απόλυτο βαθμό στο ... Πι – Πι του οποίου αποτελεί κομμάτι! Ιδιαίτερα τα περί εκμετάλλευσης γραφόμενα δηλώνουν μπόλικα καντάρια θράσους.

Θράσους το ανάγνωσμα, πράξη τελική (και κορυφαία): "Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε επιστήμονες που έχουν ήδη γνώσεις σχετικά με κώφωση-βαρηκοΐα (παιδοψυχίατροι, ψυχολόγοι, ειδικοί παιδαγωγοί, εκπαιδευτικοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, γυμναστές κλπ). Σκοπός είναι η εξέλιξη των γνώσεων των συμμετεχόντων σε υψηλό επίπεδο και η δημιουργία ενός πυρήνα ειδικών επιστημόνων στην κώφωση-βαρηκοΐα”. Γιατί αυτό και μέχρι πότε;; (ρητορικό ερώτημα), απολαύστε την μνημειώδη σε θράσος επιστημονική – εξειδικευμένη απάντηση: “Εως ότου να οργανωθεί επίσημα από την πολιτεία δωρεάν εκπαίδευση στην ειδική αγωγή των κωφών". Οι ίδιοι που ενώ ως δημόσιοι εκπαιδευτικοί λειτουργοί φέρονται να υπηρετούν την δωρεάν ειδική αγωγή των κωφών πλην όμως δεν έχουν κανένα ενδοιασμό να εισπράττουν 1300άρια πουλώντας γνώσεις ειδικής αγωγής στην “αγορά”, εμφανίζονται και ως Κήρυκες της κοινωνικής αναγκαιότητας για δημόσια και δωρεάν ειδική αγωγή !! Ε-λε-ος...

ΥΓ1: Παρέλειψα να αξιολογήσω το ενδεχόμενο ευγενών προθέσεων των υπευθύνων του Πρωτοπόρου Προγράμματος (Πι – Πι) αναφορικά με το μέλλον όσων αποφασίσουν να “σκάσουν” τα 1300 € για να το παρακολουθήσουν. Για αυτούς που θα αριστεύσουν στην Αξιολόγηση μετά το πέρας του Πι – Πι, προσφέρεται η δυνατότητα δωρεάν συμμετοχής ενός χρόνου σε εκπαίδευση εκμάθησης της ΕΝΓ σε όποιο επίπεδο εκπαίδευσης οι ίδιοι επιλέξουν. Άριστες Αξιολογήσεις (Α.Α.) κατόπιν πληρωμής προσφέρουν δωρεάν συμμετοχή – προοπτική στους αριστεύσαντες, ανάξιες λόγου οι συγκεκριμένες τηλε-διαφημιστικές πρακτικές, άξιο λόγου (αξιολογήσιμο) μόνο το θράσος που αναδύουν.

 


ΥΓ2: Μιά προσωπική εξομολόγηση σε ένα από τα δύο πρόσωπα που “κρίνονται” αυστηρά στο παρόν κείμενο και με το οποίο μας συνέδεε προσωπική φιλία: Θα ήθελα να 'χω την δημοσιογραφική επιλογή να προσπεράσω το θέμα. Ήταν αδύνατο. Η πλήρης κατάργηση των προσχημάτων όχι μόνο επιταχύνει την ήδη γοργή διαδικασία εκποίησης της ειδικής αγωγής στην χώρα μας αλλά και εκμηδενίζει την όποια προοπτική επαναδιεκδίκησης ενός στοιχειωδώς αξιοπρεπούς χαρακτήρα της στο ορατό μέλλον. Είναι βέβαιον ότι η διάχυτη αντι-κοινωνικότητα των καιρών θολώνει την προοδευτική ορατότητα και νομιμοποιεί την εσώτερη διαδικασία απενοχοποίησης του δόγματος “ο σώζων εαυτόν ...”, όμως εξίσου βέβαιον είναι ότι παράλληλα και προοδευτικά αναπτύσσονται και οι αντίρροπες κοινωνικές αντιστάσεις. Η κρισιμότερη άμυνα στον σκοταδισμό των καιρών είναι η πεισματική συντήρηση της προοδευτικής ορατότητας. Καταρχάς των προσχημάτων της . Η ακρότατη υπονόμευση - ευτελισμός των οποίων συνίσταται στην θεωρητική επίκληση της αναγκαιότητάς τους από αυτούς (τους ίδιους) που στην πράξη τα παραβιάζουν ..


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.