Σάββατο 7 Μαΐου 2011

Η άμεση παρέμβαση βοηθά στις αναπτυξιακές διαταραχές

Αν σας αρέσει αυτή η ανάρτηση, διαδώστε την.


Τα τρία πρώτα χρόνια της ζωής των παιδιών παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ψυχοσυναισθηματική τους εξέλιξη. Ο εγκέφαλος κατά τη γέννηση είναι το πιο ανώριμο όργανο του σώματος.

Τα κύτταρα του εγκεφάλου ανάλογα με την ποιότητα και την ποσότητα των πληροφοριών (των ερεθισμάτων από το περιβάλλον δηλαδή) θα ενισχύσουν τη θέση τους και θα συνδεθούν με άλλα ή θα ατροφήσουν και θα εξαλειφθούν.

Έτσι, η έγκαιρη παρέμβαση σε περιπτώσεις αναπτυξιακών διαταραχών αλλάζει την πρόγνωσή τους, δηλαδή οδηγεί σε καλύτερη έκβαση ή και σε θεραπεία. Όπως αναφέρει σε άρθρο της που δημοσιεύεται στο www.e-psyhology.gr η ψυχολόγος Τριανταφυλλιά Χρήστου, πολυάριθμες επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι η έλλειψη έγκαιρης και αποτελεσματικής αντιμετώπισης των πρώιμων διαταραχών έχει ως αποτέλεσμα να καταλήξουν σοβαρές διαταραχές της σχολικής, της εφηβικής και της ενήλικης ζωής. (Περίπου τα 2/3 των παιδιών ηλικίας 3 ετών που εμφανίζουν κάποιου είδους ψυχική διαταραχή, όταν επανεκτιμηθούν στα 8 ή στα 12 χρόνια τους, παρουσιάζουν πλέον σοβαρή ψυχική διαταραχή).





Το 16% των παιδιών σχολικής ηλικίας με αναπτυξιακά και ψυχικά προβλήματα που δεν διαγνώστηκαν και δεν έλαβαν εξειδικευμένη φροντίδα πριν από τα 5 έτη της ηλικίας έχει κακή πρόγνωση.

Ο ρόλος νηπιαγωγών, βρεφονηπιοκόμων και φροντιστών παιδιών βρεφικής και νηπιακής ηλικίας είναι συχνά καθοριστικής σημασίας. Οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες είναι οι άνθρωποι που έχουν την πιο συχνή και πολύωρη επαφή με τα παιδιά αυτής της ηλικίας μετά τους γονείς.





Για αυτό τον λόγο καθώς επίσης με βάση την εμπειρία και την κατάρτιση τους, είναι συνήθως σε θέση να διακρίνουν το παιδί που παρουσιάζει καθυστέρηση σε οποιονδήποτε τομέα της ανάπτυξης ή γενικά «κάτι που δεν πάει καλά» σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του. Επιπλέον, οι γονείς πολλές φορές, παρά το γεγονός ότι «κάτι» τους ανησυχεί, πέφτουν στην παγίδα της άρνησης, καθώς δεν είναι έτοιμοι να δεχθούν ότι το παιδί θα ματαιώσει τις προσδοκίες τους.

Οι παιδαγωγοί, λοιπόν, καλούνται να επισημάνουν στους γονείς όποιες δυσκολίες διακρίνουν ή να τους παραπέμψουν σε κάποιον ειδικό: παιδίατρο, ψυχολόγο, παιδοψυχίατρο όχι για να στιγματίσουν, αλλά για να βοηθήσουν παιδί και γονείς. Η άμεση συνεργασία ειδικών, παιδαγωγών και γονέων εξασφαλίζει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη για το κάθε παιδί.





Πηγή: http://www.zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.