Οι απαιτήσεις που προτείνονται σε συμψηφισμό, πρέπει να είναι αμοιβαίες (μεταξύ δύο προσώπων), δηλαδή ο οφειλέτης της μιας απαίτησης να είναι δανειστής της άλλης και μάλιστα κατά τον ίδιο χρόνο και πιο συγκεκριμένα, τα χρέη πρέπει να είναι βεβαιωμένα στο Δημόσιο να αποδίδονται σε αυτό, και οι απαιτήσεις του οφειλέτη να προέρχονται από το εν στενή εννοία Δημόσιο και όχι από τρίτα πρόσωπα (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΟΑΕΔ, ευρύτερος Δημόσιος Τομέας)".
Προϋπόθεση για την εφαρμογή των διατάξεων περί συμψηφισμού απαιτήσεων κατά του Δημοσίου, έναντι οφειλών προς αυτό, είναι τα χρέη να είναι βεβαιωμένα στο Δημόσιο και οι απαιτήσεις του οφειλέτη να προέρχονται από το στενό δημόσιο τομέα και όχι από "τρίτα πρόσωπα" όπως τα ΝΠΔΔ, οι ΟΤΑ, ο ΟΑΕΔ ή ο ευρύτερος δημόσιος τομέας.
Τις διευκρινίσεις αυτές δίνει, για τον συμψηφισμό απαιτήσεων, ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Δημήτρης Κουσελάς, με αφορμή ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. Ιωάννη Βλατή με την οποία ο βουλευτής έχει επισημάνει ότι η κρατούσα οικονομική κατάσταση έχει οδηγήσει σε περικοπές προγραμμάτων που αφορούν έργα υποδομών και την ίδια ώρα υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις των ήδη ενταγμένων έργων (ύδρευση, αντιπλημμυρική προστασία, οδοποιία κλπ), με αποτέλεσμα τους τελευταίους μήνες να μην έχει γίνει καμία πληρωμή ούτε από το Πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ ούτε από κάποιο άλλο πρόγραμμα (ΕΠΑΔΥΜ, ΠΙΝΔΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ 2004, ΣΑΤΑ, ΕΤΕΡΠΣ).
Ο βουλευτής έχει μεταφέρει στην κυβέρνηση την αγωνία συλλόγων εργοληπτών δημοσίων έργων της Μακεδονίας (Κοζάνη, Γρεβενά, Καστοριά και Φλώρινα) διότι, όπως λέει, "βρίσκονται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και ζητούν συμψηφισμό χρεών από τη στιγμή που το κράτος αδυνατεί να τους εξοφλήσει".
Ο υφυπουργός Οικονομικών Δ. Κουσελάς, με έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, υπενθυμίζει ότι "με τον ισχύοντα Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, συμψηφισμός απαιτήσεων κατά του Δημοσίου, έναντι οφειλών προς αυτό, δύναται να αντιταχθεί σε κάθε περίπτωση κατά την οποία ο οφειλέτης έχει βεβαία χρηματική απαίτηση κατά του Δημοσίου, εκκαθαρισμένη και αποδεικνυόμενη από τελεσίδικη δικαστική απόφαση ή από δημόσιο έγγραφο.
Οι απαιτήσεις που προτείνονται σε συμψηφισμό, πρέπει να είναι αμοιβαίες (μεταξύ δύο προσώπων), δηλαδή ο οφειλέτης της μιας απαίτησης να είναι δανειστής της άλλης και μάλιστα κατά τον ίδιο χρόνο και πιο συγκεκριμένα, τα χρέη πρέπει να είναι βεβαιωμένα στο Δημόσιο να αποδίδονται σε αυτό, και οι απαιτήσεις του οφειλέτη να προέρχονται από το εν στενή εννοία Δημόσιο και όχι από τρίτα πρόσωπα (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΟΑΕΔ, ευρύτερος Δημόσιος Τομέας)".
Ο κ. Κουσελάς υπενθυμίζει επίσης ότι είναι δυνατός ο συμψηφισμός οφειλής που προκύπτει από την υποβολή της δήλωσης του φόρου εισοδήματος, εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις ενώ εκπρόθεσμη υποβολή φόρου δεν απαλλάσσει από τις συνέπειες εκπροθέσμου υποβολής, κατά τη διενέργεια του συμψηφισμού.
Πηγή: http://www.imerisia.gr
Προϋπόθεση για την εφαρμογή των διατάξεων περί συμψηφισμού απαιτήσεων κατά του Δημοσίου, έναντι οφειλών προς αυτό, είναι τα χρέη να είναι βεβαιωμένα στο Δημόσιο και οι απαιτήσεις του οφειλέτη να προέρχονται από το στενό δημόσιο τομέα και όχι από "τρίτα πρόσωπα" όπως τα ΝΠΔΔ, οι ΟΤΑ, ο ΟΑΕΔ ή ο ευρύτερος δημόσιος τομέας.
Τις διευκρινίσεις αυτές δίνει, για τον συμψηφισμό απαιτήσεων, ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Δημήτρης Κουσελάς, με αφορμή ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. Ιωάννη Βλατή με την οποία ο βουλευτής έχει επισημάνει ότι η κρατούσα οικονομική κατάσταση έχει οδηγήσει σε περικοπές προγραμμάτων που αφορούν έργα υποδομών και την ίδια ώρα υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις των ήδη ενταγμένων έργων (ύδρευση, αντιπλημμυρική προστασία, οδοποιία κλπ), με αποτέλεσμα τους τελευταίους μήνες να μην έχει γίνει καμία πληρωμή ούτε από το Πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ ούτε από κάποιο άλλο πρόγραμμα (ΕΠΑΔΥΜ, ΠΙΝΔΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ 2004, ΣΑΤΑ, ΕΤΕΡΠΣ).
Ο βουλευτής έχει μεταφέρει στην κυβέρνηση την αγωνία συλλόγων εργοληπτών δημοσίων έργων της Μακεδονίας (Κοζάνη, Γρεβενά, Καστοριά και Φλώρινα) διότι, όπως λέει, "βρίσκονται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και ζητούν συμψηφισμό χρεών από τη στιγμή που το κράτος αδυνατεί να τους εξοφλήσει".
Ο υφυπουργός Οικονομικών Δ. Κουσελάς, με έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή, υπενθυμίζει ότι "με τον ισχύοντα Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, συμψηφισμός απαιτήσεων κατά του Δημοσίου, έναντι οφειλών προς αυτό, δύναται να αντιταχθεί σε κάθε περίπτωση κατά την οποία ο οφειλέτης έχει βεβαία χρηματική απαίτηση κατά του Δημοσίου, εκκαθαρισμένη και αποδεικνυόμενη από τελεσίδικη δικαστική απόφαση ή από δημόσιο έγγραφο.
Οι απαιτήσεις που προτείνονται σε συμψηφισμό, πρέπει να είναι αμοιβαίες (μεταξύ δύο προσώπων), δηλαδή ο οφειλέτης της μιας απαίτησης να είναι δανειστής της άλλης και μάλιστα κατά τον ίδιο χρόνο και πιο συγκεκριμένα, τα χρέη πρέπει να είναι βεβαιωμένα στο Δημόσιο να αποδίδονται σε αυτό, και οι απαιτήσεις του οφειλέτη να προέρχονται από το εν στενή εννοία Δημόσιο και όχι από τρίτα πρόσωπα (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, ΟΑΕΔ, ευρύτερος Δημόσιος Τομέας)".
Ο κ. Κουσελάς υπενθυμίζει επίσης ότι είναι δυνατός ο συμψηφισμός οφειλής που προκύπτει από την υποβολή της δήλωσης του φόρου εισοδήματος, εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις ενώ εκπρόθεσμη υποβολή φόρου δεν απαλλάσσει από τις συνέπειες εκπροθέσμου υποβολής, κατά τη διενέργεια του συμψηφισμού.
Πηγή: http://www.imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.